Jump to content

bilalsd

Lastik değişiminde lastik basınç uyarısı

Recommended Posts

Arkadaşlar merhaba

Golf 7 hıghlıne 2016 aracım var. Dün lastik değişimi yaptım ve değişimide yaparken subapları da değiştirip çelik subap taktırdım. Öğrenmek istediğim lastiğin havaları inince tekrardan ekranda uyarı verir mi? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba aracınızda TMPS - Lastik Basınç okuma sistemi (sibop üzerinden basınç okuma sistemi) yok ise lastikler arasında basınç farkı oluşunca yine hata alırsınız lastikler arasında tur farkı oluşunca abs sensörü bunu lastik basınç hatası olarak algılar ve bize basınç hatası olarak bilgi gelir.

bf417 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar 

kış lastiklerini geçen hafta sonu değiştirmiştim. Değiştirdikten sonra basınç set uyarısı vermedi hiç. Bugün Silivri git gel yaptım dönüş yolunda basınç uyarsı verdi. Setleme yaptım sönmedi. Lastikleri ayağım ile kontrol ettim birşey yok gözüküyor. Sebep ne olabilir? @forzaGilles

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
14 saat önce, Alpyaman yazdı:

Arkadaşlar 

kış lastiklerini geçen hafta sonu değiştirmiştim. Değiştirdikten sonra basınç set uyarısı vermedi hiç. Bugün Silivri git gel yaptım dönüş yolunda basınç uyarsı verdi. Setleme yaptım sönmedi. Lastikleri ayağım ile kontrol ettim birşey yok gözüküyor. Sebep ne olabilir? @forzaGilles

Kışlıklara geçince set yapmadınız ise hafızasında eski lastiklerin değerleri kayıtlı olmasından uyarı vermiş olabilir.. set ayarını motor çalışmıyorken kontak açık konumdayken yapınız.

tarihinde forzaGilles tarafından düzenlendi
Culture33, Alpyaman ve AhmetCakmak bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles hocam geçenlerde 16 doverli michelen lastikli arabamın lastiklerini benzinlikte kontrol ettim ve hepsi 27 çıktı.Daha sonra 32'ye tamamladım.
Yalnız ben bu set ayarını araba çalışırken yapıyorum.Kontak açıkken yada araba çalışırken yapmak farklımı oluyor acaba.

Venus Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
@forzaGilles hocam geçenlerde 16 doverli michelen lastikli arabamın lastiklerini benzinlikte kontrol ettim ve hepsi 27 çıktı.Daha sonra 32'ye tamamladım.Yalnız ben bu set ayarını araba çalışırken yapıyorum.Kontak açıkken yada araba çalışırken yapmak farklımı oluyor acaba.

 

Venus Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

 

Yeni havaları basıp biraz yürüsün düz bir yolda hava basıncını yürürken set edin

 

slck bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, slck yazdı:

@forzaGilles hocam geçenlerde 16 doverli michelen lastikli arabamın lastiklerini benzinlikte kontrol ettim ve hepsi 27 çıktı.Daha sonra 32'ye tamamladım.
Yalnız ben bu set ayarını araba çalışırken yapıyorum.Kontak açıkken yada araba çalışırken yapmak farklımı oluyor acaba.

Venus Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kullanım klavuzunda motor çalışmıyorken kontağı açıp ayarları set etmenizi söylüyor.!

slck ve Culture33 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
18 saat önce, forzaGilles yazdı:

Kışlıklara geçince set yapmadınız ise hafızasında eski lastiklerin değerleri kayıtlı olmasından uyarı vermiş olabilir.. set ayarını motor çalışmıyorken kontak açık konumdayken yapınız.

Üstat lastik değişim sırasında 34 hava bastılar.yazlıklardaki hava değerine göre Yukarı doğru bir artış olduğunu düşünürsek set yapmasam aşağı değer düşüşü olmadan uyarı verir mi?

sabahı benzinciye hava basmaya giderken kontak açtığımda tekrar uyarı verdi. Belli bir süre sonra kullanım sırasında setledim uyarı gitti. benzincide 3 lastik 33 1 lastik 32 değerinden başladı 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, slck yazdı:

@forzaGilles hocam geçenlerde 16 doverli michelen lastikli arabamın lastiklerini benzinlikte kontrol ettim ve hepsi 27 çıktı.Daha sonra 32'ye tamamladım.
Yalnız ben bu set ayarını araba çalışırken yapıyorum.Kontak açıkken yada araba çalışırken yapmak farklımı oluyor acaba.

Venus Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Araç çalışıyorken yaptığınız setleme işleminin sonunda setlemenin başarısız olduğu uyarısını verecektir. @forzaGilles hocamın dediği gibi motor stop konumunda kontak açıkken yapmanız önerilir.

slck ve forzaGilles bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende de uyarı verdi kışlıklara geçince üç lastik 34 biri 35 geldi kapıda yazan 30 a indirdim kapıda yazanın haricinde kış lastikleri için tavsiyesi olan var mı? birde aracın orjinal yazlıkları 225/45/17 kışlılkar 205/55/16 yani kapıda yazan değerler aracın üzerinde gelen lastiklere göre mi 16'' için farklı bir hava değeri mi basmam gerekiyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, Alpyaman yazdı:

Üstat lastik değişim sırasında 34 hava bastılar.yazlıklardaki hava değerine göre Yukarı doğru bir artış olduğunu düşünürsek set yapmasam aşağı değer düşüşü olmadan uyarı verir mi?

sabahı benzinciye hava basmaya giderken kontak açtığımda tekrar uyarı verdi. Belli bir süre sonra kullanım sırasında setledim uyarı gitti. benzincide 3 lastik 33 1 lastik 32 değerinden başladı 

Benzincideki makinalar genelde hatalı ayar yapıyor., lastikçilerde yaptırmanızı öneririm., ayrıca yol gittiğiniz için lastik ısınmış olduğundan aracın etiket değerlerinden 1-2psi yüksek hava basmanız gerekmektedir.. 120-130km gibi hızlara çıktıysanız ve sonrasında hava ayarı yapacaksanız o zaman etiket değerlerinden 3-4psi fazla basmanız gerekir., çünkü yol yapan lastik ısınır., ısınan lastiğin basıncı artmış olur., Etikette yazan aynı değeri basarsanız bu sizi yanıltır ve aslında siz doğru hava bastığınızı zannederken aslında normal değere göre düşük değerde hava ayarı yapmış olursunuz.. 

Her seferinde lastikçilerle uğraşmak istemiyorsanız veya yakında lastikçi yok ise şöyle bişey alarak kendi işinizi kendiniz halledebilirsiniz; https://www.bauhaus.com.tr/oto-hava-pompalari/michelin-michelin-mc12295-99psi-dijital-lastik-basinc-olcer-61023660?gclid=EAIaIQobChMIm4fctNWW5gIVgbHtCh0OMQX9EAQYAiABEgLv6_D_BwE 

 

tarihinde forzaGilles tarafından düzenlendi
brt06 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, Culture33 yazdı:

Araç çalışıyorken yaptığınız setleme işleminin sonunda setlemenin başarısız olduğu uyarısını verecektir. @forzaGilles hocamın dediği gibi motor stop konumunda kontak açıkken yapmanız önerilir.

İlginç ben çalışırken de yaptığım oluyor 2014 model araç hata vermiyor başarısız oldu diye 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
22 dakika önce, forzaGilles yazdı:

Benzincideki makinalar genelde hatalı ayar yapıyor., lastikçilerde yaptırmanızı öneririm., ayrıca yol gittiğiniz için lastik ısınmış olduğundan aracın etiket değerlerinden 1-2psi yüksek hava basmanız gerekmektedir.. 120-130km gibi hızlara çıktıysanız ve sonrasında hava ayarı yapacaksanız o zaman etiket değerlerinden 3-4psi fazla basmanız gerekir., çünkü yol yapan lastik ısınır., ısınan lastiğin basıncı düşmüş olur., aynı değeri basarsanız bu sizi yanıltır ve aslında siz doğru hava bastığınızı zannederken aslında normal değere göre düşük değerde hava ayarı yapmış olursunuz.. 

Her seferinde lastikçilerle uğraşmak istemiyorsanız veya yakında lastikçi yok ise şöyle bişey alarak kendi işinizi kendiniz halledebilirsiniz; https://www.bauhaus.com.tr/oto-hava-pompalari/michelin-michelin-mc12295-99psi-dijital-lastik-basinc-olcer-61023660?gclid=EAIaIQobChMIm4fctNWW5gIVgbHtCh0OMQX9EAQYAiABEgLv6_D_BwE 

 

Hocam bilgiler ve öneriler için teşekkürler ama ısınan lastiğinin hava basıncı düşer demişseniz. Tam tersi olması gerekme iz mi? Isı ve basınç doğru orantılı 

Culture33 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, Alpyaman yazdı:

Hocam bilgiler ve öneriler için teşekkürler ama ısınan lastiğinin hava basıncı düşer demişseniz. Tam tersi olması gerekme iz mi? Isı ve basınç doğru orantılı 

Araçların lastik etiketlerinde verilen hava basınç değerleri soğuk lastiğe basılması gereken değerlerdir., bu aracın etiketinde belirtilmiştir., 

Aslında daha açıklayıcı bir resim vardı ama şuan bulamadım.,

Orada şöyle diyordu;

-Düşük hızda sürüş gerçekleştirdikten sonra (80-100km hızı aşmayan şehir-içi sakin sürüşler) lastik havalarını ayarlamak isterseniz aracın lastik etiket değerleri tablosunda verilen değerlerden +1-2psi fazla hava basın., 

-Otoban, uzun yol veya yüksek hızda sürüş gerçekleştirdikten sonra lastik havalarını ayarlamak isterseniz aracın lastik etiket değerleri tablosunda verilen değerlerden +3-4psi fazla hava basın., 

Farz edelim akşamdan park ettiğiniz aracı alıp 2-3km ötedeki benzinciye veya lastikçiye giderek havaları kontrol ediceksiniz., bu süre zarfında siz 30-40km hızı aşmasanız bile lastikler ısınmaya başlar., böyle bir senaryoda lastiğin havalarını ayarlarken +1-2psi yüksek basarak doğru lastik basıncını  ayarlamış olursunuz.. diğer türlü etikette yazanı basarsanız düşük ayarlamış olursunuz., Yaz ve kış şartlarını da dikkate almanız gerekir., 

Warm tires up to: +4psi 

IMAG0983-a.thumb.jpg.4a2e19fa3c5ed13185d75f4e76e73e9e.jpg

krym, doganersin ve calik bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, forzaGilles yazdı:

Araçların lastik etiketlerinde verilen hava basınç değerleri soğuk lastiğe basılması gereken değerlerdir., bu aracın etiketinde belirtilmiştir., 

Aslında daha açıklayıcı bir resim vardı ama şuan bulamadım.,

Orada şöyle diyordu;

-Düşük hızda sürüş gerçekleştirdikten sonra (80-100km hızı aşmayan şehir-içi sakin sürüşler) lastik havalarını ayarlamak isterseniz aracın lastik etiket değerleri tablosunda verilen değerlerden +1-2psi fazla hava basın., 

-Otoban, uzun yol veya yüksek hızda sürüş gerçekleştirdikten sonra lastik havalarını ayarlamak isterseniz aracın lastik etiket değerleri tablosunda verilen değerlerden +3-4psi fazla hava basın., 

Farz edelim akşamdan park ettiğiniz aracı alıp 2-3km ötedeki benzinciye veya lastikçiye giderek havaları kontrol ediceksiniz., bu süre zarfında siz 30-40km hızı aşmasanız bile lastikler ısınmaya başlar., böyle bir senaryoda lastiğin havalarını ayarlarken +1-2psi yüksek basarak doğru lastik basıncını  ayarlamış olursunuz.. diğer türlü etikette yazanı basarsanız düşük ayarlamış olursunuz., Yaz ve kış şartlarını da dikkate almanız gerekir., 

Warm tires up to: +4psi 

IMAG0983-a.thumb.jpg.4a2e19fa3c5ed13185d75f4e76e73e9e.jpg

Tekrar teşekkürler 

forzaGilles bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, HONEY yazdı:

Yanılıyor olabilirim :)

Tekrar deneyeceğim :)

ben her ikisinde de yolda giderken yapayım dedim olmadı, durdum yine olmadı, stop edip kontak açıkken yaptım oldu ama tasdiklemek için akşam her ikisinde de deneyeyim. doğruyu bulalım. şüphe kalmasın ;) 

HONEY ve Alpyaman bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
30 dakika önce, forzaGilles yazdı:

Araçların lastik etiketlerinde verilen hava basınç değerleri soğuk lastiğe basılması gereken değerlerdir., bu aracın etiketinde belirtilmiştir., 

Aslında daha açıklayıcı bir resim vardı ama şuan bulamadım.,

Orada şöyle diyordu;

-Düşük hızda sürüş gerçekleştirdikten sonra (80-100km hızı aşmayan şehir-içi sakin sürüşler) lastik havalarını ayarlamak isterseniz aracın lastik etiket değerleri tablosunda verilen değerlerden +1-2psi fazla hava basın., 

-Otoban, uzun yol veya yüksek hızda sürüş gerçekleştirdikten sonra lastik havalarını ayarlamak isterseniz aracın lastik etiket değerleri tablosunda verilen değerlerden +3-4psi fazla hava basın., 

Farz edelim akşamdan park ettiğiniz aracı alıp 2-3km ötedeki benzinciye veya lastikçiye giderek havaları kontrol ediceksiniz., bu süre zarfında siz 30-40km hızı aşmasanız bile lastikler ısınmaya başlar., böyle bir senaryoda lastiğin havalarını ayarlarken +1-2psi yüksek basarak doğru lastik basıncını  ayarlamış olursunuz.. diğer türlü etikette yazanı basarsanız düşük ayarlamış olursunuz., Yaz ve kış şartlarını da dikkate almanız gerekir., 

Warm tires up to: +4psi 

IMAG0983-a.thumb.jpg.4a2e19fa3c5ed13185d75f4e76e73e9e.jpg

sanki anlam farklılığı var gibi hocam, ısınan hava genleşir. lastikte genleşir ama hava kadar genleşmez. sanki sıcak lastiğe +4 değerdedir 4 eksik basın gibi diyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, Culture33 yazdı:

sanki anlam farklılığı var gibi hocam, ısınan hava genleşir. lastikte genleşir ama hava kadar genleşmez. sanki sıcak lastiğe +4 değerdedir 4 eksik basın gibi diyor.

Hocam şöyle düşünün diyelim ki; etikette yazan değer 35psi olsun ve siz bir pazar günü araç ile 25-20km gezinti yaptınız., sonrasında yolda gördüğünüz lastikçiye uğrayıp lastik havalarını ayarlamak istediniz., bu seneryoda siz eğer lastikçiye 35psi ayarlamasını söylerseniz hatalı ayar yapmış olursunuz çünkü ısınan lastiğe etiketteki değeri basarsanız lastik soğuduğunda ölçüm yaparsanız ölçtüğünüz değer 32-33psi bir aralıkta olacaktır.,

Bu sebebten dolayı ısınmış lastiğin havasını kontrol ederken (orjinal etiket değerinin) 2-3psi fazlasını basıyoruz.,

Yani ısınmış lastiği ölçtük atıyorum 36psi çıktı ve hava basarken bu değeri +4 psi artırıp 40 yapmıyoruz veya ısınmış lastiği ölçtük o an için değer 32psi çıktı bunu +3psi artırıp 35 yapmıyoruz..

Diğer bir değişle ölçüm yaptığınızda lastikte okuduğunuz değerden +4psi fazlasını basmıyoruz., araca yapıştırılmış lastik basınç etiketinde yazan değerin fazlasını basıyoruz..,

Evet ısınan lastikte basınç artar haklısınız ben yazıyı yazarken yanlış ifade kullandım (yanlış anlaşılma olmaması için önceki yazımı düzeltiyorum)., ancak daha önce de şimdi de anlattığım ölçüm ve ayarlama şeklinde bir kusur yoktur.. Umarım bu sefer açıklayıcı olmuştur.. :) 

 

tarihinde forzaGilles tarafından düzenlendi
calik, bf417 ve Culture33 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
17 dakika önce, forzaGilles yazdı:

Hocam şöyle düşünün diyelim ki; etikette yazan değer 35psi olsun ve siz bir pazar günü araç ile 25-20km gezinti yaptınız., sonrasında yolda gördüğünüz lastikçiye uğrayıp lastik havalarını ayarlamak istediniz., bu seneryoda siz eğer lastikçiye 35psi ayarlamasını söylerseniz hatalı ayar yapmış olursunuz çünkü ısınan lastiğe etiketteki değeri basarsanız lastik soğuduğunda ölçüm yaparsanız ölçtüğünüz değer 32-33psi bir aralıkta olacaktır.,

Bu sebebten dolayı ısınmış lastiğin havasını kontrol ederken (orjinal etiket değerinin) 2-3psi fazlasını basıyoruz.,

Yani ısınmış lastiği ölçtük atıyorum 36psi çıktı ve hava basarken bu değeri +4 psi artırıp 40 yapmıyoruz veya ısınmış lastiği ölçtük o an için değer 32psi çıktı bunu +3psi artırıp 35 yapmıyoruz..

Evet ısınan lastikte basınç artar haklısınız ben yazıyı yazarken yanlış ifade kullandım (yanlış anlaşılma olmaması için önceki yazımı düzeltiyorum)., ancak daha önce de şimdi de anlattığım ölçüm ve ayarlama şeklinde bir kusur yoktur.. Umarım bu sefer açıklayıcı olmuştur.. :) 

 

Hocam son bir önceki paragrafa kadar anladım ama o paragraf yine aynı kapıya çıktı karıştı durum😄

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, forzaGilles yazdı:

Hocam şöyle düşünün diyelim ki; etikette yazan değer 35psi olsun ve siz bir pazar günü araç ile 25-20km gezinti yaptınız., sonrasında yolda gördüğünüz lastikçiye uğrayıp lastik havalarını ayarlamak istediniz., bu seneryoda siz eğer lastikçiye 35psi ayarlamasını söylerseniz hatalı ayar yapmış olursunuz çünkü ısınan lastiğe etiketteki değeri basarsanız lastik soğuduğunda ölçüm yaparsanız ölçtüğünüz değer 32-33psi bir aralıkta olacaktır.,

Bu sebebten dolayı ısınmış lastiğin havasını kontrol ederken (orjinal etiket değerinin) 2-3psi fazlasını basıyoruz.,

Yani ısınmış lastiği ölçtük atıyorum 36psi çıktı ve hava basarken bu değeri +4 psi artırıp 40 yapmıyoruz veya ısınmış lastiği ölçtük o an için değer 32psi çıktı bunu +3psi artırıp 35 yapmıyoruz..

Diğer bir değişle ölçüm yaptığınızda lastikte okuduğunuz değerden +4psi fazlasını basmıyoruz., araca yapıştırılmış lastik basınç etiketinde yazan değerin fazlasını basıyoruz..,

Evet ısınan lastikte basınç artar haklısınız ben yazıyı yazarken yanlış ifade kullandım (yanlış anlaşılma olmaması için önceki yazımı düzeltiyorum)., ancak daha önce de şimdi de anlattığım ölçüm ve ayarlama şeklinde bir kusur yoktur.. Umarım bu sefer açıklayıcı olmuştur.. :) 

 

ok hocam, şimdi daha net ve anlaşılır oldu. anlam farklılığında bu noktada kafa karıştı, acaba bunumu demek istiyor diye. 

forzaGilles bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, HONEY yazdı:

Yanılıyor olabilirim :)

Tekrar deneyeceğim :)

2015 Passat a baktım hata verdi. acaba hız faktörünü mü gözden kaçırıyoruz. 30-40 Km/s ile giderken denedim

tarihinde Culture33 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...