Golf 7'nin rakiplerinden neyi üstün?


Astra J kasadan Golfe geçmiş biri olarak. Golfü almadan önce Yeni Astrayı incelemiş test sürüşü yapmış biri olarak Astranın Golfü yakalaması için önünde çok uzun yıllar var.

 

Açıkcası golf keyifi çok farklı bir otomobil

 
Arkadaşlar çoğu özellikten bahsetmişler. ben premium C segmenti araçlar ile kıyaslama yapmak istiyorum.

öncelikle bu kıyası yaparken ülemizdeki satış fiyatlarını gözönüne almak lazım. 1 serisi, A3 ve A serisi adam gibi donanımla Passat fiyatına satılmaktadır. Passat her halükarda daha iyi araçtır. buradan bile yaklaşım yapılabilir.

bmw 1 serisi bekar aracıdır. broşürdeki bol donanımlı 1 serisini almak neredeyse imkansızdır. türkiye paketleri vardır. eğer bu paketleri almazsanız hem çok uzun bir teslim süresi hem de acayip bir fiyat çıkıyor. 

A3 geçen sene sonu kampanyası ile bence ederi neyse o fiyattan satıldı. ancak benim aklımdaki A3 türkiye'de satılmıyor. 2017 yılında 2007 yılında satılan araçtan çok farkı olmayan donanımlar sunuluyor. oysa A3 donanım olarak sınıfında hep tepede yer alırdı. bugün makul ücretlerle birçok sürüş destek asistanı tüm kompakt sınıfta sunulurken. S-line görünüm var diye aracı FULL diye pazarlamak şark kurnazlığıdır. 

mercedes A serisi görünüm olarak sportif olsa da BMW 1 serisi ile kapışamaz. çünkü motorlar cansız. dizele zaten yorum bile yapmıyorum. olduğu gibi dış görüntüden oluşan bir araç. iç mekandaki A101 tableti de cabası.

bu 3 araç içinde A3 bence en mantıklı araç çünkü totalde daha kaliteli ve rafinedir.

Peki golfün avantajı nedir?

- her kesime hitap etmesi. 

- geniş motor ve donanım seçeneği

- makul opsiyonlar

- aile kullanımına uygun

- dsg hariç neredeyse sorunsuz.

 
Arkadaşlar çoğu özellikten bahsetmişler. ben premium C segmenti araçlar ile kıyaslama yapmak istiyorum.
öncelikle bu kıyası yaparken ülemizdeki satış fiyatlarını gözönüne almak lazım. 1 serisi, A3 ve A serisi adam gibi donanımla Passat fiyatına satılmaktadır. Passat her halükarda daha iyi araçtır. buradan bile yaklaşım yapılabilir.
bmw 1 serisi bekar aracıdır. broşürdeki bol donanımlı 1 serisini almak neredeyse imkansızdır. türkiye paketleri vardır. eğer bu paketleri almazsanız hem çok uzun bir teslim süresi hem de acayip bir fiyat çıkıyor. 
A3 geçen sene sonu kampanyası ile bence ederi neyse o fiyattan satıldı. ancak benim aklımdaki A3 türkiye'de satılmıyor. 2017 yılında 2007 yılında satılan araçtan çok farkı olmayan donanımlar sunuluyor. oysa A3 donanım olarak sınıfında hep tepede yer alırdı. bugün makul ücretlerle birçok sürüş destek asistanı tüm kompakt sınıfta sunulurken. S-line görünüm var diye aracı FULL diye pazarlamak şark kurnazlığıdır. 
mercedes A serisi görünüm olarak sportif olsa da BMW 1 serisi ile kapışamaz. çünkü motorlar cansız. dizele zaten yorum bile yapmıyorum. olduğu gibi dış görüntüden oluşan bir araç. iç mekandaki A101 tableti de cabası.
bu 3 araç içinde A3 bence en mantıklı araç çünkü totalde daha kaliteli ve rafinedir.
Peki golfün avantajı nedir?
- her kesime hitap etmesi. 
- geniş motor ve donanım seçeneği
- makul opsiyonlar
- aile kullanımına uygun
- dsg hariç neredeyse sorunsuz.
Harika bir özet. A ve 1 serisinin darlığı da ayrı bir detay burada. Aile kullanımı için.
 
@budak1903 hocam 2008 den beri dsg araç kullanıyorum kendi aracım olarak ıslak kuru kavramalı neredeyse tüm modelleri kullandım benim ve çevremedeki dsg sahibi kimsenin aracında kavrama bitmesi haricinde ( o da vakti geldiği için ) kapağı bile açılmadı bana göre dsg sorunsuz mükemmel ve zarif bir ekipman 

 
Değerli @34Golf44  Hocam

Başlık kavga çıkartır cinste olmuş... :000073-medium:

Fanatiklikten uzak Ve Olabildiğince bütün markaların ve fikirlerin özgürce yer bulabildiği bir platform hayali ile yola çıktık. 

Çünkü fanatizm bir gurubun ateşli bir ferdi olmak bakımından evet aidiyet açlığımızı giderebilir ve bizi bir yere bağlar ancak bizi farklı fikirlerin bize kazandıracağı yeni ufuklarda mahrum ederek o bağlı olduğumuz yerin bize verdiklerinin dışında bir tadı, nimeti, lezzeti de imkansız kılar ve bizi monoton veya monotat bir hayata mahkum edebilir. 

Size tersini vaadi ediyorum.

 Düzeyli diyalog ve karşılıklı  saygı kendimizi son derece değerli hissettirir.

"Yahu kardeşim nereden uyduruyorsunuz bunları ben sevdim mi tam severim. Size ne nasıl sevdiğimden?" de diyebilirsiniz. En doğal hakkınız ama bunu demek istediyseniz sizden de en doğal hakkımız olan huzurumuzu korumak için bu tip yaklaşımlarla bizi uçlara götürmeye direnme hakkımızı iade ediniz.

Sanırım binlerce sayfa yazan ve baska sizin gibi yazacak olanların da yazmasına vesile olan birinin Golf sevgisini sorgulamazsınız ...

İşte yanıtım. 

Golf metal, cam, plastik, lastikten oluşan bir metal yığınıdır. 

Onu değerli yapan onu hayatlarında hangi değeri ve yeri verdiğine karar veren kullanıcılarıdır

 
golfün en üstün yanı bilene tabiki istediğiniz donanımı alıp istemediğinizi almamanızdır, tabi fanatizim kısmına giren kişiler paranızla rezil oluyorsunuz 2-3 ay sıra bekliyorsunuz, aslında bende öyle bilenlerdendim, şimdi diğer markaların çoğunda aylarca depoda bekleyen bayinin insafına kalmış bir kaç çin malı ekran basamak eklenerek alibabadan 100 dolara aldığımız ekranları 2000-3000 bin farkla bize satmalarına bişey demeyenlerin bu sıra meselesine takık olması gerçekten şehir efsanesi, tabi bu efsane bir yandanda markanın sürekli konuşulmasına gündemde kalmasına bilmeden olsada reklamının yapılmasını sağlıyor bence, çok üstün bir araç değil alırken çok şey bekleyip alınca hayal kırıklığı yaratmasın, kendi adıma ilk defa kullandığım bir araç, kpss yi taban puandan kazanmış bir araç bence :)  geçenlerde bir arkadaş amerikada ki vw bayisine gitmişti, orada reno, pejo gurubunun satılmadığını söylemişti, (doğruysa eğer) golf taban puandan amerikaya girmiş konforlu bir araç, sevdiğimden değilde abd beklentileri yüksek bir ülke, yukarıdaki sorular dh'da yazsaydı akşamına herkez 5 er gün ceza almıştı :)  

 
Dıştan bakınca sizi heyecanlandırmayan.
Ancak içine oturunca sizi çok farklı nedenlerle mutlu edebilen bir teneke parçasının ismidir golf.
Herkesin mutlu olduğu özellik-öğe farklıdır.
Ama bunları bulup buluşturup bu teneke parçasının içine sığdırmak ta maharettir.
Türkiye de milyonlarca araç satılmaktadır. Her araç sahibi için kendi aracı dünyanın en iyi aracı gibi gelir.
Zevkler ve renkler görecelidir.
Araba seçimi de öyledir.
O yüzden araç testleri harici
Şu araba üstündür bu araba sahipleriyle konuşurken ne diyelim gibi münakaşalara girmek tartışma harici birşey kazandırmaz.
Eğer beğenip aldıysanız ve mutluysanız gerisi inanın boş laftır. Keskin laflar ve görüşler itici gelir insanlara.
Vesselam...

 
bu arada hiç kimsenin V40'tan bahsetmemesi Volvo adına ne kadar üzücü :/

 
Volvo olmamasının çok nedeni var aslında, 1.6 Dizel ünite Psa grubunun ortak ünitesiydi sanıyorum 2015 yılının sonlarında anlaşmaları bitti, ve üretimi 2.0 Dizel ünite üzerinden yapılmaya başlandı.

Mevcut piyasada zaten zor yer bulan volvo bu değişimden sonra satış rakamları yine Kendi standartlarında devam ediyordur.

 
Kendim Golf kullanıcısıyım.İşyerinden yakın arkadaşımda son nesil bmw 1 serisi var.Yakın yerlerde oturduğumuz için kendisi ile sırayla tek araç ile işe gidiyoruz.

Kendisi de kabul ediyor ki Golfün iç mekan kalitesi ve göze hitap etmesi daha üst seviyede.Ayrıca yol konforunun da daha iyi olduğunu kendisi söyledi.1 serisinin Golften üstün yanı sürüşünün daha zevkli, marka algısının daha yüksek olması.Bunun dışında bir artısı olduğunu ben de düşünmüyorum.

İşyerinden başka bir tanıdığımda da Mercedes Cla var.A serisinin sedanı yani.Ben hayatımda bu kadar konforsuz bir araç görmedim desem yeridir.Benim hissetmediğim çukurlara bile girerken adeta durarak yavaşladığı halde Golften daha fazla sarsılıyordu araç.Ayrıca iç mekan kalitesi kesinlikle parlatılmış sert plastik oyuncaklar gibi.1 serisi, A3 ve Golf ile yakından uzaktan alakası yok.A serisinin amblemi dışında bu araçların yanında karşılaştırmada yer alması bile mucize bence.

Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi.Golf mk7 yaşayan bir efsanedir.Kompakt sınıfta bu kalite seviyesine bir daha çıkılabileceğini ben açıkçası düşünmüyorum.

Bazen önceki arabam Mk3 leonun Fr versiyonlarına gönlüm kayıyor.Birkaç ilan fotoğrafına bakınca Fr daki ekstra özellikler: sunroof, led farlar , yuksek performans vs bile gözümde önemsiz oluyor.Sanırım ben de bir Golf Tutkunu olmuşum.

 
Benim de naçizane düşüncem Golf premium C segmentine geçmeden premium hissi veren bir araç olması nedeniyle potansiyel rakipleri olan astra, focus, 308, i30 la kıyaslanmak yerine hep a3, bmw 1, A ya da v40 ile kıyaslanır. Yani golfü kıyasladığımız araçlar hep kendi sınıfının üstü araçlar olur. O nedenledir ki golf kullanıcısı kendi sınıfındaki rakiplerinden birine geçiş yapmaz kolay kolay. Golfünü satıp focus, astra alan duymadım hiç ama tersini duyuyoruz.

Kısa zaman önce yoğun bir değiştirme psikolojisiyle premium c segmentindeki araçların tümünü test etmiştim. Bu testlerin sonucunda beni memnun eden ve geçişe değer dedirten tek araç a3 oldu diyebilirim. Değiştirmedim o ayrı. Golfün verdiği iç mekan ferahlığını sadece a3 de bulduğumu söyleyebilirim. Çok fark var mı? tabi ki yok. Kullanıcının görebildiği dokunabildiği malzemelerde ben pek kalite farkı gözlemlemedim ama kaputun altında yürüyen aksamda vardır o ayrı konu. İki araçta da aynı şanzıman aynı motorlar olduğu düşünüldüğünde çok fark olacağını da sanmıyorum açıkcası. Mesela şanzıman a3 de kuru değil de ıslak olsa deriz ki fark var ama o da yok malesef. Ayrıca audi grubu son zamlardan nasibini birhayli aldığı için aradaki fark epey açıldı. Şimdi o farkı veren biri o fiyat farkı kadar da özellik ve kalite bekliyor ama yok malesef. Dolayısıyla golf iyi, golfe devam :)      

 
şu an ötv ve euro kuru dengesizliğ yüzünden yorum yapmak zor ancak kasım ayında TSI ACT highline+ ekstralı araçlar 105-110 mertebesinden satıldı. aynı özelliklerde bmw almak imkansız çünkü öyle bir aracın ithalatı yok. 5-6 ay gibi uzun teslim ve 3 serisi fiyatına ulaşan araçlardan bahsediyoruz. peki aynı fiyata satılan 1 serisi 16" jantları ve dandik koltuk döşemeleri iel premium Alman otomobil hissi verebiliyor mu? ben ona bakarım. kalite algısı düşük bir araca daha az özellik için neden fazla para vereyim?

 
şu an ötv ve euro kuru dengesizliğ yüzünden yorum yapmak zor ancak kasım ayında TSI ACT highline+ ekstralı araçlar 105-110 mertebesinden satıldı. aynı özelliklerde bmw almak imkansız çünkü öyle bir aracın ithalatı yok. 5-6 ay gibi uzun teslim ve 3 serisi fiyatına ulaşan araçlardan bahsediyoruz. peki aynı fiyata satılan 1 serisi 16" jantları ve dandik koltuk döşemeleri iel premium Alman otomobil hissi verebiliyor mu? ben ona bakarım. kalite algısı düşük bir araca daha az özellik için neden fazla para vereyim?
Hocam öncelikle sen 1 serisini golfü kullandığın kadar kullandın mı? Biz de ankarada gta ekibi olarak golflerimiz satılmayana kadar golf 1 den çok iyi yaww diye yorum yapar dururduk taki ben 1 serisi alana kadar. Değerli hocam sen 1 serisinin boş paketine yorum yapmışsın eğerki one edition ya da m paket jantlı nbt ekranlı m direksiyonlu modeline baksaydın dandik koltuk döşemesi yorumu yapmazdın. Şimdi golf midline plusın koltukları dandik değil mi? Boş pakete bakarsak golf çöp ama gel gelelim highline act durbanlı golfe bakarsan golf şahane. Hocam ben golf sahibide oldum bmw sahibide ve ben çok yanılmışım 1 serisi hakkında arabanın uçması kaçması golften fersah fersah ötede ve hep diyorumki iyiki satmışım golfü. Ha bu arada benim arabada gırtlak dolusu nbt ekrandan y kollu jantlara anahtarsız çalıştırmadan navigasyona hepsi var çok şükür. Bmw firması sürüş dinamiğini öne çıkarır daha fazla yakar daha fazla kaçar marka premium olduğu içinde dolu araba muadillerine göre baya da pahalıdır. Araç hakkında yorum yaparken lütfen boş paketlerinin çöp özelliklerine yüklenmeyelim. Mesela vw de özel siparişle opsiyon olarak alınan anahtarsız çalıştırma ve geri görüş kamerası bile bmw de default fabrikasyon gelir. Yazı uzun oldu idare edin saygılarımla.
 

Hocam öncelikle sen 1 serisini golfü kullandığın kadar kullandın mı? Biz de ankarada gta ekibi olarak golflerimiz satılmayana kadar golf 1 den çok iyi yaww diye yorum yapar dururduk taki ben 1 serisi alana kadar. Değerli hocam sen 1 serisinin boş paketine yorum yapmışsın eğerki one edition ya da m paket jantlı nbt ekranlı m direksiyonlu modeline baksaydın dandik koltuk döşemesi yorumu yapmazdın. Şimdi golf midline plusın koltukları dandik değil mi? Boş pakete bakarsak golf çöp ama gel gelelim highline act durbanlı golfe bakarsan golf şahane. Hocam ben golf sahibide oldum bmw sahibide ve ben çok yanılmışım 1 serisi hakkında arabanın uçması kaçması golften fersah fersah ötede ve hep diyorumki iyiki satmışım golfü. Ha bu arada benim arabada gırtlak dolusu nbt ekrandan y kollu jantlara anahtarsız çalıştırmadan navigasyona hepsi var çok şükür. Bmw firması sürüş dinamiğini öne çıkarır daha fazla yakar daha fazla kaçar marka premium olduğu içinde dolu araba muadillerine göre baya da pahalıdır. Araç hakkında yorum yaparken lütfen boş paketlerinin çöp özelliklerine yüklenmeyelim. Mesela vw de özel siparişle opsiyon olarak alınan anahtarsız çalıştırma ve geri görüş kamerası bile bmw de default fabrikasyon gelir. Yazı uzun oldu idare edin saygılarımla.
Arkadas haklı ne kadar para o kadar köfte. ama bu benım sahsi görüşüm ben bmw 1 serisinin tipini beğenmiyor ama 3 seriside hosuma gidiyor

 

Geri
Üst Alt