Akü Bitti Bilgilendirme


Katılım
30 Ağu 2018
Mesajlar
255
Tepkime puanı
230
Konum
Canakkale
İsim
latissimusdorsi
Merhaba, aracım 3 yılını yeni doldurdu. Edremit D-550 3 şeritli ana yolda gece saat 04 sularında kırmızı ışıkta durdu, start stop devreye girdi, araç sustu. Ancak yeşil yandığında araç çalışmadı; 12 V battery almost empty uyarısını aldım.Gece karanlığında Ana yolda 4lüler bile çalışmıyordu, sıkıntı. Aracın muayeneden 2 gün önce geçtiğini belirteyim.

Yol yardımını aradım, 20 dkda geldi ve akü kutup başlarına bağlantı yapıp aracı çalıştırdı, İzmir’e devam edip edemeyeceğimi sordum,akünün durumu ne dedim, aracı durdurmayın ancak ne olacağı belli olmaz dedi. Servis 8:30da açılacağından bu saatten önce akü için işlem yapılamayacağını öğrendim.  Yola devam etmek riskli olabilir diye -arızanın tam olarak ne olduğunu bilmediğim için- Edremit çevresinde 30 dk turlayıp, bir benzinliğe girdim. İhtiyaçlar için aracı stop etmek zorundaydım. Ama araç çalışmadı. 8:30a kadar bekleyip yol yardımını aradım ve servise gittik.

Servis yetkilisine akünün bittiğini soyledim. Önce bir inceleyelim dediler. İnceleme sonrası akünüz bitmiş :)  değiştireceğiz ancak elimizde yok, beklerseniz Balıkesir’den gelecek dediler. Kabul etmeyince arıza tespit ücreti devreye girdi, bu durumda geri adım atıp beklemeye ve aküyü orda değiştirmeye karar verdim. Saat 14te servisten cikabildim. Takilan aku, Varta 12v 59ma 320ah ve sonuç şu şekilde:

99FD6D5B-C0F6-4950-86C2-478C8E77FAF7.jpeg

KDV dahil 1010 TL ödeme yaptım. %15 zubizu indirimi. İyi niyet olumsuz. Son bakım serviste yapılmıştı. Toplamda 10 saat yolda kaldım.

Akünüzü kontrol edin(trip tuşuna uzun basarak), trafik setinizin içinde ne olduğunu bilin. Akü değişimi sonrası akü durumu trip tuşunda SOC —% şeklinde çıkıyor, servis biraz kullanım sonrası düzelecek dedi.

 
Araçta kamera vb. sonradan çalışmaya devam eden hiç bir ürün yok ancak rölantide dahi voltaj istenen seviyede değil. O nedenle ilk etapta alternatör kontrol edilmişti. Aküdeki akıllı kutup başı da şüpheliler arasında ancak o parçayı deneme şansımız olmadı, alırsak ve sağlamsa boşa 1.250 TL civarı para ediyor.
Akıllı kutup başı ne ola ki  görevi  nedir 

 
Upvote 0

Akıllı kutup başı ne ola ki  görevi  nedir 
Ben bu akıllı kutup başı olaylarını falan bir araştırdım da bizim bu golf akü sağlığı için değişken volt gönderip şarj edebiliyor gibi bir bilgiye ulaştım doğruluğuna emin değilim fakat bu durum mantıklı geldi.  Sürekli aküye 14v enerji vermesi akünün hep %100 dolu olmasına buda akünün ömrünü yiyeceğini bizim uçak pillerinden biliyorum aynı durumlar mevcuttu. Genelde %70 %80 de falan bırakılır pilin ömrü uzun olsun diye ve pili kullanmayıp depolayacağımız zamanda %60 doluluğa getirip bırakmamız gerekirdi. Sürekli arabanın aküsü %100 de durursa ömürden yer. Bu durumu destekleyen konulardan biride araba rolantide çalışırken içerden elektrik yiyen birşeyler açınca ölçtüğüm voltaj artıyordu. Tam tersi elektrik kullanırken voltajın düşmesi, sistemde bir yetersizlik varsa olması gereken olası durum olarak gözüküyor.  Bu akıllı elektrik yönetimi elektrik harcaması arttıkça desteklemek için voltajı artırıyor sanırsam. (araba çalışmıyorken geceden kalma aküden 12.55v ölçüm aldığıma göre eksik şarj etmede yok gibi gözüküyor buda destekliyor sanırım durumu)

Senaryolar baya mantıklı geldi. Test etmemizin tek yolu yakın zamanda akü sıkıntısı yaşamamış birini bulup ölçüm yapmak :D   var mı arkadaşlar haliç köprüsünden  golfüyle geçen bana bir uğrasın fatih sultan mehmet vakıf üniversitesinde çalışıyorum multimetrem ile hemen ölçümünüzü yapabilirim :D  cihazı arabada taşıyorum golflü biri görürsem yapışacağım yakasına 

