Golf 8 R-Line 1.0 etsi ile yeniden Golf’e döndüm.


Merhaba, hayırlı olsun çok şık. Renk opak beyaz mı yoksa oryx beyazı mı acaba? Fotoğraftan pek anlayamıyorum, oryx’e de pek aşina değilim açıkçası
 

Hayırlı olsun Güzel günlerde kullanmanız dileğiyle
 
Hayırlı olsun hocam. Maşallah araç çok güzel R-line alarak iyi bir tercih yapmışsınız.
Bir konuda merak ettim golf 7 ye göre rüzgar direnci epey iyileşmiş yazmışsınız ancak golf 7 nin rüzgar sürtünme kat sayısı 0,27cd Golf 8 in rüzgar sürtünme kat sayısı 0,275cd dir. Siz bu hissiyatı nasıl aldınız acaba. Yol sesi daha azaltılmış demişsiniz ama biz test ettiğimizde özellikle golf 7 18" jantlarla olmasına rağmen golf 8 ile aynıydı. 17" takıp deneme şansımız olmadı. Motor sesi golf 8 in bariz daha az ancak golf 7 nin 1,2-1,4-1,5tsi motorlarıyla aynı 1,0tsi motorlu golf 7,5 lardan daha az. Siz golften sonra çok araç değiştirdiniz sanırım, golfü unutmuşsunuz hocam :)
Herkese teşekkür ederim 🙏🏼 Hocam golfte en son kullandığım araç 2015 modeldi Higline idi 90 dan sonra sol sağ kelebek camının olduğu kısımdan rüzgar sesi geliyordu golf 7 sadece bir tane değil 1.2 tsi olarakta kullandım 2016-2015, 2013 1.6 tdi kullandım hepsinde bu durum mevcuttu, 120 den sonra özellikle rüzgar sesi konusunda golf 8 daha başarılı, diğer dediğiniz hususta ise bir yerde okumuştum rüzgar direnci daha çok iyileştirildi diye ön tasarım daha basık elektirik modasına geçişten dolayı, yanlışım varsa düzeltelim tabiki, benim hissiyatlarım bunlar ve ayrıca sırf merakımdan komşumda 1.0 2018 model golf 7.5 u alıp test ettim hissiyatımda haklı çıktım Apple Watch ile aynı hava koşullarında aynı yolda 110 ile giderken 62 db kabin görüntüsü aldım bu golf 8 de 60-61 civarı gidip geliyor, test ettiğim araçta kazasız bir araçtı sanırım golf 8 in sessizliği motordan kaynaklı bilmiyorum ben öyle hissettim ve denedim haklı çıktım.
 
Hayırlı olsun hocam,güle güle kullanın.Etsi karekterine göre kullanım için bikaç ipucu verebilir misiniz?
 
Hayırlı olsun hocam,güle güle kullanın.Etsi karekterine göre kullanım için bikaç ipucu verebilir misiniz?
teşekkür ederim, hocam olabildiğince ayağınızı gazdan çekerek kullanmanız, hafif eğim gördünüz hemen ayağınızı gazdan çekip motorun kapanmasını sağlayın, zaten araç ya hızını koruyor ya da hızlanıyor. Bunu şehir içinde bir çok yerde uyguluyorum akıcı kullanmaya çalışıyorum düzlükte bile olsan gazı ara ara kullanıyorum. Mesela dur kalk trafikte aracı sadece kaldırıp ayağımı gazdan çekiyorum hafif hafif motor kapalı gidiyor araç, zaten sistem buna ayarlı her koşulda serbest sürüş ve motor kapanma odaklı çalışıyor. Bu şekilde alıştıkça tüketim ciddi düzeyde düşüyor.
 
Örneğin araç 4 kişi bagaj ful dolu orta düzeyde şehir içi trafiğinde 50 dakikalık kullanım sonucu 28 km/h ortalama hızla 23 km kullanımda 5.4 litre ortalama tüketim elde ettim
-Yine başka bir gün yoğun trafikte araçta 2 kişi ile 2 saat 24 dk lık kullanımda 17 km ortalama hız ve 44 km lik kullanım ile 6.4 litre ortalama,
-Sakin bir pazar sabahı araçta tek başıma bir market alışverişi yapıp geldim 50-60 km hızları geçmedim sadece 2-3 trafik ışığına takıldım 7.5 km kullanımda ortalama hız 42 km/h ve 10 dakikalık kullanımda 3.9 litre ortalama tüketim elde ettim.

İlginç bir şekilde araç şehir içinde daha az tüketiyor otobanda 120-130 km hızlarda 5.5 üzeri tüketiyor.
 
Hayırlı olsun. Keyifli sürüşler.

R-line ve beyaz da güzel yakışıyormuş.
 
Hayırlı olsun hocam yeni aracınız, kazasız belasız sürüşler dilerim. 1.0 motor yakıt tüketimi ve mk8 konusunda ilerleyen süreçte de deneyimlerinizi bekliyorum :)
 
Herkese tekrar merhaba yaklaşık 2 yıl aradan sonra (golf 7 2015 1.4 tsi dsg vardı) bu sefer 2023 model r-line paket 1.0 etsi golfle tekrar golfe döndüm. Golf’ün yeri bir başka başka hiç bir araç bu tadı vermiyor. 2 yıllık süreçte bir çok C segment araç kullandım Suv, sedan vs. Tekrar golfe dönünce bu araç bir başka dedim. R-line golf ise bambaşka duruyor bence. 1.0 olmasını ilk başta biraz yadırgasam da şimdi iyiki almışım diyorum, aracı kullanmak inanılmaz zevk veriyor ve gidişi çok iyi basarsan gitmem demiyor ayağını etsi nin karakterine göre ayarlarsan da şehir içinde 5 litrelerle aşırı yoğun olmadıkça gezebiliyorsun en yoğun trafikte dahil ortalama hızım 16-17 km iken gün sonunda 6.5 litre ortalama ile günü kapattım. Bu araçta bu durumu oyun oynamaya çeviriyorsun. Motor ayağını gazdan çekince uzun yolda 140 la bile giderken kendini kapatıyor ve yavaşlaması çok uzun sürüyor. Hele birde hafif eğim varsa (göz anlamasa bile en küçük eğimde araç akıyor) bu yavaşlama yerini hızlanmaya alıyor veya sabit hızda gidiyor motor kapalı. Aracın rüzgar direnci golf 7 ye göre epey iyeleşmiş, yol sesi dahada azalmış, iç kabin gürültüsü testleri yaptım kullandığım c premiumlardan bile daha sessiz bir araç. Araçta hiç motor sesi olmadığı için dış sesler kulağa daha çok batsada (golf 7 ye göre motor sesi çok daha az) db ölçümlerimde kabin içi çok daha sessiz değerler veriyor. 150-180 km. Hızlarda araç daha stabil kesinlikle daha çok güven veriyor, rüzgar sesi az aldığı için araç içindekiler hızınızı anlamıyor bile. Yine golf 7.5 1.0 tsi a göre motor titreşiminde ilerleme kaydedilmiş, rölantide ve kalkışlarda 1.0 olduğunu anlamıyorsunuz bile belki de hafif hibritin etkisinden olabilir. Sonuç olarak aracı beğendim bir çok eleştiri almış forumda malzeme kalitesi vb. yönlerden ancak yeni her zaman yenidir diyorum torpidodaki kumaş kaplama gitmiş tüm kapı ceplerine aydınlatma gelmiş, veya orta kolçak içi kumaşla kaplanmış veya ön ve arka ayak aydınlatmaları gelmiş ambiyans aydınlatmalar çok daha çeşitli ve şık olmuş bu konu uzar gider.
Hayırlı olsun hocam güle güle kullanın, beyaz renk bana ayrı sportif gelmiştir.
 
teşekkür ederim, hocam olabildiğince ayağınızı gazdan çekerek kullanmanız, hafif eğim gördünüz hemen ayağınızı gazdan çekip motorun kapanmasını sağlayın, zaten araç ya hızını koruyor ya da hızlanıyor. Bunu şehir içinde bir çok yerde uyguluyorum akıcı kullanmaya çalışıyorum düzlükte bile olsan gazı ara ara kullanıyorum. Mesela dur kalk trafikte aracı sadece kaldırıp ayağımı gazdan çekiyorum hafif hafif motor kapalı gidiyor araç, zaten sistem buna ayarlı her koşulda serbest sürüş ve motor kapanma odaklı çalışıyor. Bu şekilde alıştıkça tüketim ciddi düzeyde düşüyor.
Muhteşem bir teknoloji. Buca'dan Bornova'ya sabah işe giderken otoyolda (uzun süreli yokuş aşağıdır) sol şeritten tüm araçlar 100-120 arası konvoy şeklinde giderler. Her sabah yaşadığım durum bu:
Önümdeki araç ile aynı hızdayım, hiçbir pedala basmadan süzülüyorum. Öndeki de frene basmıyor ancak mesafe sürekli daralıyor. Mecbur fren yapmak durumunda kalıyorum. Mesafeyi açıp freni bırakıyorum. Kısa bir süre sonra mesafe tekrar daralmaya başlıyor. Bu da süzülme modunun ne kadar verimli olduğunu, arabanın aktarma organlarındaki verimin ne kadar yüksek olduğunu ve aracın rüzgar direncinin ne kadar az olduğunu gösteriyor. Bu daha hızlı süzülme ile fark etmeseniz de daha az gaza basmanızı sağlıyor ve tüketimi düşürüyor.
 
Herkese teşekkür ederim 🙏🏼 Hocam golfte en son kullandığım araç 2015 modeldi Higline idi 90 dan sonra sol sağ kelebek camının olduğu kısımdan rüzgar sesi geliyordu golf 7 sadece bir tane değil 1.2 tsi olarakta kullandım 2016-2015, 2013 1.6 tdi kullandım hepsinde bu durum mevcuttu, 120 den sonra özellikle rüzgar sesi konusunda golf 8 daha başarılı, diğer dediğiniz hususta ise bir yerde okumuştum rüzgar direnci daha çok iyileştirildi diye ön tasarım daha basık elektirik modasına geçişten dolayı, yanlışım varsa düzeltelim tabiki, benim hissiyatlarım bunlar ve ayrıca sırf merakımdan komşumda 1.0 2018 model golf 7.5 u alıp test ettim hissiyatımda haklı çıktım Apple Watch ile aynı hava koşullarında aynı yolda 110 ile giderken 62 db kabin görüntüsü aldım bu golf 8 de 60-61 civarı gidip geliyor, test ettiğim araçta kazasız bir araçtı sanırım golf 8 in sessizliği motordan kaynaklı bilmiyorum ben öyle hissettim ve denedim haklı çıktım.
(kelebek camından gelen rüzgar sesi) bu sesin azalmasının sebebi rüzgar katsayı direnci ile ilgisi yoktur, Mk8 lansmanında bunu açıkladılar aynaların konumu biraz daha aşşağıya aldılar.

eTSI motor evet daha az yakıyor, ama bunu üstün teknoloji olarak yapmıyor, sürekli motoru kapatırsan eski motor 1.2 tsi ‘da az yakar, Koltuk altındaki pil yavaşlamasını engelleyip destek oluyor, ancak bu pilin 6-7 sene sonra maliyeti ne olucak onu kimse bilmiyor, eTSI motor pek tabii diğer markaların benzinli motorlarına göre kıyaslarsak çok fazla avantajı var orası ayrı konu,

VW (bana göre) halen Mk8 kasaya geçmedi, şuan bindiğimiz araçları ben yoğun makyaj operasyonu geçirmiş bir Mk7,75 olarak görüyorum. VW bunu hep yapıyor Mk5 / Mk6 olduğu gibi..

Bu yazdaklarımdan aracı kötülüyorum gibi anlaşılmasın, Golf Mk8 ve Audi A3 8Y “bana göre” halen sınıfının en iyi araçlarıı.,

Yeni aracınız hayırlı olsun, güzel günlerde binmek nasip etsin.. 🧿
 

Koltuk altındaki pil yavaşlamasını engelleyip destek oluyor, ancak bu pilin 6-7 sene sonra maliyeti ne olucak onu kimse bilmiyor
Bu konuda benim de endişelerim vardı ve geçenlerde biraz araştırdığımda parça kodunu bulup satılık var mı diye araştırmıştım.
Sıfırı serviste ne kadardır ya da serviste bu pilin değişimine ne kadar para isteyecekler orasını bilmiyorum, fakat TR'de 15 bin bandında çıkması, 500-600€ civarında da yurtdışında satışı var görünüyor.
En azından çok afaki fiyatlar olmadığını düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst Alt