Sıfır Araç Teklifi Alanlar

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan erkan163
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Sanki forumda paylaşmıştınız. Hanım cam filmi yaptım diye kızdı sizce koltuk alsam o paralara ne der😀. Ben söyleyeyim: Sanki arabanın koltukları yoktu😆

Yeni nesillerde devam ediyor mu yaygın şekilde 48v sorunu? 2023 sonrası düzeldi dediler ya. Ne kadar doğru bilmiyorum
Bana 0 koltukları söktüğüm için aileden çevreden çok ağır baskılar geldi. Hele yeni koltuğu aldığım gün, sen kafayı yemişsin gerek var mıydı, koltuğu değişmiş arabayı nasıl satacaksın veya ya dikiş tutmazsa diye çok üstüme geldiler hocam hak verebiliyorum ben o yüzden :D

Çok orantısız harcıyoruz araçlara bizimde sanırım dyson'umuz araçlar :D
 

Sifirdaki vergiyi hesapladikça,her geçen dönem artan elektronikle ortaya çıkan mağduriyetleri okudukça rekabet marjlar sebebi ile azalan malzeme kalitesizligi soylemlerini duydukça 10 senedir kullandigim araci yaptirip yaptirip 10 sene daha kullanma dusuncesi dahada güçleniyor :) a noktasından b noktasına asgari müşterek bir konforla gidebildiği ölçüde
 
Hocam ben 2023'de düzeldi lafını hatta parçanın 2024 de revize edildiğini forum aracılığıyla öğrendim. Açıkçası içime su serpilmişti taaa ki 2024 modellerde de yaşanmaya başladığını duyana kadar. Sosyal medyada, araç gruplarında ve çevremde örnek gördükçe yine ürperdim. 2024 modelde de varmış tamam dedim, Adana'da a3 8v sahibi bir arkadaşım var eniştesine de 2025 model a3 sportback s-line aldılar. Araba daha kilometre yapmamışken 48v alternatör arızası verdi. Araç daha birkaç aylık olduğu için değişim talep ettiler kabul olmadı. Bu sefer üstüne fark ödeyip sedan s line aldılar yine aynı bayiiden. Şu anlık yeni araçta sorun problem yok ama ihtimali korkutuyor.

Ben kendi başıma geleni normal gördüm akü çok zayıf kullandım dedim veya bahsettiğim 40.000 tl ye onarımını yaptırdığımız araç forum üyesinin aracı 2022 model servis bakımlı oda low aküyle gezmiş oda normal diyorum ama sıfır araçta nasıl olabilir aklım almıyor
Senin çevre sebebiyle görüyor olabilirsin. 1 örneğe bakıp karar vermek doğru olmaz. Genel orana bakmalıyız. Onu da zaman gösterecek. Benimki Kara düzen tsı. Bacanakta var eTSI onunki Aralık 2023 çıkışlı o dah çok takip ediyor, baya azalmış diyor.
Bana 0 koltukları söktüğüm için aileden çevreden çok ağır baskılar geldi. Hele yeni koltuğu aldığım gün, sen kafayı yemişsin gerek var mıydı, koltuğu değişmiş arabayı nasıl satacaksın veya ya dikiş tutmazsa diye çok üstüme geldiler hocam hak verebiliyorum ben o yüzden :D

Çok orantısız harcıyoruz araçlara bizimde sanırım dyson'umuz araçlar :D
Yok hanım çok tasarruflu Dyson falan hiç para harcamaz öyle. Ben de mecbur öyle oluyorum. Hiçbir harcamam yok arabaya.

Allah razı olsun ama böyle tutumlu olmasak bu arabaya da binemezdik yiğidi öldür hakkını yeme
 
Alternatör arızasının en önemli sebebi Stop Start durumu. Ona göre bir elektronik devre tasarlayamamış alternatör üreticisi. Bir Toyota değiller maalesef.
Alternatör arızası diye bir sorun var mı? öncelikle bunu açıklığa kavuşturmak lazım. 12v Aküyü ikinci yılın sonunda ya da yüzde 30 civarlarına inince değiştirdiğiniz sürece alternatörü isteseniz de bozamazsınız. mk8/mk8.5'larda 12v aküyü erken tüketme diye bir sorun var mı? evet kesinlikle var. Eski alışkanlıklarla ikinci yıl sonunda veya yıl geçmese de çeşitli sebeplerle 12v aküsü deşarj olmuş, alternatörü fazla mesaiye başlamış, "garanti içerisindeki" bir araç servise düştüğü an, servisler işin kolayına kaçarak alternatörü ve 12v aküyü değiştiriveriyorlar. Özet geçeyim; eTSİ'lerin sorunu alternatör değil, 12v aküyü çok erken bitirmesidir.
 
Benim 23 model 1.0 etsi R line araçta henüz başıma gelmedi. Aracım 40 bin km de. Vites kolu arızası da gelmedi. 24 Şubat çıkışlı. Ancak aracın piyasası çok zayıf. 7.5 Higline parası bile vermiyorlar aracıma. Böyle giderse garanti uzatma yapıp binmeye devam edeceğim. Satıp aynı fiyata 7.5 Higline alırmısın derseniz asla derim. 7 ve 7.5 kullandım daha önce, R line 8 in yanından geçemezler.
 
Benim 23 model 1.0 etsi R line araçta henüz başıma gelmedi. Aracım 40 bin km de. Vites kolu arızası da gelmedi. 24 Şubat çıkışlı. Ancak aracın piyasası çok zayıf. 7.5 Higline parası bile vermiyorlar aracıma. Böyle giderse garanti uzatma yapıp binmeye devam edeceğim. Satıp aynı fiyata 7.5 Higline alırmısın derseniz asla derim. 7 ve 7.5 kullandım daha önce, R line 8 in yanından geçemezler.
Bir ay önce arkadaşım 2021 life eTSİ dsg yi 70 bin km de, geçen hafta ben aynısının 2022 model 47000 bin km de olanını sattık. Her iki aracın 12v aküsü yüzde 40 civarında değişti, her iki araçta da alternatör sorunu diye bir şey olmadı. Her iki araçta da 35/40 bin km civarlarında "hata: vites kolu" ikazı çıktı. Araçlar bakıma girdiğinde yetkiliye sorduk, bir sürü hikayenin ardından 45/50 bin tl gibi rakamlar ile parça değişikliğinin gerektiğini söylediler. Ben 10 bin km, arkadaşım 30 bin km bu ikazla bindik çünkü bunun bir sorun (bile) olmadığının farkındaydık. En nihayetinde iki üç ay kadar önce tanıdık bir elektrikçiye pinleri sıktırdık, 2000 tl verdik (iki aracın tamiri 2,5 saat sürdü), olay kapandı. İki üç ay da ikaz giderilmiş halde bindik ve araçları sattık. Ben 8,5 kasa life dsg, arkadaşım 8,5 style dsg (her ikisi de 116 hp) aldık. İki şeyi belirteyim, mk8 ve mk8.5, mk7.5 dan daha iyi araçlar. Asıl enteresan olan ise, mk8 1.0 ile mk8.5 1.5 (116hp) birbirinden çok farklı iki araç, hem de fazlasıyla farklı.
 
Senin çevre sebebiyle görüyor olabilirsin. 1 örneğe bakıp karar vermek doğru olmaz. Genel orana bakmalıyız. Onu da zaman gösterecek. Benimki Kara düzen tsı. Bacanakta var eTSI onunki Aralık 2023 çıkışlı o dah çok takip ediyor, baya azalmış diyor.

Yok hanım çok tasarruflu Dyson falan hiç para harcamaz öyle. Ben de mecbur öyle oluyorum. Hiçbir harcamam yok arabaya.

Allah razı olsun ama böyle tutumlu olmasak bu arabaya da binemezdik yiğidi öldür hakkını yeme
Kullanıcı bilinçli olup , @Terkene hocamın belirttiği gibi akü kontrolü hatta değişimini erken periyodda yapıp aracı çook yoğun yelken modunda kullanmazsa bence yaşanacak senaryonun önüne geçilir. Sonraki araç için makyajsız a3 s line de radarımda seçenekler arasında. Eğer o araca geçersem ilk işim muhtemel değişmemiş olan aküyü değiştirmek olur. Ne olur ne olmaz kafam rahat olsun diyerekten yaparım. Geçen sefer kodlatmamıştım aküyü bir problem yaşamadım bu sefer onu da aracın kendini dengelemesini bekletmez kodlatırım direk. Bu şekilde vicdanımı rahatlatmış olurum diye düşünüyorum

Senin çevre sebebiyle görüyor olabilirsin. 1 örneğe bakıp karar vermek doğru olmaz. Genel orana bakmalıyız. Onu da zaman gösterecek. Benimki Kara düzen tsı. Bacanakta var eTSI onunki Aralık 2023 çıkışlı o dah çok takip ediyor, baya azalmış diyor.

Yok hanım çok tasarruflu Dyson falan hiç para harcamaz öyle. Ben de mecbur öyle oluyorum. Hiçbir harcamam yok arabaya.

Allah razı olsun ama böyle tutumlu olmasak bu arabaya da binemezdik yiğidi öldür hakkını yeme
Kocaman bir 🧿 hocam
 
Bir ay önce arkadaşım 2021 life eTSİ dsg yi 70 bin km de, geçen hafta ben aynısının 2022 model 47000 bin km de olanını sattık. Her iki aracın 12v aküsü yüzde 40 civarında değişti, her iki araçta da alternatör sorunu diye bir şey olmadı. Her iki araçta da 35/40 bin km civarlarında "hata: vites kolu" ikazı çıktı. Araçlar bakıma girdiğinde yetkiliye sorduk, bir sürü hikayenin ardından 45/50 bin tl gibi rakamlar ile parça değişikliğinin gerektiğini söylediler. Ben 10 bin km, arkadaşım 30 bin km bu ikazla bindik çünkü bunun bir sorun (bile) olmadığının farkındaydık. En nihayetinde iki üç ay kadar önce tanıdık bir elektrikçiye pinleri sıktırdık, 2000 tl verdik (iki aracın tamiri 2,5 saat sürdü), olay kapandı. İki üç ay da ikaz giderilmiş halde bindik ve araçları sattık. Ben 8,5 kasa life dsg, arkadaşım 8,5 style dsg (her ikisi de 116 hp) aldık. İki şeyi belirteyim, mk8 ve mk8.5, mk7.5 dan daha iyi araçlar. Asıl enteresan olan ise, mk8 1.0 ile mk8.5 1.5 (116hp) birbirinden çok farklı iki araç, hem de fazlasıyla farklı.
Bütün olayın güzel bir özeti olmuş bence. Elinize sağlık güzel yazı. Son cümlede farklı derken ne anlamda dediniz? Biraz açar mısınız?
Kullanıcı bilinçli olup , @Terkene hocamın belirttiği gibi akü kontrolü hatta değişimini erken periyodda yapıp aracı çook yoğun yelken modunda kullanmazsa bence yaşanacak senaryonun önüne geçilir. Sonraki araç için makyajsız a3 s line de radarımda seçenekler arasında. Eğer o araca geçersem ilk işim muhtemel değişmemiş olan aküyü değiştirmek olur. Ne olur ne olmaz kafam rahat olsun diyerekten yaparım. Geçen sefer kodlatmamıştım aküyü bir problem yaşamadım bu sefer onu da aracın kendini dengelemesini bekletmez kodlatırım direk. Bu şekilde vicdanımı rahatlatmış olurum diye düşünüyorum


Kocaman bir 🧿 hocam
Evet ben de buna katılıyorum zaten. Bilinçsiz kullanıcı çok. Sen ben bilinçliyiz. Telefon kullanmayı bilmeyen +50 yaş dayılara anlat anlatabilirsen bu sistemi.
 
Bir ay önce arkadaşım 2021 life eTSİ dsg yi 70 bin km de, geçen hafta ben aynısının 2022 model 47000 bin km de olanını sattık. Her iki aracın 12v aküsü yüzde 40 civarında değişti, her iki araçta da alternatör sorunu diye bir şey olmadı. Her iki araçta da 35/40 bin km civarlarında "hata: vites kolu" ikazı çıktı. Araçlar bakıma girdiğinde yetkiliye sorduk, bir sürü hikayenin ardından 45/50 bin tl gibi rakamlar ile parça değişikliğinin gerektiğini söylediler. Ben 10 bin km, arkadaşım 30 bin km bu ikazla bindik çünkü bunun bir sorun (bile) olmadığının farkındaydık. En nihayetinde iki üç ay kadar önce tanıdık bir elektrikçiye pinleri sıktırdık, 2000 tl verdik (iki aracın tamiri 2,5 saat sürdü), olay kapandı. İki üç ay da ikaz giderilmiş halde bindik ve araçları sattık. Ben 8,5 kasa life dsg, arkadaşım 8,5 style dsg (her ikisi de 116 hp) aldık. İki şeyi belirteyim, mk8 ve mk8.5, mk7.5 dan daha iyi araçlar. Asıl enteresan olan ise, mk8 1.0 ile mk8.5 1.5 (116hp) birbirinden çok farklı iki araç, hem de fazlasıyla farklı.
akü ölçüm ve değişim işini servistemi yaptınız
 
Bütün olayın güzel bir özeti olmuş bence. Elinize sağlık güzel yazı. Son cümlede farklı derken ne anlamda dediniz? Biraz açar mısınız?

Evet ben de buna katılıyorum zaten. Bilinçsiz kullanıcı çok. Sen ben bilinçliyiz. Telefon kullanmayı bilmeyen +50 yaş dayılara anlat anlatabilirsen bu sistemi.
Şöyle farklı: 1.5'in altları çok dolu, alt devirlerde dizel araç gibi torklu hareket ediyor, sanki şanzıman uzatılmış gibi daha geç üst vitese geçiyor, üst devirlerde ve son hızda ise benzinli araç gibi davranıyor, rahatça kesiciye kadar ilerliyor (215km/h), rölanti ve alt devirlerde 1.0 gibi titreşim yok, 15dk stop edip çalıştırsanız dahi coldstart yapıyor, bir sürü inciği boncuğu (asistanları) var ve hepsi de kusursuz çalışıyor, enteresan şekilde 1.0 dan az tüketiyor, yine enteresan şekilde (yüksek devirlerde) 1.0 dan daha sesli çalışıyor. Araca alışamadığımdan dolayı mı, yoksa gerçekten mi böyle tam çıkaramadım ama 1.0 daha rafine ilerliyordu gibi geliyor bana. Bir başka fark da, 1.0 geri kalkarken sanki bir yerlerden extra güç alıyor gibiydi, bunu hissederdim ve hafif zorlanırdı, sanırım dört silindirli olmasında dolayı yeni araç geri kalkışlarda çok çok rahat. Şimdilik aklıma gelenler bunlar, hatırladıkça, aklıma geldikçe paylaşırım. Şunu da not düşeyim, vw araçları otomatik vitesli ve sadece sıfır olarak alır, 80/100 bin km civarlarında yeni sahibine teslim ederim. Benim gözümde DSG, bir mühendislik harikası, adeta düşünce gücü ile çalışıyor ve çok konforlu.
 
akü ölçüm ve değişim işini servistemi yaptınız
Hayır, varta bayiindeki çırağa yaptırdım. Araç çalışır vaziyette 10 dk da değiştirdi, kodlama falan yaptırmadım. Araçtan anladığım için gerekli olan ile fuzuli olanı seçebiliyorum. Gerekli yerlerde orijinalin dışına asla çıkmam, fantezi, soygun, işgüzarlık kısımlarında kazıklanmamaya çalışırım, elletmem, kurcalatmam.
 
Son düzenleme:
Hocam Golf 7.5'a 1.8 milyon para vermek demek alternatör tamir parasını peşin peşin ödemek demek zaten.

