DSG hakkında...


Katılım
20 Kas 2023
Mesajlar
187
Tepkime puanı
127
Konum
Ankara
İsim
Deniz
Araç
Polo Life
Herkese selamlar, sizlere dsg ile ilgili kafama takılan bazı soruları sormak istedim. Öncelikle hayatımda ilk defa otomatik araç sahibi oldum ve şuanda kullandığım aracı otomatik araç bilgim hiç olmadan satın aldım ve sonradan dsg ile ilgili insanların sorunlarını gördüm, kimisi mekatronik diyor, kimisi tüp diyor, kimisi kart diyor, kimisi kavrama diyor, başka birilerine bakıyorum, kalkışta titreme oluyor diyen var, vuruntu diyen var, ısınmadan dolayı kenara çeken var yani kısacası var oğlu var. Çevremde otomatik araç kullanan insanlar var mesela 2016 model 3008, 2012 model Civic kullanan kişiler, ve bu insanların böyle bir kavram kargaşası yok gibi, yani kısacası sormak istediğim dsg uzun vadede neler yaşatır mesela yıl 2034 ve araç 250 bin km ye geldi gibi.
 

Herkese selamlar, sizlere dsg ile ilgili kafama takılan bazı soruları sormak istedim. Öncelikle hayatımda ilk defa otomatik araç sahibi oldum ve şuanda kullandığım aracı otomatik araç bilgim hiç olmadan satın aldım ve sonradan dsg ile ilgili insanların sorunlarını gördüm, kimisi mekatronik diyor, kimisi tüp diyor, kimisi kart diyor, kimisi kavrama diyor, başka birilerine bakıyorum, kalkışta titreme oluyor diyen var, vuruntu diyen var, ısınmadan dolayı kenara çeken var yani kısacası var oğlu var. Çevremde otomatik araç kullanan insanlar var mesela 2016 model 3008, 2012 model Civic kullanan kişiler, ve bu insanların böyle bir kavram kargaşası yok gibi, yani kısacası sormak istediğim dsg uzun vadede neler yaşatır mesela yıl 2034 ve araç 250 bin km ye geldi gibi.
Allah bilir kardeş
 
Konusu açılmışken benim aracım da 65.000 de volanttan ses geliyor denmişti alırken(50.000km) sonra kullandım sorun yoktu. Bakıma gittiğimde usta 2 ye atarken titreme var dedi kavrama değişmesi gerektiğini söyledi. Km düşük olduğu için değiştirmedim ve beni rahatsız etmiyordu. Bir gün yapmurlu günde aracı kullandım park ettim, sabah çalıştırdığımda yatak sarıyor gibi bi ses şiddetli sallantı oluştu yaklaşık 30 saniye, devir de oynuyordu. Şuan o kadar olmasa da ara sıra soğuk çalıştırdıgımda devirde oynama ve sallantı oluyor 10 saniye civarı ama araba ısınınca hiçbir sorun kalmıyor, devir de oynamıyor. Volantta olduğunu düşünüyorum. Tecrübesi olan yardımcı olursa sevinirim. DSG diyince herkes farklı bir yorum yapıyor, çok tartışmalı bir teknoloji.
 
Hemen klasik olanı söyleyelim. Aracı park etmeden önce ilk olarak vitesi boşalt sonra el freni çek freni bırak yük el frenine binsin. Vites P ye al. Ben bunu çok duydum ama hiç uygulamadım yaklaşık 15 senedir DSG araç kullanıyorum . Evim yokuşta sürekli dik yerlere park ediyorum. İnanır mısın hiç şanzıman ve kavramadan sorun yaşamadım.
 
Hemen klasik olanı söyleyelim. Aracı park etmeden önce ilk olarak vitesi boşalt sonra el freni çek freni bırak yük el frenine binsin. Vites P ye al. Ben bunu çok duydum ama hiç uygulamadım yaklaşık 15 senedir DSG araç kullanıyorum . Evim yokuşta sürekli dik yerlere park ediyorum. İnanır mısın hiç şanzıman ve kavramadan sorun yaşamadım.
Abi bu iş şans işi gibi duruyor o zaman
 
Yetkili servise devam edip, (iyi niyeti devam ettirip yetkiliye mecbur kalmak kaydıyla ) haydi bismillah deyip binip geçmek lazım.

Bozulurmu paranoyasıyla araca binilirse dsg bozulmasından beter araç sahibinin sinirleri bozulur.

Keyif sürmek lazım....(Bozulana kadar)

@Adv_Dbl gecenlerde yazmıstı
Km si 120 bin dsg error suz devam ediyor dedi.

Benim aracım manuel.

Bende ki beklenti de şu

Bu araç made in germany

200.000 km ye kadar hiçbir yerinin bozulmayacağı üzerine kendimle bahse girdim(sanzuman zaten manuel , bunun dışında her türlü mekanik+ elektronik tüm ekipman)

Bozulmayacağı üzerine emin olarak araca binmek daha bi keyif veriyor.

Güncel km 96k araç 6 yıl 3 aylık. (Tdi mk7,5 )

Fransız + italyan aracına garanti vermem 200.000 km ?
 
Son düzenleme:
tüp ve mekatronik problemler hariç ///
Oda 2015 sonrası için pek sorun çıkartmıyor.

Kavrama problemi sıyırsan yaksan. Titreme artar. 0km hızdan ilerlerken gaz pedalı ve araç bariz titrer. Hiiiç dert değil.
Güzrel ve dikkatli kullanım sıfır kavrama. 120bin km gidiyor.

En kralı yolda kalırsın. Çekici ile servis hayırlı olsun 30-50 bin sıkışır.
 
Bence ekonomik ömrü uzun, şanzımancı arkadaşım kavramanın ömrü 40-50 bin demişti aracı ilk aldığımda, ben 90 bin km yaptım halen devam ediyorum. Arkadaşım 160bin km yaptı orijinal dsg ile Eskişehir aracıydı yokuş yüzü görmediğinden sanırım. Belki daha da gitmiştir bilemiyorum çünkü aracı sattı. İkimizin aracı da 2013 model, dsg için farklı düşüncelerim var. İstatistik tutuyor bence ve ona göre hareket ediyor. Eşim kullandığında araç uzun bir süre titreyerek yarım kavrama şeklinde gidiyor, bu bir alışkanlık haline geliyor. Ben kullandığımda hızlı kavratıyorum, imkan olmazsa spor moda alıyorum hemen tam kavrıyor. Tabi bütün bunlara ek sabah ilk çalıştırmada kartı yakan iki arkadaşım var, ne yapmışlar diye sorarsanız?? Hiç bişey… Tamamen şans…
 
Bence ekonomik ömrü uzun, şanzımancı arkadaşım kavramanın ömrü 40-50 bin demişti aracı ilk aldığımda, ben 90 bin km yaptım halen devam ediyorum. Arkadaşım 160bin km yaptı orijinal dsg ile Eskişehir aracıydı yokuş yüzü görmediğinden sanırım. Belki daha da gitmiştir bilemiyorum çünkü aracı sattı. İkimizin aracı da 2013 model, dsg için farklı düşüncelerim var. İstatistik tutuyor bence ve ona göre hareket ediyor. Eşim kullandığında araç uzun bir süre titreyerek yarım kavrama şeklinde gidiyor, bu bir alışkanlık haline geliyor. Ben kullandığımda hızlı kavratıyorum, imkan olmazsa spor moda alıyorum hemen tam kavrıyor. Tabi bütün bunlara ek sabah ilk çalıştırmada kartı yakan iki arkadaşım var, ne yapmışlar diye sorarsanız?? Hiç bişey… Tamamen şans…
Rus ruleti misali, hayırlısı olsun
 

tüp ve mekatronik problemler hariç ///
Oda 2015 sonrası için pek sorun çıkartmıyor.

Kavrama problemi sıyırsan yaksan. Titreme artar. 0km hızdan ilerlerken gaz pedalı ve araç bariz titrer. Hiiiç dert değil.
Güzrel ve dikkatli kullanım sıfır kavrama. 120bin km gidiyor.

En kralı yolda kalırsın. Çekici ile servis hayırlı olsun 30-50 bin sıkışır.
İki gün önce yetkili serviste aracımı beklerken başka bir müşteri ile servis danışmanının konuşmasına kulak misafiri oldum. Müşterinin aracı MK5 Polo, şanzıman kontrolüne getirmiş. Detayları hatırlamıyorum ama kavrama değişimine 60-70 bin civarı fiyat verdi. Üstüne volanı da değiştirsek iyi olur dedi. Aracımı teslim alıp hızla değil, gaz pedalını üfleyerek yavaş yavaş uzaklaştım… :)
 

Geri
Üst Alt