Antifiriz Değişimi


Sistem temizliği yapmak biraz riskli bir işlemdir, çünkü kullanılan kimyasallar ağır solvent vs.. içerdiği için motorun veya soğutma sisteminin içindeki oluşan söktüğü pas/kir söktüğü için sistemi veya radyatör ü tıkayabilir, Radyatörün iç sirkülasyon hattı çok ince/dar kanallardan oluşur ve kullanılan kimyasal söktüğü pas/kir vs.. bu kanalları tıkama pontansiteli vardır,

Bu sebebten;
Şuan için en mantıklı çözüm eski antifrizi değiştirin, temizlik işlemini önce çeşme suyu ile bol bol suyu (hava yaptırmadan) devirdaim ediniz, diyaliz mantığı gibi içerdeki kiri-pisliği atsın, Sonrasında aynı işlemi saf su ile yapımız, en az 15-20 litre saf su ile iyice devirdaim ettirerek temizleyin, Saf su ucuz bir sıvı olduğu için endişe etmeyin, Saf suyu mutlaka kimyasal ürün satan yerlerden temin ediniz,

böylelikle (temizleyici kimyasal) kullanmadan sistemi temizlemiş ve risk almamış olursunuz,

Sonrasında genleşme kabını ve kapağını orjinali değiştirin, yan sanayi parça kullanmayınız..!! Genleşme kabı ve kapağı ayrı olarak satılır, yetkili servisten temiz ediniz, merak etmeyin pahalı bir parça değildir,

Son aşamada soğutma sisteminin içinde (%50 antifriz / %50 saf su) olacak şekilde yenileyiniz, ve sistemin havasını alınız, mümkünse (bilgisayar yardımı) ile sistemin havasını alınız,

1.6 TDI motorun soğutma sıvısı kapasitesi yaklaşık olarak 7-8 Litre civarındadır, yani 4 Litre (G13 tip) antifriz ve 4 Litre saf suya ihtiyanız olacak, alacağınız antifrizin “önceden seyreltilmemiş” (konsantre yapıda) yapıda olanlardan olmasına dikkat ediniz,

İşlemler bittikten sonra 4-5 ay geçsin, genleşme kabının içindeki sıvıda renk değişimi var mı, yeni takılan genleşme kabı yitekrardan pas rengi oluşumu oluyor mu ara-ara kontrol ediniz, Yaklaşık 8-9 ay sonrasında veya her sene enjektör yardımıyla genleşme kabından ufak bir numune alıp (sıvının rengini) aydınlık bir ortamda kontrol ediniz.
Hocam ayrıntılı cevabınız için çok teşekkür ederim, istanbul'da bu işi hakkıyla yapacak usta önerilerine açığım
 

Ben 1.2TSİ polo aracımın antifirizini değiştirdim. Röralantide aracı calıştırıp saf su ekleyerek su temizlenene kadar eski antifirizi tahliye ettim. En son olarak Luqui Moly G13 2litre antifiriz ekledim. Sizce saf su ile karışım oranı kaç olmuştur? 1 litre daha antifiriz eklemem gerekli mi?
 
Ben 1.2TSİ polo aracımın antifirizini değiştirdim. Röralantide aracı calıştırıp saf su ekleyerek su temizlenene kadar eski antifirizi tahliye ettim. En son olarak Luqui Moly G13 2litre antifiriz ekledim. Sizce saf su ile karışım oranı kaç olmuştur? 1 litre daha antifiriz eklemem gerekli mi?
%50-%50 olmalı kardeşim
 
Soğutma sisteminde yağ veya pas tortu olunca aşağıdaki gibi bir temizleme ve nötralize etme solüsyonu kullanıyormuş VW. Öğrenmiş olduk. Parça kodundan bulduğum.

cooling-system-cleaning-set.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Ben 1.2TSİ polo aracımın antifirizini değiştirdim. Röralantide aracı calıştırıp saf su ekleyerek su temizlenene kadar eski antifirizi tahliye ettim. En son olarak Luqui Moly G13 2litre antifiriz ekledim. Sizce saf su ile karışım oranı kaç olmuştur? 1 litre daha antifiriz eklemem gerekli mi?
Araç kaç model.?

%50-50 olması için;
aracınız Polo MkV 6R kasa ise 600-700 ml. daha antifriz eklemelisiniz,

aracınız MkV 6C kasa ise 2 Lt. daha antifriz eklemelisiniz.,

Daha önce kullandığınız aynı markanın G13 antifrizinden kullanmanız iyi olur.
 
Ben 1.2TSİ polo aracımın antifirizini değiştirdim. Röralantide aracı calıştırıp saf su ekleyerek su temizlenene kadar eski antifirizi tahliye ettim. En son olarak Luqui Moly G13 2litre antifiriz ekledim. Sizce saf su ile karışım oranı kaç olmuştur? 1 litre daha antifiriz eklemem gerekli mi?
Motor soğukken mi genleşme kabı bağlantısını söktünüz su gelmesi için yoksa sıcak motor biraz soğuduktan sonra mı işleme başladınız?

Bende yapmayı düşünüyorum ama direkt soğuk motoru çalıştır hararet yükselene kadar beklemek yerine bir yerden gelip park ettikten sonra biraz soğuması sonrası işe başlamak da mantıklı diye düşünüyorum. Daha hızlı genleşme kabına sıcak su transferi başlar..
 
Motor soğukken mi genleşme kabı bağlantısını söktünüz su gelmesi için yoksa sıcak motor biraz soğuduktan sonra mı işleme başladınız?

Bende yapmayı düşünüyorum ama direkt soğuk motoru çalıştır hararet yükselene kadar beklemek yerine bir yerden gelip park ettikten sonra biraz soğuması sonrası işe başlamak da mantıklı diye düşünüyorum. Daha hızlı genleşme kabına sıcak su transferi başlar..
Hocam ben motor sıcakken bu işlemi yapmaya başladım. Çok uzun sürüyor suyun temizlenmesi. Daha doğrusu internetteki videolardaki şekilde yaptım. Bu işlem ne kadar güvenli bilmiyorum, şu an bir sıkıntı yok arabada. Sadece benim kafama motor çalışırken soğuk temiz su eklenmesinin bir zararı olur mu o konu takıldı. Youtube da izlediğim Volkswagen ustası motora çok az su gittiği için zararı olmayacağını söylüyor.
 
Hocam ben motor sıcakken bu işlemi yapmaya başladım. Çok uzun sürüyor suyun temizlenmesi. Daha doğrusu internetteki videolardaki şekilde yaptım. Bu işlem ne kadar güvenli bilmiyorum, şu an bir sıkıntı yok arabada. Sadece benim kafama motor çalışırken soğuk temiz su eklenmesinin bir zararı olur mu o konu takıldı. Youtube da izlediğim Volkswagen ustası motora çok az su gittiği için zararı olmayacağını söylüyor.
Aynen o kadar soğuk suyun bir etkisi olabileceğini bende düşünmüyorum. Dediğim gibi sıcakken çok daha hızlı bir şekilde işlem biter gibi geliyordu sizde zaten hızlı bir şekilde halletmişsiniz. Zaten genleşme kabını susuz bırakmazsanız hava yapma gibi bir durum da olmaz.
 
Araç kaç model.?

%50-50 olması için;
aracınız Polo MkV 6R kasa ise 600-700 ml. daha antifriz eklemelisiniz,

aracınız MkV 6C kasa ise 2 Lt. daha antifriz eklemelisiniz.,

Daha önce kullandığınız aynı markanın G13 antifrizinden kullanmanız iyi olur.
Bana da yardımcı olurmusunuz bugün aracın kalorifer petegi makineye bağlayarak temizlik yapıldı antifiriz değişimi yapma ihtiyacı buldum.
Araç 2012 polo 1.4 benzinli CGGB motor kodlu araç üreticisi hangi renk antifiriz tavsiye etmiş bulamadım Google aramalar da.genleşme kabında g12 yazıyor hangi renk olduğu konusunda bilgi sahibi varsa çok sevinirim.
 
Bana da yardımcı olurmusunuz bugün aracın kalorifer petegi makineye bağlayarak temizlik yapıldı antifiriz değişimi yapma ihtiyacı buldum.
Araç 2012 polo 1.4 benzinli CGGB motor kodlu araç üreticisi hangi renk antifiriz tavsiye etmiş bulamadım Google aramalar da.genleşme kabında g12 yazıyor hangi renk olduğu konusunda bilgi sahibi varsa çok sevinirim.
Petek tıkanmışsa içerde bayağı pas korozyon yapmıştır. Bu kışı ve önümüzdeki yazın sonuna kadar shell kırmızı konsantre %50 karışım veya hazır karışım 6 litre ile durulamadan sonra uygulayarak kullan..
Önümüzdeki yaza kadar uyguladığın geçici ürün korozyon pas motor için temizlik yapacaktır.
Yaz bitimi Kaliteli orjinal olmak kaydıyla G13 kullan.. Sırasıyla - Durulama + geçici antifriz + G13 sonrasında 5 seneyi geçirmeden, klorlu şebeke suyu kullanmadan, sorunsuz sağlıklı kullanabilirsin.

G12evo ve G13 gibi ürünler biraz pahalı ama ilerde karşına çıkacak motor - üst kapak - soğutma elemanları kısacası 10 binlerce lira masraftan kurtaracak..
Antifriz ve yağ zamanında en iyisini kullanmak şart. Biri çürütüyor diğer aşındırıyor.

Unutmadan genleşme kabı üst hortum çıkarıp sabit 2bin devir 5 dakika sürmüyor 6 litre sıvıyı yenilemek 3 tur 20 dakika sürmeden yaparsın.. yotb videolar var.. Çıkan sıvıyı öncesi sonrası resimler paylaşırsan burada iyi olur.
 
Son düzenleme:
Petek tıkanmışsa içerde bayağı pas korozyon yapmıştır. Bu kışı ve önümüzdeki yazın sonuna kadar shell kırmızı konsantre %50 karışım veya hazır karışım 6 litre ile durulamadan sonra uygulayarak kullan..
Önümüzdeki yaza kadar uyguladığın geçici ürün korozyon pas motor için temizlik yapacaktır.
Yaz bitimi Kaliteli orjinal olmak kaydıyla G13 kullan.. Sırasıyla - Durulama + geçici antifriz + G13 sonrasında 5 seneyi geçirmeden, klorlu şebeke suyu kullanmadan, sorunsuz sağlıklı kullanabilirsin.

G12evo ve G13 gibi ürünler biraz pahalı ama ilerde karşına çıkacak motor - üst kapak - soğutma elemanları kısacası 10 binlerce lira masraftan kurtaracak..
Antifriz ve yağ zamanında en iyisini kullanmak şart. Biri çürütüyor diğer aşındırıyor.

Unutmadan genleşme kabı üst hortum çıkarıp sabit 2bin devir 5 dakika sürmüyor 6 litre sıvıyı yenilemek 3 tur 20 dakika sürmeden yaparsın.. yotb videolar var.. Çıkan sıvıyı öncesi sonrası resimler paylaşırsan burada iyi olur.
İlginiz için teşekkür ederim.
En başta shell kırmızı konsantre antifiriz alıyorum. Genleşme kabı geri dönüş hortumu çıkartıp aracı çalıştırıp 2 bin devir de içindeki suyu boşaltıyor,ardından %50 su ( hazır su) ile karışım yapıp genleşme kabına boşaltıp antifriz gelene kadar bekliyorum yeni antifiriz gelince hortumu takıp işlemi bitiriyorum.
Yaz bitiminde ise kaliteli antifiriz g12evo veya g13 ile tekrar değişim yapıyorum.

Shell konsantre dediğiniz g12 veya g13 koduna uygunmudur. Vw kodları 774 t f g olarak değişiyormuş bildiğim kadarıyla.
 
İlginiz için teşekkür ederim.
En başta shell kırmızı konsantre antifiriz alıyorum. Genleşme kabı geri dönüş hortumu çıkartıp aracı çalıştırıp 2 bin devir de içindeki suyu boşaltıyor, ardından %50 su ( hazır su) ile karışım yapıp genleşme kabına boşaltıp antifriz gelene kadar bekliyorum yeni antifiriz gelince hortumu takıp işlemi bitiriyorum.
Yaz bitiminde ise kaliteli antifiriz g12evo veya g13 ile tekrar değişim yapıyorum.

Shell konsantre dediğiniz g12 veya g13 koduna uygun mudur. Vw kodları 774 t f g olarak değişiyormuş bildiğim kadarıyla.
Rica ederim. genleşme kabı üst hortumdan sıvı akarken bir taraftan genleşme kabına su ekleyin motoru susuz bırakmayın bir arkadaşınız veya tahta parçası deviri sabit tutsun devir arttıkça akış artar beklemek istemezseniz 3bin gibi.. size kalmış

Shell kırmızı antifriz uygun 2000 model sonrası tüm vag araçlar turuncu g12- pembe g13- eflatun g12evo ürünler kullanılabiliyor. . total de olur fark etmez sistemi temizlemesi için uygun ürün önerdim tekrar değişim olacak konulan sıvı çamur gibi olacağından.

Durulama market suyunu yada kar yağdıysa olduğunuz bölgede karı eritip ( Yağmur suyu da olabilir.) saf su yaparak 1 tur durulama suyu ile sistemi temizleyin mümkünse 20 km kadar aracı soğutmadan dolaşın sonra geçici antifrizi aynı gün koyabilirsiniz.

G12 ve G13 kullanılabiliyor.​

Soğutucu - Motor Kodu: CGGB​

  • KAPASITE
    5,6 litres

Notlar​

  • Alternatif tavsiyeler, De-ionised water with 40% anti-freeze, >-25°C: AF VWG TL774JG13
  • Alternatif tavsiyeler, De-ionised water with 50% anti-freeze, >-35°C: AF VWG TL774JG13
  • Alternatif tavsiyeler, AF VWG TL774GG12
 

İlginiz için teşekkür ederim.
En başta shell kırmızı konsantre antifiriz alıyorum. Genleşme kabı geri dönüş hortumu çıkartıp aracı çalıştırıp 2 bin devir de içindeki suyu boşaltıyor,ardından %50 su ( hazır su) ile karışım yapıp genleşme kabına boşaltıp antifriz gelene kadar bekliyorum yeni antifiriz gelince hortumu takıp işlemi bitiriyorum.
Yaz bitiminde ise kaliteli antifiriz g12evo veya g13 ile tekrar değişim yapıyorum.

Shell konsantre dediğiniz g12 veya g13 koduna uygunmudur. Vw kodları 774 t f g olarak değişiyormuş bildiğim kadarıyla.


Shell ' de G-13 ve G12 evo antifriz yoktur.

G11 (yeşil ) ve G12 ( kırmızı ) mevcuttur.

( Shell kırmızı organik antifriz VW 774 D VE F ye uygundur )


G11 (VW TL 774 C ) Mavi / Yeşil

G12 ( VW TL 774 D ) Kırmızı

G12 + ( VW TL 774 F ) Kırmızı

G12 ++ ( VW TL 774 G ) Pembe/Eflatun

G13 ( VW TL 774 J ) Pembe/Eflatun

G12 EVO ( VW 774 L ) Pembe/Eflatun ve Mavi
https://www.coxmotorparts.co.uk/vw-...vo-replaces-g13-ready-mix-coolant-5-litres-2/

g12 evo.png


G12 EVOO.png




Antifiz çeşitleri.png



antifiriz çeşitleri.jpg




.

.
 

Geri
Üst Alt