Ben 1 ay boyunca 7.5 highline baktım opsiyonlu olanlardan (iç dış r-line vs). Rakamlar çıldırmış vaziyetteydi. En son dayanamadım gittim Golf 8 aldım.
7.5 iç dış r lineye denk gelen sıfır 8.5 lar 2.3 milyondan başlıyor. 8.5 r line leri saymıyorum bile. Yukarıda defalarca yazdım. Sıfır mk8.5 vs mk7.5 highline versusu bu. Fiyat olarak. Bende biliyorum ikinciel aldıktan sonra 7.5 alternatifi tonlarca araç var.
 
Aracın ederini hesaplamak hususuna değinmeden sadece bildiğimi objektif bir şekilde aktarmak isterim karalama veya cilalama değil

8.5 life şu an satılmıyor dostlar. Marka model aşığı olmanın körü körüne savunmanın hiçbir espirisi yok

Kapış kapış satılıyor isteyen o parayı verip alıyor gibi bir durum maalesef söz konusu değil. Artık kitle farklı opsiyonlara yöneliyor. Bu örnek yakın akraba cupra leondan,formentordan başlar, aynı marka adı altında taigo t-roc tcross diye ilerler gider bu konu.

Neye dayanarak golfün tutmadığını, farklı opsiyonların daha çok tuttuğunu düşünüyorsun derseniz;

Gerçek kişi 1 araç arıyor ve hanesine 1 araç alıyor. Tüzel, Yetki belgeli 2.el kara taşıtları ticareti ile iştirak eden işletmeler ve filolar onlarca bu araçlardan toplayabilecek potansiyele sahipler.

Bu bir çok markada var evet doğru. Şu an galeri işletmeleri showroomdan içeri girip 10 tane 1.3 tce touch megane tezgahına çekemiyor torpili yoksa. Çünkü 1.kullanıcıya, gerçek kişiye biniciye daha yüksek fiyattan bu aracı satabiliyor zaten.

Ama gel gelelim ki tartışma konusu olan 8.5 life paket araçta konu bu şekilde ilerlemiyor. Aksine ben size şahıs firmalarında (altur,özön,avek,erel,uzay gibi şahıs bayiileri) bu araçlardan torpil katmadan, 10-12 tane aracı tek seferde rahatlıkla alabileceğinizi söyleyebilirim. Çünkü binici kitle yani gerçek kişi müşteriler yönelmediği için havuzda ve kendi parklarında/stoklarında bu araçlardan yüksek sayıda bulunduğu için daha alçak fiyattan yetki belgeli tüccarlara sunuluyor.
Yetki belgeli işletmeler bu araçlarda piyasa dilinde "ekmek olmadığı için" çokta bulaşmıyor olacak ki çok geniş bir stok var. Şu an standart bir kullanıcı çaba göstermeden bir çok bayiiden istediği renk bir araca erişebiliyor

Bir diğer garip konuya gelecek olursak, normalde bırakın 10 taneyi piyasada talebin yoğun olduğu dönemde bayiiden 1 araç alamayan esnaf kısmına şu an, telefonla sayılı araçlar sunuluyor burada söylenen fiyatlardan hafif aşağı. MK8.5 Life paket araca talep olsa siz satış temsilcilerinin filo satışı veya iskontolu toplu alım için tüzel kişilerin/işletme sahiplerinin peşinden koşacağını düşünüyor musunuz ? Veya talep olduğunu varsayalım, Bu işin simsarı galericiler iskontolu fiyattan bu araçlara balıklama dalmaz mıydı ? Sorunun cevabı çok açık bu fiyatlardan "otomatiğin giriş paketi" golf kolay satılmıyor.

Yorum kısmına gelecek olursak, bende life'nin şu anki piyasada yüksek rakamlardan satıldığını düşünüyorum. Ama bu yorumum bugün için geçerli. Birkaç ay sonra alternatiflerinin fiyatının yükseleceği dönemde artan ve biriken stok sebebiyle bugünün rakamlarından satılırsa rakiplerine göre avantajlı kalacağından birkaç ay sonranın normal fiyatları denebilir buna.


Önemli not: Yukarıda megane 1.3 tce touch örneği, fazla satıldığı ve çok tercih edildiği için verilmiştir. Golften çok iyi bir araba vesaire gibi bir yorum bulunmamaktadır :D . O fiyatlarda tercih edilebilecek sedan olarak makul bir araç olmasa bu kadar fazla satılmazdı herhalde :)

Not 2: Yıl içinde çok fazla araç değiştiriyorum aldığım araçları gıdıklayıp satıyorum ancak Galerici/esnaf değilim. Yakın çevremde çok fazla galerici var hem yaşadığım şehirde hem de çevre illerde ister istemez kendi aramızda paslaştığımız,bilgi alışverişi yaptığımız oluyor bu sebeple yukarıda yazdıklarım güncel bilgilerdir.
Yorumlarınızın çoğuna katılıyorum. Ancak bazı varsayımlarınız geçerli değil stokta tutulan onlarca golf yok. Olsa satarlar, stok maliyet demektir. Stokta olanlar Piyasada çokça gördüğünüz araçlardır.

Doğuş golfü bu şekilde satmak istiyor belliki ve olanı da satıyor. Bu şirketler kar oranı ve piyasa talebine göre stok belirler. Talep crossover suv için daha yüksek ancak bu da demek değil ki golfler satılmadığı için bekliyor. Talep kadar alıcı var basit şekilde.
 

Yorumlarınızın çoğuna katılıyorum. Ancak bazı varsayımlarınız geçerli değil stokta tutulan onlarca golf yok. Olsa satarlar, stok maliyet demektir. Stokta olanlar Piyasada çokça gördüğünüz araçlardır.

Doğuş golfü bu şekilde satmak istiyor belliki ve olanı da satıyor. Bu şirketler kar oranı ve piyasa talebine göre stok belirler. Talep crossover suv için daha yüksek ancak bu da demek değil ki golfler satılmadığı için bekliyor. Talep kadar alıcı var basit şekilde.
Teşekkürler hocam

Pazarda müşterisini bulsa , bahsettiğiniz gibi stokta tutulmaz satarlar. Şu an araçların bu kadar bulunabilir olmasının,her renk seçeneğinin bulunabilirliğinin yüksek olmasının sebebi stokta biriken araçlar zaten. Stok maliyeti sebebiyle gerçek kişiye satılmayan araçları şahıs bayilerinin tüzel işletmelere sunması veya örneğin avek'in kendi rent a car filosu var avec isminde. Kendine aracı faturalandırıp belirli bir kilometreden sonra dod aracılığıyla satması gibi aracı stokta bekletmeyip işlemesi buna bir örnektir. Bu örnek doğuş için doğrudan geçerli değildir. Zaten distribütör kendileri, toplu filo satışı ve vdf kolu var firmanın.

Kar oranı ve piyasadaki talep dengesine göre stok belirleme dengesi bozulalı çok oldu. Şu anki döneme daha çok sürüm dönemi demek daha doğru.

Dsg taigo ve t-cross fiyatları geçen seneye istinaden ufak oranlarda artmış. 2024 Temmuz ayında golfün 1.550.000 beyaz life fiyatı, yunus grisi life 1.580.000 fiyatı varken aradaki fark 200.000 bandındaydı. Şu an life taigo ile, life golf arasında yarım milyon oynuyor.

Volkswagen showroomuna giden bir müşteri golf'ün otomatik baz paketine ulaşamadığı için ya da aradaki fiyat farkına istinaden bu markanın crossover araçlarına yöneliyor. Bu crossover suvlar talepten ziyade, aradaki fiyat farkının fırsat maliyetidir. Bu araçların çok tercih edilmesinin sebebi de budur zaten. Polo parasına yükseltilmiş hacmi genişlemiş bir polodan daha avantajlı bir araca sahip olabiliyor olmak.


Kısacası f/p olarak crossover suv mantıklı olduğu için (aradaki fiyat skalası arttığı için golfle) golfün tercih edilmemesine/satılmamasına/satış rakamlarının düşmesine neden oluyor.

Şayet kar marjı esaslı stok ve fiyatlama yapılsaydı vw crossover suv fiyatları bu kadar makul olmazdı.

Firmanın sürüm döneminde olduğunun en net göstergesi geçen seneye yakın ve günümüz piyasasında makul fiyatlarda crossover suv modellerini kullanıcılarla buluşturmasıdır.
 

Geri
Üst