Sıfır Araç Teklifi Alanlar

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan erkan163
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Rutin periyodik bakım, yağ ve filtreler her türlü dışarda en az yarı yarıya uygun. Sanayide yaptırdığınız her bakımı bilinmedik filtre, ayçiçek yağı konuluyor gibi de düşünmemek lazım. Onu yapanlar da var tabii ki de. Sonuçta doğru ve güvenilir yerden temin ettiğiniz yağ ve filtrelerle, yine güvenip bildiğiniz sağlam bir ustada gayet güzel şekilde yaptırabilirsiniz bakımınızı.

Geçen ay ilk bakımı yaptırdım 12.600 lira verdim. Ki bunun içinde hava filtresi ve polen filtresi değişimi yok.

Ben bunu dışarıda yaptırsaydım (Mann filtrelerle) aynı zamanda hava ve polen filtrelerinde değiştirirdim. Motul yağ ile beraber 5000 liraya çıkardım işin içinden. Arada yaklaşık 6.500 lira fark var az bir fark değil bence.

Ama daha büyük bakımlar ağır bakım tabir ettiğimiz bunlar servislerle sanayi hemen hemen aynı fiyatlara gelebiliyor servis tercih edilebilir ya da aradaki fark için. Ya da atıyorum geçenlerde de yazılmıştı, fren hidroliği değişimi serviste daha uyguna geliyor dışarıyla kıyaslayınca ve kullanılan cihazlar vesaire servis mantıklı.

Benim aracım manuel. Ben yağ filtre bakımlarımı bundan sonra dışarıda yaptırırım. Buji değişecek olur başka bir parça bir şey değişecek olur ya da ağır bakım olur bunlar için elbette servisten fiyat alır görüşürüm. Ama rutin bakımlar sanayideki ustamla devam.

(Önceki aracım dizel Golfü de 5 yıl boyunca aynı şekilde dışarıda ustam da yaptırdım bakımlarını. Sattığım günde aldığım bütün filtrelerin yağların kullandığı malzemelerin faturalarının olduğu dosyayı adama teslim ettim. Kilometre kilometrede not aldım yapılan işlemleri, tarih attım. Zaten adam dosyayı görünce çok fazla sorgulamadı aldı geçti arabayı. Kendi servis kayıtlarımı kendim tuttum gibi oldu. Ben de aslında ikinci el bir araba alsam bu tarz bir şey beklerim ama tabii herkes yapmıyor bunu.)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: SCC

TR deki Mercedes + bmw kullanıcılarında bu derece yetkili servis bağımlılığı yok.

Bu bağımlılık sadece vag grubunda hiper düzeyde

Sebeb ?

Korkuyu iyi veriyor vag+ vag tr !

Tırssssstırma stratejilerini çok iyi uyguluyorlar.

Gecmiste Her 100 aractan sadece 10 aracın dsg sorunsalı olmuş olsa bile (ki öyle) geriye kalan 90 kişi korkusu yeter deyip iyi niyet garantisi hikayelerine mecbur kaldı/kalıyor
 
TR deki Mercedes + bmw kullanıcılarında bu derece yetkili servis bağımlılığı yok.

Bu bağımlılık sadece vag grubunda hiper düzeyde

Sebeb ?

Korkuyu iyi veriyor vag+ vag tr !

Tırssssstırma stratejilerini çok iyi uyguluyorlar.

Gecmiste Her 100 aractan sadece 10 aracın dsg sorunsalı olmuş olsa bile (ki öyle) geriye kalan 90 kişi korkusu yeter deyip iyi niyet garantisi hikayelerine mecbur kaldı/kalıyor

Hocam Vag grubunun korku vermesine gerek yok aslında mal ortada. Sadece VW değil genel olarak araba forumlarında en çok konuşulan konuların başında DSG geliyor. Bir diğeri de yağ tüketim konuları fakat bu tüm markaların benzinli araçlarda az/çok olduğu için çok göze batmıyor. Ancak DSG konusu sivrilmiş durumda. Dediğiniz gibi gerçekten %10 bile olsa 5milyon araçta 500bin yapar ki bu da çok büyük bir sayı.

Hadi eski versiyonlarda üretim kusurları oldu, hatalar oldu falan diyelim ancak halen günümüzde dahi daha debriyajın kısacık ömrü bile bitmeden mekatronik arızasına düşen bir çok insan var. 60bin dsg bakımına girip servisin elinde kalanları bile gördü bu gözler. Sonuç olarak günümüzde gelinen nokta DSG = "Acaba ne zaman bozulacak" korkusuyla yaşamak oluyor. Bu şanzımanların araç daha 200bin görmeden en az bir kez arıza çıkaracağı neredeyse kesin.

Daha titreyeni, irkileni, kerkineni, gecikmesini, lag ini saymıyoruz.

ve bence bu bilerek düzeltilmeyen/giredilmeyen bir şey. Sonuçta Volkswagen için oldukça büyük bir gelir kapısı. Hem arızalar hemde arızaların genel kullanıcılar üzerinde bıraktığı korku. Doğuş şuan Türkiye ye manuel araç getirmeye devam etse sanayici esnafı bayram eder. Kitlenin büyük kısmı garanti bitsin bitmesin sanayiye kayar.

Fakat bu satışları etkilemiyor. Zira müşterilerin dsg tercih eden çok büyük bir kısmı aracı garanti bitiminde yada sonrasında çok fazla elde tutmadan satıp yoluna bakıyor. DSG tercih etmeyen kısmı da zaten kendilerini ilgilendiren bir durum olmadığı için etkilenmiyor.
 
Hocam Vag grubunun korku vermesine gerek yok aslında mal ortada. Sadece VW değil genel olarak araba forumlarında en çok konuşulan konuların başında DSG geliyor. Bir diğeri de yağ tüketim konuları fakat bu tüm markaların benzinli araçlarda az/çok olduğu için çok göze batmıyor. Ancak DSG konusu sivrilmiş durumda. Dediğiniz gibi gerçekten %10 bile olsa 5milyon araçta 500bin yapar ki bu da çok büyük bir sayı.

Hadi eski versiyonlarda üretim kusurları oldu, hatalar oldu falan diyelim ancak halen günümüzde dahi daha debriyajın kısacık ömrü bile bitmeden mekatronik arızasına düşen bir çok insan var. 60bin dsg bakımına girip servisin elinde kalanları bile gördü bu gözler. Sonuç olarak günümüzde gelinen nokta DSG = "Acaba ne zaman bozulacak" korkusuyla yaşamak oluyor. Bu şanzımanların araç daha 200bin görmeden en az bir kez arıza çıkaracağı neredeyse kesin.

Daha titreyeni, irkileni, kerkineni, gecikmesini, lag ini saymıyoruz.

ve bence bu bilerek düzeltilmeyen/giredilmeyen bir şey. Sonuçta Volkswagen için oldukça büyük bir gelir kapısı. Hem arızalar hemde arızaların genel kullanıcılar üzerinde bıraktığı korku. Doğuş şuan Türkiye ye manuel araç getirmeye devam etse sanayici esnafı bayram eder. Kitlenin büyük kısmı garanti bitsin bitmesin sanayiye kayar.

Fakat bu satışları etkilemiyor. Zira müşterilerin dsg tercih eden çok büyük bir kısmı aracı garanti bitiminde yada sonrasında çok fazla elde tutmadan satıp yoluna bakıyor. DSG tercih etmeyen kısmı da zaten kendilerini ilgilendiren bir durum olmadığı için etkilenmiyor.
Uzun lafın kısası planlı eskitme.

Manuel candır.
 
her yer dsg ustası sanayiide
servise gitmek istemeyene dsg bahane.
yetkili servisler olmasa asıl ustalar ve parçacılar öper.

ben yetkili servis ücretini kullandığım araç için firmanın yedek parça tutması ve ülkenin her yerinde servis desteği aidati olarak düşünüyorum.
 
Birde şu var seneye 2026 aralık da bakım yapacaksız diyelim

Bugün Filtreleri + motor yağını 1 yıl öncesinden alıp zulaya attığınızda ?

Kar / cepte kalan para Hesabınızı seneye 2026 aralık ayı vw-tr periyodik bakım fiyatları üzerinden yapacaksınız

Zulaya atmanın ++getirisi bu sekilde !

Edit: filtreler tamamda motor yağını niye 1 yıl evde eskitelim ?

Abicim mayonez / salça degil bu ! Kurtlanmaz küflenmez korkmayın

Kapağı açılmayan motor yağının dipten 3 yıl raf ömrü var. Shell 5 yıl diyor raf ömrüne
İlk bakıma 1 Aralık da mecbur yetkilide girdi araç manuel 1.5 imp. garantisi devam ediyor. Garanti 3 Aralık 2026 da bitecek bakım 1 Aralık 2026 da. Şimdi benim dışarıda mı yaptırmam gerekli serviste mi sayın abim :)
 
İlk bakıma 1 Aralık da mecbur yetkilide girdi araç manuel 1.5 imp. garantisi devam ediyor. Garanti 3 Aralık 2026 da bitecek bakım 1 Aralık 2026 da. Şimdi benim dışarıda mı yaptırmam gerekli serviste mi sayın abim :)
Garantiden önce yetkili de yaptırın ki extra sorun varsa görmüş olurlar kayıt alırlar.

Bir arkadaş garanti bitmeden önceki hafta yetkili servise bakıma gitti. Direksiyon sargısında da sıkıntı vardı, parçayı sipariş geçtiler. Önceden kayıt açıldığı için garanti sonrası ücretsiz değiştiler.
 
Garantiden önce yetkili de yaptırın ki extra sorun varsa görmüş olurlar kayıt alırlar.

Bir arkadaş garanti bitmeden önceki hafta yetkili servise bakıma gitti. Direksiyon sargısında da sıkıntı vardı, parçayı sipariş geçtiler. Önceden kayıt açıldığı için garanti sonrası ücretsiz değiştiler.
Garanti bitiminden sonra servise gidip gitmemek de kararsızım aslında. Dışarıda malzemeleri ben alırsam işçilik dahil 6000 olan bakım servis de 15 Bin'i buluyor. Kafamda deli sorular.
 
Garanti bitiminden sonra servise gidip gitmemek de kararsızım aslında. Dışarıda malzemeleri ben alırsam işçilik dahil 6000 olan bakım servis de 15 Bin'i buluyor. Kafamda deli sorular.
3. bakıma daha varsa o zaman düşünürsünüz :D
 
Garanti bitiminden sonra servise gidip gitmemek de kararsızım aslında. Dışarıda malzemeleri ben alırsam işçilik dahil 6000 olan bakım servis de 15 Bin'i buluyor. Kafamda deli sorular.
Valla hocam garanti bittiyse ve araçta bir sorunum yoksa hafif bakımları dışarıda yaptırıyorum. Dışarıda yaptırdığım bakımda cebime kalan parayla ağır bakımı yetkilide yaptırıyorum. Bu işin matematiği bu :) Örneğin 3 bakım dışarda yaptırdım ağır bakım geldi 30 bin cebimde kaldı önceki bakımlardan. Servis sanayi farkını cebimde kalan 30 bini kullanmak gibi görüyorum.
 


Geri
Üst