ANA KONU



Merhaba Arkadaşlar, bir sorunum var, yardım lütfen!

Aracımda yaklaşık bir haftadır, önce "egzoz kontrol sistemi" ikaz lambası, 1-2 gün sonra da "EPC-Motor kumandası" ikaz lambası yandı. Aracın çekişi hissedilir şekilde azaldı, gaz veriyorum gitmiyor, sanki kendini korumaya alıyor, devir rölantide sıfıra düşmediği için (1000 yakın duruyor) start-stop özelliği de devreye giremiyor, ekranda hata mesajı veriyor.

Yetkili servise götürdüm aracı, kılavuzda yazdığı gibi yavaş, sakin ve en sağ şeriti kullanarak. Bilgisayara bağlandı kontrol edildi ve lambda sensörü arızası teşhisi kondu. Normal satış fiyatı da 1500₺ olarak belirtildi. Bu fiyat çok abartı geldi bana, internette Bosch model oksijen sensörleri araca göre 150-300₺ civarında satılıyor. (Bu aşamadaki detayları geçiyorum) Şu anda parçanın gelmesini bekliyoruz. Bu arada araştırma yaptım, bu arızanın 60-70 çeşit nedeni olabileceğini okudum.(Benzin kalitesinden fren müşürüne kadar) Çok basit çözümler ile ikaz ışıklarının söndürülebildiği söyleniyor. Neden ve çözümlerin çokluğu kafamı karıştırdı açıkçası.

Konu hakkında tecrübe yaşayan, bilgisi olan hocalarımın yorum, bilgi, yardım ve desteklerini bekliyorum. En güvenli, en doğru, en ekonomik nasıl bir yol çizebilirim bu sorunun çözümünde?

Teşekkür eder, Saygılar sunarım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba Arkadaşlar, bir sorunum var, yardım lütfen!

Aracımda yaklaşık bir haftadır, önce "ekzoz kontrol sistemi" ikaz lambası, 1-2 gün sonra da "EPC-Motor kumandası" ikaz lambası yandı. Aracın çekişi hissedilir şekilde azaldı, gaz veriyorum gitmiyor, sanki kendini korumaya alıyor, devir rölantide sıfıra düşmediği için (1000 yakın duruyor) start-stop özelliği de devreye giremiyor, ekranda hata mesajı veriyor.

Yetkili servise götürdüm aracı, kılavuzda yazdığı gibi yavaş, sakin ve en sağ şeriti kullanarak. Bilgisayara bağlandı kontrol edildi ve lambda sensörü arızası teşhisi kondu. Normal satış fiyatı da 1500₺ olarak belirtildi. Bu fiyat çok abartı geldi bana, internette Bosch model oksijen sensörleri araca göre 150-300₺ civarında satılıyor. (Bu aşamadaki detayları geçiyorum) Şu anda parçanın gelmesini bekliyoruz. Bu arada araştırma yaptım, bu arızanın 60-70 çeşit nedeni olabileceğini okudum.(Benzin kalitesinden fren müşürüne kadar) Çok basit çözümler ile ikaz ışıklarının söndürülebildiği söyleniyor. Neden ve çözümlerin çokluğu kafamı karıştırdı açıkçası.

Konu hakkında tecrübe yaşayan, bilgisi olan hocalarımın yorum, bilgi, yardım ve desteklerini bekliyorum. En güvenli, en doğru, en ekonomik nasıl bir yol çizebilirim bu sorunun çözümünde?

Teşekkür eder, Saygılar sunarım.
Hocam sizden önceki sahibi muhtemelen o yazdığınız diğer yöntemleri yapıp aracı size sattı. Böyle insanlar acaba hak yediklerinin farkında mı. İyi güvenilir bir ustanız var ise ona gidin. Yoksa tekrar sorun olduğunda muhatap bulmak için servisten sasmayin. 1 hafta sonra tekrar ışık yanarsa servis yardımcı olur. 

 
@HaK

Değerli Hocam, 

Geçmiş olsun öncelikle. 

Sizden ricam arızayı öncelikle Alsancak taki servise göstermeniz.  Gaziemirdeki şubesinden daha profesyonel bir ekip var orada.

bir de özel servise de servise göstermeniz. Belki de çok basit bir çözümü olan arıza olabilir.

 
@yusuf Hocam, aracın ilk sahibi benim, sıfır aldım ve henüz 7.700 km'de.

Saygılar...

 
@HaK@HaKhocam egerki garantide ise servise

degilse ateşleme bobinlerinden çok geldi bu sıkıntılar başıma ah bi arıza sorabilsem arabaya şuan

:'(

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@silvershadow Hocam, araştırıp okuduğum kadarıyla bu sıkıntı çoğu Zaman akaryakıt kalitesi ile yakından ilintili. Benzin istasyonu yönetimi farkında olmadan Akaryakıtın stoklandığı depo, çevreden olabilecek yabancı sızıntılar nedeniyle ürün zarar görebiliyor. Özellikle rakımı düşük, deniz kıyısı İzmir gibi kentlerde risk daha da yüksek. O yüzden bu risklerin olmadığı istasyonları el birliği ile belirleyip mümkün olduğunca o istasyonlardan yakıt almamız bu tip arıza risklerini azaltabilir. 

Sorunun kullanıcı hatası olmadığı netleştiğinden 2 yıllık garanti 2 ay geçmesine rağmen iyi niyet devreye sokulacak gibi görünüyor. Süreç tamamlandığında bilgi aktarımı yapacağım.

Saygılarımla Sayın Hocam.

 
@HaK hocam cok gecmis olsun.sorunun garantiden cozulmesine sevindim.

Acaba sakıncası yoksa akaryakıt istasyonunun markasini paylasabilirmisiniz?

Bir arkadasim sifir km Kia Ceed dizel aldi.iki kez ayni sıkıntıyı yasadi.yakit aldigi istasyon evimizin tam arkasındaki Shell istasyonu.servis sorunun yakittan olduğunu soylemis.arkadasim beni uyardı o istasyonla ilgili.yaklaşık 7-8 aydir ayni yerden bende aliyordum.bir sıkıntı yasamadim.ama en son gecen ay Golf'e ikinci yakit alisimdan sonra yola çıkınca ufak bir oksurme gibi birsey oldu.cok sukur o kadariyla kaldi.su an yakit aldigim istasyonu degistirdim.

 
İyi günler golftutkusu

dün geceki yolculuğumun sonlarına doğru bi-xenon basic far da kısa farlar kendi kendine gücünü azaltıp nerdeyse kapanır gibi oluyor fakat  2 saniye sonra tekrar çakar gibi oluyor. Ve ara ara bu şekilde yaparak yolculuğumu bitirdim. Xenon da ne gibi sıkıntı olmuş olabilir. Araçta arıza ışığı da yanmadı? 

 

İyi günler golftutkusu

dün geceki yolculuğumun sonlarına doğru bi-xenon basic far da kısa farlar kendi kendine gücünü azaltıp nerdeyse kapanır gibi oluyor fakat  2 saniye sonra tekrar çakar gibi oluyor. Ve ara ara bu şekilde yaparak yolculuğumu bitirdim. Xenon da ne gibi sıkıntı olmuş olabilir. Araçta arıza ışığı da yanmadı? 
Aracınız kaç model Hocam, aküden kaynaklanma durumu geldi direk aklıma

 

Geri
Üst Alt