Yetkili serviste yaşanan durumlar | Eko yedek parça tercihi.. | Anket!


Eko yedek parça

  • Eko seri tercih etmiyorum

    Kullanılan: 60 60.6%
  • Eko seri tercih ediyorum, memnunum

    Kullanılan: 8 8.1%
  • Eko seri tercih ediyorum, memnun değilim.

    Kullanılan: 4 4.0%
  • Eko seri yerine dışarıdan orijinal ürün tercih ediyorum.

    Kullanılan: 31 31.3%

  • Kullanılan toplam oy
    99
İyi niyet için yetkili servise gidenler için üzgünüm ki tamamen kalkmış görünüyor. İncelediğim kadarıyla işleyiş tamamen GSM şirketlerinin yaptığı gibi, mevcut müşteriye yok, yeni gelene de servise bağlarım stratejisi ile yaklaşılıyor.
Bu da demek oluyor ki yaptığımız onarımlar ve bakımların arkasında değiliz, siz hiç aksatmadan yetkiliye gelseniz biz işimizin arkasında değiliz anlamı taşıyor.
 

İyi niyet için yetkili servise gidenler için üzgünüm ki tamamen kalkmış görünüyor. İncelediğim kadarıyla işleyiş tamamen GSM şirketlerinin yaptığı gibi, mevcut müşteriye yok, yeni gelene de servise bağlarım stratejisi ile yaklaşılıyor.
Bu da demek oluyor ki yaptığımız onarımlar ve bakımların arkasında değiliz, siz hiç aksatmadan yetkiliye gelseniz biz işimizin arkasında değiliz anlamı taşıyor.
hocam selamlar, bendeki bilgi de tam tersi açıkçası. Daimi servis bakımlı olana kilometresini aksatmayana destek oluyorlar. araçta iyi niyet varsa üstüne ek destek oluyorlar yönündeydi eski tecrübelerime kıyasla. son araçlarımı sıfır aldığım için garantiden çözüyorum konuyu fakat eski araçlarımda bu şekildeydi. Danışmanın bana söylediği bakımını zamanında yaptır aracın yaşına göre iyi niyet veya özel destek geliyor her türlü.
 
İyi niyet için yetkili servise gidenler için üzgünüm ki tamamen kalkmış görünüyor. İncelediğim kadarıyla işleyiş tamamen GSM şirketlerinin yaptığı gibi, mevcut müşteriye yok, yeni gelene de servise bağlarım stratejisi ile yaklaşılıyor.
Bu da demek oluyor ki yaptığımız onarımlar ve bakımların arkasında değiliz, siz hiç aksatmadan yetkiliye gelseniz biz işimizin arkasında değiliz anlamı taşıyor.
Üstat, 2015 model aracımı hala yetkili servise götürürüm (Maltepe Erel) açıkçası ilk günkü ilgi alaka ne ise hala devam ediyor ve aracımı kendi araçları gibi sahiplenip ilgileniyorlar. Acaba yetkili servise götürmeyi bırakmış ama ilerleyen zamanda dışarıda sorunu çözemediği için tekrar yetkili servise giden müşterilere olan yaklaşım biçiminden bahsediyor olabilir misiniz?
 
hocam selamlar, bendeki bilgi de tam tersi açıkçası. Daimi servis bakımlı olana kilometresini aksatmayana destek oluyorlar. araçta iyi niyet varsa üstüne ek destek oluyorlar yönündeydi eski tecrübelerime kıyasla. son araçlarımı sıfır aldığım için garantiden çözüyorum konuyu fakat eski araçlarımda bu şekildeydi. Danışmanın bana söylediği bakımını zamanında yaptır aracın yaşına göre iyi niyet veya özel destek geliyor her türlü.
Yeni araç garanti kapsamında ise zaten yaparlar. Ayrıca yeni aracın zubizu diye bir indirimi ancak 2 sene sonra oluyor.
Bizzat 2016 sonrası iyi niyet yok yazısını gördüm.
Üstat, 2015 model aracımı hala yetkili servise götürürüm (Maltepe Erel) açıkçası ilk günkü ilgi alaka ne ise hala devam ediyor ve aracımı kendi araçları gibi sahiplenip ilgileniyorlar. Acaba yetkili servise götürmeyi bırakmış ama ilerleyen zamanda dışarıda sorunu çözemediği için tekrar yetkili servise giden müşterilere olan yaklaşım biçiminden bahsediyor olabilir misiniz?
İlgi alaka sorun yok. Sorun yokken en iyi araç sizinki zaten. Hatta sizin gibi aracına düşkün kullanıcılar bir numara.. ama sorun oldu mu sonuç yok. Çünkü o ilgi alaka ankette 5 puan versinler diye.. sonuç size sallayan servis danışmanı işten çıkmış, müdür değişmiş, usta yok vs. şeklinde saçma bir savunma.

2013 model araç, tek kullanıcı, bu araçtan daha çok bakımlı bir araç yok ama durum maalesef iyi niyet yok.
Bunu herkes tecrübe ederek öğrenebilir.
 
Yeni araç garanti kapsamında ise zaten yaparlar. Ayrıca yeni aracın zubizu diye bir indirimi ancak 2 sene sonra oluyor.
Bizzat 2016 sonrası iyi niyet yok yazısını gördüm.

İlgi alaka sorun yok. Sorun yokken en iyi araç sizinki zaten. Hatta sizin gibi aracına düşkün kullanıcılar bir numara.. ama sorun oldu mu sonuç yok. Çünkü o ilgi alaka ankette 5 puan versinler diye..

2013 model araç, tek kullanıcı, bu araçtan daha çok bakımlı bir araç yok ama durum maalesef iyi niyet yok.
Bunu herkes tecrübe ederek öğrenebilir.

benim de ikinci el aldığım aracım 2016 idi ve bakımları yıl/km bazında sektirilmemişti. Su pompasında destek olunmuştu.

2013 model için araç 10 yaşında belki 10 yaşını geçik. Bu yaşlardaki araçta maliyeti sıfıra yakın indirecek düzeyde iyi niyet olmasını beklemek zor olsa da yıl/km olarak düzenli gelen araçlara destek olduklarını da çevremde gördüm. Zira servise sadakatin bir ödülü olmalı.

Servis nezdinde farklı deneyimler yaşamış veya çevremizden görmüşüz. İki farklı görüşü savunuyor olsak da bendeki algı km/yıl olarak düzenli bakım varsa destek var yönünde ve bunu bozmamak için bakımlarımı esnetmeden serviste işlem yapılmasını tercih ediyordum. Garantisi olmayan araçlarımda tercih ettiğim iki servis vardı, onlardan pek şaşmıyordum. Şu an garantisi olduğu için benim açımdan hepsi aynı.

Sanayide park ampülü soketini onarmak yerine elektrik bandıyla yerine sabitlemeyi gördükten sonra sanayiye bir daha uğramadım. En azından serviste alacağım hizmetin bir garantisi var ve bana ait değilse hata sonrasında illa ki destek olacaklardır.
 
benim de ikinci el aldığım aracım 2016 idi ve bakımları yıl/km bazında sektirilmemişti. Su pompasında destek olunmuştu.

2013 model için araç 10 yaşında belki 10 yaşını geçik. Bu yaşlardaki araçta maliyeti sıfıra yakın indirecek düzeyde iyi niyet olmasını beklemek zor olsa da yıl/km olarak düzenli gelen araçlara destek olduklarını da çevremde gördüm. Zira servise sadakatin bir ödülü olmalı.

Servis nezdinde farklı deneyimler yaşamış veya çevremizden görmüşüz. İki farklı görüşü savunuyor olsak da bendeki algı km/yıl olarak düzenli bakım varsa destek var yönünde ve bunu bozmamak için bakımlarımı esnetmeden serviste işlem yapılmasını tercih ediyordum. Garantisi olmayan araçlarımda tercih ettiğim iki servis vardı, onlardan pek şaşmıyordum. Şu an garantisi olduğu için benim açımdan hepsi aynı.

Sanayide park ampülü soketini onarmak yerine elektrik bandıyla yerine sabitlemeyi gördükten sonra sanayiye bir daha uğramadım. En azından serviste alacağım hizmetin bir garantisi var ve bana ait değilse hata sonrasında illa ki destek olacaklardır.
@yekk yanlış anlaşılmasın. Ben servise gitmeyin anlamında söylemiyorum.
Emin olabilirsiniz ki burada en çok servise gidin diyen de benimdir. Hatta bunu incelediğim en basitinden bir polen filtresinin servistekinin daha kaliteli olduğuna, diğer bir servisten alınan polen filtresinin de nasıl hatalı üretim olduğunu ispatlamış biri olarak yazıyorum.

Tecrübeniz çok önemli.
Ancak benim de araştırmalar ve yaşadığım bazı durumlar sebebiyle oluşabilecek sorunlara karşı ön bilgi olsun diye paylaştım.

Sonuç olarak bunu ancak ve ancak tecrübe ettiğinizde anlayacaksınız.
Ve burada kaç kişinin servisin mağduriyetine uğradığına da rastladım. Belki de ben bir sorunla karşılaşmadığım için bende bir etki etmedi. Ama bu başınıza gelmeyecek anlamı taşımıyor.

İşin özeti, sözlü beyanlara itibar etmeyiniz. Bir sorun var diyorsanız ve size normal diyorlarsa bunun doğru bir ifade olmadığına emin olunuz. Yaşadığınız durumu üst birime iletiniz. Puanlamanızı hakkaniyetli yapınız. Önce aracınızı kontrol etmeyi isteyiniz , ondan sonra ücret ödeyiniz.
Herkesin tecrübe etme şekli farklı olabilir.
Herkes iyi ya da kötü tecrübelerini paylaşırsa, burada iyi bir veri olacaktır diye düşünüyorum.
 
@yekk yanlış anlaşılmasın. Ben servise gitmeyin anlamında söylemiyorum.
Emin olabilirsiniz ki burada en çok servise gidin diyen de benimdir. Hatta bunu incelediğim en basitinden bir polen filtresinin servistekinin daha kaliteli olduğuna, diğer bir servisten alınan polen filtresinin de nasıl hatalı üretim olduğunu ispatlamış biri olarak yazıyorum.

Tecrübeniz çok önemli.
Ancak benim de araştırmalar ve yaşadığım bazı durumlar sebebiyle oluşabilecek sorunlara karşı ön bilgi olsun diye paylaştım.

Sonuç olarak bunu ancak ve ancak tecrübe ettiğinizde anlayacaksınız.
Ve burada kaç kişinin servisin mağduriyetine uğradığına da rastladım. Belki de ben bir sorunla karşılaşmadığım için bende bir etki etmedi. Ama bu başınıza gelmeyecek anlamı taşımıyor.

İşin özeti, sözlü beyanlara itibar etmeyiniz. Bir sorun var diyorsanız ve size normal diyorlarsa bunun doğru bir ifade olmadığına emin olunuz. Yaşadığınız durumu üst birime iletiniz. Puanlamanızı hakkaniyetli yapınız. Önce aracınızı kontrol etmeyi isteyiniz , ondan sonra ücret ödeyiniz.
Herkesin tecrübe etme şekli farklı olabilir.
Herkes iyi ya da kötü tecrübelerini paylaşırsa, burada iyi bir veri olacaktır diye düşünüyorum.
Sorunların çözümsüz bırakılması konusunda danışman günah keçisi gibi bir şey aslında. Kötü puan verilince etkilenen danışman oluyor , arabada bir sorun yok deyip bizi sallayan ustaya bir şey olmadığını düşünüyorum hatta servisi iş yükünden kurtardığı için elde bile tutulur adam konumuna geliyor diye düşünüyorum.
 
Sorunların çözümsüz bırakılması konusunda danışman günah keçisi gibi bir şey aslında. Kötü puan verilince etkilenen danışman oluyor , arabada bir sorun yok deyip bizi sallayan ustaya bir şey olmadığını düşünüyorum hatta servisi iş yükünden kurtardığı için elde bile tutulur adam konumuna geliyor diye düşünüyorum.
Tam da bu şekilde, ödeme yapacaksanız sorun var oluyor ki hatta bana yaz ben yapacağım diyor. Çünkü komisyon alacak. Ama kendi hatasından bir sorun ise ve ücretli değişmiş, garanti süresi dahilinde tekrar bozulunca değişim yapmak istemiyorlar. Çünkü sorunun o parçadan olmadığını, eğer kabul ederse sunduğu çözümün hatalı olduğu anlaşılacağı için bu yola başvuruyorlar.

elbette ki insanoğlu hepsi bir değil. Kimsenin de kimsenin aklı ile oynamasına gerek yok..
Sorumluluk girişteki güvenlikten, üreticiye kadar olmalı. Müşteri görevini yapar servise gider. Sonuç müşteri öderse sorun var, kendilerinin sorumsuzluğu sebebiyle onarılacaksa sorun yok, onarıma ihtiyaç yok.
 
bende soyle soyleyeyim

temmuzda yil olarak bakim gunu gelen ancak km olarak 6500 kadar toleransi bulunan benzinli servis bakimli aracima eylulde arayip bakimi gectigini, yaptirmak icin fiyat istedigimde 4000₺ fiyat verdiler

kasimda yil olarak dolan ve km olarak da zamani gelen dizel aracim icin randevu alip gittiginde 6650₺ fiyat cikardilar

sonuc iyi niyet vs olsa 5500 gibi rakama gelmesi gerekirdi (1500₺ dizel yakit filtresi isciligi vs. farki)
 
Tam da bu şekilde, ödeme yapacaksanız sorun var oluyor ki hatta bana yaz ben yapacağım diyor. Çünkü komisyon alacak. Ama kendi hatasından bir sorun ise ve ücretli değişmiş, garanti süresi dahilinde tekrar bozulunca değişim yapmak istemiyorlar. Çünkü sorunun o parçadan olmadığını, eğer kabul ederse sunduğu çözümün hatalı olduğu anlaşılacağı için bu yola başvuruyorlar.

elbette ki insanoğlu hepsi bir değil. Kimsenin de kimsenin aklı ile oynamasına gerek yok..
Sorumluluk girişteki güvenlikten, üreticiye kadar olmalı. Müşteri görevini yapar servise gider. Sonuç müşteri öderse sorun var, kendilerinin sorumsuzluğu sebebiyle onarılacaksa sorun yok, onarıma ihtiyaç yok.
Dediklerinize katılıyorum ve böyle yaparak hukuksal olarak da kendilerini korumaya almış oluyorlar.
 
Pek yetkili servis deneyimim yok o yüzden bu konuda fikir belirtmekten çekiniyordum.
Ama sanayiden ağzım çok yandığı için
Yetkilide eko seri parça beni rahatsız etmiyor. Özel bir servisin düzgün yapamadığı triger sente ayarını düzgünce yapıp aracımı bana yeniden hediye etmiş gibi oldukları için isimlerindeki "yetkili" kısmına şimdilik güveniyorum.

Geçmişte yaptırdığım işlemlere baktığımda

2022 de 1.2 tsi ön fren balatası değişiminde
JZW698151AN koduyla eko seri kullanıldı ses yapma yada fren gücünde kayıp yok.
Screenshot_2023-12-01-19-16-11-75.png

2021 de 1.2 tsi için buji değişmişim
04E905601B kodu yazıyor.
Eko değil sanırım normal.

2022 de 1.0 tsi için arka fren balatası JZW698451AA koduyla eko seri.
Ancak ses yapmıyor şimdilik sıkıntım yok.
Screenshot_2023-12-01-19-18-35-45.png

2020 de 1.0 tsi bakımda polen JZW819653G koduyla eko seri kullanılmış, sonradan kendim değişirken baktığımda kalitesiz gelmemişti.
Screenshot_2023-12-01-19-07-47-29.png

Normal bakımlarda yetkili servise dönmeyi düşünüyorum... En azından 1.0 tsi için.
 
Pek yetkili servis deneyimim yok o yüzden bu konuda fikir belirtmekten çekiniyordum.
Ama sanayiden ağzım çok yandığı için
Yetkilide eko seri parça beni rahatsız etmiyor. Özel bir servisin düzgün yapamadığı triger sente ayarını düzgünce yapıp aracımı bana yeniden hediye etmiş gibi oldukları için isimlerindeki "yetkili" kısmına şimdilik güveniyorum.

Geçmişte yaptırdığım işlemlere baktığımda

2022 de 1.2 tsi ön fren balatası değişiminde
JZW698151AN koduyla eko seri kullanıldı ses yapma yada fren gücünde kayıp yok.
Ekli dosyayı görüntüle 71238

2021 de 1.2 tsi için buji değişmişim
04E905601B kodu yazıyor.
Eko değil sanırım normal.

2022 de 1.0 tsi için arka fren balatası JZW698451AA koduyla eko seri.
Ancak ses yapmıyor şimdilik sıkıntım yok.
Ekli dosyayı görüntüle 71239

2020 de 1.0 tsi bakımda polen JZW819653G koduyla eko seri kullanılmış, sonradan kendim değişirken baktığımda kalitesiz gelmemişti.
Ekli dosyayı görüntüle 71237

Normal bakımlarda yetkili servise dönmeyi düşünüyorum... En azından 1.0 tsi için.
Teşekkür ederim detaylı açıklama için.
Eko seri adında işlem yapmanın tamamen stratejik olduğunun herkes farkında.
Asıl olan altı çizilmesi gereken kısım gerçekten usta mı yapıyor, teknisyen mi?
Bir parçanın kalitesi daha düşük adı altında size sunuyor ancak yapacak olan usta durumunu bilemiyoruz. Yeni mi başladı ya da işi kitabına kılavuzuna göre tam yapabiliyor mu?
Yetenekli futbolcu ile yeteneksiz bir olur mu?
Bu sebeple bu orijinal eko mu, orijinal mi gibi bir durum biraz tuhaf. Ki orijinal ürünü bile sorunlu üretmişler, tedarik etmişler, takmışlar ve hatalı.. inceleme yok ,sorgulama yok..
Bu sorular meraktan değil, tecrübe ve araştırma sonucu.

Şunu da ekleyeyim, araca yetkili servis dışında serviste işlem yapılmadı.
 
Bizim passat da, ilk balata değişimi 5. senesinde ( 55 bin km civarı ) arka balataların bitmesi ile oldu.

6. sene bitmek üzere önlerdeki orijinal balatalar ( TRW VW AG ) daha tam yarıya bile gelmemiş.

Arka balata değişimi için yetkiliye gittiğimde eko serisi olayından haberim yoktu.

Montaj öncesi uyarsalardı, eko serisi var normal seri var diye, eco serisi tercih etmezdim tabi ki.

Montajdan önce ( forumda yayınlamak için ) balataların resmini çekmek için izin istedim, izin verdiler.

İçeri girip aracın yanında henüz kutusundan çıkarılırken balataların resmini çektim.

Kutuda Economy yazısı ve Hindistan üretimi olduğu görünüyordu. Üzerinden çıkan arka balatalar ATE VW AG markalı idi.


Montajdan 3 - 4 ay kadar sonra Eco serisinden ve şikayetlerden haberdar oldum.

Takılan eco serisi balataları 1 senedir kullanıyorum, ne ses , ne performans açısından hiç bir şikayetim olmadı. Tek fark, orijinal Ate balatalardan biraz daha fazla balata tozu oluşturup jantları karartıyor. Bu da balataların yumuşak olduğunun belirtisi.


Bu vesile ile şimdilik Eco serisi balatalardan gayet memnunum. Balataların kaç km de biteceğine de bakarak, bir daha ki balata değişiminde, Eco serisi kullanmaya devam edip etmeme konusunda karar vereceğim.




1.png


.


3.png

5.png


4.png





8.png
 
Herkese merhaba,
1.5 TSI motorlar için triger değişimi biraz farklı. Bilgisayarlı sente ayarı yapılıyor ve daha farklı aparatları var. Dolayısıyla her özel servsite bu aparatlara ve gerekli yazılıma sahip değil. Yetkili servislere ön yargılı biri olarak triger değişimini özel serviste yaptırmak istedim. Bu konu için önce Ankara’da bahsettiğim triger setine sahip özel servis araştırmasına giriştim. Epey bi araştırma yaptım ve sadece 1 tane özel serviste bilgisayarlı aparat var. Varan 1 ; Fiyat işçilik ve parça dahil 12.000 TL !!! Parçayı ben alıp getireyim dedim. Varan 2; Dışardan parça kabul etmiyoruz dedi. Yuh dedim.
Aynı gün yine Ankara’da bir yetkili serviste fiyat aldım. İşçilik ve parça dahil 7.500 TL. Ve hem parça hem işçilik 2 yıl garantili oluyor doğal olarak.

İşin özü sanayi’de keriz silkeleme yapılıyor. Uyanık olmak lazım.

Bu sözüm sanayilerdeki her esnafa değil tabiki. Örnek vermek gerekirse tatillerde memleketime gittiğimde arabamın periyodik bakımlarını, fren yağ değişimi, antifiriz değişimi vs vs parçayı gider parçacı dan alırım işçiliğini sanayideki kendi ustama yaptırırım. Ustasını bulan sahip çıksın. Devamı da gelmeyecek zaten Allah korkusu olan ustanın.
 

Teşekkür ederim detaylı açıklama için.
Eko seri adında işlem yapmanın tamamen stratejik olduğunun herkes farkında.
Asıl olan altı çizilmesi gereken kısım gerçekten usta mı yapıyor, teknisyen mi?
Bir parçanın kalitesi daha düşük adı altında size sunuyor ancak yapacak olan usta durumunu bilemiyoruz. Yeni mi başladı ya da işi kitabına kılavuzuna göre tam yapabiliyor mu?
Yetenekli futbolcu ile yeteneksiz bir olur mu?
Bu sebeple bu orijinal eko mu, orijinal mi gibi bir durum biraz tuhaf. Ki orijinal ürünü bile sorunlu üretmişler, tedarik etmişler, takmışlar ve hatalı.. inceleme yok ,sorgulama yok..
Bu sorular meraktan değil, tecrübe ve araştırma sonucu.

Şunu da ekleyeyim, araca yetkili servis dışında serviste işlem yapılmadı.
Şehirden şehire değişecektir çalışan kadrosunun tecrübesi ve dikkati.
Ancak dediğiniz gibi hatalı ürüne verilen cevap kabul edilebilir gibi değil bence de 👍
 

Geri
Üst Alt