Volkswagen'de kriz büyüyor..


Temiz dizel yalanı üzerine bir belgesel izlemiştim. Açığa çıkan yazışmalarda böyle olacağını önceden tahmin etmişler, ama cezadan fazla kâr ederiz diye hesap yapmışlar. Tabi evdeki hesap çarşıya uymamış, Amerika dayamış tazminatı. Daha sırada Avrupa var, Amerika kadar olmasa da. 

 

@asdfg112 bakış açısı ile ilgili hocam, tamam dizel motorlar çok temiz değil ancak abd, Alman markaların ülkesinde başarılı olmasını engellemek zorundaydı ve dizel motoru dünyanın en zararlı şeyi olarak gösterecek bir hamle yaptı. Zamanınız varsa paylaştığım videoda biraz açıklanmış. Kyoto protokolüne taraf olmayan, kömür Çin’den biraz aşağıda yer alan ve dünyada tüketilen kömürün beşte birini tüketen abd çevrecilik konusunda ders verecek son ülkedir muhtemelen. 

  Abd’de yapılmak istenen abd’nin elinin güçlü olmadığı içten yanmalı motorları kötü gösterip (ki tüketim anlamında en az tüketime sahip olan dizelden vuruş yapılması da çok anlamlı) abd merkezli firmaların güçlendiği elektrikli otomobilleri dünyanın en temiz otomobili olarak göstermekti ki oldu da. Söz konusu skandal model s’in pazarda tutunduğu tarihlerde gerçekleşiyor ve en ilginç olanı ise model 3 gibi düşük gelir grubuna hitap eden bir aracın  tanıtımına 2-3 ay kala gerçekleşiyor... Tesla yenilikçi bir firma ama bence desteği de eksik olmayan bir firma, şimdi batacak iddiaları var ki batmayacağından eminim diyebilirim. Ancak iflas etmemesinde en büyük destek Amerikan devletinden gelecektir, detroit şehri kan kaybettiğinden beri abd diğer üreticileri rakip edindi. İihs testlerinde bakarsanız Chevrolet Malibu hep güvenli gösterilecek testlere sokulurken, small overlap testlerine sokulan Avrupalı ve uzak doğulu araçlar yerin dibine sokuldu. Chevrolet Malibu örneğini verme sebebim şu araç şu yönüyle güvensiz diye video çekilip o yön üzerine vurgu yapılıyor, o testin emsal videosu da hep Chevrolet Malibu oluyor genelde.


 Neticede araçlarımızı kötü ve doğa düşmanı görmemiz yanlış... basit düşünürsek bizlerin 4-5 lt dizel yakıt yakan araçları nox bakımından evet zararlı, ancak abd’nin desteklediği 20 lt ortalama tüketimi olan araçları da dünyanın en temiz araçları değil ne yazık ki, sadece gösterilmek istenen şey böyle. Adblue gibi salınımı temizleyen ancak daha etkili bir yöntem bulunduğunda dizel altın çağını yaşayacaktır diye düşünüyorum.

   O müthiş elektrikli araçların pilleri için tüketilecek madenler ve pilleri öldüğünde ortaya çıkacak maliyet pek göz önüne alınmıyor ne yazık ki. 

  Bu yazıyı elektrikli araçları seven biri olarak yazdım, bugün dayatılan elektrikli araçlar pil teknolojisi itibariyle bence çevreye göründüğünden fazla zararlı, bu zararın aracın egzozundan atılmıyor oluşu onun var olmadığını göstermez.

 
Bir de derler ki özellikle 2. Dünya Savaşı'ndan sonra otomobil teknolojisini Almanya'ya bizzat ABD vermiş (yani bir anlamda devretmiş) "Al sen bunu yap sat ekmeniğini çıkar ve ileride kurulacak AB içerisinde benim siyasi denizaltım ol. Benim yapıcak başka işlerim var, daha koloni kurcaz, 5. sanayi devrmi vs var" demiştir... Bu olanlardan sonra gözümün önünde hep işu Trump'ın Merkel'in tüm çabalarına rağmen basın önünde tokalaşmama ısrarı  gelir :D  Yav ne komik bir şeydi o :D  Merkel'e üzülmüştüm :D

Şu gelinen noktaya bakın.

(Yarın VW açıklama yaparmış "hadi bitti gitti, VW battı bitti yallah, yedek parça tedariki vs yalan oldu hepsini sattık borç ödedik, VW si olanlar bi bardak soğuk su içsin, forumlarda nostalji yaparsınızz :D  "



 
@Kaaan95.ky hocam sadece vw'nin yaptığı hileden bir kesiti paylaştım yoksa abd saf temiz duygularla vw'ye ceza kesti demek istemedim :)  ama madem siz ayrıntısıyla paylaşmışsınız, sağolun, ben de düşündüklerimi yazayım bu konuda.

abd'nin saf çevreci bir politikayla bunu yaptığını sanmıyorum, elbette sermaye yönetimi gereği kendi öz sermayesinin önünü açmak isteyecektir, buna itiraz ne mümkün. yine bir kapitalist rakibinin açıklarını araması da bundandır. ama bu konuda abd'nin niyetini iyi kötü diye değerlendirmeden önce sorunun başladığı yere bakmak gerekiyor, bu da bizi hırsızın hiç mi suçu yok noktasına getiriyor :)

vw başından beri abd'de Clean Diesel reklamı ile araba sattı. belgeselde gördüğüm kadarıyla özellikle jetta gibi sedan araç satmış. bunu yaparken azot emisyonu ile ilgili bir hileye başvurmuş. seneler sonra bu hile farkedildiğinde uzun süre bazı bağımsız kuruluşlar vw ile yazışmalar yapmış. tabi hala satışlar devam ediyor.

