Kaza yaptık. :(


Salih_Sayin

Katılımcı Üye
 
Katılım
30 Ocak 2016
Mesajlar
745
Tepkime puanı
490
Konum
Samsun
İsim
Salih
Yaklaşık 5 gün önce bir kaza yaptık. Ben önde giderken arkadan gelen araç sağa dönerken arka kapıdan çarptı. Resimleri ekledim.
Rs ye gösterdim arka kapı ve ön kapı düzeltilip boyanacak . Boya şart boyada çatlama var.
Servise gösterdim arka kapı değişir ön kapı boyanır diyor . Arka kapıyı istersen boyarım ancak çok macun çekilir sonrasında kullanıcıysan sorun yaşarsın diyor. Ne yapmalıyım. Gönlüm servisten yana.
 

Ekli dosyalar

  • 20211103_165934.jpg
    20211103_165934.jpg
    109 KB · Görüntüleme: 216
  • 20211103_165939.jpg
    20211103_165939.jpg
    124.4 KB · Görüntüleme: 215
  • 20211101_192614.jpg
    20211101_192614.jpg
    258.5 KB · Görüntüleme: 217

Çok geçmiş olsun, daha büyük kazalardan korusun Rabbim. bu göçükcü de gayet iyi bir şekilde yapılır. servis kapı değişimine kadar gidebilir. sanırım arka kapıda önceden boya vardı ve macunundan çatlama yaptı. durum yazdığım gibiyse iyi bir kaportacıda yaptırın derim veya çıkma bir kapı alın onun ile değiştirin derim. arka kapıda macun olmasaydı göçük ile gayet güzel bir şekilde yapılırdı bu araç.
 
Upvote 0
Hafif bir çarpma olmuş anlaşılan. Bilmiyorum ama bana öyle boyanacak macunlanacak gibi gelmedi görüntü olarak. Göçükçü ve rötuş gibi görünüyor. Ancak tabii ki görüntü olarak.

Servis muhtemelen değiştirir. Değer kaybı alarak biraz tolere edebilirsiniz.
RS den önce işinde iyi bir göçükçüye de danışın.

Geçmiş olsun.
 
Upvote 0
Hafif bir çarpma olmuş anlaşılan. Bilmiyorum ama bana öyle boyanacak macunlanacak gibi gelmedi görüntü olarak. Göçükçü ve rötuş gibi görünüyor. Ancak tabii ki görüntü olarak.

Servis muhtemelen değiştirir. Değer kaybı alarak biraz tolere edebilirsiniz.
RS den önce işinde iyi bir göçükçüye de danışın.

Geçmiş olsun.
Boyada çatlak varmış hocam, sanırım daha önce macunlanmış bir bölge.
 
Upvote 0
Çok geçmiş olsun, daha büyük kazalardan korusun Rabbim. bu göçükcü de gayet iyi bir şekilde yapılır. servis kapı değişimine kadar gidebilir. sanırım arka kapıda önceden boya vardı ve macunundan çatlama yaptı. durum yazdığım gibiyse iyi bir kaportacıda yaptırın derim veya çıkma bir kapı alın onun ile değiştirin derim. arka kapıda macun olmasaydı göçük ile gayet güzel bir şekilde yapılırdı bu araç.
Kapıda öncesi boya yok. Oradaki boya kabuk şeklinde attı ben soydum o kısmı . Ö kapıda da çizgi şeklinde çatladı . Sürtme şeklinde olmadı. Ortada kıstırdı kapıyı. İç çelik bariyer çatlatmış olmalı boyayı
 
Upvote 0
Basit matematik

Tamda Aracı 2 yıl sonra satıcam diyordum diyene

Yetkili serviste arka kapı değisip ön kapı boyanacaksa tramer +20 bin civarı hatta 23 bini bile bulabilir.

Bu size kesin 15-20 bin emsal araclara göre değer kaybı yasatır.

Göçükçü evet abi boyasız kurtulmaz dese bile , ben göçükleri kendi teknigimle gideririm , çok minimal macun ile boyarım 2800 e mal olur derse (ki 2800 e bu iş biter)

Bu 2800 verilir unutulur.

Aracı yarın satma durumunda
Tramer sıfır.
2 parca boya max 6-7 bin değer düsürür.

Bi tarafta 23 bin tramer bir degisen bir boya 20 bin deger kaybettirebilecekken

Diger tarafta durum bu.

Ama yetkiliye veririm teorikte ALMAN ustalığı sergilerler icim rahat olur diyen bu işlerle ugrasmaz tabi.

Hep bu hasar hikayeleri yetkili serviste sonlanmıstır.

Maslak göcük merkezi recai ustaya gösteripte 2800 e (boya dahil) yaptırma ihtimali sıfırda kalıyor.

Geçmis olsun.

Araç satılmayacasa evladiyelikse tabi yetkiliye gitsin
10 yıl sonraya 23 bin tramer zaten buhar olur .
 
Upvote 0
Kapıda öncesi boya yok. Oradaki boya kabuk şeklinde attı ben soydum o kısmı . Ö kapıda da çizgi şeklinde çatladı . Sürtme şeklinde olmadı. Ortada kıstırdı kapıyı. İç çelik bariyer çatlatmış olmalı boyayı
Hocam o zaman direkt göçükçüde yaptırırsın aracı, boyadaki çatlaklara da rötuş attırır binersiniz, beğenmediniz mi? gider boyatırsınız macunsuz (yüzeysel macun) işinizi hallettirirsiniz, işin içine çekiş kaporta girerse her tarafı macun olur.
 