 
Upvote 0
Ben bu akıllı kutup başı olaylarını falan bir araştırdım da bizim bu golf akü sağlığı için değişken volt gönderip şarj edebiliyor gibi bir bilgiye ulaştım doğruluğuna emin değilim fakat bu durum mantıklı geldi.  Sürekli aküye 14v enerji vermesi akünün hep %100 dolu olmasına buda akünün ömrünü yiyeceğini bizim uçak pillerinden biliyorum aynı durumlar mevcuttu. Genelde %70 %80 de falan bırakılır pilin ömrü uzun olsun diye ve pili kullanmayıp depolayacağımız zamanda %60 doluluğa getirip bırakmamız gerekirdi. Sürekli arabanın aküsü %100 de durursa ömürden yer. Bu durumu destekleyen konulardan biride araba rolantide çalışırken içerden elektrik yiyen birşeyler açınca ölçtüğüm voltaj artıyordu. Tam tersi elektrik kullanırken voltajın düşmesi, sistemde bir yetersizlik varsa olması gereken olası durum olarak gözüküyor.  Bu akıllı elektrik yönetimi elektrik harcaması arttıkça desteklemek için voltajı artırıyor sanırsam. (araba çalışmıyorken geceden kalma aküden 12.55v ölçüm aldığıma göre eksik şarj etmede yok gibi gözüküyor buda destekliyor sanırım durumu)
Senaryolar baya mantıklı geldi. Test etmemizin tek yolu yakın zamanda akü sıkıntısı yaşamamış birini bulup ölçüm yapmak [emoji3]  var mı arkadaşlar haliç köprüsünden  golfüyle geçen bana bir uğrasın fatih sultan mehmet vakıf üniversitesinde çalışıyorum multimetrem ile hemen ölçümünüzü yapabilirim [emoji3] cihazı arabada taşıyorum golflü biri görürsem yapışacağım yakasına 
Bende Istanbul kültür üniversitesinde çalışıyordum ustad her gun halic den geciyordum yoksa kesin ugrardim
 
Upvote 0
Ben bu akıllı kutup başı olaylarını falan bir araştırdım da bizim bu golf akü sağlığı için değişken volt gönderip şarj edebiliyor gibi bir bilgiye ulaştım doğruluğuna emin değilim fakat bu durum mantıklı geldi.  Sürekli aküye 14v enerji vermesi akünün hep %100 dolu olmasına buda akünün ömrünü yiyeceğini bizim uçak pillerinden biliyorum aynı durumlar mevcuttu. Genelde %70 %80 de falan bırakılır pilin ömrü uzun olsun diye ve pili kullanmayıp depolayacağımız zamanda %60 doluluğa getirip bırakmamız gerekirdi. Sürekli arabanın aküsü %100 de durursa ömürden yer. Bu durumu destekleyen konulardan biride araba rolantide çalışırken içerden elektrik yiyen birşeyler açınca ölçtüğüm voltaj artıyordu. Tam tersi elektrik kullanırken voltajın düşmesi, sistemde bir yetersizlik varsa olması gereken olası durum olarak gözüküyor.  Bu akıllı elektrik yönetimi elektrik harcaması arttıkça desteklemek için voltajı artırıyor sanırsam. (araba çalışmıyorken geceden kalma aküden 12.55v ölçüm aldığıma göre eksik şarj etmede yok gibi gözüküyor buda destekliyor sanırım durumu)

Senaryolar baya mantıklı geldi. 
 İhtiyaca göre voltaj değişkendir. Bu hem akü koruma adına hem de alternatörün motora ekstra yük yapmayıp dolayısıyla yakıtı da verimli kullanmaya yardımcı olur.

Sürekli uzun yol yapan birisinin ölçümleri ile kısa süreli mesafeli sürüşler yapan aracın voltajlar aynı olmayabilir. 

Bu da akü kontrolünün kullanıma bağlı, akünün ihtiyacına bağlı ve de motor sıcaklığı hava sıcaklığı vs. gibi değişkenlere bağlıdır ve değişiklik gösterir.

Örneğin soğuk motor ve akü doluysa ya da ideal doluluktaysa voltaj 12,8- 12,9 olabilir. Akü yüzdesi düşük ise 14,4-14,6  olabilir.  

Bir de ilk çalıştırmada  rolantide 12,8 12,9 civarı görünebilir. Araç İsindikca 13'e çıkar. Far açınca 13,2 olur  vs.. gibi.. (Bunlar benim karşılaştığım  senaryolar)

Aşağıdaki konu da İlginizi çekebilir.




 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@ogzogz  Bir de ilk çalıştırmada  rolantide 12,8 12,9 civarı görünebilir. Araç İsindikca 13'e çıkar. Far açınca 13,2 olur  vs.. gibi.. (Bunlar benim karşılaştığım  senaryolar) 

Hoca sen böyle dedin ya tamam aynısı bende mevcut şuan rahatladım :D

 
Upvote 0
Benimde golfun aku 2-3 haftadir zayif bitmek uzere diye uyari cikartiyordu medya ekraninda ama tek marsta sorunsuz calisiyordu, aksam isim cikti biryere ugradim ve geri gelince araca calismadi velhasil yolda kaldim :) demem oki oyle bir uyari gorurseniz, kolay calisiyo fln demeyin akuye baktirin, takviye ile calistirdik 35-40 dk gezdim farlar kapali aydinlik yollarda, rolentidede bekledim sali gunu musait olucam yeni aku icin bakalim calisacakmi
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt