Tiguan 1.6 TDI DPF Temizliği Sorunu


Yusuf2992

Yeni Üye
Katılım
31 Tem 2023
Mesajlar
17
Tepkime puanı
3
Konum
İstanbul
İsim
Yusuf
Araç
Tiguan
Selamlar aracim tiguan 2018 1.6 TDİ.Volkswagen bp önerdigi icin yakiti bp istasyonundan almaya basladım.Bp den aldıgımdan itibaren arac dpf rejenerasyonuna girdiginde 1000 devirde 15 20 dk çalıştırıyorum.Normal rolanti devrine indikten sonra100 metre yol gittikten sonra tekrar rejenerasyona girip 1000 devirde calısmaya baslıyor.Yakiti Shell den aldigim zamanlar bu sekilde olmuyordu.Ancak bp nin yakiti daha sessiz ve çekişi artirdigini hissediyorum.Bu sekilde bp den almaya devam etsem sorun yasarmıyım sizce?
 

Hocam araca durduğu yerde pasif rejenerasyon yaptırmak yanlış. Ben de bu yanlışı uzun süre yaptım ve kötü sonuçlarını gördüm. Özellikle yağ arttırması gibi. Bir keresinde araçtan 7500 km sonrasında 7 litre yağ çıktı. Bu noktadan sonra eğer durmam gerekiyorsa duruyorum ve kontağı kapatıyorun. Pasif rejenerasyon başladıysa ve müsaitsem arabayı gezdiriyorum. Son 15000 kmdir rejenerasyonların sıklığını kontrol ediyorum ve görünen o ki ne kadar uzun yol gidersen ne kadar devirli ve boğmadan kullanırsam rejenerasyon aralıkarı o kadar uzaklaşıyor. Fakat iş güzergahım trafik barındırıyor bu nedenle rejenerasyon aralığım 270 km ve motorun çalışması gerekli uyarısı devreye girdikten sonra aracı ortalama 20-25km gezdirmem gerekiyor.

Aracım şu an 115 bin kmde. İlk aldığım günden yaklaşık 90000 km kadar ben de bekledim rolantide rejenerasyon bitsin diye ama yapmamak gerekiyormuş.
 
Hocam benim araçta sık devreye giriyor her girisinde gezdirmem mumkun degil.Sadece rejenerasyon basladıgında turbonun sesinin degistigini anlayıp daha devirli kullanip geciriyorum rejenerasyonu.
 
pandemiyle beraber yakıt kalitelerinden midir nedir partikül filtre şikayetleri çoğaldı. kendi aracımda da rejenerasyon aralığım arttı ve yakıt tüketimim yükseldi. bu sebeple downpipe yaptırdım partikül filtre tamamen iptal durumda. çıkan filtre uyarı vermeye başlamasa da tamamen dolu bir haldeydi. bu doluluk sebebiyle de tüketimim uzun yolda 1 1.5 litre kadar şehir içinde de 2 litre kadar yükselmişti. downpipe yaparken bir çılgınlık yapıp 1449 da yapıldı araca. daha öncesinde aracım yazılımlı olmasına rağmen geceyle gündüz kadar farketti gidişi ve tüketimi. bu yaz 45 litrelik depoyla klima açık 100-120 km hızlarda çok sakin kullanımla 1300 km yaptığımı biliyorum.

gelelim sizin meseleye aracınız dsg ise d konumda kısa mesafeler kullanıyorsanız inanılmaz kurum biriktiriyor araç ısınana kadar. ısındıktan sonra 2000-3000 devir aralığında kullanıyorsanız rejenerasyon aralıklarını arttırırsınız. ama sık sık 1000 devir durumlarını görüyorsanız iş işten geçmeden partikül filtre temizliği yaptırmanızda fayda var. araç kendisi temizleyemeyecek seviyeye kadar dolduysa her geçen gün kendine zarar. egr sebebiyle emme manifoldu da doluyor ve araç iyice tıkanıyor.
 
pandemiyle beraber yakıt kalitelerinden midir nedir partikül filtre şikayetleri çoğaldı. kendi aracımda da rejenerasyon aralığım arttı ve yakıt tüketimim yükseldi. bu sebeple downpipe yaptırdım partikül filtre tamamen iptal durumda. çıkan filtre uyarı vermeye başlamasa da tamamen dolu bir haldeydi. bu doluluk sebebiyle de tüketimim uzun yolda 1 1.5 litre kadar şehir içinde de 2 litre kadar yükselmişti. downpipe yaparken bir çılgınlık yapıp 1449 da yapıldı araca. daha öncesinde aracım yazılımlı olmasına rağmen geceyle gündüz kadar farketti gidişi ve tüketimi. bu yaz 45 litrelik depoyla klima açık 100-120 km hızlarda çok sakin kullanımla 1300 km yaptığımı biliyorum.

gelelim sizin meseleye aracınız dsg ise d konumda kısa mesafeler kullanıyorsanız inanılmaz kurum biriktiriyor araç ısınana kadar. ısındıktan sonra 2000-3000 devir aralığında kullanıyorsanız rejenerasyon aralıklarını arttırırsınız. ama sık sık 1000 devir durumlarını görüyorsanız iş işten geçmeden partikül filtre temizliği yaptırmanızda fayda var. araç kendisi temizleyemeyecek seviyeye kadar dolduysa her geçen gün kendine zarar. egr sebebiyle emme manifoldu da doluyor ve araç iyice tıkanıyor.
Araç manuel.Tekrar shell den mazot alıp deneyecegim.Sonucu belirtirim.
 
BP Ultimate iyidir (y)
Selamlar aracim tiguan 2018 1.6 TDİ.Volkswagen bp önerdigi icin yakiti bp istasyonundan almaya basladım.Bp den aldıgımdan itibaren arac dpf rejenerasyonuna girdiginde 1000 devirde 15 20 dk çalıştırıyorum.Normal rolanti devrine indikten sonra100 metre yol gittikten sonra tekrar rejenerasyona girip 1000 devirde calısmaya baslıyor.Yakiti Shell den aldigim zamanlar bu sekilde olmuyordu.Ancak bp nin yakiti daha sessiz ve çekişi artirdigini hissediyorum.Bu sekilde bp den almaya devam etsem sorun yasarmıyım sizce
 
aracı cihaza bağlatıp önce arıza kodu verip verdirmediğine ve partikül kurum yüküne bakmak lazım. Dikkat etmeniz gereken noktalar araç 90 dereceye ulaştığında 3 veya 4. vites 2500 devirde 15 dakika sabit sürüş yaparak rejenerasyonu yaptırınız. Ara ara aracı spor modda kullanmalısınız. en önemlisi de aracı yakıt ışığı yanarak kullanmamaya gayret edin. Sürekli ışık yanarak araç kullanıldığında araç rejenerasyon yapamaz ve DPF'teki kurum yükü iyice birikir. 40 gr geçtiğinde de tıkanma yaşanmaya başlar. Diğer bir önemli husus ise rejernasonu bloklayan çapraz fonksiyonlar olabiliyor. Örneğin enjektör sorunları, yakıt nakil sorunları gibi sorunlar da aracın rejenrasyonunu bloklayarak kurum birikmesine sebep olabiliyor.

Dışarıda yapılan temizlik işlemlerine bir türlü güvenemiyorum. DPF taşında çatlama yaşayan ve sonrasında dpf değiştirmek zorunda kalanları da gördüm. En temizi işi kitabına uygun kurallarına uygun sürdürmek görünüyor.
 
Son düzenleme:
aracı cihaza bağlatıp önce arıza kodu verip verdirmediğine ve partikül kurum yüküne bakmak lazım. Dikkat etmeniz gereken noktalar araç 90 dereceye ulaştığında 3 veya 4. vites 2500 devirde 15 dakika sabit sürüş yaparak rejenerasyonu yaptırınız. Ara ara aracı spor modda kullanmalısınız. en önemlisi de aracı çeyrek deponun altında kullanmayın. Çeyrek depo altında araç rejenerasyon yapamaz ve DPF'teki kurum yükü iyice birikir. 40 gr geçtiğinde de tıkanma yaşanmaya başlar. Diğer bir önemli husus ise rejernasonu bloklayan çapraz fonksiyonlar olabiliyor. Örneğin enjektör sorunları, yakıt nakil sorunları gibi sorunlar da aracın rejenrasyonunu bloklayarak kurum birikmesine sebep olabiliyor.

Dışarıda yapılan temizlik işlemlerine bir türlü güvenemiyorum. DPF taşında çatlama yaşayan ve sonrasında dpf değiştirmek zorunda kalanları da gördüm. En temizi işi kitabına uygun kurallarına uygun sürdürmek görünüyor.
Benim araçta yakıt çeyrek deponun altındayken rejenerasyonun devreye girdiğine 4-5 kez şahit oldum,

Benim bildiğim sadece yakıt lambası yandığı zaman devreye gimiyor ve lamba yanmadan önce rejenerasyon devreye girmişse, o esnada lamba yanarsa işlemi yarıda bırakıyor.
 
Benim araçta yakıt çeyrek deponun altındayken rejenerasyonun devreye girdiğine 4-5 kez şahit oldum,

Benim bildiğim sadece yakıt lambası yandığı zaman devreye gimiyor ve lamba yanmadan önce rejenerasyon devreye girmişse, o esnada lamba yanarsa işlemi yarıda bırakıyor.
Lamba yanana kadar dpf rejenerasyon başlıyor hocam
 
Benim araçta yakıt çeyrek deponun altındayken rejenerasyonun devreye girdiğine 4-5 kez şahit oldum,

Benim bildiğim sadece yakıt lambası yandığı zaman devreye gimiyor ve lamba yanmadan önce rejenerasyon devreye girmişse, o esnada lamba yanarsa işlemi yarıda bırakıyor.
Lamba yanana kadar dpf rejenerasyon başlıyor hocam


Bendeki bilgi doğruluğunu yitirmiş oldu. Düzeltme için teşekkür ederim. :)

Işık yanarken zaten rejenerasyon yapmaması çok normal. Araçta yakıt az olduğu için yolda kalmamak için kesiyordur.
 

Geri
Üst Alt