TDI/TSI?


TDI'mı TSI'mı? Hangisini kullanıyorsunuz veya tercih ediyorsunuz?


  • Kullanılan toplam oy
    171

alaras

Üye
Katılım
18 Şub 2022
Mesajlar
270
Tepkime puanı
328
İsim
Ali Aras
Araç
Golf 7 RLine 2016
Sizce TDI motorlar mı yoksa TSI motorlar mı?
 

Tdi dan tsi a geçtim. Dizel partikül filtresi rejenerasyonundan sıkıldığım için, birde tsi belirli aralıklardaki torku devam ettirmesi keyfi hızlanması daha hosuma gitti. Tdi ile tsi arasında çok yakıt farkı olduğunu düşünmüyorum çünkü tdi 800 km de bir rejenerasyon yapıyor ve yakıt tüketimi artıyor. Bu yüzden tsi
 
FSI ya da TFSI kullananlar nereyi işaretleyecek?
 
Bundan sonra

1.0 Tsi tabiki

(e-tsi olmasa daha da iyi olur)
Koltuk altı batarya garantisi devam etsin diye bakımlara yetkili servise gitme zorunluluğu olmasın .

Çıkma / 2. El 48V e-tsi batarya zor bulunur şu zamanda.
Bide sanayideki ustalar bu bataryanın motor adaptasyonu / yazılımı üzerine uzman değiller henüz sanırım
 
Tdi dan tsi a geçtim. Dizel partikül filtresi rejenerasyonundan sıkıldığım için, birde tsi belirli aralıklardaki torku devam ettirmesi keyfi hızlanması daha hosuma gitti. Tdi ile tsi arasında çok yakıt farkı olduğunu düşünmüyorum çünkü tdi 800 km de bir rejenerasyon yapıyor ve yakıt tüketimi artıyor. Bu yüzden tsi
Aracım 2015 125k da 250 km de bir rejenerasyona giriyor bizim durum daha vahimmiş o zaman
 
Aracım 2015 125k da 250 km de bir rejenerasyona giriyor bizim durum daha vahimmiş o zaman
Benimde bazen o aralıklarda giriyordu, d konumunda kullanınca 250 500 arası giriyorfu s de ya da manurlde sürünce 800 km yi buluyordu. Rejenerasyon yapınca stopda edemiyorsun o yüzden dizeli sevemedim. Benimki 10.000 km de bunu yapıyordu
 
TDI öldü, basiniz sagolsun, artik motorin'in benzinden daha ucuz olmasi mümkün degil, cünkü motorin ayni zamanda santrallerde elektrik üretimi icin kullaniliyor.

Eski 1.0 tsi 110bg ve 115 bg güncel 1.5 tsi 150bg ACT kullanicisi olarak Türkiye sartlarinda Golf vb B-C sinif arabalar icin 1.0 tsi ve muadillerini tavsiye ederim, bu tarz arabalar icin 1.5 cok gerekli degil, donanim daha agir basar.
1.5 tsi Passat-Tiguan gibi arabalar icin simdilik zorunluluk, belki daha güclü hybrid destegi ile daha agir arabalar icin 1.0 tsi kullanilir.
 
Son düzenleme:
TDI öldü, basiniz sagolsun, artik motorin'in benzinden daha ucuz olmasi mümkün degil, cünkü motorin ayni zamanda santrallerde elektrik üretimi icin kullaniliyor.

Eski 1.0 tsi 110bg ve 115 bg güncel 1.5 tsi 150bg ACT kullanicisi olarak Türkiye sartlarinda Golf vb B-C sinif arabalar icin 1.0 tsi ve muadillerini tavsiye ederim, bu tarz arabalar icin 1.5 cok gerekli degil, donanim daha agir basar.
1.5 tsi Passat-Tiguan gibi arabalar icin simdilik zorunluluk, belki daha güclü hybrid destegi ile daha agir arabalar icin 1.0 tsi kullanilir.
Hakan hocam yine de aşağıdan yukarıya %20 den az fark olursa diesller daha ekonomik olur.

Benzin 20₺ iken Motorin 24₺ olursa yakıt km maliyeti aynı olur.
Benzin 20₺ iken motorin <24₺ olursa Deisel ekonomik
Benzin 20₺ iken motorin 24₺> olursa benzinliler ekonomik olur.

Kritik eşik aşağıdan yukarı %20 fark.
 
1647879210058.png
Bu da pandemi boşluğunda 27 aracın(Benim, kardeşlerminin, yeğenlerimin, komşularımın ve arkadaşlarımın)
ortalamalarıdır.
1 Adet Zoe
2 Adet toyota Hybrid
2 Adet lpgli
8 Adet Diesel(1.3-1.5-1.6)
14 Adet Benzinli(1.4-1.5-1.6)

Araçların ortalama tüketimlerinden tablo elde edilmiştir.
 

Hakan hocam yine de aşağıdan yukarıya %20 den az fark olursa diesller daha ekonomik olur.

Benzin 20₺ iken Motorin 24₺ olursa yakıt km maliyeti aynı olur.
Benzin 20₺ iken motorin <24₺ olursa Deisel ekonomik
Benzin 20₺ iken motorin 24₺> olursa benzinliler ekonomik olur.

Kritik eşik aşağıdan yukarı %20 fark.

Hocam;

Ilk alim maliyeti yüksek
MTVsi yüksek
Bakim maliyeti yüksek
Ariza cikarirsa maliyeti yüksek
Performans düsük
Konfor düsük

bu durumda, zaten 20 bin km altinda kullanan icin motorin-benzin fiyatlar ayni olsa bile diger masraflar ve konfor-performans yüzünden tercih edilmez, eskiden motorin benzinden %20 daha ucuzdu ve dizeller daha az yakiyordu, simdi cok fark kalmadiysa bile dizel hala daha az yakiyor ama yetmez, motorin benzinden en az %20 daha ucuz olmasi ve yillik 20 bin kmden daha fazla yol yapilmasi lazim, motorin fiyatlari belki sedece ciftciler ve nakliyatcilar icin düsürülür ama genel tüketici icin düsmez, bu yüzden dizel "öldü", tekrardan dizel sahiplerinin basi sagolsun, katiliniz Cin ve Rusya (pandemi-Ukrayna isgali) ve simdilik hybridler, elektrikliler uzun vadede hepsini gömer ama daha cok zaman var.
 

Geri
Üst Alt