Passat B8 Big Retrofit Project :)



AliExpress ten sensör almıştım sürekli gidiyordu sensörler Orjinal sensör aldım biraz masraflı oldu ama değdi
 
Hayırlı olsun yapılabilecek en güzel modlardan biri, 140IHI hybridte yakıt tüketimide pek etkilenmiyor, tamamen oem+ keyifle binersiniz umarım.
Yakıt haritası değiştiği için araç harcadığı miktarın farkında olmuyor olabilir mi ? Yol bilgisayarı ile pompadan ölçümde fark var mı biliyor musunuz ?
 
Yakıt haritası değiştiği için araç harcadığı miktarın farkında olmuyor olabilir mi ? Yol bilgisayarı ile pompadan ölçümde fark var mı biliyor musunuz ?
Normal koşullarda tuningli araçta, enjektörde ebat değişikliği yapılmadığı sürece, araç zaten yakıt tüketimini enjektörün çalışmasınıda göz önünde bulundurarak hesapladığı için yakıt değerleri tutar. Tabi bu dediğim modern araçlar için geçerli.

Dahada önemlisi, pompa ile aracın hesabı tutuyor :)

140IHI Hybridlerde turbonun sadece emiş tarafına müdahale edildiği için kayda değer bir turbo lag veya daha üst devirde dolma gibi fark yaratmıyor ondan dolayı hertürlü daha avantajlı. Hatta yanlış hatırlamıyorsam, 140'lık (actsiz) araçların 125'liklere göre fabrika yakıt verisi daha düşük

Tabiki yapılacak yazılımında rolü burada yüksek, fakat hybrid setupla orjinal yazılımda sadece araç arızaya düşmeyecek şekilde düzenlenmiş dosyaylada (geçici test yazılımı diyebiliriz) aracı kullanma şansım oldu, ne alt devirde eksiklik nede tüketimde artış gözlemlemedim.
 
Normal koşullarda tuningli araçta, enjektörde ebat değişikliği yapılmadığı sürece, araç zaten yakıt tüketimini enjektörün çalışmasınıda göz önünde bulundurarak hesapladığı için yakıt değerleri tutar. Tabi bu dediğim modern araçlar için geçerli.

Dahada önemlisi, pompa ile aracın hesabı tutuyor :)

140IHI Hybridlerde turbonun sadece emiş tarafına müdahale edildiği için kayda değer bir turbo lag veya daha üst devirde dolma gibi fark yaratmıyor ondan dolayı hertürlü daha avantajlı. Hatta yanlış hatırlamıyorsam, 140'lık (actsiz) araçların 125'liklere göre fabrika yakıt verisi daha düşük

Tabiki yapılacak yazılımında rolü burada yüksek, fakat hybrid setupla orjinal yazılımda sadece araç arızaya düşmeyecek şekilde düzenlenmiş dosyaylada (geçici test yazılımı diyebiliriz) aracı kullanma şansım oldu, ne alt devirde eksiklik nede tüketimde artış gözlemlemedim.

Eski tip araçlarda kaydığını görmüştüm ama modern araçlarda durumu bilmiyorum açıkçası.

Dediğiniz gibi hibritte kayda değer bir gecikme yoksa ben de düşünüyorum :) Piyasada çok yaygın gibi görnünen IHI140 hibritinin kullanıcı yorumlarına pek denk gelemedim. Yaptıranların tecrüelerini paylaşmasına ihtiyacımız var :)
 
Eski tip araçlarda kaydığını görmüştüm ama modern araçlarda durumu bilmiyorum açıkçası.

Dediğiniz gibi hibritte kayda değer bir gecikme yoksa ben de düşünüyorum :) Piyasada çok yaygın gibi görnünen IHI140 hibritinin kullanıcı yorumlarına pek denk gelemedim. Yaptıranların tecrüelerini paylaşmasına ihtiyacımız var :)

Gecikme olmadığını söyleyebilrim, turboda uzun dönem kullananlardan gördüğüm üzere kolay kolay bozulmuyor. Fazla abartmadan güzel bir yazılımla günlük binilir.
 
Orijinal turbo ile 1.6 TDI aracımda stage 1 yazılım ile günlük biniyorum günlük yaptığım yol miktarı karma olarak trafikli trafiksiz 150km altına düşmüyor ve aracımın yakıt değeri 5.2-5.8 arası oynuyor maksimum. Düzgün kullanımda yazılım tuning işlerinin yakıt değerini sabit tuttuğuna hatta düşürdüğüne inananlardanım bende.
 
Orijinal turbo ile 1.6 TDI aracımda stage 1 yazılım ile günlük biniyorum günlük yaptığım yol miktarı karma olarak trafikli trafiksiz 150km altına düşmüyor ve aracımın yakıt değeri 5.2-5.8 arası oynuyor maksimum. Düzgün kullanımda yazılım tuning işlerinin yakıt değerini sabit tuttuğuna hatta düşürdüğüne inananlardanım bende.
Hocam sizin araçlarda, orjinal haline göre düşüş bile oluyor aynı tempoda kullanınca. Bir arkadaşımızda 1449 turbolu 1.6tdi var özellikle yüksek süratli uzun yolda ortalamasında düşüş oldu orjinal haline göre.
 

Tabi düşüş var zaten normal kullanımda. Benim yazdığım değerler Ankara kızılay, tunalı trafiğine girilmiş vaziyette olan tüketim uzun yol tüketimi falan şuan orjinal haline göre çok çok cazip şekilde değişti aynı zamanda şehir içindeki hantallık gitti tork yükselişinden dolayı şanzıman eskisine göre daha rahat çalışıyor gibime geliyor. Tabi turbo değişimi yapmadığım için o konuda pek net bilgiye sahip değilim.
 

Geri
Üst Alt