1.6 TDI Manuel Çalışmama, geç çalışma ve beyaz duman


ASword

Üye
Katılım
11 Haz 2021
Mesajlar
51
Tepkime puanı
43
Konum
İSTANBUL
İsim
ANIL
Herkese merhaba,

Bayram öncesi aracın 105.000 bakımlarını yetkili serviste yaptırdım. Gayet sağlam bilgisini aldım. Didim'e gidip geldim. 1600 km yol yaptım. Hiç sorun yaşamadım. Fakat geldiğim günün ertesinde sabah aracı çalıştırmaya kalktığımda marş basıyor fakat motor çalışmıyordu. 4-5 defa denedim. Sonra motor çok sarsıntılı bir şekilde çalıştı, 1000 devire çıktı sonra kapandı. Gaz almadı. Bu şekilde yaklaşık 2 - 3 dk denedim. Sonunda normal devirde çalışmaya başladı. Fakat arkadan bem beyaz dumandan sis oluştu. Yola çıktıktan sonra 10 dk içinde duman tamamen ortadan kalktı. 2-3 saatlik parklardan sonra araç rahat bir şekilde çalışıyor fakat süre uzayınca aynı sorunu yapıyor. Çalıştıktan sonra devirde düşüklük ya da gaz almama gibi sorunlar yok. Yakıt olarak şehirler arası yolda farklı Shell ve Opet istasyonlarından aldım. Yol üstü bir tamirciye sorduğumda muhtemelen yakıt filtresidir dedi. Yeni bakımdan çıktığı için servise götürmemi tavsiye etti. Videosunu çektim. Yokuş aşağı aracı park ettim yine aynı.

Bu arada belirtmeyi unutmuşum. Herhangi bir arıza lambası yanmıyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Benim araçta da sıkıntılar çıkmaya başladı yeni konu açsam mı bilemedim.
Araç golf 2015 cxx motorlu 1.6 tdi dsg 121 bin km
Sabah ilk çalışmada eskiden marşı anında alıp sonra hafif ve fazla gaz verdiğimde kesiklikler oluyordu park pozisyonundayken. Şimdi dün ilk çalışmada hemen almıyor geç çalışıyor. Motorda anormal titreşim sallantı falanda hissediyorum. Eskisine göre gaza basınca takılmalar muazzam arttı mesela gaza full basıyorum düzgünce devirlenceğine 1.300 falan sanırım belli devri yok o devirde takıldı sonra birden devir arttı. İlk çalışmada yakıt tüketim 1 litre çıktı devir 800 de ve bu 1-2 dk rolanti çalışmasıdan sonra 0.6-0.7 e düştü. Genel olarak ilk çalışmadan 3-4 dk sonra büyük ölçüde problemler gidiyor şöyle diyim 1-2 km sürünce gaz yemesi falan hem giderken hem park pozisyonundayken normale dönüyor herşey olması gerektiği gibi. Yalnız araç ısındı hiç problem yokken olduğum yerde dururken koltuktan hissediyorum ufaktan bi dengesizlik var motor kafamı atıyor gibi anlamadım gidip kaputu açıp motoru izlediğimde anormal bir şey hissetmiyorum.

Olayın en başından beri hiçbir arıza lambası yakmadı.

Bu beyaz duman olayı için egzoza hiç bakmadım ama duman çıkıyor olsa muhtemelen fark ederdim yarın dikkat edecem.

1-2 km den sonra ne hızlanma nede başka bir şeyde problem hissetmiyorum.

( bu enjektörleri kendimiz söküp kontrol edebilir miyiz ?)
Araç bugün marş falan alıyor ama çalışamadı. akü yetersizdir diye kalın sağlam takviye kablosuyla takviye yaptık yine çalışmadı. Aracı 9-10 defa marş basıp basıp anca çalıştırdık oda çalıştıktan sonra rolantide hafif gaza dokunmam ile stop etti tekrar çalıştırıp rolantideyken gaza dokunmadık 2-3 dk falan geçti sanırım yavaş yavaş kendine geldi ama gazda teklemeler halen vardı ve 1-2 km yol gidince araba cillop herşey kusursuz çalışmakta. Özel vw servisine götürdük kullandılar baktılar aküde sıkıntı yok dediler tamamen sogumadan anlayamayacakları için kaputu açıp korumayı çıkarıp aynen kaput açık pozisyonda bıraktılar bende döndüm eve. 
Aracın nerelerinde sıkıntı olabilir fikri olan var mı ?  Benim gözlemim yukarda yazmışım zaten ek olarak araç hafif ısındımı ne tekleme yapıyor gaza basarken nede çalışmada gecikme falan. Tek marşta çalışıyor starstop güzel çalışıyor. Yakıt olarak ben çok sakin kullanan bi tipim arada basıyorum hafif eğim varsa gazdan çekiyorum o yuvarlanarak hız kaybetmeden gidiyor 90-100 falan çok geçmiyorum  falan bu şekilde ortalama 5-5.5 litre falan yakıyor. Geçenlerde herzamanki gibi partikül dolmuş sanırım rolanti 1000 devirdeydi yolumu hafif uzatarak 20 dk falan 80 km hızla 2.5-3 bin devir arası sürdüm park ettiğimde baktığımda 800 devirlere geri inmişti.  Ve en önemlisi bu problem hafif belirtiyle başladı ilk zamanlarında marşı tekte tak diye alıyor fakat gaza hafif bastığımda tekliyordu benim daha önce araba tecrübem olmadığından dizel diye sogukken yapıyordur sanmıştım. sonra ileriki safhalarda marşı çok geç alıp ve bu gaza basınca tekleme gaz yememe gibi olan şey muazzam artmıştı neredeyse stop falan edecekti ama deviride yine 800 lerdeydi ort. tüketim 1 litre gösteriyordu az çalışıp kendine gelince 0.6-0.7 litre arası geliyordu. İşte bugünde marşı yiyip yiyip çalışmadı marşla motoru ısıttık gibi oldu sanırsam :D. birde test ettim marşlara basarken voltmetre hep takılıydı marşa basarken anlık görüyordum takviye yaptığımız araçta sağlam akü vardı eminim ve takviyeliyken marşa basınca 10 volta kadar iniyordu voltaj. Marştan önce 13 volt. + 3 defa kontağı açıp ısıklar sonunce kapayıp tekrar açıp 3. seferde marşada bastım hiç bir fark göremedim.

Olaylar böyle baya uzun yazdım sizce neler böyle probleme yol açar

 
Upvote 0
@ttez  hocam buyuk oranda benim yaşadiğim soruna benzer bir arıza olabilir arac mars alıp çalışmıyor ise aküde falan sorun yoksa yakıt hattindan kaynaklanabilir, ys depo içi pompa ya da yüksek basınç pompası arızası belirtileri olabilir ben boyle belirtiler yasamadan bu arizayı yaşadım sizde uyari veriyor olabilir

 
Upvote 0
Benim soruna benziyor. Enjöktörlerin geri kaçırması nedeniyle boruda yakıt kalmıyor. İlk çalıştırmada yakıt gelinceye kadar marş motorunu zorluyorsunuz. Sonra yakıt geldiğinden sorun kalmıyor. Uzun süre park edince yakıt yine gidiyor. Süreç bu şekilde devam ediyor. Vakit kaybetmeden enjektörleri kontrol ettirin.

