Akü Bitti Yardımınıza ihtiyaçım var



@yusufacs Açılmazsa bile sürücü kapı kolunun yan parçası alttan anahtar ucu ile kaldırılıp manuel olarak anahtar ucu girişi çıkıyor oradan açabilirsiniz. 

 
Bu konuyu ben de takipteyim. 2015 54 bin km de aracımın aküsü de 1 seneye kalmadan bitecek gibi geliyor. Start stoplu araçlarda genelde daha kısa gidiyor sanırım dimi akü start stop devreye girdiği için

 
@mustafacagri akünün ömrünün uzun olması kaliteli sarjla mümkün hocam aracınızı her gün düzenli kullanıyorsanız akünüzü yoracak ek donanımınız yoksa ve şarj dinamosu vs sorunlu değilse 4,5 yıl sağlıklı kullanırsınız.

 
@bf417 hocam mk5 te akü sık bitiyordu ama bunda ekstra bişey takılı değil standart highline araç. Her gün olmasa da 2 3 günde bir mutlaka çalışıyor. Start stoplu araçta normal araçtan farklı olarak akü bitme belirtisi var mı ekstra? Araç garajda duruyor çünkü ve birden sürprizle karşılaşmak istemiyorum zira garaj girişi çok dik :(

 
@mustafacagri hocam mk5 fsi aracım vardı tek marşla çalışırken birden çalıştıramamıştım 15 dk dörtlüden sonra.belki marşta gecikme ya da farların ve iç aydınlatmanın marş anında çok titremesi şarjın azaldığının göstergesi olabilir ve akünün üstünde bir nokta var yeşilse şarj yeterli kırmızı olunca azalıyor demektir,  özellik açıksa kontağı yarım açıp km sıfırlamaya şarj gelene kadar basılı tutup yüzdesini öğrenebilirsiniz.

 
@mustafacagri hocam mk5 fsi aracım vardı tek marşla çalışırken birden çalıştıramamıştım 15 dk dörtlüden sonra.belki marşta gecikme ya da farların ve iç aydınlatmanın marş anında çok titremesi şarjın azaldığının göstergesi olabilir ve akünün üstünde bir nokta var yeşilse şarj yeterli kırmızı olunca azalıyor demektir,  özellik açıksa kontağı yarım açıp km sıfırlamaya şarj gelene kadar basılı tutup yüzdesini öğrenebilirsiniz.
Hocam o şekilde yapınca soc %-- görünüyor bende malesef yüzde yerine. 

 
Münferit durumlar haricinde, genellikle TSI araçlarda EFB, TDI araçlarda AGM akü çıkıyor. Varta EFB akü tercihiniz ile en iyi hamleyi yapmışsınız. 

Servislerde iki tip satılıyor, Orijinal dedikleri Exide ya da varta olurken, ekonomik dedikleri ise tırtingen bir marka çıkıyor :)

Aküyü kendiniz değiştirecekseniz araç çalışırken değişim yapmayı unutmayın :)  yoksa uğraşır durursunuz. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@yekk Bosch S4 E08 EFB aldım geçen hafta içi. 12V 70Ah 760A modeli. 600 tlye aldım. Kodlama yapılmadı yüzde 90 görünüyor Soc menüsünden. Akü koruma muhafazası küçül geldi ama genede onunla kapattım. 

 

Benim bildiğim araçta start stop varsa E39 kodlu varta almanız gerekiyor.

 

Geri
Üst Alt