Güncel Bakım Masrafları



Ali bey merhaba. Kaputu açıp baktığımda VW 50.... kodlu bir etikete ne yazık ki rastlayamadım. Bu durum acaba "Motor VW 502 00, VW 504 00 ve VW 507 00 standartlarına uygun motor yağı ile doldurulmuşsa, motor  bölmesindeki kilit taşıyıcının üzerinde buna işaret eden bir etiket bulunur. Lütfen notu dikkate alın"  bilgilendirmesine istinaden bu standartların dışında; kullanma kılavuzunda önerilen standart olan VW 508 00 ile fabrikada doldurulduğunu mu belirtmektedir? Ayrıca Motor iç temizliği (engine flush) işlemi yetkili servislerde yapılıyor mu? Bu işlem sizce her bakımda gerekli mi? Kullanma kılavuzunda durulama işleminden bahsedilmemekle birlikte birçok Youtube videosunda durulama işlemi yapılıyor. Sizce durulamaya gerek var mı? Teşekkür ederim.
/monthly_2020_04/P00428-180947.thumb.jpg.ac17d5f791ef5dd7489e349fc804237d.jpg
/monthly_2020_04/P00428-160230.thumb.jpg.6ffd65d23cb0239400124944d6311047.jpg
/monthly_2020_04/P00222-190939.thumb.jpg.1a05e8925437d30b8a174a938adfe621.jpg
/monthly_2020_04/1890535326_ya.thumb.jpg.e0d0dcb88a20b7e8972fbec42fe8da9e.jpg
/monthly_2020_04/1094728198_ya2.thumb.jpg.b58be1476b1e0839d5a8445cebf49b4f.jpg
1.5 tsi motorlarda da bu uyari var 508.00 yag kullanılması konusunda. Liqui moly de bunu karsilayan yağ Türkiye de satista fiyatida 650 tl civari 5lt olarak. Hatta 1.5 tsi aracimin kılavuzunda 508.00 harici yağın kullanılmaması tavsiye ediliyor. Servislerin artık 0-20 castrol yağı getirmesi gerekli bence

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
1.5 tsi motorlarda da bu uyari var 508.00 yag kullanılması konusunda. Liqui moly de bunu karsilayan yağ Türkiye de satista fiyatida 650 tl civari 5lt olarak. Hatta 1.5 tsi aracimin kılavuzunda 508.00 harici yağın kullanılmaması tavsiye ediliyor. Servislerin artık 0-20 castrol yağı getirmesi gerekli bence

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
0w-20 yağ tamamen giderek sıkılaşan emisyon değerlerini karşılaması için geliştirilmiş bir motor yağı.,

İçten yanmalı motorlar artık sürekli güncellenen emisyon değerlerini artık karşılayamıyor., Avrupa birliği her yıl yeni kurallar ile üreticilere daha katı kurallar koyuyor.,  karbon salınımı, çevreyi kirleten atık gazları azaltmalarını üreticilere dikte ediyor., üreticiler artık ne yapacağını şaşırdı.,

küçük hacimli turbo motorlar, yüksek sıkıştırma oranları vs.. ne yaptılarsa işin içinden çıkmamıyorlar., Ferrari bile katı emisyon kurallarını kaşılıyabilmek için 488 modelinde motor hacmini küçültmeye gitti., 

Yani 0w-20 (VW508.00) yağ daha iyi bir yağ anlamına gelmiyor.. 

TSI motorlarda 5w-30 yağ bile zor dayanıyor., her 10bin km’de 0,5-1 litre arası eksiltme (yağ yakma) yaşayan araçlar var., 0w-20 ile artık ne olur kim bilir.,

Yağın başındaki 0w ifadesi (winter) yani yağın kış şartlarındaki akışkanlığı ve dayanımını ifade eder., diğer bir değişle yağın kalınlığını (akışkanlığını) ifade eder., 0 numara yağ neredeyse su gibi incecik bir yağ.,

Sondaki 20 ifadesi ise yaz şartlarındaki dayanımını ifade eder., yazın yüksek sıcaklarda Adana, İzmir, Antalya, İstanbul, Urfa gibi bölgelerde 45-50°C dereceye çıkan sıcaklıklarda o yağın dayanamı nasıl olur, dayanır mı, yazın temmuz-ağustos sıcaklarında motoru hiç zorlamasan bilee yağ 100°C derece sıcaklıklara çıkıyor., 

Kitapçıkta altermatif olarak yani 2. seçenek olarak isterseniz 504.00 yağ kulanılabilir diye yazmaktadır., 

Doğuş otomotiv 0w-20 yağ getirse bile., dışarda 650 liraya satılan 0w-20 yağı., doğuş 1000 liradan aşşağı satmaz.,

Yağ tablosu (kış ve yaz şartları); 

41723ACF-E27B-47BC-9279-C5798DECA712.jpeg 

 
@forzaGilles Ali hocam bu tabloya göre ben 20x60 mı koydurmalıyım?
Malumunuz Adana hiç sıfır dereceye düşmez ama yaz aylarında 48 dereceler oluyor

 
Arkadaşlar selamlar; 1.2 tsi golf 7 için önereceğiniz  buji markası var mı acaba ? Bosch mu yoksa aracın kendi üstünde olan NGK mı ?

 
Ben servisde değiştirtmiştim, ama f30 bmw'ye ngk taktırttım. Ngk takın bence.
Serviste satılan bujilerin kutusunu açtığınızda NGK marka 

Piyasada satılanla servis arasında 60-70 lira fark olunca dışardan almanın anlamı kalmıyor.,

Piyasada satılan ngk, bosch bujilerin çoğu sahte oluyor.. 

@Emrah66 bosch orjinal bulsanızda uzak durun..

 
@forzaGilles hocam değerli yorumların için öncelikle teşekkür ederim. Bu konu hakkında aslında daha önce bir çok kez açıklama yaptın ama ben şunu merak ediyorum. Yağ olarak bugüne kadar hep castrol kullandım. Senin önerdiğin yağa bir sonraki bakımda geçmeyi düşünüyorum ancak ek maliyet oluşmaması adına motoru temizleme işlemi yapmadan direkt senin önerdiğin motor yağına geçiş yapsam  sıkıntı yaşarmıyım acaba?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çarşamba günü bende gideceğim Doğuş Oto Çankaya'ya. İnternetten randavuya %5 iskonto yapıyoruz demişlerdi bakalım ne fiyat çıkaracaklar. 2 yıl yağ bakımı 20800 km aracım.

 
@forzaGilles hocam değerli yorumların için öncelikle teşekkür ederim. Bu konu hakkında aslında daha önce bir çok kez açıklama yaptın ama ben şunu merak ediyorum. Yağ olarak bugüne kadar hep castrol kullandım. Senin önerdiğin yağa bir sonraki bakımda geçmeyi düşünüyorum ancak ek maliyet oluşmaması adına motoru temizleme işlemi yapmadan direkt senin önerdiğin motor yağına geçiş yapsam  sıkıntı yaşarmıyım acaba?
Yapabilirsin., 

Bazı arkadaşlar yağ markasını değiştirdiğinde motoru temizlemek adına kullanıyorlar., birisi sormuştu ben de doğru uygulamayı nasıl yapılmasını gerektiğini anlatmıştım., 

Gerekli mi değil mi konusuna gelicek olursak., açıkçası ben kullandığım yağ markasını değiştirsem ve motoru da temizlemek istesem yapacağım şey; her zamanki gibi yağ ve yağ filtresini değiştirirdim., sonrasında 400-500km aracı kullandıktan sonra önceden kullandığınız yağ markasının kalıntılarından tamamen kurtulmak tekrardan yağ ve yağ filtresini değştirirdim., başka da bir işlem yapmazdım.. 

Bazı arkadaşlar motoru temizlemek ve eski yağın kalıntılarından kurtulmak adına liqui moly engine flush veya türevi ürünler kullanabiliyorlar., fakat liqui moly iyi bir marka olsa da engine flush tarzı ürünleri kullanmanın bu zamana kadar bir üreticinin önerdiğini duymadım.,  ne kadar sağlıklıdır kimse bilmiyor., işe yarıyor güzelce temizliyor diyelim yan etkisi var mı., temizlerken silindirin süpürdüğü bölgeye küçük bir pislik kaçsa neler olabilir., sıkıntılı şeyler., 

Bu zamana bir üreticinin yakıt katkısı kullanın, motor temizleyici kullanın diyen bir üretici ben duymadım..

 
Yapabilirsin., 

Bazı arkadaşlar yağ markasını değiştirdiğinde motoru temizlemek adına kullanıyorlar., birisi sormuştu ben de doğru uygulamayı nasıl yapılmasını gerektiğini anlatmıştım., 

Gerekli mi değil mi konusuna gelicek olursak., açıkçası ben kullandığım yağ markasını değiştirsem ve motoru da temizlemek istesem yapacağım şey; her zamanki gibi yağ ve yağ filtresini değiştirirdim., sonrasında 400-500km aracı kullandıktan sonra önceden kullandığınız yağ markasının kalıntılarından tamamen kurtulmak tekrardan yağ ve yağ filtresini değştirirdim., başka da bir işlem yapmazdım.. 

Bazı arkadaşlar motoru temizlemek ve eski yağın kalıntılarından kurtulmak adına liqui moly engine flush veya türevi ürünler kullanabiliyorlar., fakat liqui moly iyi bir marka olsa da engine flush tarzı ürünleri kullanmanın bu zamana kadar bir üreticinin önerdiğini duymadım.,  ne kadar sağlıklıdır kimse bilmiyor., işe yarıyor güzelce temizliyor diyelim yan etkisi var mı., temizlerken silindirin süpürdüğü bölgeye küçük bir pislik kaçsa neler olabilir., sıkıntılı şeyler., 

Bu zamana bir üreticinin yakıt katkısı kullanın, motor temizleyici kullanın diyen bir üretici ben duymadım..
Ben de servisin kullandığı yağdan sonra 1.2 Tsi Golf için Liqui Moly 5W 30Top Tec 4200'e geçerken çok düşündüm engine flush yapsam mı yapmasam mı diye. Sonra yapmamaya karar verdim. Zırt pırt devamlı yağ markası değiştirmeyi sevmeyen birisi olarak bundan sonra Liqui Moly ile devam etmeyi düşünüyorum, memnun kaldım. 400-500 km sonra tekrar yağ değişimi yapmak mantıklı geldi yağ markası değişimi sonrası için. Gerçi ben çoktan geçtim 400-500 km'yi ama en kısa zamanda tekrar bir yağ değişimi yapmak mantıklı.

 
Ben de servisin kullandığı yağdan sonra 1.2 Tsi Golf için Liqui Moly 5W 30Top Tec 4200'e geçerken çok düşündüm engine flush yapsam mı yapmasam mı diye. Sonra yapmamaya karar verdim. Zırt pırt devamlı yağ markası değiştirmeyi sevmeyen birisi olarak bundan sonra Liqui Moly ile devam etmeyi düşünüyorum, memnun kaldım. 400-500 km sonra tekrar yağ değişimi yapmak mantıklı geldi yağ markası değişimi sonrası için. Gerçi ben çoktan geçtim 400-500 km'yi ama en kısa zamanda tekrar bir yağ değişimi yapmak mantıklı.
Benim şahsi görüşüme göre; iyiki engine flush yapmamışsınız., 

400-500 km ‘yi geçmeniz çok sıkıntı değil 900 olur, 1500 km olur, siz yeterki yağı değiştirin., ama burda önemli olan yağı değiştirirken., mutlaka yağ filtresini de değiştirin., yağ filtresi değişmediği taktirde hiç bir anlamı kalmıyor., zaten yağ filtresi denilen şey en kalitelisi 40-50 lira bişey..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@forzaGilles Ali hocam siz bana yag onermistiniz sitede aracıma göre yaglara baktığımda alternatif yag olarak 

https://products.liqui-moly.com/longlife-iii-5w-30-1.html?sku=20820#product-media-modal

Bu ürünle karşılaştım araştırıyorum ve ilk defa kullanacağım sizin önerinizle sipariş oluşturmuştum malum geçtiğimiz süreçten sanırım kargo henüz elime ulaşmadı...

Sormak istedim Bu ürünü tavsiye etmeyip de neden https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4200-4litre-3715 Bu yağı tavsiye ettiğinizi öğrenmek istedim illaki bilginiz vardır ve bende bu bilgiden faydalanmak istiyorum 

Bu konu da kararsız kalan bir arkadaşımız olursa buradan paylasiminizla bilgilenecektir düşüncesiyle herkeze açık şekilde sormak istedim 

Saygılarımla 

Aracım 1.2 tsi 2014 105 bg versiyon 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt