Sıfır Araç Teklifi Alanlar

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan erkan163
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Aynı şekilde düşünmüyorum PSA grubu kaliteli görünen kalitesiz malzemesiyle meşhur. 3008 özelinde bu nasıl bilmiyorum ama 1.2 motor tek başına yeterli bı eksi bence

Motor konusunda cüzi bir fark ile 200'lük olan alınabilir. 1.6 bilindik motor var. Donanım ve iç tasarım olarak Tiguan, Q3 gibi araçlarla kıyaslanıyor. İç yapı kalitesi hakkından son kasa için bir şey diyemem ancak önceki iki kasayı biliyorum ve öyle dikkate değer bir kalite farkı yok. Hatta bazen avantaj 3008 den yana da olabilir. Bazı donanımlar, dokunuşlar fark ettiriyor. Golf de para ödeyip aldığınız bir donanım 3008 de standart olarak gelebiliyor.
 

Arkadaslar , sıfır araç konusunda tarafıma sormak ıstedıgınız varsa sorabılırsınız. Yakınım dogus personelı son fıyatları alabılırız kendısınden
Cupra Formentor VZ 333HP olan satışa çıktı ise fiyat alabilir misiniz?
 
Araç fiyatları artmış olsa da Nisan ayı satış rekorları kırıldı.İnsanlar fiyatlar daha da yükselir diye alışa geçti.Fiyat düşüşü hayal gibi.Sadece elektrikli araçlarda %10 ötv ye uydurmak i.in fiyatları 1.900 lerde tutuluyor.
Tesla %10 ötv ile bugün için karlı gözüküyor.
Fakat birkaç yıl içinde elde patlayabilir.

Özellikle katı hal pil için sona yaklaşıldı.
Yaklaşık 2000 km menzili olacağı söyleniyor. Üstelik lityum pillerdeki güvenlik sorunları da ortadan kalkacak.

Birde ilerleyen yıllarda taşınabilir batarya teknolojisi bekliyorum. Doluyu tak. Boşu eve götür şarj et gibi. Bunu daha önce bir firma denemişti. Üzerinde çok durulmadı.

Sözün özü elektrikli gelişime çok açık durumda. Bir anlık hevesle alınıp sonrası için ciddi pişman edebilir.
Ben teknoloji olarak bu kadar yolun başındaki aletlere 2 milyona yakın para yatırmam. Alana da saygı duyarım..
 
Tesla %10 ötv ile bugün için karlı gözüküyor.
Fakat birkaç yıl içinde elde patlayabilir.

Özellikle katı hal pil için sona yaklaşıldı.
Yaklaşık 2000 km menzili olacağı söyleniyor. Üstelik lityum pillerdeki güvenlik sorunları da ortadan kalkacak.

Birde ilerleyen yıllarda taşınabilir batarya teknolojisi bekliyorum. Doluyu tak. Boşu eve götür şarj et gibi. Bunu daha önce bir firma denemişti. Üzerinde çok durulmadı.

Sözün özü elektrikli gelişime çok açık durumda. Bir anlık hevesle alınıp sonrası için ciddi pişman edebilir.
Ben teknoloji olarak bu kadar yolun başındaki aletlere 2 milyona yakın para yatırmam. Alana da saygı duyarım..

Elde patlama olayını pek muhtemel göremiyorum. Üstelik günümüzde hiç bir şeyin fiyatı düşmediği gibi sabit de kalmıyor. Bu gün en basitinden bir tost makinasını 1000 liraya alsanız yarın onu ikinci elde 2000 liraya satmanız bile muhtemel. Yani herşeyin fiyatı artmaya devam ediyor. Yani zarar olmaz ama kâr da olmayabilir. Bir de Avrupa da 2035 tartışması devam ediyor ve son durumda görünen o ki otomobil üreticilerinin baskıya karşı koymaları pek mümkün görünmüyor. Dolayısıyla termik araçlar bir kaç yıl içinde dizel araçlara yapılan kötü imaj çalışmaları gibi benzinlilerde "tü kaka" durumuna gelecekler gibi görünüyor. Teknoloji ilerlemeye devam ediyor ve insanlar her zaman olduğu gibi teknolojiye ayak uydurmak zorunda bırakılıyor. Geçen Volkswagen bile yazısında gelecek olan GTI 100% elektrikli olacak yazmış. Yani onlarda boyun eğmek zorunda bırakılıyor.


Katı hal pil olayında benim ön görüm yollar da görmeye başlamak için en az 3-4yıl diye düşünüyorum. Üstüne bir de önceki gün haber çıkmış, teslanın da birlikte çalıştığı ve bu katı hal pil olayında öncü olan çinli bir firma Amerika da kara listeye alınmış. Ekonomik savaş yüzünden Huawei gibi onunda ipini çekerlerse pek iyi olmaz.

Taşınabilir batarya olayını muhtemel görmüyorum. Yani 300-400kg batarya sonuçta. Bu katı hal bataryalar wh/kg konusunda bir tık daha verimli olsa yinede yarı yarıya bile değil ağırlık farkı.


Biz millet olarak alışkanlıklarımızdan kolay vazgeçemiyor olsak da (halen dizel motorda inat etmem gibi) olaylara biraz gerçekçi ve objektif bakmak gerek. Dünya hızla değişmeye devam ediyor ve bizim kişisel görüşümüz bu durumu zerre etkilemiyor. Elektrikli araçlar kimsenin elinde patlamaz, öyle yada böyle onlarda piyasada kendi paylarını alacaklar. Bu gün Avrupa da 2016-2018 teslalar bile alınıyor/satılıyor. 2020 modelleri falan bakıldığında gerçek kullanıcılara göre şuana kadar ortalama %10-15 arası menzil kaybı gösteriyor. Bu da 400km fabrika menzili olan bir teslada 40-60km arası kayıp demek ve 5yıl için çok da kötü bir tablo değil.
 
Elde patlama olayını pek muhtemel göremiyorum. Üstelik günümüzde hiç bir şeyin fiyatı düşmediği gibi sabit de kalmıyor. Bu gün en basitinden bir tost makinasını 1000 liraya alsanız yarın onu ikinci elde 2000 liraya satmanız bile muhtemel. Yani herşeyin fiyatı artmaya devam ediyor. Yani zarar olmaz ama kâr da olmayabilir. Bir de Avrupa da 2035 tartışması devam ediyor ve son durumda görünen o ki otomobil üreticilerinin baskıya karşı koymaları pek mümkün görünmüyor. Dolayısıyla termik araçlar bir kaç yıl içinde dizel araçlara yapılan kötü imaj çalışmaları gibi benzinlilerde "tü kaka" durumuna gelecekler gibi görünüyor. Teknoloji ilerlemeye devam ediyor ve insanlar her zaman olduğu gibi teknolojiye ayak uydurmak zorunda bırakılıyor. Geçen Volkswagen bile yazısında gelecek olan GTI 100% elektrikli olacak yazmış. Yani onlarda boyun eğmek zorunda bırakılıyor.


Katı hal pil olayında benim ön görüm yollar da görmeye başlamak için en az 3-4yıl diye düşünüyorum. Üstüne bir de önceki gün haber çıkmış, teslanın da birlikte çalıştığı ve bu katı hal pil olayında öncü olan çinli bir firma Amerika da kara listeye alınmış. Ekonomik savaş yüzünden Huawei gibi onunda ipini çekerlerse pek iyi olmaz.

Taşınabilir batarya olayını muhtemel görmüyorum. Yani 300-400kg batarya sonuçta. Bu katı hal bataryalar wh/kg konusunda bir tık daha verimli olsa yinede yarı yarıya bile değil ağırlık farkı.


Biz millet olarak alışkanlıklarımızdan kolay vazgeçemiyor olsak da (halen dizel motorda inat etmem gibi) olaylara biraz gerçekçi ve objektif bakmak gerek. Dünya hızla değişmeye devam ediyor ve bizim kişisel görüşümüz bu durumu zerre etkilemiyor. Elektrikli araçlar kimsenin elinde patlamaz, öyle yada böyle onlarda piyasada kendi paylarını alacaklar. Bu gün Avrupa da 2016-2018 teslalar bile alınıyor/satılıyor. 2020 modelleri falan bakıldığında gerçek kullanıcılara göre şuana kadar ortalama %10-15 arası menzil kaybı gösteriyor. Bu da 400km fabrika menzili olan bir teslada 40-60km arası kayıp demek ve 5yıl için çok da kötü bir tablo değil.
Birkaç yıl içinde katı hal batarya ile 2000 km menzilli elektrikli araçlar çıktığında, şu anda satılan 400 km menzilli araçların piyasasının etkilenmeyeceğini düşünmek fazla iyimserlik.
Üstelik şu anki bataryalara göre çok daha güvenli.

İçten yanmalı araçlarda yeni model çıktığında bu kadar keskin iyileştirmeler olmuyor.
Bundan dolayı ikinci eli çok etkilenmiyor.
 
Birkaç yıl içinde katı hal batarya ile 2000 km menzilli elektrikli araçlar çıktığında, şu anda satılan 400 km menzilli araçların piyasasının etkilenmeyeceğini düşünmek fazla iyimserlik.
Üstelik şu anki bataryalara göre çok daha güvenli.

İçten yanmalı araçlarda yeni model çıktığında bu kadar keskin iyileştirmeler olmuyor.
Bundan dolayı ikinci eli çok etkilenmiyor.

Hocam bu 2000km olayını nerden gördün bilmiyorum. Benim gördüğüm haber kaynaklarına göre öyle çağ atlatacak bir kapasite farkı yok. Yani ortalama bir lithium batarya kg başına 300Wh enerji sağlıyorsa şuanda en baba katı hal batarya kg başına 500Wh enerji sağlıyormuş*. Yani buradan kaba bir hesap yaparsak batarya ağırlığını sabit tutmak kaydıyla 90kWh kapasitesi olan bir araç 150kWh kapasiteye çıkacak. Yani 450km menzili olan bir aracın menzili 750km ye yükselecek. Eğer gece vakti yalan yanlış matematik yapmadıysam bu civarda bir şey.


Birde bu teknolojiyi bize bedava vermeyecekler. Atıyorum 500km menzil istiyorsan 2milyoncuk, 1000KM menzil istiyorsan 3-3.5Milyoncuk sökül bakalım diyecekler. Sonuç olarak eskiler değer kaybetmiyecek, yeniler daha pahalıya satılacak. Böylece her seviyeden müşteriyi yakalayacak adamlar.
 
Son düzenleme:
Hocam bu 2000km olayını nerden gördün bilmiyorum. Benim gördüğüm haber kaynaklarına göre öyle çağ atlatacak bir kapasite farkı yok. Yani ortalama bir lithium batarya kg başına 300Wh enerji sağlıyorsa şuanda en baba katı hal batarya kg başına 500Wh enerji sağlıyormuş*. Yani buradan kaba bir hesap yaparsak batarya ağırlığını sabit tutmak kaydıyla 90kWh kapasitesi olan bir araç 150kWh kapasiteye çıkacak. Yani 450km menzili olan bir aracın menzili 750km ye yükselecek. Eğer gece vakti yalan yanlış matematik yapmadıysam bu civarda bir şey.


Birde bu teknolojiyi bize bedava vermeyecekler. Atıyorum 500km menzil istiyorsan 2milyoncuk, 1000KM menzil istiyorsan 3-3.5Milyoncuk sökül bakalım diyecekler. Sonuç olarak eskiler değer kaybetmiyecek, yeniler daha pahalıya satılacak. Böylece her seviyeden müşteriyi yakalayacak adamlar.
Hocam pil teknolojisinin devamlı ucuzladığını hatırlatırım.
Fiyatı ne olur bilemem ama menzil çok önemli. Menzil artınca 300-400'lük ler bence çöp olacak.

Katı hal teknolojisi 2000 km olacağı ile ilgili bir link.
https://www.donanimhaber.com/tek-sa...-sunabilen-kati-hal-pili-gelistirildi--175996
 
Bu bahsedilen teknolojik gelişmeler içten yanmalıların da ikinci elini etkileyecek. Elektriklerde olay sadece o değil
 
Bu bahsedilen teknolojik gelişmeler içten yanmalıların da ikinci elini etkileyecek. Elektriklerde olay sadece o değil
Orası öyle tabi!

2000 km menzile gerek yok zaten.

Kitabında 950 km , yaşayarak 850 km yapan elektrikliler geldiginde hem eski nesil elektrikliler hem de petrollü ler okkalı bir tokat yiyecek.
 
Orası öyle tabi!

2000 km menzile gerek yok zaten.

Kitabında 950 km , yaşayarak 850 km yapan elektrikliler geldiginde hem eski nesil elektrikliler hem de petrollü ler okkalı bir tokat yiyecek.
1000 km menzil gelince @Savatage hocam TDI golfü satar elektrikliye geçer 😀
Bu arada hızlı şarj daha mantıklı geliyor bana menzilden ziyade. Genel olarak da pazar o yönde gelişiyor gibi.
 
Hocam pil teknolojisinin devamlı ucuzladığını hatırlatırım.
Fiyatı ne olur bilemem ama menzil çok önemli. Menzil artınca 300-400'lük ler bence çöp olacak.

Katı hal teknolojisi 2000 km olacağı ile ilgili bir link.
https://www.donanimhaber.com/tek-sa...-sunabilen-kati-hal-pili-gelistirildi--175996

Hocam ülkede 60 kw LFP bataryalı aracı bile alınabilir seviyede satmak için firmalar 40 takla atıyor ki o bile herkese sürpriz oldu. Böyle şov ürünlerin daha dünya ülkelerinde bile örnekleri sayılıyken ülkemize gelebilirliği yok. Henüz daha normal seviyede elektrikli araçlar alınabilsinde, ilerleyen zamanlarda bakılır. Bize gelmesi çok zor şeyler bunlar. Tabii ülkemiz çin araçların çöplüğü olmazsa. Bugün kataloğunda made in china yazan her arça ülkemizde satılmaya çalışılıyor.
 
Hocam pil teknolojisinin devamlı ucuzladığını hatırlatırım.
Fiyatı ne olur bilemem ama menzil çok önemli. Menzil artınca 300-400'lük ler bence çöp olacak.

Katı hal teknolojisi 2000 km olacağı ile ilgili bir link.
https://www.donanimhaber.com/tek-sa...-sunabilen-kati-hal-pili-gelistirildi--175996
Katı bataryaların lityum bataryalara karşı çok daha iyi ve verimli olduğu aşikar. Katı bataryalardaki en temel sıkıntı ölçek ekonomisi ve dolayısıyla maliyet. 2030'larda seri üretimin başlayabileceği söyleniyor, ki o da kesin değil. Ayrıca bu araçlar 160 kw'den daha fazla motor gücüne sahip olacaktır ki ülkemizde bu %50-60 ötv demek.

Dolayısıyla %10 vergi diliminden alınmış bir elektrikli aracın elde patlayabileceğini düşünmek biraz naif.
 
Skoda'nın elektrikli modelleri Elroq %10 ötv ile, Enyaq ise %40 ötv ile ülkemizde satışa çıktı.

Elroq başlangıç fiyatı 1.849.900 TL
Enyaq başlangıç fiyatı 2.559.900 TL

Aynı zamanda Superb'in 151 km menzilli plug-in hibrit versiyonu da satışa çıktı. Başlangıç fiyatı 2.999.900 TL.

Tesla ülkemizde Model Y'yi eski fiyatına yenisini satışa çıkarttığında "%10 ötv ile her türlü çok kazanıyorlar" diye yorum yapılıyordu diğer mecralarda. Bu fiyatlardan gördüğümüz kadarıyla VAG grubu distribütörü olan şirket Türkiye'de vatandaşa neden bu kadar yüksek fiyatlardan araç satmaya çalışıyor?
 

Ekli dosyalar

  • 1747049033028.png
    1747049033028.png
    1.4 MB · Görüntüleme: 8
  • 1747049047106.png
    1747049047106.png
    1.9 MB · Görüntüleme: 9
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst