Golf 7 hararet sorunu ?


@ogzdrk dostum merhaba ayni sorun bendede olustu malesef.Aracim 40 de ve garanti disi.Yetkili servisler ugrasmamak adina disarsa guvendigim bildigim ustama biraktim.Soktu bakti triger saglam dedi.Ve daha cok erken sadece devir daimi degiselim dedi.750 tl devir daim aldim continal marka.İscilik  daha konusmadik:)

Sanirim sizde sadece devir daim pompasini degistirdiniz dogrumudu?

 

Dışarıdaki fiyatlandırma hakkında yorum yapamam.Bana verilen listeyi yukarıya ekledim.Yapıldıktan sonra herhangi bir sorun olmadı.

@HoLy

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar yaklaşık 15 bin km önce act modunu açtım ve cuma günü akşam kapattım( ondan mı diye şüpeleniyprum) sabah araçla okula giderken uyarı verdi su sıcaklığı çok yüksek aracı durdurun diye baktım hararet 100-120 civarına gelmiş hemen indik baktık hiç bir şey yok, sıcak fan açtım gözle görülür şekilde hararet 90 geldi. Ustaya götürdüm bağladı makine hiç bir şey çıkmadı su eksiltme yok fan çalışıyor çok az su ilave etti bir şey yok dedi. Yine kullandım aracı konyada özel servise götürdüm 120 km yolda yine 90 geçti hararet sıcak fan açınca normale dönüyor bastım devirli klima soğukta açık yükselir mi diye yok normal şekilde devam etti o usta da pc bağladı hiç bir şey yok arabada dedi resimlerini atıyorum geri dönerken yine aynını yaptı sabah okula giderken yine 90 dan sonraki çeyreğe kadar çıktı sıcak fan açınca geri yerine geliyor sonra yüksel miyor bilemedim artık sorunu karşılaşan varsa bakabilir mi ?
06f23e0ef050e73d93a43f99d7eaf2f6.jpg
antifriz degisimi yapildiysa yakin zamanda hava yapmis olabilir.. benim arabada oyle yuksrliyordu motor sivisi devirdaim olamiyor eger icinde hava yapmissa basinc olusuyor sogutma sivisi sensorunun bagli oldugu hortumu soktu usta baya bi hava ve buhar cikti ordan sonra tekrar antifiriz ekledi ... hava yapmis dedi 1 aydir bidaha hararet yukselmedi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Bugün hararet sorunu başıma geldi hem de bu soğuklarda yani. Forumu aktif kullanmama rağmen böyle bi kronik sorundan habersizdim açıkçası.yol üstünde servis olunca hemen uğradım ustaya durumu anlattım hiç bakmadan devirdaim su pompası dedi.2000civarı fiyat cıkardı yetkili servis.(aracımın tüm bakımları burada yapıldığını söylememe rağmen) iyi niyetten olmuyormuş bu işlem .ne yapmalı servis mi dışarısı mı ?tavsiyelerinize açığım

6A05D8C1-DCC4-493E-B8F2-B574C457C1FA.jpeg

 
Benimde başıma gelmişti ve servis iyi niyetten değişti.2015 tdi aracımı 2018 di galiba o zaman değişmişlerdi.

yıl önemli mi değilmi bilmiyorum ama bu kronik bir sorun aynı aracı p konumunda terk ediniz gibi servisi zorlayın doğuşla görüşün bence iyi niyete girmesi gerekir

 
@palsak doğuş derken hocam genel bi merkezi mi aramak gerek yoksa etimesguttaki servislerine gitmiştim ben orayı mı  arayayım tekrar?

