Jump to content

Recommended Posts

2 saat önce, forzaGilles yazdı:

Mutlu yu kodlayamazsın, yerli aküler kodlanmıyor..

https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-12v-70-ah-amper-760a-varta-aku-start-stop-efb-blue-dynamic-n70-762029465/detay

Bende bunun 60 amper olanı var, 1.5 senedir takılı, araç dönem dönem yattığı için arada uzun yol yapsam bile akü kendini toparlayamıyor,

start-stop özelliği tası tarağı topladı anasının evine gitti, aküyü şarja bıraksam diyorum bir ara, döner belki geri...

Kodlamayı bir 6 ay sonra yapmıştım belki onunla da alakalıdır.

tarihinde Kysr038 tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • İleti 220
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuda en çok paylaşım yapanlar

Konuda en çok paylaşım yapanlar

En beğenilen yorumlar

@Savatage @Golftdi @Hsyn07  @emrdldl @typhoons @İlker34 @erkanwrc @bf417 @Kırcalı @reko @ogzogz @ognemir @Tracy299 @Hamit @niclayt @Golfmk7 @mustafacagri @baytemur @windshear @SCC @asdfg112 @Yigit3735

2015 golf 1.2 tsi dsg 105 bg  aracımın tam 4.5 sene sonra  aküsü bitti ve bu konu hakkında forumları gezmeye ve araştırmaya başladım. Öncelikle benim aracımda fabrikasyon olarak moll marka 69 amp

Aşşağıda 2 tane video paylaştım., ilk videyu izlediğinizde montaj öncesi sökülmesi gereken tapaların olduğu bölge neresi anlamak daha kolay olacaktır., 2. video ise adı duyalmamış ucuz bir akü fa

Konudaki görseller

1 saat önce, Kysr038 yazdı:

https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-12v-70-ah-amper-760a-varta-aku-start-stop-efb-blue-dynamic-n70-762029465/detay

Bende bunun 60 amper olanı var, 1.5 senedir takılı, araç dönem dönem yattığı için arada uzun yol yapsam bile akü kendini toparlayamıyor,

start-stop özelliği tası tarağı topladı anasının evine gitti, aküyü şarja bıraksam diyorum bir ara, döner belki geri...

Kodlamayı bir 6 ay sonra yapmıştım belki onunla da alakalıdır.

Sık kullanmadığınız için akü yeterli şarj olamadığından kaynaklanıyor fakat daha da önemlisi aküyü aldığınız zaman farkında olmadan üretim tarihi eski akü aldıysanız bu daha çok etki eden faktör., üretim tarihi 4-5 aydan eski akü almayın hatta mümkünse 2-3 aydan eski olmasın..

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

geçmiş zaman özellikle bekledim ve  seyrettim istanbul bağcılar sanayi sitesinde bir akü firmasının değişimini, bu değişimini araç çalışır vaziyette yaptılar araç kandırmaca dendi, burada kodlama olayı akü değişimde kontak kapalı yapıldığı için mi yoksa başka nedeni mi var.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@metinkar Hocam genellikle diesel araçlarda araç çalışırken değişim yapıyor elektrikçiler. Bunun asıl nedeni kodlama değil!
Aracın ayarlarının bozulmaması ve bazı medyalar da elektrik kesilince kod gerekli işte bu gibi olaylarla uğraşmamak için araç çalışırken değişim yapıyorlar.

Bizim araçlarda elektrik kesilince s/s devre dışı kalabiliyor. Bunun için de araç çalışırken birkaç saniyeliğine direksiyonu tam sol, sonra tam sağ yaparak çözebiliyorsun. (servisten öğrendim)

Bizim araçlarda kodlama dediğimiz aslında aracın beynine aküyü tanıtmak. Bunu da servisten ve @forzaGilleshocamdan öğrendiğim; Aynı marka aynı Amper akü değişiminde tanıtım şart değil fakat amper değişimlerinde düzgün şarj olması için şart.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Terms ok bilgi için tşk şimdi daha net ankadım olayı. ben muhtemelen 70ah alacağım gibi.

24 dakika önce, Terms yazdı:

@metinkar Hocam genellikle diesel araçlarda araç çalışırken değişim yapıyor elektrikçiler. Bunun asıl nedeni kodlama değil!
Aracın ayarlarının bozulmaması ve bazı medyalar da elektrik kesilince kod gerekli işte bu gibi olaylarla uğraşmamak için araç çalışırken değişim yapıyorlar.

Bizim araçlarda elektrik kesilince s/s devre dışı kalabiliyor. Bunun için de araç çalışırken birkaç saniyeliğine direksiyonu tam sol, sonra tam sağ yaparak çözebiliyorsun. (servisten öğrendim)

Bizim araçlarda kodlama dediğimiz aslında aracın beynine aküyü tanıtmak. Bunu da servisten ve @forzaGilleshocamdan öğrendiğim; Aynı marka aynı Amper akü değişiminde tanıtım şart değil fakat amper değişimlerinde düzgün şarj olması için şart.

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@metinkar  bir de şu konuya bakabilirsiniz.

On 21.10.2019 at 1:10 AM, ogzogz yazdı:

Tam emin değilim ancak 60 ah yerine 70 ah takınca kodlama yani tanitma yapılarak sarj dinamosunu ve beyni bilgilendirmek gerekiyor. Yoksa 60 ah üzerinden hesaplamalar yaparak sarj etmeye çalışır.

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 3 weeks later...

bende bugun aku değiştirdim moll yerine mutlu aku takdirdim 70 lik efb adam.eski akuyui çıkardı yeniyi yenisini takti kontağı bi kademe açıp direksiyonu tam sol sonra tam sag yaptı çalıştırdı araci.

SM-G975F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@metinmert06  mutlu ne kadar

9 dakika önce, metinmert06 yazdı:

bende bugun aku değiştirdim moll yerine mutlu aku takdirdim 70 lik efb adam.eski akuyui çıkardı yeniyi yenisini takti kontağı bi kademe açıp direksiyonu tam sol sonra tam sag yaptı çalıştırdı araci.

SM-G975F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


×
×
  • Yeni Oluştur...