Golf 7 Dizel - Sabah Geç Alma Sorunu


ademerzurum

Yeni Üye
Katılım
13 May 2019
Mesajlar
23
Tepkime puanı
3
İsim
adem123
arkadaslar merhaba sayfada yenıyım golf 7 aldım arac 75 bın km de araç sabahları ılk calıstırmada gec alıyor gun boyu kullanımda sıkıntı yok lakın sabahları gec alıyor 6 7 sanıyede alıyor cıhaza baglattım dtum ölcumlerı herseyıne baktılar bırsey cıkmadı acaba akü olabılır mı bu sorunla karsılasan oldumu
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ademerzurum diğer arkadaşa da yazdığım gibi mazot pompasını bir sorar misin gidince 2-3 gunbeklettinmi hiç o zaman çalışıyormu. Yada gaz pedalına basarak çalıştırdinmihic.

 
Upvote 0
ılk calıstırmada yapıyor pompada sıkıntı olsa gun ıcrerısınde hep yapar gıbı . akuyu olcturecegım sonuc cıkmazsa onada baktıracagım

 
Upvote 0
@ademerzurum benim fiesta da ilk çalıştırmada yapıyordu yni durum soz konusuydu çünkü arac akşamdan sabaha yavaş yavaş mazotu geri kaçırıyormuş. Geç alıyordu. Hele bir iki gün bekleyince fiestalarda manuel el pompacigi var oradan pompalayıp calistiriyordum. O yüzden sizdede mazot pompası ariza yapmis olabilir mazotu geri depoya kaçırıyor olabilir diye dusunuyorum. Neticede akü basıyor.

 
Upvote 0
@ogzogz  dün hocam gıdıp yenı bı aku taktırdım deneme amaclı sabah kalktım yıne aynı resmen piskolojım bozuldu

 
Upvote 0
@ogzogz  istop ettıkten sonra 5 6 saat gectımı  sonra yıne oluyor lakın rutın kullanımda olmuyor

 
Upvote 0
@forzaGilles  ustadım bugun aku yerıne baska bır aku taktılar sabah kalktım yıne aynı kafayı yıyecegım
Takılan akü yeni miydi.? Eski akü kaç amper di? Yeni takılan akü kaç amper? Ve yeni akünün marka modeli nedir?

Akla gelen diğer ihtimal kızdırma bujileri ömrünü tamamlamış olabilir.!! Çok pahalı bişey değil ama orjinali ile değiştirmek gerek., ve önüne gelen herkes yapamaz narin bir parçadır çok sıksan çıt diye kırılır., kırılanı sökmek ciddi uğraştırır., tork anahtarı ile uygun değerde sıkılmalı..  

Hangi şehirdesiniz sabahları soğuk veya don yapıyor mu.? 

Diğer ihtimal şarj dinamosu aküyü düzgün şarj edemiyor arızalı olabilir veya marş motorunda sıkıntı olabilir.! Sabah aracı çalıştırırken kızdırma bujisi ikaz ışığının sönmesini bekleyip öyle çalıştırıyorsunuz değil mi? Soğuk bir bölgede iseniz kızdırma bujisi yakıtı iyice ısıtmasını sağlamak için kontağı 2-3 kez aç-kapa yaparak yakıtı iyice ısıtmasını sağlayın..

 
Upvote 0
Aynı sorun bende de baş göstermeye başladı.Araç 2014 model 1.6tdi 60.000km.

Rutin bakımları yeni yapıldı.

Sabah ilk çalıştırdığımda 4-5 saniye sürüyor marş alması.Geri kalan gün içerisinde hiç bir sorun yok.

Akü daha önce hiç değişmedi.Bulunduğum bölge Diyarbakır,şu dönemler gündüz sıcaklığı 30 derecelerde...

Akü ömrünü ekrandan kontrol ettiğimde %70 gösteriyor ama ne derece doğrudur bilmiyorum.Aküden kaynaklı olup olmadığı bir oto elektrikçide kesin anlaşılıyor mu?

 
Upvote 0
@muratt HOCAM AKÜYÜ DÜN BI AKU BAYISINE BIRAKTIM FARKLI BIR AKU VERDILER DENEDIM AYNI SORUN OLDU AKU BAYISI BIR GUN SONRA ARADI DEDIKI SENIN AKU VOLTAJ DAN DÜŞMÜŞ GEREKLI ISLEMI YAPTIK ARTIK SIKINTI OLMAZ DEDILER BUGUN ORJINAL AGM AKUYU VARTA TAKTIM SABAH AYNI SIKINTI OLURSA SIZEDE BILGI VERIRIM  EN SON CARE ENJEKTORLERIN ÖLCUMU KALDI ONLARIDA YARIN AYNEN DEVAM EDERSE ÖLCTURECEGIM

 
Upvote 0
@forzaGilles  ESKI AKU ORJINAL VARTA IDI TAKILAN AKU ISE 70 AMPER BASKA BIR AKU IDI ESKI AKUM DUZELDI DIYE AKUYU TEKRAR ARACA TAKTIM SABAH AKÜDEN KAYNAKLIMI TEKRAR DENEYECEGIM HAVA ISE GARAJ ORTAM SICAKLIGI ORTALAMA 14 DERECE GÖSTERIYOR TEK PROBLEM ILK MARSTA OLUYOR SONRASI SIKINTI YOK ARACTA BAKTIRMADIGIM TEK YER ENJENTORLERIN KONTROLU VE BUJILER KALDI

 
Upvote 0

@ademerzurum hocam würth den bende kulandım ama bu kalıcı bir cözüm değil bilginiz olsun,1-2 depo shell kullanın bence düzelecektir.

 
Upvote 0
yakıt pompası 

akü

ısıtma bujileri 

enjektörler

yakıt markası 

ŞARJ dinamosu 

Sadece sabahları , 6-7 saniyede  geç alan geç marş basan  bir sıkıntıdan bahsediliyor. Yani sabah sorun yaşadıktan sonra  saat 10 da 12 de  2 de 4 de  ara çalıştırmalarda sorun olmadığı söyleniyorsa

yakıt pompası / enjektörler / yakıt markası (kalitesiz yakıt)  ihtimalleri  biraz zayıflıyor. Bunlarda sorun olsa zamana dayalı olmayan her çalıştırmada  aynı sorun tekrarlardı.

8-9 saati geçen park durumlarında geceden deşarj olma durumu olan (sabah voltajı  düşen bir aküye benziyordu olay ama akü değişti sorun devam ediyor deniliyor)

gece kapalı otoparkta duran araç için sabah 16 derecelik bir ortam ısısı ısıtma bujilerine ne kadar yük bindirir ?  hani ocak ayında  erzurumun -39 unda bu durum yaşansa ısıtma bujilerinde ki bir ofsaytın bu duruma yol açabileceği hissi uyanıyor.  

Şarj Dinamosu / Akü ilişkisini zorlamak lazım. Bence Yeni taktırdığınız aküyü de bir ölçtürseydiniz . Geceden yine aküyü sömüren bir sıkıntı var aracınızda sanki ???? yada kullanımda şarj dinamosu aküyü optimal 12 voltta tutamıyor bir şekil ...  Akü araç  kullanımında  + beklemede  güç kaybediyor! 

kaçak????

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0


Geri
Üst Alt