Upvote 0
Geçmiş olsun. Bu işleri bilen iyi bir usta tanıyorsanız tabi ki tramer e sokmadan bu iş çözülür. (ama işi bilen de kim bilir ne kadar ister.. )Ama o ustayı tanımıyorsanız, başınız çok ağrıyabilir o sebeple ben servis taraftarıyım, malum her önüne gelen ben bu işin ustasıyım diyor. Varsın tramer yüzünden değeri düşsün, direk parça değişimi olacağı için ilerleyen günlerde kafam rahat binerim. Yalnız servis ile işlemlere başlamadan önce görüşün. Boyanacak parçalarda mikron testi istediğinizi söyleyin ki baştan savma bir iş yapmasınlar. ve mümkünse yanınızda usta götürün. Benim de benzer bir durum başıma geldi. Ben işin erbabı olmadığım için anlamıyorum ama ustası ilk görüşte anlıyor. Boyanan yerin +300 mikron değerinde olduğunu ve değişen kapı saçının boyasının tutmadığını bilseydim o servisi birbirine katardım. ( Bakınca gene anlamıyorum ama ustası anlıyor :) , sağ olsun seramik kaplama öncesi hazırlıkta biraz toparladı cem hoca. ( hala daha anlamıyorum :) ))
 
Upvote 0
Geçmiş olsun. Kusura karşı tarafta diye düşünüyorum. Bu nedenle serviste yaptırıp değer kaybı almanızı önerim. Araç fiyatları çok yükseldiği için ortalama 15.000tl değer kaybı alırsınız.

- edit: Kapı önceden boyandı ise bu plan yatar.
 
Upvote 0
Geçmiş olsun. Kusura karşı tarafta diye düşünüyorum. Bu nedenle serviste yaptırıp değer kaybı almanızı önerim. Araç fiyatları çok yükseldiği için ortalama 15.000tl değer kaybı alırsınız.

- edit: Kapı önceden boyandı ise bu plan yatar.
Boyanmamış hocam, ben yanlış anlamışım. hiç bir şekilde boya yokmuş araçta ama boyada çatlak varmış. ben boyada catlağı okuyunca bir de arkadaş kalın macundan bahsedince macun var o çatladı diye yorumladım.
 
Upvote 0
Boyanmamış hocam, ben yanlış anlamışım. hiç bir şekilde boya yokmuş araçta ama boyada çatlak varmış. ben boyada catlağı okuyunca bir de arkadaş kalın macundan bahsedince macun var o çatladı diye yorumladım.
O zaman kesinlikle yetkili serviste yaptırılıp değer kaybı alınması taraftarıyım. Araçtan anlayan adam geldi mi değer kaybı olmadan alır bu aracı. Geri alınan ücret kar kalır.
 
Upvote 0
O zaman kesinlikle yetkili serviste yaptırılıp değer kaybı alınması taraftarıyım. Araçtan anlayan adam geldi mi değer kaybı olmadan alır bu aracı. Geri alınan ücret kar kalır.
Arkadaş macuna ve değişime hassas sanırım. ger., servisi de düşünmemiş değil. nasıl bir ülkeyiz. bunun ile ilgili derinlemesine konuşmak lazım aslında.
 
Upvote 0
Çok yakın tanıdığım motor öğretmeni bir yakınımızın yönlendirmesiyle dışarda bir yerde boyasız düzeltilecek. 4000 tl istiyor.Çatlak iki yer rötüşlenecek. Kaskodan işlem başlatıp karşı tarafın haksız çıkması durumunda değer kaybını talep edeceğim. En kötü senoryada ufak macun boyama olacak.
Ülkecek çok tuhafız. Ben bana kalsam ve mantıklı olan bu kapınının sökülüp değişmesi gerektiği. Ama kime sorsam değişme sonra çok uğraşırsın oluyor. Niye böyle garip bir ülkeyiz? Ben zaten şimdi satarken bu hasar olmamış gibi mi davranacağım . Sonuçları buradan paylaşacağım artık.
 
Upvote 0
Çok yakın tanıdığım motor öğretmeni bir yakınımızın yönlendirmesiyle dışarda bir yerde boyasız düzeltilecek. 4000 tl istiyor.Çatlak iki yer rötüşlenecek. Kaskodan işlem başlatıp karşı tarafın haksız çıkması durumunda değer kaybını talep edeceğim. En kötü senoryada ufak macun boyama olacak.
Ülkecek çok tuhafız. Ben bana kalsam ve mantıklı olan bu kapınının sökülüp değişmesi gerektiği. Ama kime sorsam değişme sonra çok uğraşırsın oluyor. Niye böyle garip bir ülkeyiz? Ben zaten şimdi satarken bu hasar olmamış gibi mi davranacağım . Sonuçları buradan paylaşacağım artık.
İkinci el araç alacak olsam ve senin kazanda kapı değişmiş olsa bile gözüm kapalı alırım. Ama perde airbagi, yan airbagi açmış; orta direk çekilmiş, düzeltilmiş macunlanmış araç da ilana koyarken bir kapı değişmiş, bir kapı boyanmış diye ilan açıyor. Durum böyle olunca insanlar ikinci el araç alırken değişeni olmayan araç bakıyorlar.
Bir de yetkili serviste değil ama sanayide sadece sacı değil de kapı komple değişince ayar tutmuyor, fitillerden rüzgar sesi alıyor vs.
Bu kazada çok fazla macun olmayacak gibi, duzelttirip değer kaybı açmak en optimal çözüm gibime geliyir
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt