Fan müşürü arızası olabilir mi? Yardım lazım dostlar.


Bu durumun bir belirtiside arac sogukken titreme yapmasidir diye biliyorum. 

 

Dpf temizlik zamanı gelmiştir. Sürekli kısa mesafe kullanıyorsanız normal. Devirli şekilde biraz uzun yol yaptınız mi geçer hocam


Tahmininiz doğru Hocam

Işık yanmadan DPF temizliği yapıyor.

Kısa mesafeli veya düşük devirde sakin kullanmanın doğal sonucu.

Sorun yok. 

Açtığınız konuyu ilgili başlığa taşıdım. Konuyu baştan itibaren okumanızı tavsiye 
Depo isigi yanik gezmeyin ekstra olarak onu soyleyim.Isik yanarsa temizlik hic baslamaz.1000 devirde pasif bile calisamadan surekli dolar ve isik yanar.

Mumkun oldugukca isik yanik gezmeyin bu yuzden dolayi
Yorumlar için teşekkürler,

Bu durum ile önceki karşılaşmalarımda bende öyle tahmin ediyordum, ama dediğim gibi en son bu durum ile karşılaşmadan 2-3 gün önce şehir dışı 700km mesafeye gidip geldim. Bu arada temizlenmemiş demek :)

 
Herkese merhabalar

Bugün size şöyle bir sıkıntımdan bahsedeyim

Devir saati motoru zorlayacak hiç bir etken yokken yani klima kapalı motor sıcaklığı normal iken araç resimdeki gibi 1 in altına inmiyor

7ca22f91352629fd05b13a97d48e8eef.jpg


Bu durumdaykende start stop çalışmıyor ve freni bıraktığımdada herzaman ki konforlu kalkışını yaptırmıyo ayağını birden debriyajdan çekip kalkarsın gibi sarsıyor insanı

Siz üstadlarıma sorum neden devir saati kendi kendine 1 in üstüne çıkar

 
Herkese merhabalar

Bugün size şöyle bir sıkıntımdan bahsedeyim

Devir saati motoru zorlayacak hiç bir etken yokken yani klima kapalı motor sıcaklığı normal iken araç resimdeki gibi 1 in altına inmiyor

7ca22f91352629fd05b13a97d48e8eef.jpg


Bu durumdaykende start stop çalışmıyor ve freni bıraktığımdada herzaman ki konforlu kalkışını yaptırmıyo ayağını birden debriyajdan çekip kalkarsın gibi sarsıyor insanı

Siz üstadlarıma sorum neden devir saati kendi kendine 1 in üstüne çıkar
Değerli Ozan Hocam

Tamamen normal bir durum.

Sakin kullanıcılar, güzergahı kısa olanlar veya yoğun trafikte kullananların yaşadığı bir durumdur. 

Devir yükselmesi yanı sıra fan da gürültülü bir şeklide çalışacaktır. 

Pasif rejenerasyon işlemi deniyor buna Hocam 

Dpf ışığı yanmadan bu işlemi yapması haklı olarak endişeye neden olur .

Detaylı bilgi için mesajınızı taşıdığım konuya göz atabilirsiniz.

Iyi forumlar. :)

 
Bugün akşam serinliğinde arkadaşlar bikaç yere gittik trafiğe takılmadık araç aşırı zorlanmadı sakin kullanım anlayağınız. arkadaşı bırakırken senin araba çok fan açıyor bir sıkıntı olmasın dedi. banada öyle geliyordu ama yeni araba alınca huyunu suyunu bilmediğimden normaldir heralde diyip geçiştiriyodum. 90 km hızla serin serin giderken hararet göstergesi  90da sabit fakat yağ sıcaklığı 102leri falan gördü. eve geldim park ettim araç rolantide çalışırken fan uzun süre açık kaldı. 6.5 dakika sonra fan durdu. su seviyesine baktım minimumun üzerinde biyerlerde duruyor pembe su. ayrıca havalandırmadan içeri sıcak hava geliyor lowda olmasına rağmen.

araç 2016 dizel ve 8binde 

ne yapmalıyım dosylar yarın servise bir uğrayayım mı ?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bugün akşam serinliğinde arkadaşlar bikaç yere gittik trafiğe takılmadık araç aşırı zorlanmadı sakin kullanım anlayağınız. arkadaşı bırakırken senin araba çok fan açıyor bir sıkıntı olmasın dedi. banada öyle geliyordu ama yeni araba alınca huyunu suyunu bilmediğimden normaldir heralde diyip geçiştiriyodum. 90 km hızla serin serin giderken hararet göstergesi  90da sabit fakat yağ sıcaklığı 102leri falan gördü. eve geldim park ettim araç rolantide çalışırken fan uzun süre açık kaldı. 6.5 dakika sonra fan durdu. su seviyesine baktım minimumun üzerinde biyerlerde duruyor pembe su. ayrıca havalandırmadan içeri sıcak hava geliyor lowda olmasına rağmen.

ne yapmalıyım dosylar yarın servise bir uğrayayım mı ?
Hocam aracınız dizel mi?

Yağ sıcaklığı artabilir onda sorun yok, otobanda 4-5 dk boyunca 210 km/h hızla giderken baktığımda 114 derece olmuştu yağ sıcaklığı, aracı sıkıştırdığınız zaman artıyor. 

Pembe su bende de aynı seviyelerde. 

Sıcak hava için bir yorumum yok malesef. 

 
@fcsrn evet hocam dizel.peki bu havalandırmadan sıcak gelmesi olayı biraz anormal gibi duruyor 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bugün akşam serinliğinde arkadaşlar bikaç yere gittik trafiğe takılmadık araç aşırı zorlanmadı sakin kullanım anlayağınız. arkadaşı bırakırken senin araba çok fan açıyor bir sıkıntı olmasın dedi. banada öyle geliyordu ama yeni araba alınca huyunu suyunu bilmediğimden normaldir heralde diyip geçiştiriyodum. 90 km hızla serin serin giderken hararet göstergesi  90da sabit fakat yağ sıcaklığı 102leri falan gördü. eve geldim park ettim araç rolantide çalışırken fan uzun süre açık kaldı. 6.5 dakika sonra fan durdu. su seviyesine baktım minimumun üzerinde biyerlerde duruyor pembe su. ayrıca havalandırmadan içeri sıcak hava geliyor lowda olmasına rağmen.

araç 2016 dizel ve 8binde 

ne yapmalıyım dosylar yarın servise bir uğrayayım mı ?
Değerli Hocam

Tamamen normal bir durum.

Sakin kullanıcılar, güzergahı kısa olanlar veya yoğun trafikte kullananların yaşadığı bir durumdur. 

Devir yükselmesi yanı sıra fan da gürültülü bir şeklide çalışacaktır. 

Pasif rejenerasyon işlemi deniyor buna Hocam 

Dpf ışığı yanmadan bu işlemi yapması haklı olarak endişeye neden olur .

Detaylı bilgi için mesajınızı taşıdığım konuya göz atabilirsiniz.

 
Hocam bende de du defalarca oldu. Korkulacak birşey değil. DPF ekranda bugüne kadar hiç yanmadı bende. Hep pasif temizleme de çalıştı sistem. Rahat olun derim Keyfini surun aracınızın.

 
"Dizel partikül filtresi"ni aratırken bu konuya denk geldim ve hortlatmak istedim :)

Rejenerasyon uyarısı aracımda (1.6 TDI) 4-5 depoda bir ancak yanardı ve sönmesi 45 dakika ile 1 saat arası sürerdi.

Fakat özellikle son 2 haftadır 1 depoda 2-3 defa yanmaya başladı ve şehirlerarası yolda 3000 devirde 45 dakika kesintisiz gitsem de sönmedi. Akabinde, bir yerde durduktan sonra aracı tekrar çalıştırdığımda uyarı artık yanmıyordu.

En son yandığında ise eve geldiğim için aracı stop ettim ve yaklaşık 1 dakika kadar fan çalışıp kapandı.

Yakıtı sürekli Shell'den alıyorum. Acaba DPF mi doldu? Araç 163.000'de. Bakım aralıklarında bu filtrenin temizliğiyle ilgili bir şey görmedim fakat acaba temizletmek gerekiyor mudur?
 
..

Ekranda ışık yakan ,
Aktif rejenerasyon mu 4-5 depoda bir yani 4000-4500 km de bir oluyordu?

çok sık yanıyormuş . Bu durum icerdeki süzgeçin üzerinde artık yanıp dışarı atılamayacak miktarda partiküllerin biriktigine işaret olabilir.

Bende 77.000 km ye gelinceye kadar sadece 2 kere ekran uyarısı yani aktif rejenarasyon oldu .

Pasif yani ışık yakmayan rejenerasyon her 300-340 km de bir başlıyor. (Devirin rölantide 1000 de çalışması stop edince fan çalısması ama ışık yakmadan)
20-25 dk 20-25 km 2000 devir kullanımla sonlanıyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
"Dizel partikül filtresi"ni aratırken bu konuya denk geldim ve hortlatmak istedim :)

Rejenerasyon uyarısı aracımda (1.6 TDI) 4-5 depoda bir ancak yanardı ve sönmesi 45 dakika ile 1 saat arası sürerdi.

Fakat özellikle son 2 haftadır 1 depoda 2-3 defa yanmaya başladı ve şehirlerarası yolda 3000 devirde 45 dakika kesintisiz gitsem de sönmedi. Akabinde, bir yerde durduktan sonra aracı tekrar çalıştırdığımda uyarı artık yanmıyordu.

En son yandığında ise eve geldiğim için aracı stop ettim ve yaklaşık 1 dakika kadar fan çalışıp kapandı.

Yakıtı sürekli Shell'den alıyorum. Acaba DPF mi doldu? Araç 163.000'de. Bakım aralıklarında bu filtrenin temizliğiyle ilgili bir şey görmedim fakat acaba temizletmek gerekiyor mudur?
Normalde temizlenmesi insan sağlığı açısından (temizleyecek kişi için çok tehlikeli) normalde değişmesi lazım ama ciddi şekilde pahalı., sanayide temizleyen yerler var..
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@forzaGilles

Eger gercekten dpf mefta oldu ise ? (Sanmıyorum)

Partikül filtresini sökerek Fiziksel temizleme işlemi 700-800 lira ! Sanayi alemlerinde.

Bu islem scc nin aracında 10 yıl yada 165 bin km idare eden dpf nin yeni ömrünü 80 bin yada 5-6 yıla kadar düsürecektir. Sıfır Orjinal gibi gitmez fiziksel temizleme sonrası

Dogusta 18 bin liralar falan konusulur dpf ye yazık.kimse de vermez zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Yorumlar için teşekkürler @Savatage @forzaGilles

Kök nedeni buldum sanırım. Zaten düşük devirde süren birisiydim; bir de yaklaşık 6 aydır (haftada 1-2 defa) evden 1.5 kilometre ötedeki yere gidip 1 saat koşup aynı yolu geri dönüyordum. Sanırım bu 6 aylık sürede bu tip kullanım bu iyice tıkanmaya sebep oldu. Hararet ibresi hiç yükselmeden 3 kilometrelik bir seyahat...

Ekranda ışık yakan ,
Aktif rejenerasyon mu 4-5 depoda bir yani 4000-4500 km de bir oluyordu?
Evet, aynen öyle.

Normalde temizlenmesi insan sağlığı açısından (temizleyecek kişi için çok tehlikeli) normalde değişmesi lazım ama ciddi şekilde pahalı., sanayide temizleyen yerler var..

Koruyucu maske, gözlük ve eldivene rağmen tehlikeli olur mu acaba? Evet, fiyata bakınca şok geçirdim. Parça fiyatı internette 13.000-15.000 TL arası...
Peki sökmeden, aşağıdaki ürünlerle aracı lifte kaldırabilirsem kendim temizleyebilir miyim acaba? Bir de cihaza bağlanınca kaç gram kurum olduğunu da ölçüyorlarmış sanırım. Kendim yapamazsam önce ölçtürüp sonra bu ürünlerle talimatlardaki gibi temizleyecek bir yer bulacağım:

Temizleyici: https://www.liquimolyturkey.com/dizel-partikul-filtre-dpf-temizleyici-1-lt-5169
Durulayıcı: https://www.liquimolyturkey.com/dizel-partikul-filtre-dpf-durulayici-500-ml-5171
Koruyucu: https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-pro-line-dizel-partikul-filtre-korumasi-1-kg-5123 (Bunu 6 kez kullanabilirim)

426 TL malzemeler, 100 TL de işçilik tutar sanırım @Savatage filtre ömür uzatmaca...
 

Eee tamam o zaman.

45 kmlik aktif rejenerasyon terapisi + 2500 devir ile bir sürüş sart gözüküyor.

Pasif rejenerasyonda 20-25 km 2000 devir yeterli.

Zaten üstekki mesajımda dpf nin mefta olma ihtimali icin SANMIYORUM demistim.

Tdi lar icin 160 binlerde dpf mefta olsa tüm ticari caddy/transporter sahipleri isyan ederdi forumlarda.

Kullanım güzergahı full sehiri olan uzun yol + devir + cevre yolu pek görmeyen tdi lar icin 220 bin sonrası değisimlere rastladım yurtdısı forumlarda.

Genel varyans (rastlanma olasığı)

Ortalama bir tdi da 280-300 bin sonrası

Sizin tdi transporter kac km idi ?
Oldumu dpf ile ilgili bir sorun ?
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst Alt