Jump to content

dsg şanzuman yağı değişmeli mi?


Recommended Posts


https://otopark.com/forum/threads/dsg-yag-degisimi.5464/

 

2017 1.4 tsi dsg aracım için 60.000 bakımı geldi ve bu bakımda şanzıman yağı, şanzıman yağ filtresi ve fren hidroliğinin değiştirilmesini isteyeceğim. 

Servislere uymayan bir şey neticede yoğun işçilik gerektiren bir mesele, ancak değişiklik yapılması gerekiyor.

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@DoğanARABACI döküman hususunda da güncellemeleri değerlendirmek yerinde olur, yabancı bir forumda dq200 için değişim öngörüldüğünü içeren yeni dökümanlardan görmüştüm. Kaldı ki benzer durum ford’un 1.0 ecoboost motorunda da oldu, ilk baştan motorun içinde olan trigerin değişimi öngörülmedi daha sonra değişim gerektiği kanaatine varıldı. 

Bir şanzıman yağının değişiminin öngörülmemesi mantık dışı bir yaklaşım, her yağ er ya da geç viskozitesini kaybeder, şanzıman yağı değişimi ve özellikle de filtre değilimi ile metal parçacıklarından daha arınmış bir yağ elde edileceği hususuna girmiyorum bile.

velhasılı eskiden öngörülen içeriklerde değişim gereksinimi belirtilip belirtilmediğini bilmiyorum, ancak dq200’e dair son içeriklerde bu mecburiyetin varlığını biliyorum. 

Bu hususu teyit amaçlı sorduğum kişilerden birisi de Almanya’da vw’de çalışmış bir mühendisti. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Kaaan95.ky Çok mantıklı doğuş bir yerlerde hata yapıyor yada kasıtlı yapıyor...

Sonuçta dsg mükemmel hızlı sarsıntı neredeyse 0 çalışan bir mekanizma ve sürekli demir sonuçta metaller balataları birbirlerine sürüyor nasıl olurda yağa dokunmayin denir bence dsg düşmanlığı belki her 20 bin yada 30 binde değişse hiçbir dsg gereğinden fazla ısınmaz ve arıza çıkarmaz sonuçta motor yağı gibi düşünmek lazım tmm motor farklı işi çok fakat dsg de iyi ısınıyor ve piston hareketlerimden pekte altta kalır yani yok daha karmaşık bence ve profosyenel iş çıkarıyor kimse önermez sanzuman yağı değsimi ni anlamadım gitti ama her dsg bir gün patlıyor tmm illaki evladiyelik değil de almanyada 600 binde dsg var yani bişeyler yılda gitmiyor ya bizim kanımızı emmek amaçlı yapılan uygulama yağı flitreyı değiştirme dsg gümlesin sonra gel yarı fiyatta değiştirelim onda bile kaar edelim gibi bu filitre manuel de de varmı acaba ben yağını değiştirdim 60 binde manuel ama aracım filtre değiştirmedim disarda yaptitdim ustalarımiz çok bilmiş olduğu için beni uyarmadilar ama muhtemel filtre vardır arastiricam varsa hemen degistircem bilgisi olan varsa benimle paylaşırsa çok sevinirim saygılarımla 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Mmt0634 yazdı:

@Kaaan95.ky Çok mantıklı doğuş bir yerlerde hata yapıyor yada kasıtlı yapıyor...

Sonuçta dsg mükemmel hızlı sarsıntı neredeyse 0 çalışan bir mekanizma ve sürekli demir sonuçta metaller balataları birbirlerine sürüyor nasıl olurda yağa dokunmayin denir bence dsg düşmanlığı belki her 20 bin yada 30 binde değişse hiçbir dsg gereğinden fazla ısınmaz ve arıza çıkarmaz sonuçta motor yağı gibi düşünmek lazım tmm motor farklı işi çok fakat dsg de iyi ısınıyor ve piston hareketlerimden pekte altta kalır yani yok daha karmaşık bence ve profosyenel iş çıkarıyor kimse önermez sanzuman yağı değsimi ni anlamadım gitti ama her dsg bir gün patlıyor tmm illaki evladiyelik değil de almanyada 600 binde dsg var yani bişeyler yılda gitmiyor ya bizim kanımızı emmek amaçlı yapılan uygulama yağı flitreyı değiştirme dsg gümlesin sonra gel yarı fiyatta değiştirelim onda bile kaar edelim gibi bu filitre manuel de de varmı acaba ben yağını değiştirdim 60 binde manuel ama aracım filtre değiştirmedim disarda yaptitdim ustalarımiz çok bilmiş olduğu için beni uyarmadilar ama muhtemel filtre vardır arastiricam varsa hemen degistircem bilgisi olan varsa benimle paylaşırsa çok sevinirim saygılarımla 

iyi de dq200 kuru tip, yani kavrama yapan parçalarının yağ ile teması yok, sadece mekatronik ünitenin parçalarının(actuator) olduğu kısımda yağ var, o kısımda da sürtme aşınma v.s. olan bir yer değil.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, ahmet306 yazdı:

iyi de dq200 kuru tip, yani kavrama yapan parçalarının yağ ile teması yok, sadece mekatronik ünitenin parçalarının(actuator) olduğu kısımda yağ var, o kısımda da sürtme aşınma v.s. olan bir yer değil.

Öyle birşey söz konusu değil., kuru tip olsada şanzıman yağı olmadan o araç milim kıpırdamaz., kuru tip denilmesinin sebebi ıslak tip olanlara göre daha az seviyede yağ kapasitesi olmasıdır., mekatronik için kullanılan yağ ise tamamen farklı bir yağ..

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@ahmet306 yazarken onu da düşündüm kuru kavrama sonuçta fakat içindeki disliler kuru değil hocam o dislilierde yag olmasın bakın bakalım ne oluyor normalde sanzuman da 3 litre yag olur dsg de de 3 litre vardır ve duz mantık yag varsa kullanıyor kullaniliyorsa eskir eskiyen yag değişir ama bizde değişmez sanzuman yağıyla oynama der dururlar anlamış degilim....

Tmm hava su toz toprak yakıt gibi Daha hızlı yipratacak nesnelerle işi yok ilgisi yok fakat şu bi gerçek demir orasi sürekli calışıyor ısınıyor soğuyor para çık illaki olacak bence değişmeli mantıken ki ben değiştiririm manuel bile o değilde dsg mi korkudan sattım dsg alıp değiştirsek filtre yag korkulacak birşey kalmaz mi die aklıma soru işareti geldi sonuçta mükemmel dsg ama yorumlar başa gelenler korkutyor insanı.... saygılarimla 

tarihinde Mmt0634 tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar 7 ileri Dsg için VW şanzıman yağı değişim vb önermiyor. 2016 model Audi A4’üm vardı, 60.000 km’de yetkili serviste şanzıman yağı değişimi yapıldı. 6 ileri Dsg için şanzıman değişimi her 60.000 km’de bir, 7 ileri Dsg için ise böyle bir servis bildirimi yok.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 1 year later...

Konuyu hortlatayım. Arkadaşlar aracım 2014 Golf 1.2 tsi dsg 7 ileri 85.000km de ve şanzıman yağı hiç değişmedi. 3-5 gün önce yetkili serviste yağ(Liqui Moly), filtre değişimleri yapıldı. Servis danışmanına sorduğumda şanzıman yağının ömürlük olduğunu ve değişmesi gerekmediğini bize söylüyorlar bizde müşterilerimize bu şekilde iletiyoruz dedi. Ama galiba belli bir süre sonra bu yağı ve filtreyi değiştirmek gerekiyor. Genel olarak bilgili arkadaşlar bizi aydınlatabilirlerse sevinirim. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, CaptainJava yazdı:

Konuyu hortlatayım. Arkadaşlar aracım 2014 Golf 1.2 tsi dsg 7 ileri 85.000km de ve şanzıman yağı hiç değişmedi. 3-5 gün önce yetkili serviste yağ(Liqui Moly), filtre değişimleri yapıldı. Servis danışmanına sorduğumda şanzıman yağının ömürlük olduğunu ve değişmesi gerekmediğini bize söylüyorlar bizde müşterilerimize bu şekilde iletiyoruz dedi. Ama galiba belli bir süre sonra bu yağı ve filtreyi değiştirmek gerekiyor. Genel olarak bilgili arkadaşlar bizi aydınlatabilirlerse sevinirim. 

Aracın hiç bir sıvısı ömürlük değildir hocam., servise gidin 1 kutu şanzıman yağı getirmelerini isteyin., yağın kutusunda son kullanma tarihi yazdığına şahit olursunuz., düşünün sıfır kapalı kutu şanzıman yağı.!! 

Şanzıman yağı değişiminde dikkat edilmesi gereken bir husus var., evet aracın her sıvısı gibi şanzıman yağının da bir ömrü ve değişim zamanı vardır., Ancak 120bin üstü km’de hiç şanzıman yağı değişmemiş bir araçta şanzıman yağını değiştirdiğinizde eski randımanı yakalamak biraz zor olur., çünkü çamur-pislik ve aşınan metal tozları ile çalışmaya alışmış şanzıman dişlileri birden temiz yağa geçtiğinde eski randıman tutmaya biliyor., bu sebebten yüksek km’li hiç şanzıman yağı değişmemiş araçta mecbur kalınmadıkça yağı değiştirmek pek önerilmez.,

Ama her 60-80bin km’de aksatmadan değişim yapılmış araçta., saat gibi tıkır tıkır çalışır., böyle bir araçta şanzımanın ömrü de ciddi şekilde uzun ömürlü olur., 

1.0/1.2/1.4/1.5/1.6 motorlarda şanzıman filtresi yok hocam., sadece 2.0tdi/tsi motorlarda kullanılan (ıslak kavrama dsg’lerde) şanzıman filtresi mevcut.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, forzaGilles yazdı:

Aracın hiç bir sıvısı ömürlük değildir hocam., servise gidin 1 kutu şanzıman yağı getirmelerini isteyin., yağın kutusunda son kullanma tarihi yazdığına şahit olursunuz., düşünün sıfır kapalı kutu şanzıman yağı.!! 

Şanzıman yağı değişiminde dikkat edilmesi gereken bir husus var., evet aracın her sıvısı gibi şanzıman yağının da bir ömrü ve değişim zamanı vardır., Ancak 120bin üstü km’de hiç şanzıman yağı değişmemiş bir araçta şanzıman yağını değiştirdiğinizde eski randımanı yakalamak biraz zor olur., çünkü çamur-pislik ve aşınan metal tozları ile çalışmaya alışmış şanzıman dişlileri birden temiz yağa geçtiğinde eski randıman tutmaya biliyor., bu sebebten yüksek km’li hiç şanzıman yağı değişmemiş araçta mecbur kalınmadıkça yağı değiştirmek pek önerilmez.,

Ama her 60-80bin km’de aksatmadan değişim yapılmış araçta., saat gibi tıkır tıkır çalışır., böyle bir araçta şanzımanın ömrü de ciddi şekilde uzun ömürlü olur., 

1.0/1.2/1.4/1.5/1.6 motorlarda şanzıman filtresi yok hocam., sadece 2.0tdi/tsi motorlarda kullanılan (ıslak kavrama dsg’lerde) şanzıman filtresi mevcut.

Ben değişim için 100.000 km yi bekliyordum, oyüzden vakit kaybetmeden değiştirsem iyi olacak galiba? Peki mekatronik yağı da değişmeli mi?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
24 dakika önce, CaptainJava yazdı:

Ben değişim için 100.000 km yi bekliyordum, oyüzden vakit kaybetmeden değiştirsem iyi olacak galiba? Peki mekatronik yağı da değişmeli mi?

Evet sınıra yaklaşmış değiştirmenizi öneririm (elbette mutlaka serviste) 

Mekatronik için bildiğim kadarıyla yeşil bir sıvısı var., adını tam hatırlayamadım ancak dsg ‘nin mekatronik için karter var mı., daha doğrusu mekatronik sökülmeden sadece tapa sökerek değişim oluyor mu olmuyor mu emin değilim., onu bilene sormak lazım., 

Servis şanzıman yağını bile değiştirirken burun kıvırıyor isteksiz davranıyor., mekatronik sıvısını (adını unuttum) değiştirmemek için 40 takla atarlar.. :) 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

A3 sedan aracı olan bi arkadaşım bakıma özel servise gitmişti. Tavsiye ile. Kendisine sorulmadan şanzıman yağı değişimi yapılmış. Araç ertesi gün yerinden oynamamıştı. Sebebi ise (emin olmamakla birlikte net hatırlamıyorum) yağ pompasının aşırı dolumdan dolayı patlaması imiş. Silindirik bi kutu şeklindeydi. Fotoğrafını göstermişti anımsıyorum. Sonra eski düzenine gelmedi dedi sattı aracı.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
54 dakika önce, ack937 yazdı:

A3 sedan aracı olan bi arkadaşım bakıma özel servise gitmişti. Tavsiye ile. Kendisine sorulmadan şanzıman yağı değişimi yapılmış. Araç ertesi gün yerinden oynamamıştı. Sebebi ise (emin olmamakla birlikte net hatırlamıyorum) yağ pompasının aşırı dolumdan dolayı patlaması imiş. Silindirik bi kutu şeklindeydi. Fotoğrafını göstermişti anımsıyorum. Sonra eski düzenine gelmedi dedi sattı aracı.

Değişimin belli kaideleri var buna uyulmazsa sıkıntı çıkarır.,

Örneğin bahsettiğiniz gibi fazla dolum.,

Örneğin  yeni yağı koyuldu hemen marşa basıp çalıştırılmıyor., öncesinde araç bilgisayara bağlanıp şanzıman yağı sıcaklığını kontrol ediyor., sonrasında rolantide çalıştırıp belirli bir dereceye kadar ısıtılıyor., sonrasında "servis modunda" yağ şanzıman içinde devirdaim ediliyor vs.. değişik prosedürleri var.. sanayide bu kurallara ne kadar uyan usta vardır tartışılır..

DSG oil change (buradaki araç 2.0tsi /ıslak kavrama olduğundan şanzıman filtresi mevcut kuru kavramada filtre yok ve diğer farkı sıvı kapasitesi daha fazla);

 

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Benimde YouTube da izlediğim İngilizce ve Türkçe videolara istinaden şanzıman yağının 60-80 bin kmlerde değişmesi gerektiği söyleniyor. Ama mekatronik yağlaması ile ilgili bir bilgi bulamadım. Mekatronik yağıda değişmeli mi değiştiren var mı aramızda?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Şahsi fikrim böyle bir maceraya girilmemesi nedeni de çok basit tecrübe yetersizliği. Sürekli değişim yapılan bir yağ değil hatta daha önce yapmamış bir servis elemanına denk gelebilirsiniz, değiştirecek kişinin bir noktayı atlaması geri dönüşü olmayan bir arızaya neden olur başınız ağrır.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
55 dakika önce, mbonat yazdı:

Şanzıman yağı değişmeli ama işinde yetkin ustaların elinde değişmeli . Yetkinliği yoksa hiç elletemeyin daha kötü olur . 

Ankara Çankaya Doğuş Oto Yetkili Serviste değiştirtmeyi planlıyorum. Değişim sonrası yapılması gerekenler vs. bir sürü prosedürü varmış. Dediğiniz gibi bilinçsiz değiştirilirse daha kötü olacağı ortada. Acaba yetkili servislerde bünyelerinde çalıştırdıkları elemanlara, ustalarına güvenemeyip ömür boyu değişmez deyip geçiştiriyorlar mı? Garip bir durum kafa karıştırıcı. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@CaptainJava Doğuş oto çankaya da Murat usta var. Çok tecrübeli dsg konusunda isterseniz ona ulaşın.  Yağ değişimi ile ilgili de çok güzel bi paylaşıma rastgelmiştim youtube da. İletken yağdan kaynaklı kronik mekatronik devre kartının yanmasını ve yağ eklenmesini çok detaylı anlatmış. Linki aşağı bırakıyorum swipe up:)) 

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...