Fan müşürü arızası olabilir mi? Yardım lazım dostlar.


@calik evet ama hocam durduğu yerde cihazla yapılıp aracı cihazın gazlaması daha iyi işlem bağlamadan yönlendirme yapıyor tum ışıkları klimayı açın diyor durdugu yerde gaz alırken hararet yapmaması amacıyla ve bo bir alanda yapılsında ortalık duman dumana gidiyor

 

Emrah hocam bide benim araç kısa mesafede bile fan çalıştırıyor havalarda çok sıcak değil neden fan çalışıyor acaba

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@calikdegerli hocam bu tpl denen dosyayla yetkili servislere veriliyor aracın kaydı acılınca şikayetinize göre dosyadan bu arızaya istinaden güncelleme atılır 

örn motor devrı orantısız veya kronik bir sıkıntı yüzünden açılır kımi zaman bu yazılımı atan teknisyen bile bilmez ne için attığını bu yazılımı

ben özel servisteyim hocam 

 
@ali00223  hocam yolda normaldede birçok kez fan açıp kapatır

klima açıkkende bazen durup çalışır fanın sesını duydugunuz için size rahatsız edici geliyor olabilir hararet 90'ın üzerine çıkmıyorsa sorun yok hocam

 
Yok hocam hararet 90 ın üstüne çıkmıyor

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@ali00223 o zaman merak etmeyin degerli hocam klima 1. kademedeyse bile fan çalışıp durur sık aralıklarla

 
@calik evet ama hocam durduğu yerde cihazla yapılıp aracı cihazın gazlaması daha iyi işlem bağlamadan yönlendirme yapıyor tum ışıkları klimayı açın diyor durdugu yerde gaz alırken hararet yapmaması amacıyla ve bo bir alanda yapılsında ortalık duman dumana gidiyor
Değerli Emrah hocam, ne demek istediğinizi tam olarak anlıyamadım açıklıyabilirmisiniz..? :)

 
@forzaGilles dizelin partikül boşaltma işleminin cihazla yapılması ısı sensörü sökülüp ilaç partiküle busaltılarak daha iyi bir temizlik olur 

cihazın adımları şöyle ali hocam rehberli ponksiyonlar seceneğinden motor elektroniğine bağlanılıyor

ardından partikül doluluk oranı seceneği çıkıyor 

arac rolantıdeyken doluluk miktarını hesaplayıp ekrana çıkartıyor 27 mg altındaysa bosaltma işlemi başlatmıyor ama üzerindeyse aracın motorunu 90 dereceye kadar ısıtın dıyor sonrakı adım farlar klıma tüm elektrik aksamını yakın diyor ve sonrasında herşey hazırsa kendisi deviri yükselterek boşaltma işlemini yapıyor bu işlemi açık bir alanda yapmak gerekiyor çok fazla zehirli duman atıyor egerki yanlışım varsa düzeltin degerli hocam 

 
@EMRAH ATTS Detaylı açıklamanız için teşekkürler Emrah hocam :'( Ayrıca anladığım kadarıyla da aracın kendisinin temizleme yapması için de; Ya boş yol bulup 4. viteste en az 70km hızla 15 dk. sürüş yapacağız.., yada calik arkadaşımızın aşşağıda alıntı olarak yazdım bahsettiği gibi yapacağız doğrumudur..??

(Zamanınız var ise ya süreceksiniz ya da boşta çalıştırarak yakma işleminin bitmesini bekleyeceksiniz. Boşta çalıştırırken sabit gaz vererek (en çok 2000 rpm) de yakma işlemini hızlandırmayı deneyebilirsiniz.

Dikkat etmeniz gereken, boşta çalışırken yakma işlemini bitirse bile rölanti kendiliğinden 800 e dönmeyebiliyor. Onun için ara sıra (2-3 dakikada bir) gaz pedalına dokunarak veya gaz vererek normal rölantiye dönüp dönmediğini gözleyin. Ne zaman dönerse (zaten çalışmakta olan radyatör fanı da duracaktır - klima kapalı ise -) yağ sıcaklığına bakın 100 C altı ise 5 -10 s bekleyip stop edebilirsiniz..)

 
@forzaGilles degerli hocam açık soylemek gerekirse @calik hocam saygılarımla araç durdugu yerde cihazda devir yükselterek yapıyor bunu cihaz olmadanda yapmak tabiki mantıklı geliyor yani ali hocam sorun olucagını sanmıyorum 

 
Bende eski polomda 41 binde yanmıştı dpf sonra sattım zaten şu andada golfte 1.6 tdı haftada 1 120-130 km nın üzerinde kuzey cevreyolunda surmeye calısıyorum ya da motor ısındımı devirli kullanıyorum arada sürekli sehirici dur kalk araba bunalıyor.

 
@forzaGilles degerli hocam açık soylemek gerekirse @calik hocam saygılarımla araç durdugu yerde cihazda devir yükselterek yapıyor bunu cihaz olmadanda yapmak tabiki mantıklı geliyor yani ali hocam sorun olucagını sanmıyorum 
Bugün benimki DPF yakma yaptı tesadüf. Manuel vitesli taşıtı olanlar, şehir içinde sürüşte, vites göstergesine baktıklarında, sık sık "vites küçültme 4>3, 3>2, 2>1" uyarısı görürseler anlayın ki yakma işlemi yapıyor motor. Bu durumda rölantinin de 1000 rpm civarı olduğunu göreceksiniz.

Benim önerim böyle bir durumda hedefinize vardınız, uzun süreli park edip gidecek iseniz ve zamanınız var ise bırakın rölantide çalışarak yakma işini bitirsin. Çünkü stop ederseniz yakma yarım kalıyor, park edip giderseniz de soğuyor, tekrar çalıştığında yeniden yakmaya çalışıyor ve bu böyle sürüyor.

Kısa süreliğine duraklayıp tekrar yola devam edecek iseniz yukarıdaki gibi beklemeden stop edebilirsiniz elbette çünkü 3-5 dakika içinde zaten tekrar motoru çalıştıracağınız için motor sıcak olarak kaldığı yerden yakmaya devam edecektir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@calikdegerli hocam gecmiş olsun bu kunuyu canlı canlı yasayıp helebirde lambanın sonmesıne çok sevindim :'(

 
Yanlış anlaşılma oldu @EMRAH ATTS lamba bende şu ana kadar hiç yanmadı. 30.000,- km deyim. Sadece motorun davranışlarından yakma olduğunu anlıyorum.

 

Bugün benimki DPF yakma yaptı tesadüf. Manuel vitesli taşıtı olanlar, şehir içinde sürüşte, vites göstergesine baktıklarında, sık sık "vites küçültme 4>3, 3>2, 2>1" uyarısı görürseler anlayın ki yakma işlemi yapıyor motor. Bu durumda rölantinin de 1000 rpm civarı olduğunu göreceksiniz.

Benim önerim böyle bir durumda hedefinize vardınız, uzun süreli park edip gidecek iseniz ve zamanınız var ise bırakın rölantide çalışarak yakma işini bitirsin. Çünkü stop ederseniz yakma yarım kalıyor, park edip giderseniz de soğuyor, tekrar çalıştığında yeniden yakmaya çalışıyor ve bu böyle sürüyor.

Kısa süreliğine duraklayıp tekrar yola devam edecek iseniz yukarıdaki gibi beklemeden stop edebilirsiniz elbette çünkü 3-5 dakika içinde zaten tekrar motoru çalıştıracağınız için motor sıcak olarak kaldığı yerden yakmaya devam edecektir.
degerli hocam benimki dpf yakma yaptı tesadüf dediğinizden lambanın yandığını sandım ben pardon

 

Geri
Üst Alt