Continental mı Bridgestone mu?


Yazlık araç üzerinde gelen pzero RFT memnunum, kışlık da Goodyear performans 2 RFL aldım yine memnunum
Aslında bu önerilen 4 marka da iyi
Bekir hocam bmw bölümüne bekleriz.
Haberinize de aldık Cihan hocamdan
küçük te olsa bir buluşma yapalım inş.
 

bundan önce

goodyear+continental+michelin kullanmıştım.

goodyear biraz sertti .coninental çookk iyiydi.

michelinde yumuşaktı lakin kayıyordu.

şimdi pirelli p-7 var çok sert bir lastik sanki..

-goodyear asimetri 3 ve conti csc 5 i öneren bir çok dostumuz var bunlardan birini tercih etmenizi öneririrm.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Başka foruma yazdığım mesajı diret alıntılıyorum buraya uzun uzun yazdım en azından boşa gitmesin :)

-1 takım Goodyear Eagle F1 Asymetric 2'den sonra 225/45/17 ölçülerinde Sportcontact5 almayı düşündüm.Yaklaşık 1500km'de yol yaptım taktırdım taktıralı biraz yorum yapayım :)

-Öncelikle Goodyear Eagle F1'i takalı tam 28.000km olmuş,gözle baktığımız zaman dışında herhangi bir deformasyon yoktu fotoğraflarda görebilirsiniz zaten.Diş kalınlığı ise hala bayağı bayağı vardı Fakat bu lastik bende ömür açısından sınıfta kaldı.Görsel olarak değil ama kauçuk ömrü olarak.Başta Adananın yollarının çok kaymak olmasına bağladım ama ilk aldığımda böyle değildi.Yani stock TDI Golfu falan geçmem imkansızdı şehir içi ışıktan kalkışlarda arabda 1. ve 2. vites yoktu çok patinajdaydık.Fren ise ABS çıkmıyordu neredeyse çok ilginç ama öyle...LAstik basınçlarınıda kendim kontrol ederim elektronik ölçüm cihazım var.Tabi bu yazdıklarım kuru zemin için geçerli.Yağmur yağdığında ne bu kadar sarıyor nede abs sürekli devrede oluyordu ilginç...



-Yani Gözle görülür bir deformasyon olmamasına rağmen 1.5 yıl ve 28.000kmde artık değiştirme kararı aldım.En çok Continental Premium Contact 6 ile Sportcontact 5 arasında kaldım.PC6 SC5'den aşşağı kalır yanı yok gibiydi,ömür olarak daha iyi ama performans olarak azıcık daha az...vs gibi. Riske girmedim CS5'i aldım.



-Lastiği taktık,Konfor ve yol sesi olarak bir fark farkedemedim bence bu konuda ikiside aynılar.Yağmur yeni bitmişti yollar hafif ıslak ama tozsuz tertemizdi.Araba sadece 2 de bir ASR ışığı yakıp sarmadan devam edebiliyordu ve bu beni çok sevindirdi.Yol temiz biraz daha tozlansın umarım değişmez dedim ve bingo 2'nin sonuna kadar sönmeyen hatta bazen 3e atınca bile yanan ASR ışığı artık neredeyse yok gibiydi.Çok zorlamadan rodajımı yaptım duzgünce...

-1500km kullandım hatta şu anda -5 derecede bile kullanmak zorundayım :) Adanada sarmaktan kurtulduk bayağı oranda bu sevindirici oldu daha az ABS kütürtüsü ise bonusu oldu.Araba CS5 de sararken bile gidiyor ama öyle bir durumda var.Goodyearda başta öyle idi hatta tam bir fiyat/performans lastiği idi ama kullandıkça olmadı dahada kötü oldu...

-Son olarakta şu video ile kapatayım,sınav vardı sabahladım.Eve geçiyordum sabaha karşı 4.30 gibi.Kırmızı ışıkta kırmızı yanmasına rağmen SuperbII durduk yere taciz etti bixenonlarıyla :) Yeşil yanınca bende dayanamadım ışıklardan kalktık bununla.Kavşağın o kısmı geceleri hep ıslak oluyor malesef."x Kebapçı" gece hortumu alıp komple dükkanını yıkadığı için dikkat etmek gerekiyor...

-İşin şaşırtıcı noktası bende değil ESP'nin ışığı limittimde bile değilken superbII çok kötü bir kaza atlattı suya girdiğimiz zaman.Videoyu dikkatli izlerseniz ıslağa girdiği anda önce dümdüz önden kaymaya başlıyor.Kuruda ön tekerler tutmaya başlayınca arkası geldi.ESP tuttu cidden onu.Sürüş karakteri,viraja giriş,arabanın kendi limitleri dışında burda en büyük etken lastik oldu bence.

-28.000km değil 20.000km gitsin ama ömrünün sonuna kadar düzgün bir performans ve güvenlik sunsun bana başkada birşey istemem :)

ESP Save the Day Avoid Crash | ESP Kazayi Onledi - YouTube



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@mehmetmert hocam yani conti cs5 mi öneriyorsunuz bunu mu anlamalıyız.? Fiyat bilgisi verebilir misiniz....videoya gelince sürücü orta refüjü son anda fark ediyor ciddi bir kaza atlatıyor kayma değil yani.kullanıcı hatası diyebiliriz ?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@mehmetmert hocam yani conti cs5 mi öneriyorsunuz bunu mu anlamalıyız.? Fiyat bilgisi berebilir misiniz....videoya gelince sürücü orta refüjü son anda farkediyor ciddi bir kaza atlatıyor kayma değil yani.kullanımhatası diyebiliriz ?
Evet öneririm 310tlye aldım tanesini takma ve balans dahil.

Videoya dikkatli bakarsanız yukarıdada yazdım,direksiyonu kırdı viraja girmeden ama ıslakta araba dümdüz gitti.Tekerlekler sağa dönük ama araba düz gitti önden kaydı yani (understeer) kuruya geçtiğinde ise önler tutmaya başladı ama bu seferde arkası geldi arabanın

 
@mehmetmertdoğrudur hocam.lakin o arkadaş çok deneyimli bir sürücü gibi gelmedi. Bana..310 tl iyi fiyat gerçekten üretim tarihi eski değil değil mi?

 
@mehmetmertdoğrudur hocam.lakin o arkadaş çok deneyimli bir sürücü gibi gelmedi. Bana..310 tl iyi fiyat gerçekten üretim tarihi eski değil değil mi?
Evet o konuda hemfikiriz arabayı zaten ESP topladı :)

Fiyatta gerçekten çok güzel indirim yaptılar,aslında şöyle oldu ben olmuşken XL yanak olsun dedim ellerinde yoktu sipariş geçtik.Gelen lastikte Ecocontact5 idi ben istemedim doğal olarak.Sonra fiyattada güzellik yapınca bunu taktırmış oldum. Ölçüm 225-45-17 bu arada. Lastiklerin 4üde 2016 46. hafta  yani 2016 kasımın ortası üretim idi

 
@mehmetmertXL yanak farkı nedir acaba ? Bende değiştirme düşüncesindeyim pirelli p7 cinturato var sanki biraz sert gibi contimi goodyer asimetri 3 mü karar veremedim. 

 
@mehmetmertXL yanak farkı nedir acaba ? Bende değiştirme düşüncesindeyim pirelli p7 cinturato var sanki biraz sert gibi contimi goodyer asimetri 3 mü karar veremedim. 
Benim fabrikasyon lastiklerim p7 idi,ortada derecede ama kötü bir lastik değil.Ardından f1 asymetric2 şimdide CS5 kullanıyorum. XL yanak biraz daha sertleştirilmiş ve dayanıklı oluyor ama üretimi yok dedi bana ne kadar doğru bilemem.Asymetric 3'ü bilemem ben 2Sini kullandım güzeldi ama dediğim gibi 1.5 yıl ve o kadar kmden sonra tamamen yitirdi özelliğini.CS5 şimdilik harika bakalım ne olucak ilerleyen dönemlerde

 
@mehmetmert yani pirelli ile contiyi değiştirmeye değecek kadar bir fark var mıdır yoksa çok da farketmiyor mu? conti bir tık daha mı iyidir.çünkü yorumlar pirellinin sert olduğunu conti yada goodyeara geçince ciddi tahatlık hissedeceğimi söylüyorda siz tecrübe ettiğiniz için soruyorum

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@mehmetmert yani pirelli ile contiyi değiştirmeye değecek kadar bir fark var mıdır yoksa çok da farketmiyor conti bir tık daha mı iyidir.çünkü yorumlar pirellinin sert olduğunu conti yada goodyeara geçince ciddi tahatlık hissedeceğimi söylüyorda siz tecrübe ettiğiniz için soruyorum
Benim aracımda yaklaşık 60.000km'dir spor yay var.Yayla birlikte pirelli p7-asym2-CS5 'de kullandım.Pirelli evet sert bir lastik,ıslakta CS5 ve ASym2 kadar güven asla vermiyor.Kuruda kötü değil...Ömür olarak cidden çok başarılı,asymetric 2 gibi dişleri olduğu halde lastik hala tutmamazlık etmedi o konuda bence başarılı.

Pirelli p7'den asymetric 2'ye geçince ohh be dünya varmış,araba nasılda yumuşadı tarzında birşey hissetmedim ben.Yumuşadımı ? Evet yumuşadı ama çok aşırı bir fark hissedemezsiniz.

Lastikleriniz aşındı ise CS5'e geçmenizi öneririm,ama sırf konfor için değiştirmeyi düşünüyorsanız bence gerek yok boşa masraf etmeyin derim :)

 
9 saat önce, mehmetmert yazdı:

Başka foruma yazdığım mesajı diret alıntılıyorum buraya uzun uzun yazdım en azından boşa gitmesin :)

-1 takım Goodyear Eagle F1 Asymetric 2'den sonra 225/45/17 ölçülerinde Sportcontact5 almayı düşündüm.Yaklaşık 1500km'de yol yaptım taktırdım taktıralı biraz yorum yapayım :)

-Öncelikle Goodyear Eagle F1'i takalı tam 28.000km olmuş,gözle baktığımız zaman dışında herhangi bir deformasyon yoktu fotoğraflarda görebilirsiniz zaten.Diş kalınlığı ise hala bayağı bayağı vardı Fakat bu lastik bende ömür açısından sınıfta kaldı.Görsel olarak değil ama kauçuk ömrü olarak.Başta Adananın yollarının çok kaymak olmasına bağladım ama ilk aldığımda böyle değildi.Yani stock TDI Golfu falan geçmem imkansızdı şehir içi ışıktan kalkışlarda arabda 1. ve 2. vites yoktu çok patinajdaydık.Fren ise ABS çıkmıyordu neredeyse çok ilginç ama öyle...LAstik basınçlarınıda kendim kontrol ederim elektronik ölçüm cihazım var.Tabi bu yazdıklarım kuru zemin için geçerli.Yağmur yağdığında ne bu kadar sarıyor nede abs sürekli devrede oluyordu ilginç...



-Yani Gözle görülür bir deformasyon olmamasına rağmen 1.5 yıl ve 28.000kmde artık değiştirme kararı aldım.En çok Continental Premium Contact 6 ile Sportcontact 5 arasında kaldım.PC6 SC5'den aşşağı kalır yanı yok gibiydi,ömür olarak daha iyi ama performans olarak azıcık daha az...vs gibi. Riske girmedim CS5'i aldım.



-Lastiği taktık,Konfor ve yol sesi olarak bir fark farkedemedim bence bu konuda ikiside aynılar.Yağmur yeni bitmişti yollar hafif ıslak ama tozsuz tertemizdi.Araba sadece 2 de bir ASR ışığı yakıp sarmadan devam edebiliyordu ve bu beni çok sevindirdi.Yol temiz biraz daha tozlansın umarım değişmez dedim ve bingo 2'nin sonuna kadar sönmeyen hatta bazen 3e atınca bile yanan ASR ışığı artık neredeyse yok gibiydi.Çok zorlamadan rodajımı yaptım duzgünce...

-1500km kullandım hatta şu anda -5 derecede bile kullanmak zorundayım :) Adanada sarmaktan kurtulduk bayağı oranda bu sevindirici oldu daha az ABS kütürtüsü ise bonusu oldu.Araba CS5 de sararken bile gidiyor ama öyle bir durumda var.Goodyearda başta öyle idi hatta tam bir fiyat/performans lastiği idi ama kullandıkça olmadı dahada kötü oldu...

-Son olarakta şu video ile kapatayım,sınav vardı sabahladım.Eve geçiyordum sabaha karşı 4.30 gibi.Kırmızı ışıkta kırmızı yanmasına rağmen SuperbII durduk yere taciz etti bixenonlarıyla :) Yeşil yanınca bende dayanamadım ışıklardan kalktık bununla.Kavşağın o kısmı geceleri hep ıslak oluyor malesef."x Kebapçı" gece hortumu alıp komple dükkanını yıkadığı için dikkat etmek gerekiyor...

-İşin şaşırtıcı noktası bende değil ESP'nin ışığı limittimde bile değilken superbII çok kötü bir kaza atlattı suya girdiğimiz zaman.Videoyu dikkatli izlerseniz ıslağa girdiği anda önce dümdüz önden kaymaya başlıyor.Kuruda ön tekerler tutmaya başlayınca arkası geldi.ESP tuttu cidden onu.Sürüş karakteri,viraja giriş,arabanın kendi limitleri dışında burda en büyük etken lastik oldu bence.

-28.000km değil 20.000km gitsin ama ömrünün sonuna kadar düzgün bir performans ve güvenlik sunsun bana başkada birşey istemem :)

ESP Save the Day Avoid Crash | ESP Kazayi Onledi - YouTube

28.000 km de  hasar yokken diş kalınlığı iyiyken lastik değiştirildiğini ilk kez sizden görüyorum.  Bence  büyük israf olmuş tertemiz lastik çöpe gitmiş. 

Hasar patlak yarılma tarzı sıkıntı yoksa diş kalınlığı normal ise ve lastik kullanım süresi 4 yılı geçmiyorsa 60 bin km kadar güvenli bir şekilde kullanılır.  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

28.000 km de  hasar yokken diş kalınlığı iyiyken lastik değiştirildiğini ilk kez sizden görüyorum.  Bence  büyük israf olmuş tertemiz lastik çöpe gitmiş. 
Hasar patlak yarılma tarzı sıkıntı yoksa diş kalınlığı normal ise ve lastik kullanım süresi 4 yılı geçmiyorsa 60 bin km kadar güvenli bir şekilde kullanılır.  
Hocam bu tamamı ile keyfi bir durumdur. İmkan olsa ben de değişirim. Sonuçta kalitesi düşüyor
 

Geri
Üst Alt