Golf 7 tdi su eksiltme


aozbas

Üye
Katılım
8 Şub 2020
Mesajlar
76
Tepkime puanı
28
İsim
Abdullah
Merhaba arkadaşlar
Araç az miktarda su eksiltiyor. Su eksik uyarısı verince genleşme kabında max seviyesine kadar tamamladım. Şimdi yine min seviyeye düşmüş. Az daha düşse yine uyarı verecek.

Acaba conta mı yandı diye şüphelendim. Kontrol için motor yağına baktım, köpüklenme yok. Genleşme kabındaki suyun içine yağ karışmış gibi de görünmüyor

Bir şey dikkatimi çekti. Motor soğukken genleşme kabı su seviyesi min çizgisinde idi. Kapağı açtığımda bir tıslama sesiyle basınç boşaldı ve su seviyesi min max ortasına geldi. Acaba diğer golf 7 tdi ler de durum aynımı. Yani motor soğukken bile genleşme kabında basınç oluyor mu.
 

Sorunun cavabı belli ama sizin yapabileceğiniz bişey değil.
Tercihinize göre ya yetkili servise ya da Vw serisi araçlar konusunda uzman bir özel servise gidin.
 
Upvote 0
Bugün motor ısındıktan sonra çalışırken kontrol ettim. Genleşme kabında basınç yok denecek az. Kapağı açınca azcık tıslama yaptı. Herhangi bir köpürme fışkırma kaynama hava kabarcığı vs yok. Ayrıca eklediğim su biyere gitmemiş motor ısınınca max seviyesinin iki parmak üstüne geldi.

Elimle antifrizi kontrol ettiğimde kaygan olduğunu tespit ettim. Ya bu antifriz çeşidi böyle yağlı gibi yada antifrize cidden motor yağı karışıyor. Bakınca zaten antifirizde hiç yağ varmış gibi durmuyor.
 
Upvote 0
Arıza bellı yetkıkı servıs artı orjınal parca kullanın arıza devır daım su pompası
 
Upvote 0
Devir daim pompası ve triger değişeli 1 yıl bile olmadı ki. İkiside ina marka takılmıştı. Yağ soğutucusundan şüpheleniyorum. Ama ondan önce contadan olmadığını kesin anlamam gerek. Test kiti varmış. Alıp deneyecem bakalım
 
Upvote 0
2018 1.4 tsi aracım su eksiltiyordu az da olsa.dün yetkili serviste devirdaim iyi niyet garantisiyle 1500 liraya değişti.özel servisler 1300 parça fiyatı 300 lira işçilik istiyordu.yetkili serviste 3000 lira civarı fiyat yarıya düşünce servisi tercih ettim.
 
Upvote 0
Devir daim pompası ve triger değişeli 1 yıl bile olmadı ki. İkiside ina marka takılmıştı. Yağ soğutucusundan şüpheleniyorum. Ama ondan önce contadan olmadığını kesin anlamam gerek. Test kiti varmış. Alıp deneyecem bakalım
Sakın eksilen soğutma sıvısını çeşme suyu ile tamamlamayın !!! Motorun içini çürütürsünüz.
Soğutma sistemi bu motorlarda çok önemlidir. "Öylemi böylemi" derken başınıza iş açarsınız.
 
Upvote 0
Devir daim pompası ve triger değişeli 1 yıl bile olmadı ki. İkiside ina marka takılmıştı. Yağ soğutucusundan şüpheleniyorum. Ama ondan önce contadan olmadığını kesin anlamam gerek. Test kiti varmış. Alıp deneyecem bakalım
Yağ soğutucunuz patlak olsa soğutma suyuna yağ çoktan karışmış olurdu. Yağ sıcaklığını bilgisayardan kontrol edin.

Hava mı var diye aklıma geliyor, eksik olan suyu aracı çalıştırarak rolanti de ekleyin fakat en güzeli tabiki şüpheleniyorsanız herhangi bir servise giderek basınç testi yaptırmanız. Pahalı bir işlem değil. En azından lifte falan kaldırarak kaçak var mı diye kontrol de ederler.

Conta neden aklınıza geldi, hararet mi yaptınız? Motor bloğuna su karışmış olsaydı egzoz belli ederdi.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Araç 120 bin km dir bende ve hararet yaptırmadım. Su sıcaklığı hep 90 sabit. Yağ sıcaklığı yazın uzun rampa çıkarken 120 leri görüyordu.

Su eksilince görünen bir kaçak yoksa birde antifrizde yağ varsa akla conta geliyor. Hararet olmasada eskimiş olabilir. Ama inşallah conta değildir.

Eksildi diye ekleme yaptım şimdide fazla su var. Bende anlamadım niye eksildi sonra neden yükseldi.
 
Upvote 0
vw servisi triger seti değişiminde eğer devirdaimde sorun yoksa aynısını takıyor, pompa değişimini ayrıca talep etmeniz gerekiyor yani. geçen seneki evrağınızda pompa değişimi yazmıyorsa arıza belli sanırım. ayrıca devirdaimdeki sızıntıyı kaputu açıp bakarak tespit edemiyorlar maalesef.
 