 
Upvote 0
Durumlar çok kötü valla. Adam gibi usta yok piyasada önüne gelen usta olmuş ve mülteciden geçilmiyor bagcılar güngören sanayi sitesi.  Gözümle gördüm kulağımla işittim patron ustaya rica minnet iş yaptırıyor ustaların havasından nazından geçilmiyor herşeyide süper biliyorlar icraat sonuç sıfır.
Aracı zar zor baya 20 kere marş basa basa ısındıra ısındıra çalıştırıp götürmüştüm en son.  Zor bela baktırdım ben yokken yakıt pompasını test etmişler sanırım sorun yokmuş. ertesi gün immobilizer bozuk olabilir yedek anahtar getir vs. yaptılar 2 anahtarlada sonuç aynı. Bilen varsa yazarsa bu immobilizer bozulduğunda arabaya marş bastırılabilinir mi? çalıştığı anda stop ediyor bunun anahtardan olma ihtimali nedir anlamadım. Sonra motor sente kontrolü için triger kapağını çıkarttılar davlumbaz ve tekeride çıkararak motor sentede problem yokmuşta yakıt pompasının sentesi 3-4 diş kaçık dedi nekadar doğru bilmiyorum onu ayarlamış aracın başındaydım ya anlamadım yada uydurdu bilmiyorum.  Sonra ben marşa geçtim bu usta denilen şahıs motor marş basılırken dinlemeye çalıştı çalıştığı anda stop eden motorda şakırdamamı duymuş neymiş enjöktörleri komple söktü enjektör testine gönderdi. Bugün orda değildim aradılar 4 bin tl enjektör tamir masrafı varmış enjektörlerin 4 ününde memesi ve valfleri değişmesi gerekiyormuş. Başka enjektörcüyü arayıp marka model falan söyleyip 4 meme 4 valf kaç falan piyasa araştırdım 5-6 dediler. Revizyon yapmadan eskileri vermeden de 9 bin tl dedi delphi olduğu için biraz daha pahalıymış sanırım. Bu ucuz olanlar cay motorlulardaki bosch markaymış.
Sabah aradıydı enjektör için 9 da , dedim eski valfleri falan istiyorum ne zaman biter çarşamba olur dedi. 

Dedim sıkıntı enjektörlerle çözülmezse boşa giden para ne olacak dedi enjektörcünün suratına fırlatırız. Ben çok anlamam araba motorundan ama baya bi araştırma yaptım mantığıma uymadı enjektörlerden dolayı çalıştığı anda stop etmesi yada hiç çalışmaması bu motorun. Eğer sorun direkt taktıklarında çözülmezse komple motorun her parçasıyla uğraşacağız sanırım. 

Bilenler şunu yazar mısınız ? Bu golf aracın motoru sogukken 28-30 derecelik bir hava koşulunda kızdırma bujileri sökülüpte marşa basılırsa bu motor çalışır mı ?  Bu konuda beni aydınlatabilecek biri var mı ? ben netten araştırdım istediğim cevabı bulamadım ve benim aracın sıkıntısının kızdırma bujisinden olduğunu düşünüyorum ta en baştan beri.

 
Upvote 0
@ttez 

Okudugum kadarıyla (2 mesaj bi düzine sorun deneme yanılma yöntemleri ustalar aleminden )

İlk mesaja göre 

Devirde dalgalanma, rölanti düzensizliği gaz yememe devir takılması 

Bunlar enjektörlere işaret ediyor.

Motor sogukken zaten daha yogun yakıt görevini tam yapamayan düzgün kalibreyle püskürtme yapamayan enjektörlerde saçmalıyor

Araç ısınınca tüm sorunların düzelmesi , Yakıtın sıcaklık etkisiyle daha kolay yanıcı hale gelmesine  işaret ediyorki enjektörler uygun/yeterli  kalibrede püskürtme yapamamasına ragmen bir sekilde optimal silindir ici yanma oluyor desek ?

Ama şuda var ilk çalıstırmada zaten kızdırma bujileri 800 derece ortam ısısı sağlıyor . Burada da sıcak motor soguk motor tezi çürüme yapar. 

Yazayım dedim ama ? Bir sonuca ulaşacak ustalık diplomam yok tabi.

Ustasızlık ! Şaaak dogru hedef bulamayan adamlarla bu isler can sıkar evet.

 
Upvote 0
Maalesef hocam ülkemizde adam gibi bir usta bulmak mesele ustaya bir sey dedigin zaman birde ukalalik yapiyor sanırsin yeryuzunun en iyisi, tvde bir program vardi izleyenler bilir Edd China diye bir mühendis-tamirci vardi bu adamin onda biri bir usta olsa ulkemizfe yeter.

 
Upvote 0
Enjektörlerin tüm çalışma prensibini öğrendim bu arızadan dolayı. Dediğim gibi marşın geç basmasının nedeni yakıt borusundaki tüm yakıtın geri kaçması. Yakıt geldikten sonra sorun kalmıyor. Ben Bosch marka enjektör ile değiştirttim. Benim enjektörlere tamir tutmaz dediler. Sorun çözüldü. Ama 12bin üzeri tuttu 4 enjektör bir yakıt borusu. Size iyi fiyat vermişler. Bu arada delphi markasından kimse bahsetmedi bana. İnşallah Bosch uzun ömürlü olur.

 
Upvote 0
@ASword Baştan sona yazıları okudum, düşüncelerimiz aynı. Ne yetkili serviste ne de sanayi de usta, formen yok. azınlığın da azınlığı gibiler. her memleketin gıda, yemek haritası olduğu gibi sanayideki ustaların da haritasının çıkmasının vakti geldi gibi. bu arada tdi den hep kaçmışımdır, çok doğru yapmışım.

 
Upvote 0
@Savatage kızdırma bujilerinin 1-2 tanesi bozuksa silindirlerin bazıları ateşlenemeyip tekliyor diye düşünüyordum. Bi baktım 1 tane kızdırma bujisinin soketi biraz daha farklı 3 kablo gidiyor sanırım o arıza teşhisi diye farklı ama diğerlerinin çalışıp çalışmadığını bilemez diye düşünüyorum. Sadece farklı olan bozulunca hata veriyor olabilir araç. Sonuçta her kızdırmanın ucunda sıcaklık sensörü yok. 

Aradılar araba hazırmış yarın sabah işe giderken alacağım umarım gerçekten sorun enjektördeymişte şuan tamamen çözülmüştür. Aksi halde moralim gerçekten çok bozulacak.. Fiyat olarak enjektörcüye 4bin tl dediler sadece 4 meme ve 4 valf değişmiş eski valfleride alcam demiştim. 1200tl de vw özel servis alacak bu enjektör söküp takımı ve arabanın triger sente kontrol ayar yaptıkları için. Bu sente dediğim mazot pompasının sente ayarı 3-4 diş kaçıkmış onu düzeltmiş. 

Durumlar böyle diğer arkadaşlar için fiyat bilgilendirmesi iyi olabilir çünkü bi enjektör parça değişimi 4 bin tl dediler ben İnternetten ve piyasadan araştırdım zor öğrendim bu rakamlardamı gerçekten diye ve başka enjektörcüden fiyat aldım yaklaşık 5-6 bin tutar dediydi. Fiyat olarak enjektör sökme ve sente ayarının bukadar çok tutması şaşırttı beni araştırdım hiçbi ustadan düzgün cevap alamadım adamlar mazot pompası sentesimi varmış falan dediler birde sadece enjektörcüler ilgileniyormuş pompa olaylarıyla onu öğrendim. Umarım faydalı bilgiler veriyorumdur yarın inş motor tek marşta ve gaza basınca minikte olsa tekleme yapmaz. 

Aynı araçtan kullanan varsa sabah sogukken çalıştırınca 3-5 sn sonra gaza basıp herhangibir anormal gaz yeme durumu varmı kontrol edip yazabilir mi? 800-1600 devir aralığında oluyordu hep

 
Upvote 0

@ttez Umarım sorun çözülmüş ve uzun yıllar sorunsuz kullanırsınız. Enjektördeki fiyat farkının nedeni anladığım kadarıyla sizinki tamir olmuş ve üzerindeki parçalar değişmiş. Bende iflah olmaz denildi. 4 ü birden tamamen çöpe atılıp yenisi kondu. 

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt