Golf 7'de Fren Sistemleri


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,332
İsim
Murat İNCİ
Golf 7'de Fren Sistemleri

*Auto hold ile elektromekanik park freni arasındaki en önemli fark elektromekanik park freninin  sadece arka tekerlekleri kontrol eden mekanik sistemle freni devreye alan ve devreye girerken siz "ciuvvv" :) diye bir mekanik bir ses duymanızdır.

Bu elektromekanik fren sistemi en son teknolojiye ait  fren sistemi olduğunu da hatırlatalım.

Auto hold ise mevcut fren sistemini kullanır ve dört tekerleği de kilitler.

Bundan başka aracınızın Auto Hold sisteminin devrede olmasına karşın aktive olmadan durmak ve kalkış yapmak mümkündür.

İlk  olarak kademeli fren pedalının hassasiyetine alışmalısınız. İlk aşamada sert sonra daha yavaşlayan bir şiddetle basmayı alışkanlık haline getirebilirseniz. Sonrasında aracın hareket etmesini önleyecek kadar hafif basarak aracın kaymasını engelleyebilirsiniz. Gösterge ekranınızdaki yeşil fren işaretinden Auto Hold'un devreye sokmadan fren pedalını kullanmayı deneye yanıla öğrenebilirsiniz.

Servis yetkilileri size hem doğru hem de hatalı bilgi vermiş. Size verdikleri ileri düzey kullanıcı için geçerli olmalı. Söz gelimi bir kaç hocam Auto Hold'un sürekli devrede olmasının aracın parçalarını gereksiz yere yorduğu ve gereksiz yakıt tüketimine neden olduğu gerekçesiyle önermediği gibi sadece gerekeceği zaman açmak kaydıyla kapalı tutar. Kendisinin haklılığına itimadım tamdır ve ben de ikna olduğum için öyle yapıyorum.

Ancak bir de işin bir başka boyutu var. Sürekli devrede olmak üzere icat ve imal edilmiş bir sistemi yıllarca yapılan deney ölçüm ve gözlemleri fazlaca hafife almak olur Auto Hold'u kapalı tutmak diye düşünüyorum. Fakat bu normal kullanıcı bilgi düzeyinde ve aracın herhangi bir özelliğini merak etmeyip üç pedal ve bir direksiyondan ibaret olarak düşünenler için daha doğru. Ayrıca acemilikten veya dikkatsizlikten aracın kayması halinde hafif ya da ciddi kazalara, hasarlara yol açmanın da önüne geçmek için en güzel yöntem bu olabilir. Düşünsenize yokuş yukarı durmak bir acemi için kabusken artık sorun olmaktan çıkıyor bir de üstüne hava bile atabiliyor.

Ayrıca sürekli açık kalması üzerine yapılmış bir sistemi kapalı tutmanın da aracınızın ilgili veya bağlantılı sistemlerinde uzun vadede hasara zararlara yol açıp açamayacağını da bilemiyoruz. Kısacası servis yetkilisi standart kullanıcı için  düzeyindekiler için kullanımının gerekli olmakla birlikte ileri düzey kullanıcılar için gereksiz ve hatta zararlı bir sistem olduğunu söylemek istemiş olabilir.

İşin özü, bu Golf bir harika Hocam

g5WABR.jpg


Unutmadan söyleyeyim araç hareket halindeyken eski usul yanaşmak için kapıyı açıp bakayım derseniz park freni devreye girer ve zınk diye olduğunuz yerde kalırsınız ona göre.[sm=evillol.gif]

ışık açıksa Auto Hold devrededir.

*Auto Hold Devrede ise elektromekanik el freni yeterli motor gücü sağlandığında kapanır, yani devre dışı kalarak frenleri serbest bırakır ve aracınız hareket eder.

Auto Hold'un yalnızca devrede olması halinde hem devreye girmesi hem de devreden çıkması gerekli koşullar sağlanıyorsa otomatik olarak gerçekleşecektir.

Fakat Manuel olarak devreye sokulduysa bira ayağınız frene basılı iken devre dışı bırakmak için Elektromekanik park frenine aynı aynda basılı tutmak gerekir. Aksi halde arka tekerleği sürükleye sürükleye ilerlersiniz. Yani aynı anda basmadan devreden çıkmaz.

Unutmadan söyleyeyim,  soğuk iklimde yaşıyorsanız el frenini çekili bıraktığınız gecelerde hava sıfırın altında sıcaklıklara sık sık düşüyorsa bu özelliği kapalı tutmanızı öneririm çünkü balataların disklere yapışması ve mekanizma serbest bıraksa dahi ayrılmayıp sizi olduğunuz yere mahkum etmesi olasılığına karşı aracı viteste bırakmak yeterlidir.

Golf'ün fren sistemi ve bu sistemi harekete geçiren fren pedalı çok işlevli ve kademelidir.

Özellikle ticari araçlarda yoğun biçimde fark ettiğimiz yüksek hızda frenleme veya kısa mesafede araç yüklüyken durdurma sorununu vites küçülterek fren servosuna (hidroliği pompasına) daha fazla yağ pompalanmasını ve dolayısıyla yavaş yavaş azalan fren hidroliği basıncı kaybını ve  artan basınç ihtiyacının karşılama sorununu çözerdik. Bir başka deyişle frenlerinize ihtiyaç duyduğunuzda araç yüklü veya yüksek hızda ise fern pedalı bassak da işe yaramaz "sağırlaşırdı", baktık olmadı işi kaba kuvvete döker pedalın üstüne çıkarcasına basmak zorunda kalırdık aracı durdurmak için.

Oysa Golf'te buna ihtiyaç yok. Çünkü,

*Fren desteği (BAS) var. Bunun anlamı

Fren destek sistemi, acil frenleme durumunda sürücünün fren pedalına aniden basması durumunda fren kuvvetini artırır. Bunun sonucunda

tam frenleme basıncının hızla oluşturulması sağlanır, fren kuvveti artar ve fren mesafesi kısalır.

Böylece ABS de daha çabuk ve etkili şekilde devreye girer.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Golf 7'de Fren Sistemleri

*Auto hold ile elektromekanik park freni arasındaki en önemli fark elektromekanik park freninin  sadece arka tekerlekleri kontrol eden mekanik sistemle freni devreye alan ve devreye girerken siz "ciuvvv" :) diye bir mekanik bir ses duymanızdır.

Bu elektromekanik fren sistemi en son teknolojiye ait  fren sistemi olduğunu da hatırlatalım.

Auto hold ise mevcut fren sistemini kullanır ve dört tekerleği de kilitler.

Bundan başka aracınızın Auto Hold sisteminin devrede olmasına karşın aktive olmadan durmak ve kalkış yapmak mümkündür.

İlk  olarak kademeli fren pedalının hassasiyetine alışmalısınız. İlk aşamada sert sonra daha yavaşlayan bir şiddetle basmayı alışkanlık haline getirebilirseniz. Sonrasında aracın hareket etmesini önleyecek kadar hafif basarak aracın kaymasını engelleyebilirsiniz. Gösterge ekranınızdaki yeşil fren işaretinden Auto Hold'un devreye sokmadan fren pedalını kullanmayı deneye yanıla öğrenebilirsiniz.

Servis yetkilileri size hem doğru hem de hatalı bilgi vermiş. Size verdikleri ileri düzey kullanıcı için geçerli olmalı. Söz gelimi bir kaç hocam Auto Hold'un sürekli devrede olmasının aracın parçalarını gereksiz yere yorduğu ve gereksiz yakıt tüketimine neden olduğu gerekçesiyle önermediği gibi sadece gerekeceği zaman açmak kaydıyla kapalı tutar. Kendisinin haklılığına itimadım tamdır ve ben de ikna olduğum için öyle yapıyorum.

Ancak bir de işin bir başka boyutu var. Sürekli devrede olmak üzere icat ve imal edilmiş bir sistemi yıllarca yapılan deney ölçüm ve gözlemleri fazlaca hafife almak olur Auto Hold'u kapalı tutmak diye düşünüyorum. Fakat bu normal kullanıcı bilgi düzeyinde ve aracın herhangi bir özelliğini merak etmeyip üç pedal ve bir direksiyondan ibaret olarak düşünenler için daha doğru. Ayrıca acemilikten veya dikkatsizlikten aracın kayması halinde hafif ya da ciddi kazalara, hasarlara yol açmanın da önüne geçmek için en güzel yöntem bu olabilir. Düşünsenize yokuş yukarı durmak bir acemi için kabusken artık sorun olmaktan çıkıyor bir de üstüne hava bile atabiliyor.

Ayrıca sürekli açık kalması üzerine yapılmış bir sistemi kapalı tutmanın da aracınızın ilgili veya bağlantılı sistemlerinde uzun vadede hasara zararlara yol açıp açamayacağını da bilemiyoruz. Kısacası servis yetkilisi standart kullanıcı için  düzeyindekiler için kullanımının gerekli olmakla birlikte ileri düzey kullanıcılar için gereksiz ve hatta zararlı bir sistem olduğunu söylemek istemiş olabilir.

İşin özü, bu Golf bir harika Hocam

g5WABR.jpg


Unutmadan söyleyeyim araç hareket halindeyken eski usul yanaşmak için kapıyı açıp bakayım derseniz park freni devreye girer ve zınk diye olduğunuz yerde kalırsınız ona göre.[sm=evillol.gif]

ışık açıksa Auto Hold devrededir.

*Auto Hold Devrede ise elektromekanik el freni yeterli motor gücü sağlandığında kapanır, yani devre dışı kalarak frenleri serbest bırakır ve aracınız hareket eder.

Auto Hold'un yalnızca devrede olması halinde hem devreye girmesi hem de devreden çıkması gerekli koşullar sağlanıyorsa otomatik olarak gerçekleşecektir.

Fakat Manuel olarak devreye sokulduysa bira ayağınız frene basılı iken devre dışı bırakmak için Elektromekanik park frenine aynı aynda basılı tutmak gerekir. Aksi halde arka tekerleği sürükleye sürükleye ilerlersiniz. Yani aynı anda basmadan devreden çıkmaz.

Unutmadan söyleyeyim,  soğuk iklimde yaşıyorsanız el frenini çekili bıraktığınız gecelerde hava sıfırın altında sıcaklıklara sık sık düşüyorsa bu özelliği kapalı tutmanızı öneririm çünkü balataların disklere yapışması ve mekanizma serbest bıraksa dahi ayrılmayıp sizi olduğunuz yere mahkum etmesi olasılığına karşı aracı viteste bırakmak yeterlidir.

Golf'ün fren sistemi ve bu sistemi harekete geçiren fren pedalı çok işlevli ve kademelidir.

Özellikle ticari araçlarda yoğun biçimde fark ettiğimiz yüksek hızda frenleme veya kısa mesafede araç yüklüyken durdurma sorununu vites küçülterek fren servosuna (hidroliği pompasına) daha fazla yağ pompalanmasını ve dolayısıyla yavaş yavaş azalan fren hidroliği basıncı kaybını ve  artan basınç ihtiyacının karşılama sorununu çözerdik. Bir başka deyişle frenlerinize ihtiyaç duyduğunuzda araç yüklü veya yüksek hızda ise fern pedalı bassak da işe yaramaz "sağırlaşırdı", baktık olmadı işi kaba kuvvete döker pedalın üstüne çıkarcasına basmak zorunda kalırdık aracı durdurmak için.

Oysa Golf'te buna ihtiyaç yok. Çünkü,

*Fren desteği (BAS) var. Bunun anlamı

Fren destek sistemi, acil frenleme durumunda sürücünün fren pedalına aniden basması durumunda fren kuvvetini artırır. Bunun sonucunda

tam frenleme basıncının hızla oluşturulması sağlanır, fren kuvveti artar ve fren mesafesi kısalır.

Böylece ABS de daha çabuk ve etkili şekilde devreye girer.
hocam biraz önce kullanma klavuzunun çoğunu, ardından da bu yazınızı okudum. müsait olduğunuzda bir kaç pratik bilgi verirseniz sevinirm bir kaç sorum olacak

1-aracımıza bindik kontak yaptık. ayağımız frende. 1'e taktık ve kalkış yapmaya yeltendik. araç hem el frenini hem de auto holdu bırakıyor mu?

2-evimize geldik. durduk. kontağı kapattık. el freni otomatik devreye giriyor mu?

3-malum ankara, zaten demişsiniz kış ayları sıkıntı bu sistem açısından. ben şu anki aracımdaki geleneksel el frenini de kışın çekmem zaten. aracımız durduktan sonra p otomatik olarak devreye giriyorsa bir kere basıp ışığını söndürmek bu sistemi devre dışı bırakmak için yeterli midir?

4- rampada veya eğimde durduk. boşa alıp debriyajdan çektik. start stop devreye girdi. auto hold da girdi. bu noktadan sonra ayağımızı herşeyden çekip ışığın yanmasını gönül rahatlığıyla bekleyebilir miyiz? auto holdun bırakma süresi vs var mıdır?

saygılar hocam tekrar..

 
maniax dedi:
Golf 7'de Fren Sistemleri

*Auto hold ile elektromekanik park freni arasındaki en önemli fark elektromekanik park freninin  sadece arka tekerlekleri kontrol eden mekanik sistemle freni devreye alan ve devreye girerken siz "ciuvvv" :) diye bir mekanik bir ses duymanızdır.

Bu elektromekanik fren sistemi en son teknolojiye ait  fren sistemi olduğunu da hatırlatalım.

Auto hold ise mevcut fren sistemini kullanır ve dört tekerleği de kilitler.

Bundan başka aracınızın Auto Hold sisteminin devrede olmasına karşın aktive olmadan durmak ve kalkış yapmak mümkündür.

İlk  olarak kademeli fren pedalının hassasiyetine alışmalısınız. İlk aşamada sert sonra daha yavaşlayan bir şiddetle basmayı alışkanlık haline getirebilirseniz. Sonrasında aracın hareket etmesini önleyecek kadar hafif basarak aracın kaymasını engelleyebilirsiniz. Gösterge ekranınızdaki yeşil fren işaretinden Auto Hold'un devreye sokmadan fren pedalını kullanmayı deneye yanıla öğrenebilirsiniz.

Servis yetkilileri size hem doğru hem de hatalı bilgi vermiş. Size verdikleri ileri düzey kullanıcı için geçerli olmalı. Söz gelimi bir kaç hocam Auto Hold'un sürekli devrede olmasının aracın parçalarını gereksiz yere yorduğu ve gereksiz yakıt tüketimine neden olduğu gerekçesiyle önermediği gibi sadece gerekeceği zaman açmak kaydıyla kapalı tutar. Kendisinin haklılığına itimadım tamdır ve ben de ikna olduğum için öyle yapıyorum.

Ancak bir de işin bir başka boyutu var. Sürekli devrede olmak üzere icat ve imal edilmiş bir sistemi yıllarca yapılan deney ölçüm ve gözlemleri fazlaca hafife almak olur Auto Hold'u kapalı tutmak diye düşünüyorum. Fakat bu normal kullanıcı bilgi düzeyinde ve aracın herhangi bir özelliğini merak etmeyip üç pedal ve bir direksiyondan ibaret olarak düşünenler için daha doğru. Ayrıca acemilikten veya dikkatsizlikten aracın kayması halinde hafif ya da ciddi kazalara, hasarlara yol açmanın da önüne geçmek için en güzel yöntem bu olabilir. Düşünsenize yokuş yukarı durmak bir acemi için kabusken artık sorun olmaktan çıkıyor bir de üstüne hava bile atabiliyor.

Ayrıca sürekli açık kalması üzerine yapılmış bir sistemi kapalı tutmanın da aracınızın ilgili veya bağlantılı sistemlerinde uzun vadede hasara zararlara yol açıp açamayacağını da bilemiyoruz. Kısacası servis yetkilisi standart kullanıcı için  düzeyindekiler için kullanımının gerekli olmakla birlikte ileri düzey kullanıcılar için gereksiz ve hatta zararlı bir sistem olduğunu söylemek istemiş olabilir.

İşin özü, bu Golf bir harika Hocam

g5WABR.jpg


Unutmadan söyleyeyim araç hareket halindeyken eski usul yanaşmak için kapıyı açıp bakayım derseniz park freni devreye girer ve zınk diye olduğunuz yerde kalırsınız ona göre.[sm=evillol.gif]

ışık açıksa Auto Hold devrededir.

*Auto Hold Devrede ise elektromekanik el freni yeterli motor gücü sağlandığında kapanır, yani devre dışı kalarak frenleri serbest bırakır ve aracınız hareket eder.

Auto Hold'un yalnızca devrede olması halinde hem devreye girmesi hem de devreden çıkması gerekli koşullar sağlanıyorsa otomatik olarak gerçekleşecektir.

Fakat Manuel olarak devreye sokulduysa bira ayağınız frene basılı iken devre dışı bırakmak için Elektromekanik park frenine aynı aynda basılı tutmak gerekir. Aksi halde arka tekerleği sürükleye sürükleye ilerlersiniz. Yani aynı anda basmadan devreden çıkmaz.

Unutmadan söyleyeyim,  soğuk iklimde yaşıyorsanız el frenini çekili bıraktığınız gecelerde hava sıfırın altında sıcaklıklara sık sık düşüyorsa bu özelliği kapalı tutmanızı öneririm çünkü balataların disklere yapışması ve mekanizma serbest bıraksa dahi ayrılmayıp sizi olduğunuz yere mahkum etmesi olasılığına karşı aracı viteste bırakmak yeterlidir.

Golf'ün fren sistemi ve bu sistemi harekete geçiren fren pedalı çok işlevli ve kademelidir.

Özellikle ticari araçlarda yoğun biçimde fark ettiğimiz yüksek hızda frenleme veya kısa mesafede araç yüklüyken durdurma sorununu vites küçülterek fren servosuna (hidroliği pompasına) daha fazla yağ pompalanmasını ve dolayısıyla yavaş yavaş azalan fren hidroliği basıncı kaybını ve  artan basınç ihtiyacının karşılama sorununu çözerdik. Bir başka deyişle frenlerinize ihtiyaç duyduğunuzda araç yüklü veya yüksek hızda ise fern pedalı bassak da işe yaramaz "sağırlaşırdı", baktık olmadı işi kaba kuvvete döker pedalın üstüne çıkarcasına basmak zorunda kalırdık aracı durdurmak için.

Oysa Golf'te buna ihtiyaç yok. Çünkü,

*Fren desteği (BAS) var. Bunun anlamı

Fren destek sistemi, acil frenleme durumunda sürücünün fren pedalına aniden basması durumunda fren kuvvetini artırır. Bunun sonucunda

tam frenleme basıncının hızla oluşturulması sağlanır, fren kuvveti artar ve fren mesafesi kısalır.

Böylece ABS de daha çabuk ve etkili şekilde devreye girer.
hocam biraz önce kullanma klavuzunun çoğunu, ardından da bu yazınızı okudum. müsait olduğunuzda bir kaç pratik bilgi verirseniz sevinirm bir kaç sorum olacak

1-aracımıza bindik kontak yaptık. ayağımız frende. 1'e taktık ve kalkış yapmaya yeltendik. araç hem el frenini hem de auto holdu bırakıyor mu?

2-evimize geldik. durduk. kontağı kapattık. el freni otomatik devreye giriyor mu?

3-malum ankara, zaten demişsiniz kış ayları sıkıntı bu sistem açısından. ben şu anki aracımdaki geleneksel el frenini de kışın çekmem zaten. aracımız durduktan sonra p otomatik olarak devreye giriyorsa bir kere basıp ışığını söndürmek bu sistemi devre dışı bırakmak için yeterli midir?

4- rampada veya eğimde durduk. boşa alıp debriyajdan çektik. start stop devreye girdi. auto hold da girdi. bu noktadan sonra ayağımızı herşeyden çekip ışığın yanmasını gönül rahatlığıyla bekleyebilir miyiz? auto holdun bırakma süresi vs var mıdır?

saygılar hocam tekrar..
3. Soruya cevap vereyim. Bu sene kışın garajim tadilatta olduğu için araç kış boyu kapının önünde kaldı aksamlari  -20 ye kadar gördüm sabah araca bindigimde en ufak sorun olmadı

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@maniax

1. Her türlü bırakır. Sadece devreye girdikten sonra kemeri çözerseniz bırakmaz.

2. Auto hold açık ise frene basınca auto hold devreye girer. Kontak kapanınca el freni devreye girer.

3. Auto hold kapalı olursa kendi kendine devreye girmez. Eğer auto hold açık ise durduktan sonra el frenini manüel indirin ve kontağı kapatın yine çekmez tekrar.

4. Auto hold asla bırakmaz siz müdahale etmeden.

 
@yusuf @Onur @SATURNUS2015

Çok teşekkürler. Böyle ayrintilar takiliyo arada kafama. Aslında yaşayıp öğrensem de olur ama heves iste :)

 
maniax dedi:
@yusuf @Onur @SATURNUS2015

Çok teşekkürler. Böyle ayrintilar takiliyo arada kafama. Aslında yaşayıp öğrensem de olur ama heves iste :)
Rica ederiz hocam ayrıntılar kafamiza takilmasin bildiklerimizi paylasalim diye kuruldu burasi :)

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
maniax dedi:
hocam biraz önce kullanma kılavuzunun çoğunu, ardından da bu yazınızı okudum. müsait olduğunuzda bir kaç pratik bilgi verirseniz sevinirm bir kaç sorum olacak

1-aracımıza bindik kontak yaptık. ayağımız frende. 1'e taktık ve kalkış yapmaya yeltendik. araç hem el frenini hem de auto holdu bırakıyor mu?

2-evimize geldik. durduk. kontağı kapattık. el freni otomatik devreye giriyor mu?

3-malum ankara, zaten demişsiniz kış ayları sıkıntı bu sistem açısından. ben şu anki aracımdaki geleneksel el frenini de kışın çekmem zaten. aracımız durduktan sonra p otomatik olarak devreye giriyorsa bir kere basıp ışığını söndürmek bu sistemi devre dışı bırakmak için yeterli midir?

4- rampada veya eğimde durduk. boşa alıp debriyajdan çektik. start stop devreye girdi. auto hold da girdi. bu noktadan sonra ayağımızı her şeyden çekip ışığın yanmasını gönül rahatlığıyla bekleyebilir miyiz? auto holdun bırakma süresi vs var mıdır?

saygılar hocam tekrar..
Değerli Murat Hocam;

1. Aracımıza bindik. Kontağı çevirdiğimizde araç çalışır. Ayağımız frende diğer ayağımız zorunlu olarak debriyaj pedalının üzerinde, pedalı kaldırırken yeteri çekiş sağlanınca ister Auto Hold açık olsun isterse kapalı olsun elektromekanik el frenini otomatik devre dışı bırakır ve tekerlekler serbest kalınca araç hareket edecektir.

Bu arada bu durum daha önce ancak auto hold açıksa mümkündü fakat bakıma gidildiğinde güncellenen yazılımla ve 2014 model ile üstü araçlarda orijinal yazılımlarında mümkün....

Fakat eğer kontak açıkken elektromekanik el freni manuel olarak çekilirse, auto hold açık olsa dahi siz vitese takıp ilerlemek isteyince serbest bırakmaz.

Auto Hold ile elektromekanik el freni birbirlerinin tamamlayıcısıdır.  Dolayısıyla ikisi bir arada aynı anda devrede olamayacakları için sorunun içerisindeki gizli soruyu da yanıtlamış olayım:

Aracın kontağı açıkken auto hold açıksa ve devredeyeken kontağı kapatır, kapıyı açar veya emniyet kemerini çıkartırsanız auto hold devreden çıkar ve yeşil olan işaret kırmızıya dönüşmek suretiyle görevi elektromekanik el freninin aldığını gösterir. Dolayısıyla siz aracı çalıştırdıktan sonra hareket etmediğiniz esnada aracın kaymasını önleyen auto hold değil elektromekanik el frenidir.

2. Auto hold açıksa; aracın kontağı açıkken, kontağı kapatır, kapıyı açar veya emniyet kemerini çıkartırsanız ve bunlardan hangisini önce yaparsanız  auto hold devreye girer.  Sanırım son güncellemeden sonra ve 2014 model ve üstünde emniyet kemerini çözdüğünüzde auto hold'un devreye girmesi iptal edilmiş. Emniyet kemeri benim bir parçam olduğu için ben denemedim.

3. Kılavuz kitapçıkta dahi yazıyorsa buna dikkat etmeli. Buzlanma olasılığı olan günlerde elektromekanik el frenini devreye almamalı.  Evin önüne geldiniz auto hold'u devreden çıkartın. Kontağı kapatınca elektromekanik el freni kendiliğinden devreye girmeyecektir.  Bugüne kadar kar ve buzda çalışabilir eminim buna uygun mekaniği vardır. Ama ne gerek var zorlamaya?

4.Ancak aracın motoru çalışır durumda frene bastığınızda ve araç duruduğunda auto hold devreye girer. Sonra start stop devreye girse de araç auto hold halen devrededir. Siz kontağı kapatana, kapıyı açana eya emniyet kemerini çözene kadar devrede kalır. Önceki marka veya modellerde alışık olduğunuz "hill holder" gibi bir kaç saniye süre ile geriye veya ileriye kaymayı engellemekle kalmaz, siz isteyip debriyaja basarak motoru tekrar çalıştırdığınız, vitese atarak ilerleyene kadar aracı mevcut pozisyonda tutar. Fakat ilk kez geçen gün denk geldim. Bekleme süresi 4-5 dakikayı geçince start stop devreden çıktı ve bilgi ekranında "motoru kendiniz çalıştırınız" ibaresi belirdi. Demek ki auto hold'un değilse bile start stop'un belli bir süresi var. Motor kapanınca auto hold az önce de söylediğim gibi elektromekanik el fenini devreye soktuğu için araç yine de kaymaz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@SATURNUS2015

inşallah önümüzdeki hafta çarşamba perşembe. özellik açacam da ankara'da nasıl yaparım bilemiyorum  s=sessizlik

 
ben frenler için servise gidebilirim..sankı frenlerın hassasıyetı az gibi..

 
Konu olarak buranın uygun olduğunu düşündüm.Aracım dsg ve ayağımı frene pedalına basıp aracımı starr tuşundan çalıştıracapım zaman frenler hiç basılamayacak kadar sert oluyor.Çalıştığı gibi yumuşuyor pedal.Bu bir sorun olabilir mi?


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

 
Konu olarak buranın uygun olduğunu düşündüm.Aracım dsg ve ayağımı frene pedalına basıp aracımı starr tuşundan çalıştıracapım zaman frenler hiç basılamayacak kadar sert oluyor.Çalıştığı gibi yumuşuyor pedal.Bu bir sorun olabilir mi?


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
Değerli Hocam 

Sertleşmiş fren pedalı; hidrolik ve dolayısıyla hidrolik sisteme güç saglamayan motor demektir.

Yani araç dururken ve start stop devrede olduğu icin motor kapalıysa bu durum normal Hocam 

 
Arkdaşlar benim araç ta 70/80 la giderken hafif manevrayla frene bastiğimda sanki arka taraf öne gelecekmiş gibi bir his veriyor. Birde cok sert olmayan frenlerde abs devreye giriyor arac durmuyor el frenini cekesim geliyor bunlar normalmidir


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

 


Geri
Üst Alt