Upvote 0
Araç 120 bin km dir bende ve hararet yaptırmadım. Su sıcaklığı hep 90 sabit. Yağ sıcaklığı yazın uzun rampa çıkarken 120 leri görüyordu.

Su eksilince görünen bir kaçak yoksa birde antifrizde yağ varsa akla conta geliyor. Hararet olmasada eskimiş olabilir. Ama inşallah conta değildir.

Eksildi diye ekleme yaptım şimdide fazla su var. Bende anlamadım niye eksildi sonra neden yükseldi.
Doğru yöntem ile su eklemesi yaptınız mı bilmiyoruz., her şeyi doğru yaptıysanız fazla su olması mümkün değil.,

Soğutma suyu ilavesi motor ve motor suyu soğukken yapılmalıdır., tamamen soğuk olmalıdır..!! Sıcakken veya ılık durumdayken yapılırsa seviyesi de hatalı olur., ve su eklemesi yapılırken asla çeşme suyu, içme suyu, pet şişe su vs.. asla bu tür su tipleriyle ilave yapmamalısınız..!! Mutlaka saf su (distile su) kullanmalısınız.,

Su eksiltmesi 2-3 gün gibi kısa sürede yapıyorsa sistemde veya hortumlarda kaçak vardır., su elsiltmesini 3-4 ayda bir yapıyorsa bu bir sıkıntı değildir tüm VW ‘lerde durum bu şekildedir.,

Yazın uzun rampa çıkarken motoru sıkıştırırsanız yani devirli kullanırsanız, yağ sıcaklığının 120 °C dereceleri görmesi “gayet normal” bir durumdur.

***Önemli Not: su ilavesi yaptıktan sonra dikkat edilmesi gereken önemli bir husus var., ilave yaptınız ve kapağı sıkıyorsunuz., kapak artık daha fazla sıkılamayacak kadar son noktasına geldi diyelim o aşamada kapağı sıkmayı bırakırsanız sistemden su kaçağı olur..!! Son bir gayretle ekstra güç uygulayarak kapağı daha fazla sıkmaya zorlamanız gerekiyor., bu aşamada kapağın 1-2 diş daha sıkıldığını fark edeceksiniz ve (tık diye bir ses) geldiğiniz fark edeceksiniz., işte o zaman kapak kapanmış ve sızdırmazlık sağlanmış olur. Tık sesini duymadan işlemi sonlandırırsanız sistemde basınç kaybı ve su kaçağı olur..!!
 
Upvote 0
Yazın uzun rampa çıkarken motoru sıkıştırırsanız yani devirli kullanırsanız, yağ sıcaklığının 120 °C dereceleri görmesi “gayet normal” bir durumdur.
Bende öyle biliyorum. Hararet yapmadı motor. Aracı sakin kullanırım. Bakımlarını zamanında yaparım.

Su eklerken kapağı tık sesi gelene kadar sıkıyorum tabi.
 
Upvote 0
Doğru yöntem ile su eklemesi yaptınız mı bilmiyoruz., her şeyi doğru yaptıysanız fazla su olması mümkün değil.,

Soğutma suyu ilavesi motor ve motor suyu soğukken yapılmalıdır., tamamen soğuk olmalıdır..!! Sıcakken veya ılık durumdayken yapılırsa seviyesi de hatalı olur., ve su eklemesi yapılırken asla çeşme suyu, içme suyu, pet şişe su vs.. asla bu tür su tipleriyle ilave yapmamalısınız..!! Mutlaka saf su (distile su) kullanmalısınız.,

Su eksiltmesi 2-3 gün gibi kısa sürede yapıyorsa sistemde veya hortumlarda kaçak vardır., su elsiltmesini 3-4 ayda bir yapıyorsa bu bir sıkıntı değildir tüm VW ‘lerde durum bu şekildedir.,

Yazın uzun rampa çıkarken motoru sıkıştırırsanız yani devirli kullanırsanız, yağ sıcaklığının 120 °C dereceleri görmesi “gayet normal” bir durumdur.

***Önemli Not: su ilavesi yaptıktan sonra dikkat edilmesi gereken önemli bir husus var., ilave yaptınız ve kapağı sıkıyorsunuz., kapak artık daha fazla sıkılamayacak kadar son noktasına geldi diyelim o aşamada kapağı sıkmayı bırakırsanız sistemden su kaçağı olur..!! Son bir gayretle ekstra güç uygulayarak kapağı daha fazla sıkmaya zorlamanız gerekiyor., bu aşamada kapağın 1-2 diş daha sıkıldığını fark edeceksiniz ve (tık diye bir ses) geldiğiniz fark edeceksiniz., işte o zaman kapak kapanmış ve sızdırmazlık sağlanmış olur. Tık sesini duymadan işlemi sonlandırırsanız sistemde basınç kaybı ve su kaçağı olur..!!
tesekurler bilgi icin
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt