🧿 Yeni Araç Tiguan 1.5 TSI 150 Ps Elegance DSG - Travel Assist 🧿


Vakum makinesi hortumunun kendi hijyenitesi ne olacak ?? Ben motoruma iski / aski vidanjör hortumunu niye daldırttırayım ???

Girmeyin böyle kolonoskopik pis işlere

Acın karter tapasını hayrat çeşmesi gibi aksın 40 dakika

Eee tabi ? Sosyal medyada gazlama verdiler fenomen usta alemleri

Bu bu kadar sıkılmazsa kaçırır
Bu kadar sıkılırsa diş yer
Kanserojen teflon bant / sıvı conta

Altı üstü bir vidadır yaaa ?

Akkuyu nükleer santrali reaktör uranyum dolum tapası degil ki bu!!!
 

İdeal yağ sıcaklığı olayını bir nebze kaçta olacağını unutmuştum. Eski aracımızda malum yağ sıcaklığı göstermediğinden motor sıcaklığı 90 a ulaşıp biraz zaman geçerse 2200-2500 üstüne çıkarsam çıkıyordum.

Yetkili serviste hava ve poleni ilk yılda da değiştirmek isterim, o şekilde olmazsa uzun vadede sıkıntı yaratacağını düşünüyorum.

Bir de sıfır araçlarda araç stop edildikten sonra çıt çıt metalimsi sesler gelmesi de normal oluyor muydu?

5bin km boyunca tam olarak neye dikkat ettiniz, ilk 1500-2000 km dekine benzer bir kullanım mı? Muhtemelen 1500km üstünde biraz daha üst devirleri denemişsinizdir. Bu rodaj sürecinde dik yokuş çıkış ve inişlerde araç D modunda olsa bile devir yükseliyor ya bunun zararı oluyor mudur?

Temenni ve bilgiler için , teşekkür ediyorum. Daha iyileri sizlere ve isteyenlere de nasip eylesin.
5000 km mecbur olmadıkça 2000i geçmedim. Sonra ver Allah ver
Dik yokuş sorun değil.
Çıt çıt normal
 
Biz motul yağımızı alıp ustamıza gittiğimizde

Bir keresinde orda çalışan genç kalfa kaputu açtı koydu leş bir HUNİ motor yağını dolduracak

Dedim napppıyorsun??

Bu huniyle 90 numara şanzuman yağı koydun , direksiyon yağı koydun , antifiriz koydun fren hidroliği koydun başka araçlara 1 saat önce belki

Benim yağımı hunisiz üssten denk getirerek delikten direk boşalt dedik . Öyle yaptı .

Biz huni hijyenine bile dikkat ederken

Vakum makinesini hortumunun dış yüzeyine haydi haydi takıntı yaparız
 
Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin.
Ben sıfır aldığımda ilk 1000km dikkatli kullandım, fazla zorlamadım. Servis 1000km dolunca gelin vs demedi. Sadece yağı çubuğu çekerek kontrol ettim. Eksilme, kararma veya iki parmak arasına aldığımda bir miktar yağ aldığımda tortu vs hissetmedim. Siz şayet 1000km dolunca yağı değiştirirseniz, yağ filtresinide mutlaka değiştirin.
Çok teşekkür ediyorum hocam. Ara ara yağ seviyesi ve viskozitesine bakmak şart.
Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın.
Teşekkürler.
Merhabalar, hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın.



Kullanma kılavuzuna göre; gerekiyorsa ani fren tabii ki yapılacak fakat eğer mümkünse fren rodajı süresince ani frenden kaçınılmalıdır şeklinde belirtiyor. Uzun süreli fren kullanımı konusunda haklısınız, yalnız belirtmekte fayda var ki dik yokuş aşağı boş viteste gidilmemelidir.(manuel araçlar için isteyerek boşa takılmamalıdır yani) Otomatik araçlarda şanzıman boşa atabilir tabi fakat yokuş yeterince dikse ilk frene dokunuştan itibaren genelde vitese takıp 4 bin devir civarında seyretmenizi sağlar.
Teşekkürler.

Manuel araçta boşa atma olayını sadece araç durur vaziyette kullanırdım/k.

DSG li araçta muhtemelen N olayı çekici veya lastik değişimlerinde olursa olur sanırım.

Yokuş aşağı da işte o 4bin devir rodajda ki motora zararı olmuyordur di mi? Gaza basılmadığı sürece olmaz diye düşünüyorum.
 
Biz motul yağımızı alıp ustamıza gittiğimizde

Bir keresinde orda çalışan genç kalfa kaputu açtı koydu leş bir HUNİ motor yağını dolduracak

Dedim napppıyorsun??

Bu huniyle 90 numara şanzuman yağı koydun , direksiyon yağı koydun , antifiriz koydun fren hidroliği koydun başka araçlara 1 saat önce belki

Benim yağımı hunisiz üssten denk getirerek delikten direk boşalt dedik . Öyle yaptı .

Biz huni hijyenine bile dikkat ederken

Vakum makinesini hortumunun dış yüzeyine haydi haydi takıntı yaparız
Çırak veya kalfalar zor olmayan şeylere dikkat etse. Özel de hep araç sahibi takip etmesi şart başka yolu yok. Yetkili de zaten içeride ne oluyor orasını göremiyoruz.
 
Çırak veya kalfalar zor olmayan şeylere dikkat etse. Özel de hep araç sahibi takip etmesi şart başka yolu yok. Yetkili de zaten içeride ne oluyor orasını göremiyoruz.
Yetkili servislerde dışarıdan bakınca çok kurumsal titiz imajı çiziliyor ama emin olun sağlam güvenilir ustalar daha iyi. Yetkili servisin avantajı ekipman-malzeme sıkıntısı yok haliyle spesifik durumlarda bir takım arızalar daha kolay teşhis ediliyor. Zorla kendi yağlarını dayatmaları, fahiş ücretler vs ederi değil yapılan işlere karşılık
 
Çok teşekkür ediyorum hocam. Ara ara yağ seviyesi ve viskozitesine bakmak şart.

Teşekkürler.

Teşekkürler.

Manuel araçta boşa atma olayını sadece araç durur vaziyette kullanırdım/k.

DSG li araçta muhtemelen N olayı çekici veya lastik değişimlerinde olursa olur sanırım.

Yokuş aşağı da işte o 4bin devir rodajda ki motora zararı olmuyordur di mi? Gaza basılmadığı sürece olmaz diye düşünüyorum.
4 bin deviri geçmezse sorun olmaz bence. Maximum devirin 2/3 ünü geçmemeyi tavsiye ediyorlar kullanma kılavuzunda. Bu arada rodaj süresince sabit devir ve hızda uzun süre kalmayın, cruise control kullanmayın diyorlar. Ben buna pek uyamadım, aracı yeni aldığımda uzun yol yapmam gerekti. Bi problemle karsılasmadım ama yapmasak daha iyi. İlgili video:
 
4 bin deviri geçmezse sorun olmaz bence. Maximum devirin 2/3 ünü geçmemeyi tavsiye ediyorlar kullanma kılavuzunda. Bu arada rodaj süresince sabit devir ve hızda uzun süre kalmayın, cruise control kullanmayın diyorlar. Ben buna pek uyamadım, aracı yeni aldığımda uzun yol yapmam gerekti. Bi problemle karsılasmadım ama yapmasak daha iyi. İlgili video:
Eyvallah hocam, çok teşekkür ederim. Uzun yolda uymak zor olur gibi, Cruise control devredışı gidilirse yeterli olur gibi. Bende 3bin devir üstü belki sıkıntı yaratır düşünüyordum , iyi bari.
 
Güzel dilekler ve bilgiler için teşekkür ederim.

Vakum makinesiyle yağ çekme olayı sanayide belli başlı iyi yerlerde mi mevcuttur? Rodaj bakımı yapar mıyız şimdiden bir şey diyemiyorum ama yağ filtresini servisten temin edip uygun iyi bir yağ alıp değişirsek olur mu? ( Servisle aynı markayı kullanma zorunluluğu var mıdır)

Bir de yıllık 10-11k gibi kilometre yapılıyor. Ondan dolayı da direkt 1 yıl sonra mı değişsek diye de düşünmüyor değilim. Tabi 2-3bin km civarlarında bir değişim yapmak her türlü daha iyidir.



1000 - 3000 km aralığında bir yağ değişimi düşünürseniz yağ filtresi değişimine gerek yok. Filtre zaten pislik tutucu. Fazla bir kirlenme olmayacaktır ama filtreden kurtulma ihtimali olabilecek, rodaj tozu diyebileceğimiz mikro ölçekte parçacıklar yağın içinde kalırsa diye vakum ile yağı çektirip güzel bir yağ ile periyodik bakıma kadar yola devam edebilirsiniz. Yılda 8 bin de yapsanız 10 bin de yapsanız yılda bir periyodik bakıma gidiniz, yoksa işin ucu kaçıyor düzensiz periyodik bakım geçmişi oluşuyor aracın seceresinde.

Biz de yılda 12 bin km üzerine hiç çıkamadık, 10 - 11 - 12 bin aralıklarında hep aynı tarihte periyodik bakıma girdik , 6 senedir 67 bin km zor yapabildik.


Ben biraz fazla hassas davranıyorum yağ konusunda, yetkili serviste yapılan yağ değişiminden 6 ay sonra vakum makinesi ile üstten yağı çektiriyorum, 4.2 - 4.3 litre civarı yağ çekebiliyor vakum makinesi ve Ligui Moly Top tec 4200 yağ koyuyorum. Filtre değiştirmiyorum. 6 senedir her 5 - 6 bin km de bir yağ değiştirmiş oldum.

Normalde her motor tamircisinde her yağcıda vakum makinesi oluyor, yağı kendim götürüyorum, Borcum nedir deyinde ne versen ver diyorlar, bazen 50 bazen 100 tl atıyorum işçilik parası, 3 - 5 dk süren bir işlem ama sonuçta bir ticarethane ve para verilip alınmış bir cihazı kullanıyoruz kimseyi arkamızdan konuşturmamak gerek.



.
 
Kış mevsiminde alınacak yesyeni araçta

Orjinal vw Kaucuk paspas maliyetinden Kaçış olacak mı merak ettim

+1.900.000 lük aracta ben olsam 2.500 liralık maliyetten kaçmazdım

Sahler paspas 1.000 lira iken

Aradaki 1.500 ü de feda edin alın geçin vw orjinal paspası

Ben 2018 ocakta aracı teslim alırken
Araç : 121.000
Kaucuk Paspas 300 liraydı
1/400


Sizin araç 1.900.000
Paspas : 2.500
1/ 750

yani sizin orjinal paspas araç fiyatına göre bedava
 
1000 - 3000 km aralığında bir yağ değişimi düşünürseniz yağ filtresi değişimine gerek yok. Filtre zaten pislik tutucu. Fazla bir kirlenme olmayacaktır ama filtreden kurtulma ihtimali olabilecek, rodaj tozu diyebileceğimiz mikro ölçekte parçacıklar yağın içinde kalırsa diye vakum ile yağı çektirip güzel bir yağ ile periyodik bakıma kadar yola devam edebilirsiniz. Yılda 8 bin de yapsanız 10 bin de yapsanız yılda bir periyodik bakıma gidiniz, yoksa işin ucu kaçıyor düzensiz periyodik bakım geçmişi oluşuyor aracın seceresinde.

Biz de yılda 12 bin km üzerine hiç çıkamadık, 10 - 11 - 12 bin aralıklarında hep aynı tarihte periyodik bakıma girdik , 6 senedir 67 bin km zor yapabildik.


Ben biraz fazla hassas davranıyorum yağ konusunda, yetkili serviste yapılan yağ değişiminden 6 ay sonra vakum makinesi ile üstten yağı çektiriyorum, 4.2 - 4.3 litre civarı yağ çekebiliyor vakum makinesi ve Ligui Moly Top tec 4200 yağ koyuyorum. Filtre değiştirmiyorum. 6 senedir her 5 - 6 bin km de bir yağ değiştirmiş oldum.

Normalde her motor tamircisinde her yağcıda vakum makinesi oluyor, yağı kendim götürüyorum, Borcum nedir deyinde ne versen ver diyorlar, bazen 50 bazen 100 tl atıyorum işçilik parası, 3 - 5 dk süren bir işlem ama sonuçta bir ticarethane ve para verilip alınmış bir cihazı kullanıyoruz kimseyi arkamızdan konuşturmamak gerek.



.
Aynen hocam 1 yıldan şaşmıyoruz. Aynı ay içerisinde bakıma girer.

Evet, o makineyi para verip almış, az çok para verilmeli. Haklısınız.
 
Hayırlı olsun hocam güle güle kullanın :)

@thelordof
Teşekkür ederim hocam, daha iyileri sizlerin olsun.
Kış mevsiminde alınacak yesyeni araçta

Orjinal vw Kaucuk paspas maliyetinden Kaçış olacak mı merak ettim

+1.900.000 lük aracta ben olsam 2.500 liralık maliyetten kaçmazdım

Sahler paspas 1.000 lira iken

Aradaki 1.500 ü de feda edin alın geçin vw orjinal paspası

Ben 2018 ocakta aracı teslim alırken
Araç : 121.000
Kaucuk Paspas 300 liraydı
1/400


Sizin araç 1.900.000
Paspas : 2.500
1/ 750

yani sizin orjinal paspas araç fiyatına göre bedava
Onlar vermezse mecbur biz Sahler alacağız, VW logolu diye fazla vermeye gerek yok paspasta da. Sahlerden zaten memnundum.
Sahler kötü bir marka değil ki. Bir de VW nin son paspaslarını görmedim. Sahler gibi havuzluysa belki düşünürüm ama çok ihtimal vermiyorum. Bayiye hediye olarak teklif süreceğim.
 
Merhaba arkadaşlar,


Önce ki aylarda da başka bir konu açarak Mevcut Kasa Tiguan mı Yeni Kasa Tiguan mı hakkında sizden fikirler danışmıştım. Bir niyetimiz vardı, tarih olarak belli değildi. Fiyatlar da biraz düşme olunca yıl sonuna kadar bir görelim düşündük. Yeni yıl ile de fiyatlar artacağı kanısına vararak gönül ister ki yeni kasayı bekleyip alalım ama fiyatlar bu şekilde kalmayacağını düşünerek Aralık ayında da malum VW modellerine %6 zam gelince Kasım stoklu fiyatlı araçlarda bir bir tükenirken Travel Assist'li Fil Dişi metalik renkli ve Kasım fiyatından denk gelince almaya karar verdik. Çok sevdiğim sıfırdan beri kullandığımız Mk5 Jetta Comfortline 1.4 TSI 122 Ps den ayrılmak zor olsa da yeni bir arkadaşla yola devam edeceğiz.


Satış işlemleri henüz bitmedi. Önümüzde ki hafta teslim alacağım gibi. Teslimden sonra Detailing Dükkanı veya başka iyi bir yerde tüm camlara film, bir kaç parçaya PPF geri kalana seramik düşünüyorum.



1) Uzun süredir yeni bir araç almayınca teslim anında dikkat etmem gereken şeyler varsa sizlerin fikirlerini istiyorum. Arca Bayi de hediye tutumları vs ne durumda bilen var mı? (Bagaj havuzu- kışlık paspas gibi) Genelde birkaç bayi ismi anahtarlıklarıyla mı uğurluyorlar ? :D

2) Rodaj sürecinde nasıl bir kullanım yapmalıyız, tekrardan hatırlatırsanız sevinirim.

3) Fren rodajı var mıdı? (Youtube da iyi kanalların uyguladığı hızı 100km/h hıza çıkıp normal frenlemeyle 20km/h gibi hıza düşürüp bunu 8-10 kere tekrarlamak gibi, bunu sizler önerir misiniz?

4) Bir de malum bu araçta start&stop motoru kapanması olayını hangi durumlar da kullanmalıyım? Yağlama olayını birden kesiyor mu o düşündürüyor.

5) Araç ilk hareket halinde gaza basarak el frenini otomatik araç mı indirmeli yoksa kendim manuel indirerek mi ilk hareketi yapmalıyım?

6) Bu Tiguan da DQ381 DSG mevcut. Yoğun trafikte manuel veya S modun da kullanmaya gerek var mıdır?

7) Aracı her stop işleminde ilk N pozisyonuna alıp sonra el frenini çekip daha sonra ayak frenden çekilip tekrar basılarak Şanzımanı P moduna alarak kullanmayı düşünüyorum. Sürekli her şekil yolda önerir misiniz?

8) Ek garanti fiyatını şu an için bilmiyorum, yaptırmaya gerek var mıdır? (Normal de Jetta da VW den ayrılma ustalarla kendim Liqui Moly-Mann filtrelerle , başka parça arıza durumunda da onları da orjinal markalardan birini seçerek yıllardır yaptırtıyordum.)


Bir maşallahınızı alırım. 🧿🧿🧿


Ekli dosyayı görüntüle 71383
Çok güzel görünüyor maşallah hayırlı olsun
 


Geri
Üst Alt