Yağ eksiltme


@forzaGilles 62 bin km idi. fren balataları değil baskı balata idi. Gözümün önünde değişti eski parça ile yenisi sürekli gözümün önünde idi. Markası sasch idi. Üzerinden çıkan ile aynısı. 

Hocam muhtemelen baskı balata boşa değişti. Ya da değişti diyip para alıp hiçbirşey yapılmadı. Yağ olarak hangi yağ koyuldu. Bakım anında araç yanında mıydınız? Özel de bakım yapılırken çok dikkatli olmak lazım...
Değiştiler gözümün önünde o konuda şüphem yok. Aracın başından ayrılmadım. Ancak üzerinde sachs yazıp da yan sanayi veya sahte parça olabileceğini de forumdan okumuştum bir ara. 

Yağ olarak mobil 5.30 konmuştu. Ancak sonradan forumdan öğrendim castrol edge longlife konulmasının daha doğru olacağını. 

Forum konusunu yağ eksiltmeden başka bir yöne doğru çevirdim farkında olmadan kusura bakmayın. 

 

@forzaGilles 62 bin km idi. fren balataları değil baskı balata idi. Gözümün önünde değişti eski parça ile yenisi sürekli gözümün önünde idi. Markası sasch idi. Üzerinden çıkan ile aynısı. 

Değiştiler gözümün önünde o konuda şüphem yok. Aracın başından ayrılmadım. Ancak üzerinde sachs yazıp da yan sanayi veya sahte parça olabileceğini de forumdan okumuştum bir ara. 

Yağ olarak mobil 5.30 konmuştu. Ancak sonradan forumdan öğrendim castrol edge longlife konulmasının daha doğru olacağını. 

Forum konusunu yağ eksiltmeden başka bir yöne doğru çevirdim farkında olmadan kusura bakmayın. 
Mobil de iyi yağdır lakin çeşitleri var. Super ESP formula idi galiba asıl iyi olan. @forzaGilles hocam daha iyi yorum yapacaktır. 

Özelde bakım vs yapacaksanız kesinlikle parçaları kendiniz alıp gidin. 

 
@forzaGilles 62 bin km idi. fren balataları değil baskı balata idi. Gözümün önünde değişti eski parça ile yenisi sürekli gözümün önünde idi. Markası sasch idi. Üzerinden çıkan ile aynısı. 

Değiştiler gözümün önünde o konuda şüphem yok. Aracın başından ayrılmadım. Ancak üzerinde sachs yazıp da yan sanayi veya sahte parça olabileceğini de forumdan okumuştum bir ara. 

Yağ olarak mobil 5.30 konmuştu. Ancak sonradan forumdan öğrendim castrol edge longlife konulmasının daha doğru olacağını. 

Forum konusunu yağ eksiltmeden başka bir yöne doğru çevirdim farkında olmadan kusura bakmayın. 
Manuel vitesli bir araçta normal şartlarda baskı-balata 60bin den çok daha fazla gitmesi gerekir., 90-120bin km gibi., Aracı sportif, sert ve devirli kullanıyorsanız, dur-kalk trafikte ayağınızı debriyaj dan çekmiyorsanız., 60bin de bitmesi kabul edilebilir ama değiştikten hemen sonra 1 bakım sonrası tekrardan bitme belirtileri vermesi hiç normal değil., Gaza biraz fazla basınca lastiğin sarma yapması acaba baskı-balata değilde lastikler aşınmış olabilir mi.? Genelde baskı balata bitince lastik sarmasından ziyade devir yükselir ama araba gitmez

60bin de değişen araç şuan kaç km de.?

Yağ olarak Mobil 'de sıkıntı olmaz ama her mobil 5w-30 yağ da olmaz., Ne kullanıldı onu bilmek lazım., Mobil 1 ESP 5w-30 veya Mobil 1 ESP Formula 5w-30 kullanıldıysa sıkıntı yok., Ama Mobil Super 3000 gibi 2. kalite tam sentetik olmayan bir yağ koyulduysa o zaman işler değişir

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles 62 binde değişmişti şuan 71 bin de. 

Sportif sert ve yüksek devir alışkanlığım yok, benzin fiyatlarından dolayı çok sakin kullanıyorum. 

Gaza basınca lastiğin patinaja düşmesi gibi değil de, örneğin 5 vites sabit hızda devir 2000 civarında giderken gaza basıp hızlanmanız gerekti, 3000 4000 lere çıkıyor ibre ancak araç hızlanmıyor, gaz vermeyi azaltınca toparlamaya kavramaya başlıyor. Sadece 5.vites değil 6 4 3 de bile yapıyor. 




Videodakinin aynısı bendeki problem. 

Özellikle son saniyelerde daha net belli olmuş 

Videoyu yükleyen kişinin yorumunu da buldum

Screenshot_20190202-013032_YouTube.jpg

 
17 dakika önce, Kysr038 yazdı:

@forzaGilles 62 binde değişmişti şuan 71 bin de. 

Sportif sert ve yüksek devir alışkanlığım yok, benzin fiyatlarından dolayı çok sakin kullanıyorum. 

Gaza basınca lastiğin patinaja düşmesi gibi değil de, örneğin 5 vites sabit hızda devir 2000 civarında giderken gaza basıp hızlanmanız gerekti, 3000 4000 lere çıkıyor ibre ancak araç hızlanmıyor, gaz vermeyi azaltınca toparlamaya kavramaya başlıyor. Sadece 5.vites değil 6 4 3 de bile yapıyor. 

Bahsettiğiniz sorun olabilir yoksa normal şartlarda 10bin km bitmesinin mümkünatı yok., Normalde o conta kimse dokunmadığı sürece yağ kaçırmaz., tabii baskı-balatayı değiştiren kişi şanzıman yağını da değiştirip sonrasında düzgün sıkmadıysa o ayrı tabii., şayet böyle bir durum oluştuysa., o tamirhanenin yeni baskı-balata setini ve şanzıman yağ ücretinin masraflarının tamamını karşılaması gerekir.. Ayrıca araçta baskı-balata değişimi esnasında şanzıman yağını da değiştirdilerse çok eminim uygun yağı da kullanmadıklarından..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles 

Şanzıman yağı değişimi yapılmamıştı, her olasılığa açığım şuan, o yüzden yağ kaçağı olma ihtimalini düşünür oldum. 

yetkili servislerin bile kullanıcı hatası deyip başından attığı bir dönemde, sanayideki tamirhaneler bunu asla kabul etmiyor ne yazık ki. Kullanıcı hatası, kullanıma göre eskir, sen zaten erken bitirmişsin baskı balatanı değiştiğinde de söylemiştik bunu vb. 

Citroen celysee kullanmıştım daha önce şirket aracımdı sıfır km den 63 bin km ye baskı balata değişmeden teslim ettim. Bu yüzden kusuru kendimde de bulamıyorum. 

Yine de çok teşekkür ederim yardımlarınız için forzagilles.

Yusuf hocam a da teşekkür ederim. 

 
@forzaGilles fsi motorların hiç yağ eksilttiğini duymadım yıllarca da kullandım tsi çıktı bir çok kişiden yağ eksiltme problemi duydum bu çağda yağ eksiltmeyi bir marka  resmen kronik olarak nasıl müşterisine sunar anlamış değilim tamam çok sıkıştırırsın farklı yağ kullanırsın birçok başka nedenden olur da bakımlı arabalar neden yağ yakıyor ?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Kysr038 kullanımınızdan kaynaklı olduğunu sanmıyorum kiralık araçların yılda bir baskı balata yemez 65 bindeyim değişeceğine dair emaresi yok malesef bu tarz önemli parça değişimlerini ileride kafa ağrıtmaması için fazla verip serviste yaptırmak lazım ileride sorun olursa da karşınızda kurumsal bir muhattabınız olur sanayi esnafına bir hafta sonra gitseniz laf anlatamazsınız bulamazsınız telefonunu açmazlar güvenilir ahlak sahibi esnafları tenzih ederim ama geneli öyle.

 
@Kysr038 başka seçenek kalmıyor malesef biraz da şans mıdır nedir aynı adam başka araçlara da değişim yapıyor bir arabada sıkıntı çıkıyor şansa pek inanmam ama cidden elektronikte de böyle

 
@forzaGilles fsi motorların hiç yağ eksilttiğini duymadım yıllarda da kullandım tsi çıktı bir çok kişiden yağ eksiltme problemi duydum bu çağda yağ eksiltmeyi bir marka  resmen kronik olarak nasıl müşterisine sunar anlamış değilim tamam çok sıkıştırırsın farklı yağ kullanırsın biröok başka nedenden olur da bakımlı arabalar neden yağ yakıyor ?
Siz siz olun bakımı dışarda da yaptırsanız yağ filtresini servisten alın., Serviste yağ filtresin 45-50 lira olduğu ortamda dışardan almanın anlamı yok.,

-Diğer hava ve polen filtresi, motor yağı gibi malzemeleri de tamirhanenin tedarik etmesi yerine kendiniz bildiğiniz bir yerden almanızı öneririm., Piyasada çok fazla sahte veya 2. kalite filtre satan yerler var., Mann filtre diye satıyor çin malı çıkıyor., VW 'nin kullandığı tüm filtreler made in germany üretimidir., filtre olarak Mann, Mahle ve Hengst harici filtre kullanmayınız., Belki  polen filtresi Bosch kullanılabilir ama yağ ve hava filtresinde Mann, Mahle ve Hengst harici kullanmayınız.,

-Motor yağı olarak Castrol, Mobil 1, Liqui Moly, Motul vs. bir markada karar kılıp aracın ömrü boyunca aynı marka yağ kullanın., Ayakkabı değiştirir gibi bak bu yağı çok övüyorlar vs. gibi kulaktan dolma bilgiler ile kulaktan bilgiler ile yağ markası değiştirmeyin.,

-Yağ filtresini değişimi enasında kutunun içinden çıkan yeni conta setini eskisiyle değiştiriyorlar mı kontrol ediniz (tdi motorda yağ filtresinin kutusundan yeni conta seti çıkar).,

-Yağ filtresi takılmadan hemen önce yeni koyulacak yağdan bir parmak elimize alıp filtrenin conta kısmını hafiften yağlamalarını söyleyin.,

-Her yağ değişiminde karter tapası değişmeli., değiştiriyorlar mı yoksa eski tapa mı kulanılıyor kontrol edin.,

-Yağ filtresini ve karter tapasını takarken tork anahtarı ile sıkmalarını özellikle belirtin..!! (her tamirhanede bulunur., bizde tork anahtarı yok derler ise zaten orası tamirhane falan değildir..) Ayrıca her parçanın tork sıkma değeri birbirinden farklıdır., A parçası 20torx değerine ihtiyaç duyar/duyabilir., B parçası farklı değerdedir., Bunu usta bilir/bilmelidir.,

Bu saydığım prosedüre uyulduktan sonra ve bakımlar zamanında yapıldğı sürece yağ eksiltme problemi diye bişey olmaz., Bir işi yaptırırken her zaman verdiğiniz paranın hakkını veriyorlar mı yok vermiyorlar ve uyarılarınızı da ben ustayın bana işimi öğretme diyee bir de üste çıkmaya çalışan bir tamirhaneye zaten hiç gitmeyin..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt