Jump to content

Recommended Posts

Merhaba, aracım 3 yılını yeni doldurdu. Edremit D-550 3 şeritli ana yolda gece saat 04 sularında kırmızı ışıkta durdu, start stop devreye girdi, araç sustu. Ancak yeşil yandığında araç çalışmadı; 12 V battery almost empty uyarısını aldım.Gece karanlığında Ana yolda 4lüler bile çalışmıyordu, sıkıntı. Aracın muayeneden 2 gün önce geçtiğini belirteyim.

Yol yardımını aradım, 20 dkda geldi ve akü kutup başlarına bağlantı yapıp aracı çalıştırdı, İzmir’e devam edip edemeyeceğimi sordum,akünün durumu ne dedim, aracı durdurmayın ancak ne olacağı belli olmaz dedi. Servis 8:30da açılacağından bu saatten önce akü için işlem yapılamayacağını öğrendim.  Yola devam etmek riskli olabilir diye -arızanın tam olarak ne olduğunu bilmediğim için- Edremit çevresinde 30 dk turlayıp, bir benzinliğe girdim. İhtiyaçlar için aracı stop etmek zorundaydım. Ama araç çalışmadı. 8:30a kadar bekleyip yol yardımını aradım ve servise gittik.

Servis yetkilisine akünün bittiğini soyledim. Önce bir inceleyelim dediler. İnceleme sonrası akünüz bitmiş :) değiştireceğiz ancak elimizde yok, beklerseniz Balıkesir’den gelecek dediler. Kabul etmeyince arıza tespit ücreti devreye girdi, bu durumda geri adım atıp beklemeye ve aküyü orda değiştirmeye karar verdim. Saat 14te servisten cikabildim. Takilan aku, Varta 12v 59ma 320ah ve sonuç şu şekilde:

99FD6D5B-C0F6-4950-86C2-478C8E77FAF7.thumb.jpeg.004cb95c07b63caea304b7787d18141e.jpeg

 

KDV dahil 1010 TL ödeme yaptım. %15 zubizu indirimi. İyi niyet olumsuz. Son bakım serviste yapılmıştı. Toplamda 10 saat yolda kaldım.

Akünüzü kontrol edin(trip tuşuna uzun basarak), trafik setinizin içinde ne olduğunu bilin. Akü değişimi sonrası akü durumu trip tuşunda SOC —% şeklinde çıkıyor, servis biraz kullanım sonrası düzelecek dedi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@latissimusdorsi hocam geçen bende aküden sorun yaşamıştım servise gittiğimde akü yüzde 60 düşmüş denip bir gün şarj ettiler ve sorun çözüldü ve 60 tl ücret aldılar.hatta servis danışmanı bana akünün garantisinin 3 yıl olduğunu söyledi ben 2 yıl biliyordum. sizin akünüz garantiye girmiyor mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3 gün önce ben de akü yüzünden sıkıntı yaşadım. Arabam 2013 model bu 2. aküsü, varta efb 2016 da serviste değiştirildi. Ara ara seviyesini kontrol ediyordum hep 80 90 gösteriyordu. Sonra sabah bir anda zor çalıştı gidici olduğunu hissettirdi. Akşamına zar zor çalıştı. Hemen 80 90 km yol yaptım ve durdurup kontrol ettiğimde 80 gösteriyordu seviyesi. 10 dk sonra kontrol ettim  50 gösteriyordu ve yine çok zor çalıştı. Çalışınca yine biraz şarj ettim ve bıraktım sabah zar zor yine 10-15 marş denemesinde çalışınca direkt servise götürdüm. akü sorunu olduğunu söyledim, eğer onlar inceleme yapacaklarsa (alternatörü vs. kontrol ediyoruz dedi) işlemin uzun süreceğini ertesi gün aracı verebileceklerini söylediler (ümraniye avek), ama kendi talebimle akü değişimi yapılmasını istediğimi söylediğimde 2 saat içerisinde aracı teslim ettiler. 2 adet akü önerdiler bir tanesi ekonomik diğeri normal dediler, iyi olanı takın dedim ve toplamda 713TL ödedim zubizu dahil. işçilik almadılar. yeni aküyü bir miktar kullanım sonrası seviyeye baktığımda 80 gösteriyor. inşallah başka bir sorun yoktur ve zamanla daha da artar seviyesi.

Avek parça ayırt etmeksizin tüm parçaların 2 yıl garantisi olduğunu söyledi. Ayrıca garantiden değişen bir parçanın tekrar 2 yıl bir garantisi yok dediler. Şimdi para ile akü aldığım için bu akünün 2 yıl garantisi varmış.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@kaganoztrk  aslinda memnun kaldım diyemem, sadece onları iyi yönleriyle hatırlamaya çalışacağım. Çünkü ana yol gece saat 4, dörtlüler yanmıyor. 20dkda gelip beni ordan kurtarmaları hatrina  susuyorum :) golf’e nazar degirdim resmen :) ama serviste gecen 6 saatte, avek’i ozledim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
33 dakika önce, latissimusdorsi yazdı:

@Recep Gül tesekkurler hocam, arkadaslarimizin bu durumu yasamamasi icin yazdim, deneyim olmasi icin. Ancak aku bitmeye yakin golf niye bir uyari vermez.? Bilen var mi ? Anahtar pil seviyesinde bile uyari verirken 🧐

Çok doğru bir tespit! 

Aracın her şeyine sensör koyuyorsun

Yağ azalma/eksilme sensörü

Fren Balata bitme sensörü vsvsvs

Gece saat 4 de 4 lüleri bile yakamayacak derecede full bitik bir akü? Nerde güvenlik donanımı?

6 voltun altına düşen  besleme değerlerinde akü hiçbir şekilde aracın beynini aktif edemiyor? Bu nedenle marş basmayı geçtim 4 lüleri / park lambalarını yakacak komutu bile veremiyor araç beyni!!! (Araç beyinsiz olsa sönük bile olsun 4 lüler parklar yanar/eski tip 80 lerin araçları!!

Aküye Bir eşik volt değeri belirlersin ......takarsın sensörü! İkaz yandığı an doğru servise!

Geceyarısı full elektrik kesik ne halt yenir!! Mum yak otur sabaha kadar

Ambiyans Romantik aydınlatma !!!!

 

Recep Gül, menman ve GkM_2015 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim golf de 3 yılını yeni doldurmuşken - geçtiğimiz mart ayı - başka bir şikayet sebebiyle gittiğimde servisin önünde çalışmadı şansıma. Baktılar, akü bitik dediler. Garantiden değişti. Vdf kredisi çekerken kullandığım garanti uzatmanın faydasını görmüş oldum. :) 

Araba servis bakımlıysa garantiden değiştiriyorlar 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@bf417  :rolleyes: aynen hocam şans işte şükür diyelim acil ya da sıkıntı bir zamanda yerde de olabilirdi. 

İşin ilginci ara ara aküye bakıp üstündeki renk var mı yok mu kontrolu yapıyordum. Bitme emaresi yoktu. Sabahına çalıştırırken de hiç zorlanmadı. 5 - 10 km mesafedeki servise gittim, orda çalışmadı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun önceden bi uyarı belirti vermedi mi ? Geç çalışma akü az vb Aynı şey başıma gelse (uyarı belirti olmadan ) aracı yaptırır galeriye anahtarları bırakırdım .  Rezil bir durum .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Savatage yazdı:

Çok doğru bir tespit! 

Aracın her şeyine sensör koyuyorsun

Yağ azalma/eksilme sensörü

Fren Balata bitme sensörü vsvsvs

Gece saat 4 de 4 lüleri bile yakamayacak derecede full bitik bir akü? Nerde güvenlik donanımı?

6 voltun altına düşen  besleme değerlerinde akü hiçbir şekilde aracın beynini aktif edemiyor? Bu nedenle marş basmayı geçtim 4 lüleri / park lambalarını yakacak komutu bile veremiyor araç beyni!!! (Araç beyinsiz olsa sönük bile olsun 4 lüler parklar yanar/eski tip 80 lerin araçları!!

Aküye Bir eşik volt değeri belirlersin ......takarsın sensörü! İkaz yandığı an doğru servise!

Geceyarısı full elektrik kesik ne halt yenir!! Mum yak otur sabaha kadar

Ambiyans Romantik aydınlatma !!!!

 

Valla hocam buraya yazmamış olsamda içimden "akü enerjisi düşük" diye uyarı vermemiş mi?  Diye içimden sormadım değil. İlginç. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Akünüzün markasını söylemeden ben bir kaç açıklama yapayım , aracınızdaki sorun Grift kopuğu , ya da sanayi diliyle köprü kesme diye tabir edilen ''+'' ve '' - '' Kutupların görevini yapamaması durumudur. Bu durum araç marka vb. ayırt etmeksizin EFB veya AGM akülerin alt markalarında sıklıkça görülen bir problemdir. Bu problemin 1.Kaynağı Marka, 2.Kaynağı ise Start-Stop sistemidir.Talihsiz bir anda denk gelmesi kötü olmuş , 3 sene sonunda yeni akünüzü , Vag-Com ile kodlayarak , ve start stopunuzu yine vag-Com ile iptal ederek önlem alabilirisiniz.Bu söylediğim hususları yaptığımız 2015 1.4 TSI aracımız 1 ayında değişen aküsünden sonra sorunsuz olarak yoluna devam etmektedir. Saygılarımla...

Ender ve latissimusdorsi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@DoğanARABACI Bilgilendirme icin tesekkur ederim. Eski akunun ne olduguna bakamadim. Bu konularda bilgim yok malesef. O konu biraz dalgaya geldi serviste.

Merak ettigim bir husus var, golf 1.4 tsi manuel’e takilan aku 12V 59 amper iken, babamin leonuna (1.2 otomatik) takili aku 12V 69 amper, bu fark nedir acaba ? Araclarin elektronik donanim farkindan mi kaynaklaniyor ?

 

leon 1.2 tsi otomatik akusu

E635EED8-0AEE-4EC1-AC80-EF4D41FEFDE6.jpeg.fd68ea4602e3e024ca2ccea15a0b2021.jpeg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun uzun yolda bitmesi şanssızlık olmuş adınıza benim orjinal aküyle 4.yıl bitti hala kullanıyorum ancak burada bu gibi konuları okuyunca tedirgin olmuyor değilim start stopu hiç kullanmıyorum her bindiğimde kapatırım el alışkanlığı bu durumda yolda akü bitme olayını ortadan kaldırıyorum demek ki 😊

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun Hocam.Yolda kalma kısmı üzücü olmuş.

Akü kısmına gelince Bu işin Garanti Boyutu bir türlü netlik kazanmış değil, Sanki bölgeye, servise  yada kişiye göre değişiyor gibi. 5 yıllık aküsünü değiştiren de gördük 1-2 yıllık aküyü garantiye aldıramayan da Sanırım farklı uygulamaların olması üzücü. Hatta 7 yıl garantisi olduğunu savunanları servis çalışanlarını  bile hatırlıyorum.

latissimusdorsi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir sorun olmus olabilir.

Voltaj 7.8V’un altina dustugunda start stop zaten çalışmaz.Ekrandada uyari verir.

Benim orjinal aküm 5 yil gitti, en son cam filmi çekilirken cok acik kaldi ve yarim kontak yaptigimda aku seviyesi cok az, araci calistirin tarzi bir uyari vermisti ve calismistida.

Ardindan Adanadetailingde detayli yaparken, sarja takarak detayliyi yaptik cunku akü gidiciydi.Sarja takmamiza ragmen gene calistirmadan uyari vermisti.

Akü olayi soyle, tamam yol bilgisayarindan baktiginizda %80-90 goruyor olabilirsiniz ama akünün ömrü bittiginde bu dusus cok hizli oluyor.Mesela farlar acik start stop sistemi cok uzun devrede kaldiginda normal aku %80den %75 e duserken(salliyorim 5 dkde) , bitmis akü bir anda %30-40 lara inebiliyor.

Omru bitmis akuyu , sarji %30 ken kapanan telefon gibide dusunebilirsiniz.Akü elbette ki size bir belirti gostermistir oncesinden.Yaptiginiz start&stop olayindada ciddi enerji tuketimi oldugundan aku tekrar marsj basamayacak kadar bitmis.

Birde servis stop etmeyin calismaz demis, haklida oradasa biraz bile bile lades olmusumuz .Bununla geçmiş olsun akunuzu kontrol etmekte fayda var :) 

mutlubey17 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benimde şimdi bitti aküm araç çalışmışoor :(( 2016 model aracın aküsünün bitmesi normal mi sizce ? Ayrıca hangi marka almamı tavsiye edersiniz ? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Benimde şimdi bitti aküm araç çalışmışoor :(( 2016 model aracın aküsünün bitmesi normal mi sizce ? Ayrıca hangi marka almamı tavsiye edersiniz ? 


Forumda garantiden akü değiştirenler oldu servisi bi zorlayın , akü erken bitmiş


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2 gün önce değiştirdim aküyü 2016 mart çıkışlı aracım..uzatılmış garanti kapsamında serviste değişti akü..üstündeki akü sebang efb 12v 59ah 360din idi.

Servis gene varta efb 12v 70 ah 460 dın taktı. Aracın harika çıkış aküsü efen ise edb agm ise agm takıyorlar..garantiniz devam ediyorsa ücretsiz değişim yapabilirsiniz..şayet yoksa malesef servisin ver  ye kestiği fatura 1300 tl idi. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Yazan: lasttohit
      Merhaba, dün bir arkadaşın aracıma ufak bir çarpması sonucu sol far yıkama kapağım yerinden çıkmış ve kapağı bulamıyorum.
      Aracımda R tampon mevcut, bu kapağı nereden temin edebilirim ve stock tampondaki kapak uyumlu olur mu ?

    • Yazan: Yucelbro
      herkese iyi akşamlar 
      bir sorunumuz var aracımız golf 7 1.4 tsi
      şehir dışında olduğumdan memlekete bırakmıştım aracımı ve babam bu süre zarfında haftada bir çalıştırmış aracın aküsü bitmesin diye
      ancak aracımızın aküsü bitmiş en son 20 güne yakın çalıştırmayınca ve kapılar kilitli arabanın ayrıca anahtar kapıları açmıyor kontak sokcak yer yok dolayısı ile kaputu da açamıyoruz 
      başına gelen var mı
      ne yapmamız lazım 

      servisle görüşmeden önce sizlere sormak istedim
    • Yazan: Asurlutuccar
      Merhablar 
      2 sorunum var
      1)Artık canımdan bezmiş haldeyim arabada 2 tane boya kalkması var adam gibi zımparalayacak uğraşacak bir usta bulamadım . Kendim yaptım olmadı 2 kapıda boya kalkması yüzünden boyatmak istemiyorum uykularım kaçtı resmen.bu şekilde de sürmek istemiyorum arabayı. Metalik siyah belalı bir renk ve yardıma ihtiyacım var. İşini hakkıyla yapan avrupa yakasında bir usta lazım.resimleri attım tavsiyelerinizi bekliyorum.
      2)arabanın arka bölgesi boyalı çamurluk ve üstü .pasta cila yapıldı fakat o kadar başarısız bir iş çıktı ki görüntüleri görünce anlayacaksınız.aynı yere gidip aracı mahvetmelerini daha fazla zarar vermelerini istemiyorum . Sizce nasıl halledilmeli bu sorun ?




    • Yazan: emany
      Merhabalar,
      Golf 7 highline (2015) aracıma GTI difüzör taktırmak istiyorum. Şu anda solda 2 çıkış var aracımda. Birini iptal edip, kazanın sağından küçük bir delik ile sağa da bir çıkış almak istiyorum. Yani sol ve sağda birer çıkış olacak.
      Şimdi aklıma takılan ben kazanı deldirince son susturucuyu iptal etmiş oluyor muyum?
      Muayenede bu bir sıkıntı çıkartıyor mu? 
      Muayenede sorun oluyorsa bunun çözümü var mıdır?
      Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
    • Yazan: Emptis
      Ürün Adı:  17" Madrid Jant
      Detaylar:  Orijinal fabrika çıkışı. Lastiklerle beraber. 4 adet. 16" orijinal jant ve lastik takımı ile takas olur.
      Lastiklerin 3'ü BluEarth A marka 1'i Pirelli. Üretim yılları 2015-2016. Ortalama kullanımları 30bin km. 
      Sahibinden ilan: https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-orijinal-golf-7-17-madrid-jant-takimi-ve-lastik-697680949/detay
      Konum:  Tekirdağ/Süleymanpaşa
      Fiyat:  2250₺
      Fotoğraf:  


×
×
  • Yeni Oluştur...