vw daha sonra ikinci bir hileyi devreye sokuyor, yazılımla emisyon testlerinde aracın performansını değiştirip hile yapıyor. bu aşamada veya bir önceki aşamada tam hatırlamıyorum, yönetici kademesi arasında bir yazışma yapıldığı ortaya çıkıyor. bu yapılan hilelerden dolayı sorumlu olunacağı ve tazminat ihtimalinden bahsediliyor. ama satışlar tam gaz giderken bunun tolere edilebilecek bir ceza olduğunu düşünüyorlar. yani bugün yaşananları o zaman peşinen kabul etmişler ama bu kadar olacağını tahmin edememişler. 

elbette amerika piyasayı kendi üretimi araçlarla domine etmek için böyle bir açığı bulmuş ve üzerine gitmiş olabilir ama ortada bu kadar büyük bir hile varken benim gözüm amerikayı görmez tüketici olarak. keşke aynı şeyi almanya veya bir başka devlet de amerikaya karşı yapabilse ve biz de ne mal olduklarını görsek. 

elektrikli araçlar konusuna gelince, ben duygusal olarak çok sevsem de teknik anlamda doğaya yükü hakkında bilgi sahibi değilim. ama şundan umutluyum, elektirikli motorlar daha 20 yaşında bile sayılmaz ve her geçen gün daha da gelişiyor. yoksa farkındayım, biz de dahil birçok ülke elektrik üretimi için fosil yakıtlara bağımlı halen. 

son olarak eğer netflix kullanıyorsanız kirli para adlı belgeseline göz atmanızı öneririm.

 
Geçen hafta 1 haftalık bir iş seyehati için Amerika'ya gitmek nasıp oldu. Gördüğüm araçların büyük çoğunluğu yüksek motorlu ( 2000 motor dan büyük ) ve benzinli araçlardı. Filimlerde görülen o büyük jip'lerden bol miktarda var. Dizel araç hiç görmedim desem yeridir. O manzarayı gördükten sonra vw probleminin ana kaynağının kesinlikle emisyon olmadığı fikrim kuvvetlendi. ( vw'in mevcut hilesini savunmuyorum tabiki ) Dertleri çevre kirliliği ve emisyon ise önce kendi araçlarını gözden geçirmeliler.

 
Ben ABD de 2.4 lt benzinli 3k hyundai accent gordugumde sasirmistim. Arac oda arkadasimindi. Kendisi kentucky liydi. Fakir bir aile cocuguydu. Bu adam walmart a gittiginde kisa sureli alisverislerde aracini stop etmezdi. Calisirdi araba. Ben o yillarda ford explorer kullanirdim. 2007 model bir aracti. 3 lt idi. Deposu 55 dolara dolardi. Su gibi icerdi benzini. Malum ABD'de otoyollar 3 ana kuzey-güney 3 ana dogu-bati grid esasina goredir. Tum interstate lerde 10 larca exit vardir. Yollar ucsuz bucaksiz oldugundan bir cikisi kacirinca km lerce gitmek zorunda kalmayin diye.. Serit sayısından zaten bahsetmeye gerek yok 10 seritli yollar biliyorum... Tatil baslangiclarinda binlerce arac ayni anda yollarda... Kocaman burunlu govdeleri dovmeli sayisiz tir saginizdan solunzudan gecer gider..
BMW nin 338, 345, 568 gibi garip modellerini de orda gordum.. Dusuk gelirli bir temizlikcinin bile compact bi suv u vardir mesela.. Bir evin onunde 2 ya da 3 arac olmasi normaldir. Bizim polisimiz Connnect te binerken onlar Suburban a biner.. Falan filan... Sunu diycem; ABD bir UK ya da Israil gibi deil, her seyi gostere gostere yapiyor.. Sadece devlet olarak deil toplum olarak da bir sirket ABD.. Oyle yasiyor, oyle davraniyor dunyanin geri kalanina da..


Sent from my LG-D855 using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Güç sizde olunca siz yaparsınız geriye kalanlar açıklar. 

Biz açıklayanlar tarafındayız.

Vw Almanya demek. Almanya Vw gibi bir kaç ulusal markasını milli bir dava olarak korur savunur.

Kolay kolay batmaz

Yaşanan krizin kaynağı Her ülkede olması normal karşılanan kendi topraklarında üretilenleri ve üretenleri korumak. 

Samsung da Vw gibi nasibini almıştı hatırlarsanız ve halen satılmıyor hatta.

Mesele gümrük duvarının tahkimi olunca Vw araçlar birer tuğla olarak konmuşlar. Yerde sıralamalarına bakmayın üst üste ve yan yana tuğla gibi dizilmiş olarak hayal edin. Başka diğer firmalara da naziredir bu. Bu ulke topraklarinda üretmez ve o ülkeye kazandirmazlarsa sonlarını hesap etsinler diye.

 
Az önce Audi ye dair yeni bir geri çağırma haberi okudum. Linki: https://bit.ly/2r9f3ez

Özetiyse;

Hatalı parça bulunduran 1.16 milyon otomobil, markanın 2.0 litrelik Turbo FSI motorlarını kullanan modeller. İşte geri çağrılan modellerin tamamı:

2013 – 2016 A4 sedan
2013 – 2016 A4 Allroad
2013 – 2017 A5 Cabriolet
2013 – 2017 A5 Coupe
2012 – 2015 A6
2013 – 2017 Q5 SUV

 
@issos soğutma sistemindeki bir nemlenmenin yangına çıkarma ihtimali yaratması ile ilgili bir çağırma bu.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt