Yeni Volkswagen Passat tanıtıldı!


AhmetCakmak

Yönetici
Katılım
17 May 2017
Mesajlar
5,784
Tepkime puanı
8,342
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet Çakmak
Artık sedan gövde tipinde üretilmeyecek olan Volkswagen Passat, Avrupa sınırları içerisinde sadece station wagon versiyonu ile satışta olacak. Şu ana kadar 30 milyon adetten fazla satan Passat, yeni nesli ve kimliği ile resmen tanıtıldı.

1.jpg

Tasarım ve Teknoloji Değişimleri

Yeni B9 artık sadece Variant, yani station wagon gövde tipi ile geliyor. MQB Evo isimli mimari üzerinden yükselecek modelin uzunluğu artık 4.917 milimetreye ulaşmış durumda. Eskisinden tam 144 mm daha uzun olan Passat, aynı zamanda 50 mm daha uzun bir aks aralığına da sahip.

Geleneksel modellerinin aksine elektrikli ID modellerine benzer bir tasarım dili kullanan Passat, ilginç bir biçimde ID.7 Variant'ı andırıyor. Tabii dış görünüşün Passat, Business, Elegance ve R-Line isimli dört donanım paketi ile birlikte değiştiğini de unutmayalım. Yeni matrix LED far takımları ise standart donanım listesinde kendine yer bulmuş.

Passat'ın boyutlarının büyümesi, kabinde de ferahlık anlamına geliyor. Giriş seviyesi modelde bulunacak 12.9 inç büyüklükteki dokunmatik ekran, aracın tüm fonksiyonlarını kontrol etmenize olanak sağlayacak. Bu ekran ekstra ücret ile 15 inçe kadar büyütülebiliyor. Analog göstergelere de veda eden B9, artık 10.25 inçlik dijital bir gösterge paneli kullanacak.

Vites kolunu direksiyon kolonuna taşıyan Volkswagen, bu bölgede de ekstra saklama alanı açılmasına olanak sağlamış. Saklama alanı demişken modelin koltuklar dikey konumdayken 690 L, yatay konumda iken 1.920 L bagaj hacmi sunduğunu belirtelim.

Motor Seçenekleri

Motor seçenekleri ise oldukça fazla. Passat, tarihinde ilk kez yarı hibrit bir üniteye kavuşuyor. 1.5 litrelik eTSI motor, 150 bg güç üretebilecek. Bir üst seviyedeki standart 2.0 TSI ünite ise ürettiği 201 bg gücü ön tekerlerine yolluyor. Ailenin en tepesinde ise aynı motorun 265 bg güç üreten ve 4Motion dört tekerden sürüş desteği sunan versiyonu var.

Günümüzde hala dizel arayan kullanıcılar için de dizel seçenekler mevcut. Yeni Passat, 2.0 TDI motorun üç farklı güç çıkış seçeneği ile satışta olacak. 125 ve 150 bg güç üretebilen versiyonlar önden çekiş sunarken, 195 bg güç üretebilen model AWD olacak.

Yeni Passat aynı zamanda PHEV versiyonlara da sahip olacak. Baz versiyonu 205 bg güç ve 350 Nm tork üretebilecek modeller, 1.5 TSI motoru kullanıyor. Bir üst seviyede ise 270 bg güç ve 400 Nm tork üreten versiyon var. Bu da paranın satın alabileceği en güçlü Passat olacak.

PHEV modeller 6 ileri vitesli DSG şanzıman ve 19.7 kWh'lik batarya ile gelecek. Volkswagen bu bataryanın 100 km tamamen elektrikli sürüşe izin verdiğini açıkladı.

Motor1

Tanıtım videosu:

 

Ekli dosyalar

  • 2.jpg
    2.jpg
    207.1 KB · Görüntüleme: 106
  • 3.jpg
    3.jpg
    223.7 KB · Görüntüleme: 116
  • 3a.jpg
    3a.jpg
    248.4 KB · Görüntüleme: 116
  • 3b.jpg
    3b.jpg
    234 KB · Görüntüleme: 115
  • 4.jpg
    4.jpg
    167.5 KB · Görüntüleme: 107
  • 5.jpg
    5.jpg
    157.8 KB · Görüntüleme: 105
  • 6.jpg
    6.jpg
    215.4 KB · Görüntüleme: 101
  • 7.jpg
    7.jpg
    164 KB · Görüntüleme: 102
  • 8.jpg
    8.jpg
    167.2 KB · Görüntüleme: 113
  • 9.jpg
    9.jpg
    221.5 KB · Görüntüleme: 120
  • 10.jpg
    10.jpg
    198.4 KB · Görüntüleme: 117
  • 11.jpg
    11.jpg
    109.1 KB · Görüntüleme: 110
  • 12.jpg
    12.jpg
    174.1 KB · Görüntüleme: 101
  • 13.jpg
    13.jpg
    196.6 KB · Görüntüleme: 98
Son düzenleme:

Tesla gibi yeni nesil araçlar sadece tablet üzerinden kontrol edilecek sanırım..
 
Yanar yanar. Vw yapıyor abiiiiii.
Golf 8 ilk çıktığında kimsr beğenmiyordu. Bende dahil.
Ama alışınca binince edince seviyor insan.
Hayırlısı. Yine yakar götürür bu model.
 
Sürgüler tekrar geliyor olması sevindirici. Touch Pad direksiyon kimsenin hoşuna gitmiyor ama, iki haftadır kullanıyorum çok memnunun. Zamanla dokunmatik olayına alışıyorsunuz. Bu araçta da devam etmelilerdi bence. Yeni ekranda oldukça büyümüş. Kolçaklar eski Skoda SüperB gibi....
 
Son düzenleme:
İçi güzel gibi dışı çok heyecanlandırmadı.
TR de sedanı çok satıyordu, bakalım SW ı yollarda sıklıkla görebilecek miyiz.

Büyük bagaj güzel, ihtiyaç dahilinde de çok iş görür ancak ben tercih etmezdim.

Beynimdeki otomobil şemasına tam uymuyor.
 
bu araba için almanya da yaşamam lazım burada olmaz
 
Sürgüler tekrar geliyor olması sevindirici. Touch Pad direksiyon kimsenin hoşuna gitmiyor ama, iki haftadır kullanıyorum çok memnunun. Zamanla dokunmatik olayına alışıyorsunuz. Bu araçta da devam etmelilerdi bence. Yeni ekranda oldukça büyümüş. Kolçaklar eski Skoda SüperB gibi....
touch padli yani dokunmatikli direksiyon yine Rline da sunarlar kesin.
 
Kullanıcı odaklı kaldırılcak diye duydum. Golfün makyajlısının haberinde ama görcez. Bence gereksiz.
Hmm bilmiyordum. Makyajlı Golfü de 2024 ilk çeyrekte mi çıkar acaba? Yeni Passat, makyajlı Golf , Yeni Tiguan 2024 te nasıl bir etki yapacak bakalım.
 
Görülüyor ki eski tasarıma göre değişiklik oldukça fazla.
Stop arası birleşim ve far yapısındaki değişiklikler, daha oval hatlar ve iç dizayn.
Ekran yanyana olacağına ortaya katlayıp koymuşlar. Vites kumandası direksiyona gelmesi de dikkat çekiyor..

Tam önden ilk bakışta yeni honda Civic'i andırıyor. Yanyana konunca alakası yok.


Bu arada Tiguan da benzer ön arka tasarımda gelecek gibi duruyor. Çünkü maske altındaki kabarıklıklar benziyor.

Sedan Passat olmamasının nedeni id7'nin uretimi olabilir.
Golf Variant'ın da gelme zamanı diyebilirim.
 


Geri
Üst Alt