Vogtland 3.5 veya Orijinal Spor Yay


Görselliğe gerçek anlamda önem veriyorsanız;

1. 15 veya 16 inc janta yay olmaz ! 

2. En az 17 inc jant a yay uygulanır !

3. Yay takıldıktan sonra araç ayağını içe çekmiş kaplumbağa gibi görünsün istemiyorsanız mutlaka spacer kullanılmalıdır !

4. Spor ve yere hakim görüntü için önler için 10 mm arkalar için 12 mm spacer kullanılmalıdır.
Hocam spacer dediğiniz gibi görünüş ve yol tutuş için artı sağlayan bir modikasyondur fakat her araç için ön ve arkaya aynı ölçüyü söylemek yanlıştır. Misal olarak ben dediğiniz ölçüde spacer kullansam jant heba olur. Her araç için ayrı ölçü değerlendirmekle beraber görüşünüze katılmaktayım.

 

Degerli arkadaşlarim;

Bugun beyaz golfe de 18 durban uygulamasi yaptik.keza kendi aracimda da yazdan beri kullaniyorum.

Replica da olsa; durban var,durban var..

Kendi aracimda da,bugun abimin aracina da taktigimiz durbanlarda spacer kullanmadik.fotoda gordugunuz spacer siz halidir.

Dogru et degerli,dogru offsetli jantla spacer/flans a gerek yoktur.

Et degerini bilmeyen jantcilarin yada biz son kullanicilarin yedigi kaziktir hep spacer..

Kullanacak dahi olsak,kullanacagimiz mm deki spacer larin surusumuze gunduz ve gece gibi bi farklilik yaratmayacagi yada yaratsa da farkedilir derecede olmayacagi gibi, yanlis uygulanan spacer larla da kendimizi riske atmis,tum agirligin bijonlar ustune binmesine sebep olmus ve aracimizda yuksek hizlarda balans problemine sebep olmus oluruz..

(Durbanlardan once kendi aracimda et45 19 inc pretoria jant vardi 225x35x19 lastiklerle.et degeri 45 oldugu icin jantlar camurluk agzindan yaklasik 1 cm icerde kalmisti.4 janta da spacer uyguladim.ancak o da balans problemine sebep oldu.pek cok farkli metod denememize ragmen,balans problemini cozemedigimizden pretoria lari satip durban a yoneldim.)

Kullandigimiz durban jantlar,40 et,18x 8 offset. Et degeri bu ise dogrudan etken.

Eger replica jant uygulayacak olursaniz mutlaka isi bilen bi jantciyla calisin.aksi halde beklenmedik sorunlarla karsilasiyor insan.3 kurusluk hobimiz icin 5 kurusluk keyfimiz kaciyor ve hayatimizi riske atiyoruz bilincsizce..

Wogtland tavsiyesi soran arkadasim,zerre kadar pisman olmayacagina emin ol.hele ki 17 inc orjinal dijonlarin ile kullanacaksan..

Inan bana inanilmaz keyif alacaksin.yol tutusu,fren mesafesine olan etkisi ve konforu muazzam..

 
Unutmadan.. bu da 1.2 nin durbanli hali :)

Hizimizi alamadik,ona da cift cikis difuzor,sag sol aktif egzoz cikislari,on cam dahil %35 karartilmis porselen cam filmleri yaptik bugun :)

(Nedense bazi resimlerim ters cikiyor.moderatorlerim yardimci olabilir mi :)

395292593958439419dde7359b6f0733.jpg


a29cfbd911a90b578b3abe73ce0e322e.jpg


 

Ekli dosyalar

  • 20161210_173159.jpg
    20161210_173159.jpg
    2.5 MB · Görüntüleme: 5
  • 20161210_184132.jpg
    20161210_184132.jpg
    2.4 MB · Görüntüleme: 6
Moderatör tarafında düzenlendi:
Unutmadan.. bu da 1.2 nin durbanli hali :)

Hizimizi alamadik,ona da cift cikis difuzor,sag sol aktif egzoz cikislari,on cam dahil %35 karartilmis porselen cam filmleri yaptik bugun :)

(Nedense bazi resimlerim ters cikiyor.moderatorlerim yardimci olabilir mi :)
Düzelttim hocam :)

 
Bende daha önceki araçlarımda hep 3.5 yay kullandım hiçbir kasistren çapraz geçmedim ama konfor ve bozuk yolların verdiği rahatsızlık nedir çok iyi biliyorum. Aslında bende sizin gibi orjinalden yana gönlüm çünkü şu bozuk yolların verdiği rahatsızlığı hissetmekten sıkıldım.

Peki parça kodunu nereden bulacağım bu yayların 1.4tsi 150 act dsg


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Değerli Hocam 

Golf kullanıcılarının bu denli bilinçli tüketiciler olması bile bu aracı tercih ettirebilir bana kalırsa. 

1.4 TSI  DSG için Parça kodu:

5Q0411105hp

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aracın orijinalliğini bozmamak adına servisten spor yay tercih edilebilir lalikn fiyat uçukmudur ? Yan sanayii veya replika vs vs oldum olası içime sinmez..

 
Aracın orijinalliğini bozmamak adına servisten spor yay tercih edilebilir lalikn fiyat uçukmudur ? Yan sanayii veya replika vs vs oldum olası içime sinmez..
Bende herzaman orjinalden yanayım. Orjinal spor yayları da Eibach yapıyor zaten. Vogtland da Made in Germeny :) bu işler tamamen anlaşma ile alakalı. Tıpkı servislerin Castrol motor yağından başka yağ kullanmadıkları gibi. Hatta aman en iyisi bu başka iyi yok bundan başkasını kullanırsanız araba yanar gibi şeyler de duydum ama yapılan testlerde Mobil 1 esp formula nın castroll edge den daha hızlı ısınıp motoru daha iyi koruduğunu gösteren deneyler var.

Yani bakalım orijinal eibach mı yoksa vogtland mı fiyatlarını da merak ediyorum
Vogtland 3.5=620tl
Orjinal spor yay=?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Ben kendi aracımda eibach prokit kullanıyorum.Önler 3,5 arka 3 cm düşürür diye satılıyor.Öncelikle ön ve arkanın eşit düşmeme olayı bundan.Şunu çok açık diyebilirim ki arabanızın  3-3,5 cm'den fazla düşmesini istiyorsanız en en sağlıklı yol COİLOVER.Bu aralığın üstünde yay hiç bir şekilde sağlıklı değil!Orj. amortisörler 3-3,5cm üstünü tolere edemiyor ne yazık ki.Bu yüzden seçiminizi buna göre yapın derim.Orj. spor yay diye bi tabir bana garip geliyor.Bizim aldıklarımız yan sanayi mi :)  Servis satıyor diye orj deniliyor sanırım.Mubea marka olanın düşürme eşiği daha az olmalı diye aklımda 1,5-2cm düşüryor.Çok düşürme isteğiniz yoksa mubea mantıklı.

Bu arada spor yay ile soğuk havalarda ve amortisör ısınana kadar garip sesler gelmeye başlıyor.Golf'ün o muhteşem konforu kayboluyor.Bunları göze alın derim..

 
Ben kendi aracımda eibach prokit kullanıyorum.Önler 3,5 arka 3 cm düşürür diye satılıyor.Öncelikle ön ve arkanın eşit düşmeme olayı bundan.Şunu çok açık diyebilirim ki arabanızın  3-3,5 cm'den fazla düşmesini istiyorsanız en en sağlıklı yol COİLOVER.Bu aralığın üstünde yay hiç bir şekilde sağlıklı değil!Orj. amortisörler 3-3,5cm üstünü tolere edemiyor ne yazık ki.Bu yüzden seçiminizi buna göre yapın derim.Orj. spor yay diye bi tabir bana garip geliyor.Bizim aldıklarımız yan sanayi mi [emoji4] Servis satıyor diye orj deniliyor sanırım.Mubea marka olanın düşürme eşiği daha az olmalı diye aklımda 1,5-2cm düşüryor.Çok düşürme isteğiniz yoksa mubea mantıklı.
 
Bu arada spor yay ile soğuk havalarda ve amortisör ısınana kadar garip sesler gelmeye başlıyor.Golf'ün o muhteşem konforu kayboluyor.Bunları göze alın derim..
Coil düşünmüyorum ve düşme oranı 3.5 istiyorum fazlasını istemiyorum. Yumuşaklığı ve hafif kasistlerden ve çukurlardan arladığınızdaki esnemesi beni vogtland a yönlendiriyor.

Katologda 1.4tsi için tek tip var ama brnim arabam dsg bu fark edermi emin olamıyorum.

Vogtland 956141


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@dgn Hocam bende prokit kullanıyorum. Ben ölçmedim fakat forumdan biri ölçüp resimlerini atmıştı. Ön 35 arka 30 mm demesine rağmen ön 30 arka 30 düşürüyor. Ayrıca mevcut amortisörlere 40mm üstü yay önerilmiyor. Amortisörün ömrünü yiyor.

@Vanery Hocam dediğiniz orijinal spor yay Mubea galiba çünkü Vw yaylarını Mubea'ya yaptırıyor, yanlış hatırlamıyorsam da 1-2 yıl önce Manisa'da yeni fabrika açtılar.

 
Unutmadan.. bu da 1.2 nin durbanli hali [emoji4]

Hizimizi alamadik,ona da cift cikis difuzor,sag sol aktif egzoz cikislari,on cam dahil %35 karartilmis porselen cam filmleri yaptik bugun [emoji4]

 

(Nedense bazi resimlerim ters cikiyor.moderatorlerim yardimci olabilir mi [emoji4]) 
395292593958439419dde7359b6f0733.jpg

a29cfbd911a90b578b3abe73ce0e322e.jpg
Difüzör ve egsoz ne kadara geldi?

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@kutayoksuzdifüzör plastik.orjinal montaj.kesme delme yada yapistirma olmadan.350 lira.egzoz cikislari 90 lik.iki taraf ta aktif.300 lira.toplam 650 liraya maloldu.

 
@Vanery Merhaba Hocam ben yay tercihimi 18 e geçiş nedeni ile Vw de satılan Mubea dan kullandım.

Ben konfor kaybı yaşamadan 17-18 nasıl geçerim diye düşünürken meğer böyle birşeyin olmayacağını forumdan fikir alışverişi yaptığım hocalarımdan  anladım ve  vardır bu almanların bir bildiği diyerekten Vw sattığı aracıma uygun olan Mubea marka yayı aldım 18 jantlı aracıma uyguladım. 17 den 18 geçiş tabiki hissettirdi jant büyüdü yay geldi hafif sertleşti yol tutuşu arttı tabiki.

Ama siz 17 de kullanacaksanız eskiye nazaran araç spor yaylı olduğundan sertleşicek bu kesin ama öle takır tukur gibi değilde çukura sert girişlerde baya hissedeceksiniz ama yavaş geçişlerde sorun yok. 

Aldığım yay kasislerde arka tarafı sanki org yay varmış gibi salınımı sağlıyor sorun yok burda yolda görmediğin çukurlar vs de sorun oluyor sert geçişlerde ama onuda korkulacak kadar hissettirmiyor. Aracımı 3cm kadar düşürdü hem fazla düşük değil hemde diğer yaylar gibi arka ön orantısız değil. Fazla düşük olmadığı içinde yaylar salınımı daha iyi yapıyor. 

Şunu söyleyebilirim İstanbul yolları malum asfaltlar tarla gibi yolları ezberlemekten başka bir çareniz yok yoksa ya jantı ya lastiğe zarar vermek içten bile değil. Hanım ve çocuk yaklaşık 3 aydır anlamadılar araçta yay olduğunu. Örnek Arkadaşımın rocco su var 17 jant ama spor süspansiyon ve yay aracı okadar sert yapmışki araç takır takır gidiyor tabiki araca şart 160hp ben kendi aracıma binince sanki mercedes rahatlığımı yaşadığımı düşünüyorum.

Mubea bence düşün derim şuana kadar hiç sekme yaşamadım ve salınım olarakta çok iyi org. yayı aratmıyor. 

Aşağıda bir kaç resim paylaşıyorum normal yay ve mubea yay farkını daha iyi anlayın diye..

CPBD6538.jpg

Yaydan Önce ve Yay dan sonra...

IMG_1376.JPG

IMG_1361.JPG

 

Bende mubea düşünüyordum yukarı da ki fotolar tam da istediğim gibi..hafta içi servise gidip sipariş vereyim :)

ST23i cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

Geri
Üst Alt