 
Arkadaslar herkese merhaba. Ben Dubai'de yasiyorum 2013 model golf sahibiyim ve aracim 160bin km'de. Bende 1.5 2 senedir bu problem oluyordu. Ilk basta gosterge kendine otomatik hemen 90'a donuyordu (muhtemelen fan devreye girmesi aninda sogumasina sebep oluyordu) bu yuzden cok onemsemedim fakat son 6-7 aydir frene basip arabayi yavaslatmam gerekiyor. Frene basip araci yavaslattigimda 90'a geri donuyor gosterge. Araci farkli ustalara goturdum ilk usta radyatorun degismesi gerektigini vs. soyledi fakat yeni radyator bulamadi (nasil bulamadi oda ayri bir muamma) bu sebepten yikadilar radyatoru. Fakat ayni problem ile tekrar karsilasinca bu sefer baska bi ustaya goturdum ve bilgisayar'a bagladilar araci. Hata olarak Camshaft Sensor diye bir sensorun hatasini aldim. Turkcesi sanirim krank mili olabilir yanilmiyorsam. O parcayi degistirdiler ve radyatorun sorunsuz sekilde calistigini borularda devir daim'in oldugunu belirttiler. Eve giderken tekrar hararet problemi ile karsilastim. Burada arkadaslarin genel olarak bahsettigi devirdaim pompasi yada kayisinin sıkıstıgı yahut tam calismadigi yonde. Bu haftasonu goturecegim araci ve devirdaim pompasina, kayisina baktiracagim. Buna ek olarak aracin su eksiltmesi vs. yok. Yagi ve suyu tamam. Su olarak antifriz kullaniyorum. Fakat burasi gercekten cok sicak kis aylarinda bile 26 28 derece oluyor. Yaz aylarinda 50-53 dereceyi goruyoruz temmuz ortasinda. Tavsiye verebilecekler varsa simdiden tesekkur ederim.

 
@cooljack5 hocam merhaba iyi günler aracınız 1.6 TDI ünite ise muhtemelen elektrikli su pompası (devirdaim) arızası oluşmuştur. Kronik olarak çoğu dizel golf 7 de görülen bir arıza. Su kaçağınız olmadığını varsayarak bu kanıya varıyorum. Yahut yakın zamanda ilave edilen belirli miktardaki soğutma sıvısından kaynaklı oluşan havadan da olabilir bunu da yine bilgisayar ile hava alma işlemi sonrası sorununuz ortadan kalkacaktır.

 
Oncelikle cok tesekkurler @OKAN7716 aracim benzinli, su kacagi yok dogrudur fakat ilave su eklemesinde bulunmadim yakin zamanda ve bu problem yaklasik 1.5 2 senedir devam etmekte. Bu sure zarfinda birkac sefer yag su degisikligi yaptim ve bu hatayla karsilasmaya devam ediyorum. Umarim sorunun cozumunu buluruz. Aracimdan cok memnunum fakat sicaklik arttigi icin bu tarz gozum surekli gostergede kullaniyorum araci. Artinca sicaklik haliyle insanin morali bozuluyor ve o an frene basmak durumunda kaliyorum. Bazen akan trafikte bu sekilde frene basip yavaslamam tehlikeli olabiliyor. Umarim devirdaim pompasiyla alakalidir. Bu cumartesi gunu goturecegim. Bir sorum olacak eger ilave edilen belirli miktarda sogutma sivisindan kaynaklanan olusan havanin mevcudiyeti araci bilgisayar'a baglayinca cikar mi? Simdiden cok tesekkurler.

 
Oncelikle cok tesekkurler @OKAN7716 aracim benzinli, su kacagi yok dogrudur fakat ilave su eklemesinde bulunmadim yakin zamanda ve bu problem yaklasik 1.5 2 senedir devam etmekte. Bu sure zarfinda birkac sefer yag su degisikligi yaptim ve bu hatayla karsilasmaya devam ediyorum. Umarim sorunun cozumunu buluruz. Aracimdan cok memnunum fakat sicaklik arttigi icin bu tarz gozum surekli gostergede kullaniyorum araci. Artinca sicaklik haliyle insanin morali bozuluyor ve o an frene basmak durumunda kaliyorum. Bazen akan trafikte bu sekilde frene basip yavaslamam tehlikeli olabiliyor. Umarim devirdaim pompasiyla alakalidir. Bu cumartesi gunu goturecegim. Bir sorum olacak eger ilave edilen belirli miktarda sogutma sivisindan kaynaklanan olusan havanin mevcudiyeti araci bilgisayar'a baglayinca cikar mi? Simdiden cok tesekkurler.
Su ilavesi yerine antifriz kullanmanız iyi bir şey fakat koyduğunuz antifrizin saf antifriz mi yoksa kullanıma hazır dediğimiz (ready to use / fabrikada şişelenmeden önce seyreltilmiş antifriz) mi bunu bilmeniz lazım., saf antifriz soğutma sisteminin optimum seviyede çalışmasını sınırlar., tabii bu ilave 250-300 ml. gibi az bir miktar ise o kadardan bişey olmaz.,

İstanbul gibi bir şehirde (%50 antifriz %50 saf su /distile su) şeklinde kullanıyoruz.,

Ama Dubai gibi aşırı sıcak bir iklimde (%40 antifriz %60 saf su) şeklinde dolum yapılmalıdır., Ve asla çeşme suyu, içme suyu vs.. kullanılmamalıdır., (saf su / distile su / de-iyonize su / demineralize su)

**Diğer önemli şey; kullandığınız antifriz tipi G13 tip olması gerekiyor., piyasada satılan her kırmızı/pembe renkli antifriz bizim araçlar için uygun değildir..!! G13 antifriz bulamazsanız., G12 Evo kullanmalısınız. 

Not: G12+ ve G12++ uygun değildir.!! G13 veya G12 Evo olmalı. (öncelik G13 olmalı) 

Dubai 'de bilmiyorum ama Türkiye 'de yetkili serviste bilee pahalı olmayan bişey 

G13 antifriz parça kodu: GA13A8JM1 (saf olanı) 

Piyasada yedek parça vs.. satan yerlerde de çok rahat bulabilirsiniz.. 

***Not 2: bu bahsettiğim G13 tip antifriz VW/Audi araçların Avrupa ve Amerika için üretilen araçlarda kullanılıyor., Orta Doğu için üretilen araçlarda da muhtemelen G13 kullanılıyordur ama siz yine de her ihtimale karşı aracın kullanım klavuzuna bir göz atmanız iyi olur. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Su ilavesi yerine antifriz kullanmanız iyi bir şey fakat koyduğunuz antifrizin saf antifriz mi yoksa kullanıma hazır dediğimiz (ready to use / fabrikada şişelenmeden önce seyreltilmiş antifriz) mi bunu bilmeniz lazım., saf antifriz soğutma sisteminin optimum seviyede çalışmasını sınırlar., tabii bu ilave 250-300 ml. gibi az bir miktar ise o kadardan bişey olmaz.,
İstanbul gibi bir şehirde (%50 antifriz %50 saf su /distile su) şeklinde kullanıyoruz.,
Ama Dubai gibi aşırı sıcak bir iklimde (%40 antifriz %60 saf su) şeklinde dolum yapılmalıdır., Ve asla çeşme suyu, içme suyu vs.. kullanılmamalıdır., (saf su / distile su / de-iyonize su / demineralize su)
**Diğer önemli şey; kullandığınız antifriz tipi G13 tip olması gerekiyor., piyasada satılan her kırmızı/pembe renkli antifriz bizim araçlar için uygun değildir..!! G13 antifriz bulamazsanız., G12 Evo kullanmalısınız. 
Not: G12+ ve G12++ uygun değildir.!! G13 veya G12 Evo olmalı. (öncelik G13 olmalı) 
Dubai 'de bilmiyorum ama Türkiye 'de yetkili serviste bilee pahalı olmayan bişey 
G13 antifriz parça kodu: GA13A8JM1 (saf olanı)
Öncelikle çok teşekkürler değerli mesajınız için [mention=520]forzaGilles[/mention] saf su ve antifriz şeklinde beraber kullanıldığından haberim yoktu. Burada ki ustalardan gördüğüm üzere satış yapılan yerlerden alınan antifrizin bidonu yada galonu nasıl telaffuz ediliyorsa, tüm antifriz’i yeterli seviye’ye gelene kadar dolduruyorlar. Ayrıyetten saf su ilave ettiklerini görmedim hiç. Acaba antifriz sularının yarısı saf su şeklinde satılıyor olabilir mi? Bilmediğimden soruyorum sadece. Su kısmında ise G12 EVO şeklinde kodlarının olduğundan da haberim yoktu. Bu cumartesi götürdüğümde antifrizin söylediğiniz şekilde saf su + G12 EVO kodlu antifriz şeklinde değiştirilmesini de rica edeceğim kendilerine.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Alınan ürüne göre değişir bidonun üzerinde concentrate veya coolant concentrate gibi bir ibare yazıyor ise saf antifrizdir (sulandırılmamış).., bidonun üzerinde ready mix veya ready to use gibi bir ibare yazıyorsa (kullanıma hazır ürün) anlamına gelir., koyulan bidonun önündeki veya arka etiketteki yazıları okumanız lazım.!! 

