Golf 7 1.2 tsi araç rektefiye


senol06

Yeni Üye
Katılım
6 Haz 2022
Mesajlar
6
Tepkime puanı
1
Konum
ankara
İsim
şenol
Araç
golf 7
Merhaba arkadaşlar. Golf 1.2 tsi aracım 2000km de 1lt yağ eksiltiyor. Bir iki ustaya gösterdim turboya bakarız ordan değilse sekman atmak gerek motor komple inecek dediler. Aranızda aracı turbodan yağ eksilten yada motor yaptıran oldu mu? tecrübelerinizi paylaşırmısınız
 

Sakıncası yoksa hangi işlemler yapıldı ne kadara mal oldu ortalama?
Hocam usta pistonları değiştik dedi yağ sorununu öyle çözdük dedi direk rekrefede bütün motoru söktüler en ince parçasına kadar rektefe ustası geldi hangi parçalar sağlam hangileri değişecek karar verdi ona göre sağlamlar yeniden takıldı iş görmeyecek olanlar sıfırdan değişti bana bütün motoru sıfırdan yaparsak 30 Bin TL Rektefe Yaparsak 21 Bin TL dedi ustam bende rektefe yaptırdım
 
Upvote 0

Hocam usta pistonları değiştik dedi yağ sorununu öyle çözdük dedi direk rekrefede bütün motoru söktüler en ince parçasına kadar rektefe ustası geldi hangi parçalar sağlam hangileri değişecek karar verdi ona göre sağlamlar yeniden takıldı iş görmeyecek olanlar sıfırdan değişti bana bütün motoru sıfırdan yaparsak 30 Bin TL Rektefe Yaparsak 21 Bin TL dedi ustam bende rektefe yaptırdım
Sandık motorla arasında pekte fark yokmuş. Sandık olsa daha iyi olmaz mıydı hocam?
 
Upvote 0
rektefiyede bütün motoru sıfırdan yapmak zaten aynı şey rektefiyede pistonlara kadar iner mevzu blok sökülür piston yuvaları honlanir pistonlar değişir vs vs motoru sıfırdan yapmakta neymiş sağlam olan parça zaten değişmez krank sağlam diyelim neden değişsin ki boşuna masraf ustalar atıyor tutuyor siz her söylediklerine itibar etmeyin ha sıfırdan yapmaktan kasıt bütün parçaların değişmesiyse rehtefiye 21 binken diğeri 30 bin olamaz bunun bloğu var kapağı var bi sürü zerzavat var içinde
 
Upvote 0
istanbulda var mı rektefiye işlemi yaptıran arkadaş bir de onların tecrübelerini okusak ? artı olarak sizlerin yağ sıcaklığı nedir araçlarınızın ?
 
Upvote 0
benimki uzun yolda yağ sıcaklığı 93 97 civarı felan geçen baktım sürekli açık olmadığı için nerelerde gezindi bilemiyorum 2bin km de yağına baktım sıkıntı yoktu şuan 2500 km yapmış tekrar bakarim bi ara eksiltme olayını aldiktan sonra öğrendik isallah bize vurmaz
 
Upvote 0
aracınızı rektefiyeye sokmadan önce duman atıyormuydu ?

ne renkti ? ve ilk çalıştığında araç soğuk iken mi yapıyordu ?

biraz fazla oldu sorularda kusura bakmayın insan öğrenmek bilmek istiyor
 
Son düzenleme:
Upvote 0
İyi günler. Bende de 1.4 tsi golf 7 var. Evet ne yazıkki 100.000 deki tsi motorda böyle bişey yaşadık. Ben 75.000 de aldım alırken experde vs bunları göremiyoruz. Malesef bende de yağ yakma problemi vardı. Son zamanlarda 500 km de 1 lt ye kadar çıkmıştı yağ yakma. Duman atmıyordu yada ben farkedememiştim. Araçta titremeler ve düşük devirde cansızlık vardı. Her depo benzinde 1 lt de yap alır hale gelmiştim. Ustaya gittim motor rektefiye ediliyor şuan. Piston vs değişiyor. Fiyat olarak 30.000 civarı aöylendi fakat daha işlem bitmedi nihayi sonucu yine yazarım burdan sonucunu.
 
Upvote 0
İyi günler. Bende de 1.4 tsi golf 7 var. Evet ne yazıkki 100.000 deki tsi motorda böyle bişey yaşadık. Ben 75.000 de aldım alırken experde vs bunları göremiyoruz. Malesef bende de yağ yakma problemi vardı. Son zamanlarda 500 km de 1 lt ye kadar çıkmıştı yağ yakma. Duman atmıyordu yada ben farkedememiştim. Araçta titremeler ve düşük devirde cansızlık vardı. Her depo benzinde 1 lt de yap alır hale gelmiştim. Ustaya gittim motor rektefiye ediliyor şuan. Piston vs değişiyor. Fiyat olarak 30.000 civarı aöylendi fakat daha işlem bitmedi nihayi sonucu yine yazarım burdan sonucunu.
Aracınız kaç model kaç km de başladı bu sorun? Rektefiye de tam olarak hangi parçalar değişiyor söylediler mi?
 
Upvote 0
İyi günler. Bende de 1.4 tsi golf 7 var. Evet ne yazıkki 100.000 deki tsi motorda böyle bişey yaşadık. Ben 75.000 de aldım alırken experde vs bunları göremiyoruz. Malesef bende de yağ yakma problemi vardı. Son zamanlarda 500 km de 1 lt ye kadar çıkmıştı yağ yakma. Duman atmıyordu yada ben farkedememiştim. Araçta titremeler ve düşük devirde cansızlık vardı. Her depo benzinde 1 lt de yap alır hale gelmiştim. Ustaya gittim motor rektefiye ediliyor şuan. Piston vs değişiyor. Fiyat olarak 30.000 civarı aöylendi fakat daha işlem bitmedi nihayi sonucu yine yazarım burdan sonucunu.
Merhaba, kaç km de kaç yasında aracınız
 
Upvote 0

Daha farklı konulardaki paylaşımlarımda birkaç defa bahsetmiştim. Ancak konunun yine ilgili olması nedeniyle buraya da ekliyorum. TSI motorlarda hatta geniş anlamda turbo benzinli araçlarda yağ segmanları motor yağınının oksidasyonu ve sonucunda teknik deyimiyle uzun zincirli hidrokarbonların (diğer bir deyişle yağın katılaşan kalıntıları) bu yağ sekmanları arasına doluyor ve yağ segmanlarının gerektiği gibi çalışmasına yani piston inip çıkarken yağı tam anlamıyla silindir cidarından temizleyemiyor. Bunun sonucu yağ tüketimi..hatta yanma odasında kalan fazla miktarda yağ nedeniyle LSPI tetiklemesi zamansız patlama nedeniyle piston kırma olayları..

Oksidasyon bu motorların daha yüksek sıcaklıklarda çalışmasından kaynaklı. Kısacası çok daha çabuk eskiyor. Birde bunların üzerine yanlış kullanım karakteristikleri binince (çok düşük devir kullanım, uzun yol kullanım azlığı, ara ara yeterince sıkıştırmama, devamlı kısa mesafe veya ağırlıklı kısa mesafe kullanıma rağmen 1 yıl/15.000 km yağ değişim aralıkları vs) yukarıdaki bahsettiğim olay meydana gelmekte.

7oAAAgA4q-A-1920.jpg
Bu örneğin EA211 kodlu ilk jenerasyon motorlardaki yağ sekman delikleri. Çok kolaylıkla tıkanıyor. Şu an hatırlamıyorum ama çoğu 1.2 TSI'da bu olabilir.


s-l1600.jpg
Bu da 1.4 TSI CZCA motor pistonu. Bunlardaki yağ segmanları daha farklı bir dizayn. O yüzden bu araçlarda yağ yakma sorunu daha az gözleniyor. Bu piston 37.000 km'de araca ait. Ne kadar fazla yağ kalıntısı olduğunu görebiliyorsunuz...
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt