Disk & Balata Tavsiyesi


Servisin takacağı eko olmayan ürünle Ate ve Brembo'nun kalitesi az çok benzer olacaktır. Servisteki 4 bin tl işçilik tercih sebebi olmaktan biraz çıkıyor.
Brembo ön disk 2 adet 3000 tl oluyorsa 800 tl fazla verip arka diskte de 600-700 tl civarı fark olsa; Ate ön ve arka disk için Brembo'ya göre toplam 1400-1500 tl civarı fark olacak.
Balata için Textar'ın maliyeti 2300 tl, Ate ise 3900 tl civarı.

Benim tercihim fiyat/performans odaklı olarak Brembo disk ve Textar balata olurdu muhtemelen.
 

Ahmet üstada katılıyorum. Dediği Brembo disk ve Textar balatayı bende seçerdim. Bir ihtimal Brembo disk ve Ate balata da seçebilirdim. Deneyimlemeye fırsatım olmadı, gereksiz fren çok kullanmadığımdan mevcut yetkili servis balata ve diskleri kullanıyorum.

Şimdi bu yazıyı yazarken fikrim tekrar değişti ve netleşti. Zaten diskler uzun ömürlü oluyor. Bir disk döneminde 2-3 kez balata değişebiliyor. O nedenle balata da ilk Textarı denerdim. Baktım genel olarak memnun kalmadım bir dahakine Ate balatayı seçerdim.
 
Servisin takacağı eko olmayan ürünle Ate ve Brembo'nun kalitesi az çok benzer olacaktır. Servisteki 4 bin tl işçilik tercih sebebi olmaktan biraz çıkıyor.
Brembo ön disk 2 adet 3000 tl oluyorsa 800 tl fazla verip arka diskte de 600-700 tl civarı fark olsa; Ate ön ve arka disk için Brembo'ya göre toplam 1400-1500 tl civarı fark olacak.
Balata için Textar'ın maliyeti 2300 tl, Ate ise 3900 tl civarı.

Benim tercihim fiyat/performans odaklı olarak Brembo disk ve Textar balata olurdu muhtemelen.
Evet Ahmet hocam servis fiyatı da Ate’den hallice ama biliyorsunuz sadece parça alımında indirim uygulamıyorlar, işçilik fiyatı da dediğiniz gibi önemli bir kriter. Disk için Brembo’ya yoğunlaşacağım tavsiyenizle.
 
Ahmet üstada katılıyorum. Dediği Brembo disk ve Textar balatayı bende seçerdim. Bir ihtimal Brembo disk ve Ate balata da seçebilirdim. Deneyimlemeye fırsatım olmadı, gereksiz fren çok kullanmadığımdan mevcut yetkili servis balata ve diskleri kullanıyorum.

Şimdi bu yazıyı yazarken fikrim tekrar değişti ve netleşti. Zaten diskler uzun ömürlü oluyor. Bir disk döneminde 2-3 kez balata değişebiliyor. O nedenle balata da ilk Textarı denerdim. Baktım genel olarak memnun kalmadım bir dahakine Ate balatayı seçerdim.
Kullandığım arabalarda balata değişimini pek yaşamıyorum hocam dolayısıyla disk yeniden bitene kadar farklı balatalar deneme imkanım olmaz diye düşünüyorum. Bir kere almışken de ötmeyenini bulmak mesele ama Textar sanırım üzmeyecek bu konuda. Satıcısı ses konusunda güvence verecek olursa sizin de tavsiyelerinizle Textar’ı tercih edeceğim.
 
Herkese selamlar.

Aracım 2017 1.4 TSI. Diskler bir süredir dışarıdan bakınca oluklu şekilde aşınmış görünüyordu ancak fren performansında değişiklik olmadığı için üstüne düşmedi
Son 1-2 aydır yüksek veya düşük hız farketmeksizin fren yaparken abs devreye giriyor gibi pedalda hassasiyet farkediyorum.

Balatalar 2019’da aracımı almadan kısa süre önce değişmişti. Ön balatalar hala yeni gibi, arkalar önlere göre neredeyse yarı yarıya daha az durumda. Trafikte mecbur kalmadıkça fren pedalına dokunmam, araç sıcakken de yıkama yapmam ama herhalde diskler fabrikasyon olduğu için değişim vakti geldi.


Lastikleriniz ne durumda.

Abs nin, devreye giriyor / girmeye yelteniyor durumu genelde fren tertibatından değil, lastiklerin yola tutunamamasından kaynaklanır.



Diskler hiç bir zaman ötme sebebi değildir. Sadece disk in metal ve üretim kalitesi, ısınmanın ve aşınmanın az veya çok olmasına etken olur.

Disk işinde ucuza kaçılmamalı, mümkünse orijinal , mümkün değil ise çok iyi marka ( Ate - Zimmerman - Brembo - Textar ) kullanılmalı.

https://www.onlineyedekparca.com/ka...balata-ve-diski?marka=vag-orjinal-yedek-parca

https://www.n11.com/urun/fren-diski...mmermann-600322120-44349163?magaza=aksamyedek

https://www.opelyedekleri.com/urun/...-fren-disk-takimi-zimmerman-marka-600-3221-20




Ayrıca şu an ki ön balatalarınızın markasını ben de çok merak ettim. Diskleri bu hale getiren şey, balatanın içindeki metal parçacıklarının çokluğu, dolayısıyla kalitesizliğidir.

Balata işinde kalitesizlik, ötme, şişme, zayıf frenleme ve diskleri kemirme sorunu ortaya çıkarır.

Bunun için de yumuşak ( Orijinal - Ate - Hella - Textar - Brembo ) balata kullanmak uygun olur. Yumuşak balatanın da handikapı, fazla balata tozu üretip jantları karartması ve balatanın erken bitmesi, balata etken bitmesin, tozu da jantları karartmasın , derseniz seramik balata kullanmak en mantıklı seçimdir.



.
 
Son düzenleme:
Lastikleriniz ne durumda.

Abs nin, devreye giriyor / girmeye yelteniyor durumu genelde fren tertibatından değil, lastiklerin yola tutunamamasından kaynaklanır.



Diskler hiç bir zaman ötme sebebi değildir. Sadece disk in metal ve üretim kalitesi, ısınmanın ve aşınmanın az veya çok olmasına etken olur.

Disk işinde ucuza kaçılmamalı, mümkünse orijinal , mümkün değil ise çok iyi marka ( Ate - Zimmerman - Brembo - Textar ) kullanılmalı.

https://www.onlineyedekparca.com/ka...balata-ve-diski?marka=vag-orjinal-yedek-parca

https://www.n11.com/urun/fren-diski...mmermann-600322120-44349163?magaza=aksamyedek

https://www.opelyedekleri.com/urun/...-fren-disk-takimi-zimmerman-marka-600-3221-20




Ayrıca şu an ki ön balatalarınızın markasını ben de çok merak ettim. Diskleri bu hale getiren şey, balatanın içindeki metal parçacıklarının çokluğu, dolayısıyla kalitesizliğidir.

Balata işinde kalitesizlik, ötme, şişme, zayıf frenleme ve diskleri kemirme sorunu ortaya çıkarır.

Bunun için de yumuşak ( Orijinal - Ate - Hella - Textar - Brembo ) balata kullanmak uygun olur. Yumuşak balatanın da handikapı, fazla balata tozu üretip jantları karartması ve balatanın erken bitmesi, balata etken bitmesin, tozu da jantları karartmasın , derseniz seramik balata kullanmak en mantıklı seçimdir.



.
Kızaklama veya abs ile ilgili bir durum yok hocam, fren anında pedaldaki hassasiyeti tarif etmek için abs devreye giriyor gibi demiştim. Lastikler 2-3 senelik, eskime aşınma yok çok memnunum. İşçilik fiyatı yüksek olduğu için sanırım servis ürünü kullanmayacağım, şimdiye kadar gelen öneriler üzerine Brembo’da karar kıldım gibi.

Disk ve balatayı aynı marka seçmenin olumlu bir etkisi olur mu acaba?
 
Kızaklama veya abs ile ilgili bir durum yok hocam, fren anında pedaldaki hassasiyeti tarif etmek için abs devreye giriyor gibi demiştim. Lastikler 2-3 senelik, eskime aşınma yok çok memnunum. İşçilik fiyatı yüksek olduğu için sanırım servis ürünü kullanmayacağım, şimdiye kadar gelen öneriler üzerine Brembo’da karar kıldım gibi.

Disk ve balatayı aynı marka seçmenin olumlu bir etkisi olur mu acaba?



Hayır disk ve balatanın aynı marka olmasının olumlu yada olumsuz hiç bir etkisi yoktur.

Yetkili servisten parçaları alıp, dışarıda montaj yaptırabilirsiniz.

Çünkü Ate marka ürünlerde bile,

vw için üretilen ATE ile firmanın kendi satışa sunduğu Ate Original adı ile satılan ürün arasında yüksek oranda kalite farkı var.

Yine de takdir sizin.

Sonuçta ( disk + balata + işçilik ) bayağı masraflı bir bakım olacak. Bütçeye göre hareket etmek de gerekiyor


..
 
Uzun araştırmalarım sonucu 4 teker takım olarak Hella Pagid markasında karar kıldım ve temin ettim. Konu içinde tavsiyelerini iletenlere ve detaylıca yardımcı olan @Utku_Lekesiz hocama teşekkür ederim.

Ürünleri temin ettikten sonra bayram öncesi uzun yola çıkmadan önce disk ve balataların değişimi için özel bir VW servisine gittim. Arka poryalar temizlendikten sonra diskler ve balatalar sorunsuz şekilde takıldı. Ön disk takıldıktan sonra balataların yanlış geldiğini farkedince diskler söküldü, sanayiide tercih edeceğim marka bir balata bulamayınca eski disk balata geriye takıldı. Ürünleri İstanbul’dan aldığım için yeni balatalar gelince farklı bir servise ön disk ve balataların değişimine gittim. Burada da usta disklerin de yanlış olduğunu söyleyince tekrar aynı süreci yaşamamak için oradaki sanayiiden ürünleri temin edip taktırdım. Tamamını tek marka kullanmak isterken arka diskler ve balatalar Hella Pagid, ön diskler Bosch, ön balatalar Trw markalardan takılmış oldu.

Diskleri bu hale getiren balataların markasını merak etmiştim, sanıyorum Veka marka imiş.

Ön disk ve balata:

IMG_3717.jpeg

IMG_3719.jpeg

IMG_3718.jpeg


Arka disk ve balata:

IMG_3722.jpeg


IMG_3727.jpeg


Tüm diskler sökülünce fırsattan istifade, aracın önceki sahibinden kalan kaliper ve disk koruma sacındaki düz sarı boyayı da LR1X koduyla Turmerik Sarı sprey boya temin edip yeniledim. Vakit kısıtlı olduğu için zımpara veya fırça ile temizleme şansım olmadı fakat 2 kat sprey astar ile bir nebze zemini sıfırlamış oldum. Aynı sebepten boyayı da 2 kat atmaya çalıştım ama maskelemeyi gerektiği gibi yapamayınca diskin bazı kısımlarında boya sıçramaları olsa da dikkatli bakılmadığında farkedilmeyeceği için düzeltmesini başka zamana bıraktım.

Bu renkte gövde ile aynı renkle boyayan görmemiştim, eski görüntüye nazaran daha uyumlu olduğunu düşünüyorum.

Eski hali:

IMG_3448.jpeg


Yeni hali:

IMG_3838.jpeg

IMG_3841.jpeg

IMG_3842.jpeg


Yaklaşık 3000 km’lik kullanımım süresince hiçbir şekilde ses duymadım. Şimdilik gayet memnunum. Umarım bu değişimleri yaptırmayı düşünenlere faydalı bir paylaşım olmuştur. Herkese kazasız belasız yolculuklar dilerim…
 
Uzun araştırmalarım sonucu 4 teker takım olarak Hella Pagid markasında karar kıldım ve temin ettim. Konu içinde tavsiyelerini iletenlere ve detaylıca yardımcı olan @Utku_Lekesiz hocama teşekkür ederim.

Ürünleri temin ettikten sonra bayram öncesi uzun yola çıkmadan önce disk ve balataların değişimi için özel bir VW servisine gittim. Arka poryalar temizlendikten sonra diskler ve balatalar sorunsuz şekilde takıldı. Ön disk takıldıktan sonra balataların yanlış geldiğini farkedince diskler söküldü, sanayiide tercih edeceğim marka bir balata bulamayınca eski disk balata geriye takıldı. Ürünleri İstanbul’dan aldığım için yeni balatalar gelince farklı bir servise ön disk ve balataların değişimine gittim. Burada da usta disklerin de yanlış olduğunu söyleyince tekrar aynı süreci yaşamamak için oradaki sanayiiden ürünleri temin edip taktırdım. Tamamını tek marka kullanmak isterken arka diskler ve balatalar Hella Pagid, ön diskler Bosch, ön balatalar Trw markalardan takılmış oldu.

Diskleri bu hale getiren balataların markasını merak etmiştim, sanıyorum Veka marka imiş.

Ön disk ve balata:

Ekli dosyayı görüntüle 75033

Ekli dosyayı görüntüle 75032

Ekli dosyayı görüntüle 75031


Arka disk ve balata:

Ekli dosyayı görüntüle 75034


Ekli dosyayı görüntüle 75035


Tüm diskler sökülünce fırsattan istifade, aracın önceki sahibinden kalan kaliper ve disk koruma sacındaki düz sarı boyayı da LR1X koduyla Turmerik Sarı sprey boya temin edip yeniledim. Vakit kısıtlı olduğu için zımpara veya fırça ile temizleme şansım olmadı fakat 2 kat sprey astar ile bir nebze zemini sıfırlamış oldum. Aynı sebepten boyayı da 2 kat atmaya çalıştım ama maskelemeyi gerektiği gibi yapamayınca diskin bazı kısımlarında boya sıçramaları olsa da dikkatli bakılmadığında farkedilmeyeceği için düzeltmesini başka zamana bıraktım.

Bu renkte gövde ile aynı renkle boyayan görmemiştim, eski görüntüye nazaran daha uyumlu olduğunu düşünüyorum.

Eski hali:

Ekli dosyayı görüntüle 75041


Yeni hali:

Ekli dosyayı görüntüle 75042

Ekli dosyayı görüntüle 75043

Ekli dosyayı görüntüle 75044


Yaklaşık 3000 km’lik kullanımım süresince hiçbir şekilde ses duymadım. Şimdilik gayet memnunum. Umarım bu değişimleri yaptırmayı düşünenlere faydalı bir paylaşım olmuştur. Herkese kazasız belasız yolculuklar dilerim…
Hayırlı olsun hocam elinize sağlık. Bosch markası beni hep ürkütüyor :)
Üstünden çıkan VEKA da yerli marka diye biliyorum. Ucuz olsun diye takılınca sonucu böyle daha pahalıya malolabiliyor. Balatada hella pagid favorim. Ferodo ise asla yakınından geçmeyeceğim marka oldu, aşırı ötme yaptı bende. O dönem TRW veya textar denemediğime pişman olmuştum. Deneyimleri bekliyorum uzun dönemde de :)
 
3-4 bin km sonra benim hella pagidler asiri rahatsiz etmesede ötmeye basladi
 
Hayırlı olsun.

Güle güle kullanın. Kazasız, belasız, arızasız günlerde inşallah.



VEKA - MGA - BSG vs. en rezil yedek parça / sarf malzeme üreticileridir.



.
 
Hayırlı olsun hocam elinize sağlık. Bosch markası beni hep ürkütüyor :)
Üstünden çıkan VEKA da yerli marka diye biliyorum. Ucuz olsun diye takılınca sonucu böyle daha pahalıya malolabiliyor. Balatada hella pagid favorim. Ferodo ise asla yakınından geçmeyeceğim marka oldu, aşırı ötme yaptı bende. O dönem TRW veya textar denemediğime pişman olmuştum. Deneyimleri bekliyorum uzun dönemde de :)
Teşekkür ederim hocam. Normal şartlarda ben de Bosch’un hiçbir otomobil yedek parçasına yanaşmam ama daha önce sanırım forumda disklerinin kaliteli olduğunu ve şikayet almadığını okumuştum, biraz da aracın liftte beklemesinden, vakit darlığından zoraki bir işlem gibi oldu ama bir sıkıntısı varsa da kısa dönemde ortaya çıkmaz diye düşünüyorum. Textar, Brembo veya Trw olsaydı kesinlikle onları tercih ederdim. Bu arada aracın üstündeki orijinal kaliperler de Trw markaydı.
 
3-4 bin km sonra benim hella pagidler asiri rahatsiz etmesede ötmeye basladi
Başka konularda senin Hella Pagid tavsiyeni okumuştum abi. Sanki bende de çok çok az bir ses oluyor ama uzun sürmüyor. Trafikteki diğer araçlardan gelip gelmediğinden de emin değilim çok dikkat etmedim. Disk ile balata arasına giren toz veya taşlardan olabilir mi acaba?
 

Hayırlı olsun.

Güle güle kullanın. Kazasız, belasız, arızasız günlerde inşallah.

VEKA - MGA - BSG vs. en rezil yedek parça / sarf malzeme üreticileridir.
Teşekkür ederim hocam. Mga, Bsg gibi markalar Türkiye’deki büyük distribütörlerin kendi markaları aslında ama piyasanın alt kademesine hakim olmak için kaliteyi de epey düşürüyorlar. Daha doğrusu, müşteri kitleleri “en uygunu ne varsa tak, zaten araba benim değil / satacağım” düşüncesinde olan insanlar.
 

Geri
Üst Alt