Jump to content


Tuna Orul
 Paylaş

Recommended Posts

56 dakika önce, audis8 yazdı:

@forzaGilles çok teşekkür ediyorum

golf 7 dizel için hangi marka model motor yağı almalıyım ?

Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 piyasadaki en iyi yağlardan biridir., forumda en çok tercih edilen yağların başında geliyor. veya (sarı bidon) Liqui Moly LongLife III 5W-30 her ikisi de iyi yağlardır.

Culture33, Golfmk7, Trk75 ve 1 diğer bunu beğendi
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş


@Golfmk7 4200 toptec den  devam et kardeşim, ikide  bir  farklı yağ kullanmak iyi değildir,

motül specific,4200 toptec ikiside  aynı  kalitede  yağlardır.

yağ değişiminde  önce  motor  içi temizleyici  katkı kullan 

tarihinde mardan1978 tarafından düzenlendi
Terms ve Golfmk7 bunu beğendi
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

On 16.09.2021 at 3:51 PM, Lycian yazdı:

Yakın zamanda Cay motor için triger değişimli bakım teklifi aldım. Bunlara ek Devridaim değişimi için 03L121011P      SU POMPASI      565,81 TL   işçilik 450 TL dendi. Su pompası ve işçilikte sanırım indimler dahil değil.

Bunlara ek olara V kayış, kayış gergi bilyası ve antifiriz değişimi de istemek gerekir diye düşünüyorum. Toplamda 5000 üstü olur gibi.

Capture.PNG

:):)   Civata - Tapa nedir ya ayıptır  12 civata / 1 Tapa tüm civatalar düşmüş sanırım :) -  Trigeri söktün  yağ filtresi elinemi yapıştı ona buna işçilik  2 katından fazla  340lira yakıt F  / Polen Fil 300 / Hava 200  Garantisi biten araçların gitmemesi lazım . .

slck, Trk75 ve Terms bunu beğendi
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

   Civata - Tapa nedir ya ayıptır  12 civata / 1 Tapa tüm civatalar düşmüş sanırım -  Trigeri söktün  yağ filtresi elinemi yapıştı ona buna işçilik  2 katından fazla  340lira yakıt F  / Polen Fil 300 / Hava 200  Garantisi biten araçların gitmemesi lazım . .
Sanki inox paslanmaz cıvata taktılar böyle bile olsa cıvata fiyatları çok pahalı.Parça kodu var yazsana 8mm-10mm ki ne bilelim.Servislet miğde bulandırıyor gerçekten de.

Redmi Note 9 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

rager007, Terms ve Trk75 bunu beğendi
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Golfmk7 yazdı:

@forzaGilles @forzaGilles @Savatage Hocam benim 1.2 TSI da son iki bakımda 4200 toptec kullandık. Abim 1.6 Tdi da 70 bin km den beri ilk defa servis dışına cikicak. Motul istiyor değişiklik olsun diye. O yüzden spesific 504 507 ile x clean+ arasında kaldık. 

Specific hiç kullanmadım ben genel olarak zaten motul kullanmıyorum/tercih etmiyorum., Motul elbette iyi bir yağ lafım yok., ama sahte riski olan bir yağ olduğu için benim bu sebebten mesafeli yaklaştığım bir marka., Forumda motul kullanan ve memnun olan arkadaşlarımızda var. Specific ile 8100 X-Clean+ birbirine yakın yağlar., teknik farklılıklar için her iki yağın da teknik dökümantasyon sitelerinde mevcut.

Trk75, Terms ve Golfmk7 bunu beğendi
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

On 10.09.2021 at 10:22 PM, Baho_34 yazdı:

@forzaGilles Üstadım fren hortumlarının ortalama ömrü ne kadar bilginiz varmı? Sıcak olan bölgede yıpranma daha fazla diye biliyorum. Bir sonraki fren hidrolik yağı değişiminde (2023) de aracım 10 yaşında olacak onun için yetkili serviste değişimi çok iyi olacaktır diye düşünüyorum...

Bir ömrü var elbette ama bu aracın kullanıldığı şehrin iklim koşullarına göre çok değişkenlik gösterebilecek bişey., fren hortumlarının düşmanı kar, çamur ve özellikle yol tuzu/solüsyon yıpratır., her bakım zamanı kontrol edilmeli ama buna serviste ne kadar dikkat ederler bilmiyorum., hortum herhangi bir başka yere temas ediyorsa konumu düzeltilir., balata değişiminde kaliperlerin ağırlığı hortumlara verilmemeli (bunu özellikle tamirciler çok yapıyorlar çok yanlış bir hareket)

Tamirhaneler, özel servisler, yetkili servisler bu tür fren tertibatı gibi şeylere pek önem göstermiyorlar., her zaman söylerim fren işini (balata değişimi dahil) her zaman frenci ustasına göstermek lazım. frenci ustası servislerdeki gibi sadece eski balatayı sök-tak yapmaz, herşeyi kontrol eder, gerekli bölgeleri temizler, paslı bölgeleri temizler, hortumları kontrol eder, en ufak kapağına kadar eksik var mı bakar eksikleri tamamlar..

memin, krym, SCC ve 3 diğer bunu beğendi
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

1.6 TDI CLHA triger seti değişiminde, komple antifriz i de degistiricem. G13 ün yerine, G12 Evo var sanırım direk kullanıma hazır şekilde. Aracın bakımları dışarıda yapilicak. Servisten toplam kaç LT temin etmeliyim? Bir de Motul Autocool g13 var, ama pek yok gibi online satış olarak. Sanırım şuan servise çok daha yakınim. 

 

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

1.6 TDI CLHA triger seti değişiminde, komple antifriz i de degistiricem. G13 ün yerine, G12 Evo var sanırım direk kullanıma hazır şekilde. Aracın bakımları dışarıda yapilicak. Servisten toplam kaç LT temin etmeliyim? Bir de Motul Autocool g13 var, ama pek yok gibi online satış olarak. Sanırım şuan servise çok daha yakınim. 
 

Motul yok mu piyasada :)

G13 mu bilmiyorum ama Motul Autocool

Kuzenimin garaj :)IMG_8651.jpg
Salim ve Golfmk7 bunu beğendi
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Golfmk7 yazdı:

1.6 TDI CLHA triger seti değişiminde, komple antifriz i de degistiricem. G13 ün yerine, G12 Evo var sanırım direk kullanıma hazır şekilde. Aracın bakımları dışarıda yapilicak. Servisten toplam kaç LT temin etmeliyim? Bir de Motul Autocool g13 var, ama pek yok gibi online satış olarak. Sanırım şuan servise çok daha yakınim. 

 

G13 halaa üretiliyor., servisten almak isterseniz bizzat yedek parça bölümüne gidip GA13A8JM1 parça kodu ile sipariş geçmelisiniz., 2-3 gün içinde getirirler., bidon 1,5 lt. konsantre (saf su ile %50-50 seyretiyorsunuz).,

veya Motul Auto Cool Ultra G13 alabilirsiniz., diğer alternatif Liqui Moly KFS 13

Motul alacaksanız G13 Auto Cool Ultra ve G13 Auto Cool olmak üzere iki çeşidi var., sizin almanız gereken Auto Cool Ultra olanı almalısınız., diğeri konsantre değildir., antifrizin üretim tarihi önemli olduğu için almadan önce satıcıya tarihi sorunuz eski tarihli olmasın.,

Sistemin kapasitesi eski sıvıyı tamamen boşaltırsanız yaklaşık 7-8 lt. arası., usta hepsini boşaltmaz ise 3-3,5 lt anca alır., herkes tamamını boşaltmak ile uğraşmaz., basit bir işlem tüm sistemi boşaltmak fazladan ekstra 20 dk. vaktini alır., ama her usta uğraşmıyor baştan usta ile konuşmanız lazım.

Triger seti + devirdaim

+ V kayışı + V kayışı gergi rulmanı (gergi bilyası) + Şarj dinamo kasnağı bu 3 parça çok bişey tutmaz,  son yazdığım 2 parçayı ve devirdaim 'i değiştirmek hayat kurtarır., şuan ödeyeceğiniz işçiliği ilerde tekrardan ödemek zorunda kalmazsınız..

Trigerde en iyisi INA markadır., V kayışında en iyisi ContiTech (yani Continental)

tarihinde forzaGilles tarafından düzenlendi
Golfmk7, soulflyy, SCC ve 2 diğer bunu beğendi
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Merhaba,

Doğuş oto Kartal'da bir hafta önce periyodik bakım yaptırdım. Devir daim pompasının sızdırma yaptığı söylendi. Ben baktığımda devir daim altında devamlı bir damlalık ıslaklık olduğunu gördüm. Doğuş oto Kartal'dan kavga dövüş aldığım fiyat teklifi (1 haftada gönderdiler) 2.839 oldu. Avek ise 2350 gönderdi. Bu konularda biraz acemiyim. Bu iki yetkili servis arasında fiyat farkı nasıl oluyor? 

 

Araç: 2016 1.2 DSG Comfortline

tarihinde ayks tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles Hocam çok sağolun değerli yorumlarınız için. İna marka aldık set olarak evet. Bahsettiğiniz V kayışi vs almadik, ona da hemen bakalım. Antifrizi komple bosalttiricam. Dediğiniz gibi 7-8 neyse alacak şekilde değiştiricem. Bahsettiğiniz 2-3 günde gelecek parça değilde, 8 lt g12 Evo oluyormu hocam ? Motul vs değilde,direkt servise gidip alayım diyorum. 

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles Ali hocam, kusura bakmayın benim bu konularda pek aram yok, çok soru soruyorumdur,lütfen mazur görün.

Şimdi https://www.onlineyedekparca.com/urun/volkswagen-golf-7-1-6-dizel-clha-motor-triger-seti-devirdaimli

Triger ve devirdaim olarak,linkteki ürünü sipariş verdim. Bahsettiğiniz 3 parça sanırım ina sette olmayan parçalar? Eğer yoksa, Aynı sitede V kayışi var conti o tamamda, gergi bilyasi var bilmediğim marka 60 TL, şarj dinamo kasnagini bulamadım , bu konuda bilginize başvuracaktim.

Bana göre diğer bir kıl konuda antifiriz konusu. Liqui moly nin sitesinde KFS 13e baktım. Ürün aciklamasina göre -35 derece elde etmek için, 8 lt ise bizim golfun soğutma kapasitesi, 4 lt KFS 13 ve 4 lt saf su ile bu işi çözmüş oluyormuyuz ? 

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Golfmk7 yazdı:

@forzaGilles Hocam çok sağolun değerli yorumlarınız için. İna marka aldık set olarak evet. Bahsettiğiniz V kayışi vs almadik, ona da hemen bakalım. Antifrizi komple bosalttiricam. Dediğiniz gibi 7-8 neyse alacak şekilde değiştiricem. Bahsettiğiniz 2-3 günde gelecek parça değilde, 8 lt g12 Evo oluyormu hocam ? Motul vs değilde,direkt servise gidip alayım diyorum. 

G12 Evo kullanmayın., şahsen ben kullanmazdım., Ne uygunsa bu G13 olduğuna göre onu kullanmanızı öneririm., tel. ile herhangi bir yetkili servisin yedek parça bölümü ile görüştüğünüz zaman GA13A8JM1 kodlu ürünü istiyorum dediğiniz anda sipariş geçilir en geç 2 günde gelir., yok ben bekleyemem derseniz., Liqui Moly KFS 13 veya Motul G13 Auto Cool Ultra bakın., 

Sistemin kapasitesi tam olarak ne kadar kimse bilmiyor yaklaşık 7-8 lt. olduğunu biliyoruz., bu durumda 4 lt. antifriz 4 lt. saf su ihtiyacınız olucak AMA motorun içindeki pisliği akıtmanız lazım., bunun için (8-10 lt. fazladan saf su) alınız., yani toplamda 12-14 lt. saf su alınız.,

Bunun 8-9 lt.sini sistemin içinde yani motorun içinde  devirdaim/sirkülasyon yapıp (bir yandan doldurulur diğer yandan devirdaim olup geri dönen saf su dönüş borusundan boşaltılarak) sistemin içi temizlenir., saf su zaten ucuz bişey., hepsiburada, n11 gibi satış sitelerinde kimyasal malzeme satan satıcılarda büyük bidon olarak satıyorlar (saf su, deiyonize su, distile su) hepsi aynı şey., aslında hepsi saflaştırılmış su anlamına geliyor ama farklı teknikler kullanılıyor., hepsi aynı kapıya çıkıyor., Usta derse pisliği akıtmak için çeşme suyu kullanırız boşuna masraf yapma vs.. sağlıklı bir yöntem değildir çünkü motorun içinde ne yaparsanız yapın ne kadar uğraşırsanız uğraşın çeşme suyu bir miktar kalacaktır ve çeşme suyunun içinde metaller daha hiç kullanılmamış sıfır antifrizin ve yepisyeni saf suyun yapısını bozacaktır., saf su (distile su) ucuz bişey zaten., 50-60 tl. için bir çuval inciri berbat etmesinler.,

V kayışı, V kayışı gergi bilyası (bunu triger bilyası ile karıştırmayın)., ve tek yönlü şarj dinamo kasnağı bu parçalar çok pahalı değildir., servise bunların fiyatını sorunuz., pahalı ise dışardan INA veya diğer marka bulunur., Adlığ Otomotiv (oto süper market) tel.den görüşün yardımcı olurlar., 

(Devirdaimli triger seti) alırken satıcıya aracın şasi numarasını verdiniz değil mi ezbere almadınız değil mi..? Bu tip parçaları alırken her zaman şasi no sorgusu ile alınmalı..!!
 

V kayışı (ContiTech / Continental) 

V kayışı gergi bilyası/rulmanı

Tek yönlü şarj dinamo kasnağı 

ihtiyacınız olan ilave parçalar bunlar., acele etmeyin., mutlaka bir yerde INA veya diğer kaliteli X bir marka bilya ve kasnak bulunur.

tarihinde forzaGilles tarafından düzenlendi
SCC, slck ve Golfmk7 bunu beğendi
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Bu iki video yu izleyin olayın mantığını anlarsınız., olayı çok güzel açıklıyor; 

 Burada da şarj dinamo kasnağını açıklıyor., dinamo kasnağının 3 kuruşluk toz kapağını takmayı unutan kişi yüzünden kasnak kitliyor., vaad ettiği ömrü daha çabuk doluyor ve bozuluyor.,

Kasnak kitlediği anda V kayışı parçalanır., parçalanan kayışın parçaları trigerin koruyucu kapağı olmasına rağmen arasına kaçıyor ve motora sente anlatır., ondan sonrası 20-30 bin liraya motor yaptırmak zorunda kalırsınız.,

Bunlar hareketli parçalar olduğu için o bölge hali hazırda zaten söküldüğü için değişmesi lazım., yoksa tekrardan yüksek işçilik ücreti ödemek zorunda kalırsınız;

 

tarihinde forzaGilles tarafından düzenlendi
SCC ve Terms bunu beğendi
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
 Paylaş

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Yazan: FarukOz
      Merhaba. Belki daha önce konuşulmuştur. Öncesinde çok aktif bakmadığım için bilemiyorum ama arayıp bulamadım. O nedenle başlık açmak istedim. 
      Acaba tsi motorlarda tozlanma, çamurlanma gibi durumlarda motorun yıkanması arabaya zarar verir mi? Son bakım yaptırdığım yerde LPG'li olmadığından bir zararı olmaz vs. şeyler söylediler. Sizlerin bu konuda bilgisi var mıdır. 
      Teşekkürler :) 
    • Yazan: calik
      Merhaba,
      Ekte 15.000 - 30.000 km arası kullandığım sökülen yakıt filtresinin fotoğrafını görebilirsiniz. Bu kirlilik miktarının 15.000 km için normal olduğunu gözlemledik.
      Sizler de isterseniz kendinizinkileri koyabilir, böylece karşılaştırma imkanı bulabiliriz.
      İstasyon Bilgisi : Shell Petrol A.Ş. Maslak Atatürk Oto San. Sit.
      Motor : 1.6 TDI BMT 90
      Kullanım : 15.000 km (15.000-30.000 arası)



×
×
  • Yeni Oluştur...