Ve kullanım klavuzuna bakıp üreticinin önerdiği araca uygun olan antifriz tipini öğrenmeniz lazım., yüksek ihtimal avrupa versiyon Golf ‘lerde olduğu gibi G13 uygundur ama emin olmalısınız.!! Orta Doğu çok farklı bir iklim çöl sıcağı bu sebebten üretici farklı bir antifriz tipi kullanmış olabilir. 
 

***diğer önemli konu aracınız 8 yaşına gelmiş., o sıvının kullanım ömrü 5 sene artık ömrünü tamamlamış., çoktan komple boşaltılıp değişmesi gerekirdi., tamirhaneler alet ile sıvının donma korumasını ölçerler ama antifriz sıvısı motoru sadece donmaya karşı korumaz., aynı zamanda paslanma/korozyona karşı koruma sağlar., ve sürekli ısınıp-soğumasından kaynaklı bir süre sonra pas/korozyon koruması zayıflar., kaputu açın sol tarafta antifriz eklemesi yaptığınız sıvının rengi şuan ne renk..?

Aracın şasi numarasını biliyorsanız uygun olanı öğrenebiliriz., 

Ama şunu iyi biliyoruz sizin araca: G11 G12 G12+ veya G12++ bunlar uygun değil.

 
Alınan ürüne göre değişir bidonun üzerinde concentrate veya coolant concentrate gibi bir ibare yazıyor ise saf antifrizdir (sulandırılmamış).., bidonun üzerinde ready mix veya ready to use gibi bir ibare yazıyorsa (kullanıma hazır ürün) anlamına gelir., koyulan bidonun önündeki veya arka etiketteki yazıları okumanız lazım.!! 

Ve kullanım klavuzuna bakıp üreticinin önerdiği araca uygun olan antifriz tipini öğrenmeniz lazım., yüksek ihtimal avrupa versiyon Golf ‘lerde olduğu gibi G13 uygundur ama emin olmalısınız.!! Orta Doğu çok farklı bir iklim çöl sıcağı bu sebebten üretici farklı bir antifriz tipi kullanmış olabilir. 
 

***diğer önemli konu aracınız 8 yaşına gelmiş., o sıvının kullanım ömrü 5 sene artık ömrünü tamamlamış., çoktan komple boşaltılıp değişmesi gerekirdi., tamirhaneler alet ile sıvının donma korumasını ölçerler ama antifriz sıvısı motoru sadece donmaya karşı korumaz., aynı zamanda paslanma/korozyona karşı koruma sağlar., ve sürekli ısınıp-soğumasından kaynaklı bir süre sonra pas/korozyon koruması zayıflar., kaputu açın sol tarafta antifriz eklemesi yaptığınız sıvının rengi şuan ne renk..?

Aracın şasi numarasını biliyorsanız uygun olanı öğrenebiliriz., 

Ama şunu iyi biliyoruz sizin araca: G11 G12 G12+ veya G12++ bunlar uygun değil.
5 sene omru olan sivi olarak antifrizden bahsediyorsaniz zaten her yag su degisiminde komple su bosaltilip yenisi eklenmiyor mu? Ben bu sekilde biliyorumda. Yani her yag su degisiminde 1 bidon seklinde antifriz goturuyorum genelde. Ustalar arabanin altindan kapagi var sanirim aciyorlar ve komple suyu bosaltiyolar. Komple bosaldiktan sonra yeni antifriz'i koyuyorlar arabaya. Koyulan antifrizin rengi pembe renkli. Soylediginiz sekilde G12EVO olan bir antifriz buldum internette. Ekte fotograf olarak paylasayim. Bu arada arac icin kullanim klavuzuna da bakacagim. Bildigim kadariyla burasi icin uretilen golf'ler GCC specs olarak yaziyor. Sase numarasi olarak : WVWBG4AUXDW082285

adasdasd.PNG

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
5 sene omru olan sivi olarak antifrizden bahsediyorsaniz zaten her yag su degisiminde komple su bosaltilip yenisi eklenmiyor mu? Ben bu sekilde biliyorumda. Yani her yag su degisiminde 1 bidon seklinde antifriz goturuyorum genelde. Ustalar arabanin altindan kapagi var sanirim aciyorlar ve komple suyu bosaltiyolar. Komple bosaldiktan sonra yeni antifriz'i koyuyorlar arabaya. Koyulan antifrizin rengi pembe renkli. Soylediginiz sekilde G12EVO olan bir antifriz buldum internette. Ekte fotograf olarak paylasayim. Bu arada arac icin kullanim klavuzuna da bakacagim. Bildigim kadariyla burasi icin uretilen golf'ler GCC specs olarak yaziyor. Sase numarasi olarak : WVWBG4AUXDW082285

Ekli dosyayı görüntüle 48063
Antifiriz bakımda değişmez hocam 

Antifiriz genelde değiştirmezler talep etmek lazım veya devirdaim değiştiği zaman yada radyotor de sıkıntı varsa boşaltılır yenisi konulur yani sorun çıkmalı ki değişsin yoksa periyodik olarak değsim aralığı yok bizde...

 dubai de işler nasıl bilmiyorum ama sıcak memleket belki yıllık periyodik bakıma dahil etmişler diyeceğim ama bilemedim şimdi...

 

Antifiriz bakımda değişmez hocam 
Antifiriz genelde değiştirmezler talep etmek lazım veya devirdaim değiştiği zaman yada radyotor de sıkıntı varsa boşaltılır yenisi konulur yani sorun çıkmalı ki değişsin yoksa periyodik olarak değsim aralığı yok bizde...
 dubai de işler nasıl bilmiyorum ama sıcak memleket belki yıllık periyodik bakıma dahil etmişler diyeceğim ama bilemedim şimdi...
 
Çok teşekkürler @Mmt0634 burada yağ değişimi mesela 10bin yahut 5bin km ise motor yağı ile beraber her seferinde yağ filtresi, hava filtresi(duruma göre temizlenebilirse temizlik sadece.) ve antifriz değişimi yapılıyor. Ben her seferinde antifriz alıyorum ve gözümün önünde boşaltıyorlar antifrizi. Zaten çok pahalı bir şey olmadığından pek dikkat etmedim. Genelde iyi diye aldırdıkları 40 birleşik arap emirlikleri dirhemi. Oda 80-90 tl ediyor Türk Lirası ile. Fakat az evvel beyefendinin söylediği 90 aed. Yani 180 TL civarındaymış. Bundan sonra kesinlikle o antifrizden kullanacağım. Türkiye’de ne sıklıkla değiştiriyorlar? Bu arada bir güncelleme yapayım. Arabayı genelde işim gereği bir yerlere yetişmek için hızlı kullanıyorum. Bugün arabayı yormadan sıkmadan arabayı yokuş vs çıkarken zorlamadan çıktığımda hararetle ilgili tek bir problem yaşamadım.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Geri
Üst Alt