Antifiriz Değişimi


Az miktarda bile olsa, çeşme suyu ilave etmeniz iyi olmamış. Sistemdeki antifrizin özelliğini yitirmesine yol açmış. Çeşme suyu antifriz in ve dolayısıyla soğutma sisteminin baş düşmanıdır.

Zaten aracınızdaki -5 gösteren soğutma sıvısı özelliğini yitirmiş, ( üzerine antifriz ilavesi değil ) soğutma sıvısının acilen komple değişimi gerekiyor demektir.

Antifriz in motoru, donmaya karşı korumanın yanı sıra, paslanmaya karşı da yeterli koruma sağlayabilmesi için hiç çeşme suyu katılmamış ve ölçümde en az -35 derece gösteriyor olması gerekir.

VW 2018 sonrası üretilen araçlarda fabrika dolumu G 12 EVO ( kullanıma hazır karışım ) antifriz kullanmaktadır.


Volkswagen ANTİFRİZ ÇEŞİTLERİ

G111994Volkswagen TL 774 C
G12 / G12+1996Volkswagen TL 774 D/F
G12++2005Volkswagen TL 774 G
G13

G12 EVO
2008

2018
Volkswagen TL 774 J (OEM Parça Numarası: G013A8J1G)

OEM Parça Numarası: G12E050A2





G12 EVO (G13'ÜN YERİNİ ALIR) HAZIR KARIŞIM SOĞUTMA SUYU

Yepyeni Orijinal Audi/SEAT/Skoda/Volkswagen Soğutma Sıvısı/Antifriz. Bu şişe 1 Litre 1 L soğutucu içerir.
Orijinal G12evo (G13'ün yeni versiyonu) soğutma sıvısı katkı maddeleri, ayrı motor bileşenlerini koruyarak motorun uzun hizmet ömrünü korur. Korozyona karşı koruyucu bir kaplama oluşturan, köpürmeyi önlemeye yardımcı olan ve 'sert' suyu yani yüksek mineral içerikli suyu nötralize eden maddeler içerir.


  • Orijinal G12EVO Ready Mix soğutma sıvısı katkısı, Volkswagen Grubu markalarının motorları için özel olarak tasarlanmıştır.
  • Direkt kullanım: Kullanıma hazırdır, karıştırmaya veya seyreltmeye gerek yoktur.
  • Yeni G12evo Hazır Karışım ürünü daha çevre dostudur ve G13'ün öncülü G12 Plus Plus'ın yerini alır.
  • G12EVO, G12 Plus Plus, G12 +, G11 gibi önceki ürünlerle karıştırılabilir

Optimum antifriz, aşırı ısınma ve korozyon koruması sağlar. Özel bileşimi suyun kaynama noktasını buharlaşmayı önlerken 135C'ye (275F) yükseltir, donma noktasını -40C'ye (-40F) düşürürken pH değerini sabit tutar.

Yüksek sıcaklıklarda en iyi performansı verir ve motorun yanma ve sürtünmeden kaynaklanan ısı nedeniyle tahrip olmasını önler.

Nitrat, fosfat ve diğer zararlı maddeler içermediği ve yenilenebilir kaynaklardan üretildiği için çevre dostudur.

Optimum malzeme bileşimi, ürünün Volkswagen TL 774'e göre onaylandığı anlamına gelir

Aşırı miktarda soğutma sıvısı katkısı (yüzde 60'tan fazla) boruların patlamasına ve motorun kaynamasına neden olabilirken, yetersiz miktarda (yüzde 40'tan az) genleşme yoluyla silindir bloğunda/kafasında veya soğutma sisteminde çatlaklara neden olabilir.

G12 Evo soğutucunun Parça Numarası: G12E050A2 / G 12E050A2






G12 EVO diğer antifeiz çeşitleri ile birbirine karıştırılabilir gibi göründe de uzun vade de paslanmaya karşı korumada yetersiz kalabilir.

Bu nedenle tek çeşit antifriz kullanmak daha sağlıklıdır.


Türkiye de G12 EVO ve G12 ++ ( plus plus ) satışı yoktur.



Sizin motor soğutma suyunu komple yenilemeniz gerektiği için, her zaman kolay ulaşılabilir bir antifriz çeşidine geçmeniz daha uygun olur.


G 12

G12 +

G13


bunlardan hangisine , gerektiğinde kolayca ulaşabileceğinizi düşünüyorsanız, bir an önce sistemi tamamen boşaltıp, o antifriz çeşidine geçmeniz sizin ve aracınızın menfaatinedir.


.
Çok teşekkürler verdiğiniz bilgi için
 

Teşekkürler herkese konsantre antifriz 3 lt yeterli gelir mi ?
Hazır karışım antifriz olursa buna da ekstra saf su katılmıyor değil mi?
Saf su nereden alınır
 
Herkesin antifirizi kahverenngi çamura bulanır. Kararır.

Bizim antifriz iyice soldu rengini kaybetti 5 yılda. (Enjektör numunesi)

Bi sıkıntı var artık kabul etmek lazım.

Fabrikasyon antifriz 6-7 yıl rahat çıkarır derken 5,5 yılda degistircez artık

IMG_20230104_172749.jpg Ek: bu 5 yılda eksilmelerden dolayı farklı zamanlarda azar azar saf su ekleyerek toplamda tam 1 litre saf su eklemistim gecmiste

Olması gereken g13 antifiriz rengi bardaktaki gibidir.Screenshot_2023-01-06-11-01-13-132_com.miui.gallery.jpg
 
Teşekkürler herkese konsantre antifriz 3 lt yeterli gelir mi ?
Hazır karışım antifriz olursa buna da ekstra saf su katılmıyor değil mi?
Saf su nereden alınır



konsantre antifriz 3 lt yeterli gelir mi ?

Genelde 1.0 araçların soğutma sistemi kapasiteleri 4,5 - 6,5 litre arasında. Bu nedenle 6 litre soğutma sıvısı yeterlidir.

Kapasite 7 litre olsa bile , 6 litre yeni soğutma sıvısı yüklemesi yaptığınızda, berraklık ve soğuk direnci ölçümünde -35 derece üzerinde değer görülmesi için yeterli olacaktır.

Bu vesile ile , Soğutma sıvısı değişimi için :

Kullanıma hazır ( seyreltilmiş ) antifriz alacaksanız, 6 Litre kullanıma hazır ( seyreltilmiş ) antifriz gerekiyor.

Konsantre ( saf ) antifriz kullanacaksanız, 3 Litre konsantre ( saf ) antifriz + 3 Litre saf su gerekiyor.


Hazır karışım antifriz olursa buna da ekstra saf su katılmıyor değil mi?

Kullanıma Hazır karışım ( seyreltil miş ) antifriz alırsanız kesinlikle saf su ilavesi yapmayınız. Bu nedenle saf su almanıza da gerek yok. Yedekleme için 1 litre saf su alabilirsiniz.

Konsantre ( seyreltil memiş ) antifriz alırsanız, 3 Litre de saf su almanız gerekiyor.



Saf su nereden alınır :

Hemen hemen bütün yedek parçacılarda, Migros - Cerrefursa - Metro vs. gibi büyük marketlerin, oto aksesuar bölümlerinde satılmaktadır.


Ancak : Gerektiğinde ( soğutma suyunun sağlığını bozmadan ) ilave edebilmek için yedekte en az 2 litre kadar, antifriz + saf su karışımı bulundurmak gerektiğini de unutmayın.

Ayrıca 1 litre antifriz ve 1 litre saf su alırsanız. Karıştırdınızda, her an ilave etmeye hazır, soğutma suyunuz yedekte bulunmuş olur.



.


.
 
Son düzenleme:
Herkesin antifirizi kahverenngi çamura bulanır. Kararır.

Bizim antifriz iyice soldu rengini kaybetti 5 yılda. (Enjektör numunesi)

Bi sıkıntı var artık kabul etmek lazım.

Fabrikasyon antifriz 6-7 yıl rahat çıkarır derken 5,5 yılda degistircez artık

Ekli dosyayı görüntüle 62742 Ek: bu 5 yılda eksilmelerden dolayı farklı zamanlarda azar azar saf su ekleyerek toplamda tam 1 litre saf su eklemistim gecmiste

Olması gereken g13 antifiriz rengi bardaktaki gibidir.Ekli dosyayı görüntüle 62743



2017 yılı 6. ayında, Passat ' ı bayiden aldık. Daha 1 ay kadar geçmeden su seviyesi Min. çizgisine indi, araştırıp G13 antifriz kullanıldığını öğrendim ve intrenetten 1 litre kullanıma hazır ( seyreltilmiş ) Motul antifriz alıp seviyeyi tamamladım.

Aracı da fazla kullanmadığımız için nadiren 100 - 200 ml ilaveler ile , 4,5 sene sonunda 1 litre yedek antifrizi bitiremedim.

4,5 sene ve 48 000 km sonunda bile , genleşme kabındaki antifriz tertemiz berrak ve ölçümler - 36 gösteriyordu.

Yine de içim el vermedi ve merakıma da engel olamayarak, 2021 in 12. ayında soğutma sıvısını komple değiştirmeye karar verdim.

12 Litre Motul G13 kullanıma hazır ( seyreltilmiş ) antifriz ve 30 Litrelik bidon ile saf su aldım. ( Evde ütüye de devamlı saf su kullanıyoruz, bu nedenle saf su eksik olmaz bizde :))

Değişimi araç çalışır haldeyken, eski soğutma sıvısını geri dönüş hortumundan tahliye derek yapacağım için, kaynatılmış saf su ve antifriz kullanırsam işlemin daha kısa süreceğine karar verdim.

Antifrizi ve saf suyu ısıtmak için 25 lt kapasiteli bir alüminyum derin tencere aldım.

Önce 15 litre saf suyu, ardından 10 litre kullanıma hazır antifriz i , ocakta forurdayana kadar kaynattım.

Gaz pedalı ile koltuk arasına bir tahta çubuk yerleştirerek, sürücü koltuğunu ileri geri yaprak, motor devrini 2000 devir e sabitleyerek, hararet 90 dereceye gelene kadar ( yaklaşık 20 dk kadar sürdü ) bekledim, tahliye hortumuna çeşme hortumu ilave edip , ucunu kovaya salarak, önce saf suyu genleşme kabına ilave etmeye başladım, 15 lt. saf su bittiğinde artık , geri dönüş hortumundan tamamen berrak temiz su geliyordu, sonra ısıtılmış kullanıma hazır antifriz ' i ilave tmeye başladım, 8 litere antifriz ilavesinden sonra artık geri dönüş hortumundan berrak yeni antifriz geliyordu, ama 10 litre ısıtılmış antifriz bitene kadar ilave etmeye devam ettim. Bütün işlem aracın ısınması ile birlikte 35 - 40 dk kadar sürdü.

Böylece aracın fabrika dolum orijinal antifrizi 4,5 sene / 48bin km sonunda yenilenmiş oldu.

G13 antifriz ısıtıldığında Mor renge dönüştüğünden, çıkan eski antifrizin rengi biraz daha koyulaşmış mor renkte idi , ama hiç pas - tortu taneciği çıkmadı. 2 sene daha çok rahat kullanıma devam edilebilirmiş.

Demekki fabrika dolum antifriz, hiç sadece saf su eklenmediği taktirde, ilaveler hep kullanıma hazır veya seyreltilmiş konsantre antifriz ile yapıldığında 6 - 7 sene sorunsuzca kullanılabilir.

Sonraki değişim periyotları 5 seneyi aşmamalıdır. Çünkü sonradan kullanılan antifrizler, fabrika dolumundaki kadar kaliteli olmayabilir.









.
 
Son düzenleme:
@hosmyy

Mutfakta antifiriz kaynatma olayını tam anlayamadım yanlız

Devirdaimin devreye girmesi icin (boşa saldıgınız motor sogutma sıvısından devamlı döngüsel akış için)

Antifirizin degil motor blogunun ısınması lazım degilmi

Antifrizi ve sisteme verdiginiz saf suları neden ısıttınız ?

Kimyasal ısı alışverisi yasalarına göre

Tam tersi buzdolabına koysaydanız
45 dakikalık işlem 28 dakikaya düsebilir di ? Sanki? (Devirdaim daha erken devreye girerdi tahminim)

Tammm böyle yazacakken

Devirdaime entegre termostat hazır ısınmış motor suyu+antifirizi hazır sıcacık bulmusken
Devirdaim hemen devreye girecek

Evet dogrusu sizin ki
 
Geçen hafta işyerinden bir arkadaşım, bizim eve geldi. 2012 model 1.4 Tsi Multifuel 160 Hp DSG 7 passat almış .

Araç hem turbo hem kompresör beslemeli imiş, aracın gidişi ara hızlanmalar performans çok hoşuma gitti.

Araç önden kazalı. Kaba taslak toplanmış vs.

Aracı aldığı 20 gün falan olmuş.

Hiç vw marka ve otomatik araç kullanmadığı için DSG vites kullanımı hakkında, dikkat edilmesi gereken bir şey var mı, araç içindeki tuşlar vs hakkında benden bilgi almaya gelmiş.

Ben de bildiğim kadarıyla şu şudur, bu budur diye bir şeyler anlattım.

Sonra motor kaputunu açıp yağını, suyunu kontrol edelim dedik.

Malum kış ayındayız, antifriz bomesi ile ölçüm de yapalım dedik.

Genleşme kabı eski olduğu için, sararmış artık , ne su seviyesi ne de suyun rengi dışardan belli olmuyordu.

Bomeyi genleşme kabına daldırdım, pompaladım, bomeye gelen sıvı berrak temiz ama , tamamen şeffaf su. 1 gr. antifriz yok.

5 - 6 bin km kadar önce devirdaim ve triger değişimi yapılmış araca.

Demek bakım sonrası dayadılar çeşme suyunu. Antifriz kullanmayan adam saf su zaten kullanmamıştır.

Kendisi de şaşırdı tabi. 3 haftadır araçta antifriz olup olmadığına bile bakmamış. O kadar bilgisiz.

Dedim kardeş, acilen bu aracın soğutma sıvısını değiştirip antifriz koymamız lazım, hemen sanayiden 2 bidon ( 6 litre ) Castrol kırmızı antifriz al gel, bende saf su var dedim.

Ben de o gelene kadar tencereyi, hortumu, kovayı , saf suyu hazırladım.

20 dk sonra geldi, motor zaten sıcak olduğu için stop ettik.

Tencereye 5 litre antifriz ve 5 litre saf su doldurup ocağa koydum ve kaynattım.

Isıtılmış, 10 litre kullanıma hazır antifriz elde etmiş olduk.

Antifriz kaynadıktan sonra, genleşme kapağını açtım, aracı çalıştırdık

Hararet 5 dk içinde 90 ' a geldi.

Sonra gaz pedalı ile koltuk arasına tahta cubuk sıkıştırarak motor devrini 2000 devire sabitledik.

Geri dönüş hortumunu çıkarınca yeterli debide eski su tahliye olmaya başladı.

10 litre ısıtılmış antifriz bitene kadar genleşme kabına ilaveye devam ettim ve işlem 15 - 20 dk da tamamlandı.

Araç benzinli olmasına rağmen, 20 dk süren işlem boyunca 2000 devirde çalıştığı halde hararet göstergesi 90 ın üstüne hiç çıkmadı. sıcak antifriz kullandığımız için 90 ın altına da düşmedi.


İşlem sırasında, kaloriferi de en sıcak konumda 2. fan kademesinde çalışır bırakmıştık, ara ara en yüksek fan kademesinde çalıştırdık. Aracın içi cehennem gibi sıcak oldu.

Bu sayede sadece dizel araçlarda değil, benzinli araçlarda da , bu şekilde antifriz değişim işlemi yapılabilirliği kanıtlanmış oldu.

Ama işin püf noktası, kaynatılmış saf su veya kullanıma hazır antifriz kullanmak.

Soğuk antifriz kullansaydık , sıcaklık düşebilir ve geri dönüş hortumundan su akışı azalabilir bu da işlemin çok daha uzun sürmesine neden olabilirdi.

Soğutma sıvısı değişiminde, Sıcak antifriz kullanmak, termostat ın veya sıcaklığa göre hareket eden termostatlı devirdaim diye de isimlendirilen, elektrikli devirdaim kapağının devamlı açık kalmasına yardımcı oluyor. Bu sayede değişim süresi kısa sürüyor.

Kalan 1 litre antifriz ' e de 1 litre saf su ekledim, 2 litre kullanıma hazır antifrizi bagaja koyduk, su eksilirse bu karışımdan ilave et, başka hiç bir şey kullama deyip gönderdim.

Böylece 1 vw daha vurdumduymaz insanların elinden kurtulup, sağlıklı bir soğutma ve ısıtma sistemine sahip oldu.



.
 
Son düzenleme:
Selamlar G13 antifriz orjinal ürünler çok ucuz sayılmaz, 10 larca litre yazıktır birde kaynatmak.. Bu işi en güzel yazın sıcaklarda hararet 90a geldiğinde dikkatlice genleşme kabı açılır üst hortumdan az az aktığını görürsünüz. Bahsi geçen üst hortumun çıkarıp ucuna uzatmak amaçlı 1 metre hortum eklenir çıkan sıvıyı bir kaba almak için.. 2000 devir civarında biri gaza basarken diğer kişi genleşme kabına min seviyeye inmeyecek hava yapmayacak şekilde su ilave eder.

Ortalama günlük 20/40 km arası yol yapanlar için : ilk gün 6 litre market suyu - Sonraki gün 6 litre saf su - 3 ncü gün 4litre konsantre 3 litre saf su karıştırarak yada hazır 7/8 litre antifriz atılsa daha uygun ekonomik olur..
Bu arada bu işlemleri yaparken kaloriferi son kademe sıcakta yapın en büyük sorun orta konsol altında kalan iç kalorifer peteğinde görülüyor.
Kalorifer peteği temizliği yapan firmalarla çok işim oldu hepsine nedir ne değildir sordum 5 senesinde gelen araçlar bile var dendi soğuk havalarda görevini yapsa bile çürüme oksitlenmeye karşı etkisi azalıyor sonuçta sadece soğuk havalarda motor donması dışında görevleri de var bu sıvıların..
Soğutma elemanlarında paslanma oksit vs.. ne kadar çok olursa hararet vb.. riskler kat kat artar aşırı motor ısısı genel ısı artışı yağ dahil.
fanteziye girmeden 1000 lerce lira harcamadan 3 x 1 er gün az yol yaparak 3 turda tertemiz olur.. Toplamda 1 saat almaz tüm işlem..

Aşırı çamur balçık olmuşsa ilk tura Liqui Moly Pro Line Radyatör vb. Temizleyici maddeler eklenebilir.
Sonrasında ekstra durulama turları eklemek koşuluyla tabi atılacak yeni antifrizle karışmaması açısından..

 
Son düzenleme:
Herkesin antifirizi kahverenngi çamura bulanır. Kararır.

Bizim antifriz iyice soldu rengini kaybetti 5 yılda. (Enjektör numunesi)

Bi sıkıntı var artık kabul etmek lazım.

Fabrikasyon antifriz 6-7 yıl rahat çıkarır derken 5,5 yılda degistircez artık

Ekli dosyayı görüntüle 62742 Ek: bu 5 yılda eksilmelerden dolayı farklı zamanlarda azar azar saf su ekleyerek toplamda tam 1 litre saf su eklemistim gecmiste

Olması gereken g13 antifiriz rengi bardaktaki gibidir.Ekli dosyayı görüntüle 62743

Bu durumun devamında
Sabah gezintisi niyetine
Ankara yetkili bayi arca vw servisine ugradım az önce

Bedava islerde yetkili servislere ugramayı görüş almayı severim (araç başında kalmam sartıyla . Aracı alıp 3 kat asagıya servis alanına götürmelerine musaade etmem)

1-Bu antifiriz rengine ne diyecekler(enjektör bagajdaydı, servis ustasının gözünün önünde tekrar numune cektim

2- sanayi mekanlarında klasik bomemetreler (antifriz ölcerler) bazen bozuk bazen yanlış ölcüyor
Arca da ileri sistem refraktometre vardı

Bomemetre = sıvının yogunlugu üzerinden donma derecesini ölcen cihaz

Refraktometre= sıvının ısıgı kırma indisine göre donma derecesini ölcen cihaz

Enjektördeki
Renge baktı

Refraktometreyle ölctü -35

Abicim durum mükemmel

Bunların rengi zamanla solabiliyor
Sorun yok.

Bir yetkili servisten beklendigi sekilde öylesine bir durum analizi sonuc olarak.

Bana göre bu antifiriz islevsellik olarak %100 değil .....neyseee


Yanlız ayaktan ücretsiz tedavi basit gözlem icin servis danışmaya girdigimde her seferinde plaka soruyorlar ?

İcimden hep
Beyefendi aracı 2018 de almıssınız
Bi kere bakıma gelmissiniz, ondan sonra da firar etmişsiniz. Hatta biz araştırdık sosyal medyada siz yetkili servisleri kötülüyormussunuz.
Lütfen antifrizinizi gidin kendi ustanızda ölctürün diyecekler miş gibi geliyor bana
 
Selamlar G13 antifriz orjinal ürünler çok ucuz sayılmaz, 10 larca litre yazıktır birde kaynatmak.. Bu işi en güzel yazın sıcaklarda hararet 90a geldiğinde dikkatlice genleşme kabı açılır üst hortumdan az az aktığını görürsünüz. Bahsi geçen üst hortumun çıkarıp ucuna uzatmak amaçlı 1 metre hortum eklenir çıkan sıvıyı bir kaba almak için.. 2000 devir civarında biri gaza basarken diğer kişi genleşme kabına min seviyeye inmeyecek hava yapmayacak şekilde su ilave eder.

Ortalama günlük 20/40 km arası yol yapanlar için : ilk gün 6 litre market suyu - Sonraki gün 6 litre saf su - 3 ncü gün 4litre konsantre 3 litre saf su karıştırarak yada hazır 7/8 litre antifriz atılsa daha uygun ekonomik olur..
Bu arada bu işlemleri yaparken kaloriferi son kademe sıcakta yapın en büyük sorun orta konsol altında kalan iç kalorifer peteğinde görülüyor.
Kalorifer peteği temizliği yapan firmalarla çok işim oldu hepsine nedir ne değildir sordum 5 senesinde gelen araçlar bile var dendi soğuk havalarda görevini yapsa bile çürüme oksitlenmeye karşı etkisi azalıyor sonuçta sadece soğuk havalarda motor donması dışında görevleri de var bu sıvıların..
Soğutma elemanlarında paslanma oksit vs.. ne kadar çok olursa hararet vb.. riskler kat kat artar aşırı motor ısısı genel ısı artışı yağ dahil.
fanteziye girmeden 1000 lerce lira harcamadan 3 x 1 er gün az yol yaparak 3 turda tertemiz olur.. Toplamda 1 saat almaz tüm işlem..

Aşırı çamur balçık olmuşsa ilk tura Liqui Moly Pro Line Radyatör vb. Temizleyici maddeler eklenebilir.
Sonrasında ekstra durulama turları eklemek koşuluyla tabi atılacak yeni antifrizle karışmaması açısından..




Tabi ki antifriz değişim ve sistem temizliği işleminin ( ucuz - pahalı - uzun süreli - kısa süreli vs ) bir çok uygulama metodu var.

Her kez benim gibi abartılı masraf etmek zorunda değil. Yapılacak işlemin ana hatlarını bilmek yeterli. Gerisi ( kişinin ekonomik durumu doğrultusunda ) teferruat.

Ben ilk kez çalışan araçta antifriz değişimi yaptığım için bir aksilik yaşamamak, işlemin yarım yamalak kalmaması adına 12 litre antifriz alarak işlem yaptım.

Şimdi tekrar antifriz değişimi yapacak olsam, sistemin temiz olduğundan emin olduğum için, hiç saf su ile durulama yapma gereği bile duymadan, 5 - 6 litre kullanıma hazır antifriz ile 20 dk içerisinde işlemi tamamlarım.

Uygulama süresi ve masrafın boyutu, uygulama yapılacak aracın soğutma sisteminin ne durumda olduğuna göre değişkenlik gösterebiliyor.

Her yiğidin yoğurt yemesi farklıdır.

Her kez, bir işin yapılışında kendi uyguladığı metodunu paylaşır.

O işin yapılışında fikir' e ihtiyacı olanlar, kendine uygun gördüğü metodu, kendi ekonomik durumu doğrultusunda , aracında uygular.




.
 
Son düzenleme:
İyi günler değerli forum üyeleri. 1.5 tsi dsg hihgline golf 2019 model 2020 trafiğe çıkışlı 30 bin km de ki aracım antifriz eksiltme sorunu olmaya başladı 1 ayda 2 kez antifriz eksiltti herhangi bir kaçak vs göremiyorum. Sebebi nedir acaba ? Servis randevusu alacağım almadan önce size de sormak istedim.
 
İyi günler değerli forum üyeleri. 1.5 tsi dsg hihgline golf 2019 model 2020 trafiğe çıkışlı 30 bin km de ki aracım antifriz eksiltme sorunu olmaya başladı 1 ayda 2 kez antifriz eksiltti herhangi bir kaçak vs göremiyorum. Sebebi nedir acaba ? Servis randevusu alacağım almadan önce size de sormak istedim.
Devirdaim den veya termostat tan kaçırıyordur, araç lifte kaldırılıp kaçak yapan yer anca inceleme sonrası tesbit edilebilir. Eksiltme yaptığında saf su ilavesi yapmak yerine —>çeşme suyu, içme suyu, market suyu kullanıldıysa bu daha fazla soruna yol açar.
 
Devirdaim den veya termostat tan kaçırıyordur, araç lifte kaldırılıp kaçak yapan yer anca inceleme sonrası tesbit edilebilir. Eksiltme yaptığında saf su ilavesi yapmak yerine —>çeşme suyu, içme suyu, market suyu kullanıldıysa bu daha fazla soruna yol açar.
Teşekkürler hocam. Araç durduğu yerde antifriz de eksilme söz konusu değil yolculuk yaptıktan sonra eksilme oluyor.
 

7 yıl 4 aylık 1.2 TSI arabanın antifriz durumu.Bu güne kadar hiç ilave yapilmadı sadece ölçüm amaçlı kapak açıldı..
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230720_171450.jpg
    IMG_20230720_171450.jpg
    104.4 KB · Görüntüleme: 49
  • IMG_20230720_171126.jpg
    IMG_20230720_171126.jpg
    114.9 KB · Görüntüleme: 49

Geri
Üst Alt