Retrofitte Son Nokta DCC


Retrofiti en zor ve imkansız gibi baktığım 2 şey vardı benim gözümde cam tavan ve dcc artık sizin sayenizde tek cam tavan kaldı :) İyi günlerde kullanın. 15 ayarlı hale geçtikten sonra sizce her ayarda ufak değişiklikler hissediyor musunuz aracın tepkilerinde ?
Cam tavanda yapılıyor hocam geçen yaptık😂😂
 

Teşekkürler İlker hocam. Kısaca şöyle anlatayım;
Yazacağım fiyatlar şuanki fiyatlar tabi zamanla değişebilir.

-4 adet amartisör Tr’ de 2. el buldum aldım. Sorunsuz 5 bin tl ( sıfırı 18 bin tl serviste)
-2 adet passat taşıyıcı Tr 2. El 3 bin tl
-2 adet porya bilyası sifir orijinal 2200 tl
-2 adet rotil sıfır orijinal Bin tl
-Kontrol modülü ve braketi 2. El Almanya sipariş hersey dahil 1100 tl ( Tr de 7 katı fiyat isteyenler oldu. Bi yedi sene daha beklerler satmayı)
-Tüm sensor ve hazir Kablaj Çin sipariş (alieks değil) hersey dahil 5 bin tl
-2 adet zimmermann disk 2900 tl

Yapmak isteyenlere tavsiyem beklemesinler. Hergecen gun fiyatlar artıyor. Temini en zor olan parça hazir kablaj ve amartisorler. Kablajı bulmak Tr ye yollatmak amortisorden daha zor. Önce kablajı siparis etmek onemli.

Maliyetler bu şekilde. Bu iş zevk işi. Maliyet kimine göre çoktur. Kimine gore azdir. 🙂
@ZaGani merhaba, diskleri büyütmek için passat taşıyıcıya geçtiniz ok ama gti-r-dcc amortisör değişimleri için herhangi bir değişiklik yapmak gerekiyor mu? 1.4 tsi için bu amortisörleri doğrudan al-tak yapabiliyor muyuz?
 
@ZaGani merhaba, diskleri büyütmek için passat taşıyıcıya geçtiniz ok ama gti-r-dcc amortisör değişimleri için herhangi bir değişiklik yapmak gerekiyor mu? 1.4 tsi için bu amortisörleri doğrudan al-tak yapabiliyor muyuz?
Al tak yapamazsın. Arkalar uyar. Fakat önlerde standart amortisörler Çap 50 mm, dcc amortisörler Çap 55 mm. Bu nedenle taşıyıcı degisimi sart. Tasiyiciya bagli olarak poryalarin da degismesi gerekir.
 
Al tak yapamazsın. Arkalar uyar. Fakat önlerde standart amortisörler Çap 50 mm, dcc amortisörler Çap 55 mm. Bu nedenle taşıyıcı degisimi sart. Tasiyiciya bagli olarak poryalarin da degismesi gerekir.
evet böyle olduğunu biliyordum fakat doğrudan tecrübe edenden öğrenmek iyi oldu
 
Nasıl oluyor bu işlem hocam?Orjinali gibi oluyormu,kesme biçme varmı,biraz detay verirmisiniz?Merak ettim şimdi
Kaportacı abilerimiz kazalı bir golf toplarken normal tavan bulamayıp cam tavan takıp çalıştıramamışlar.Montaj kısmını onlar yaptı ben kodlama ve tesisat kısmını hallettim😊
 
Merhaba arkadaşlar,
Araçta son diyebileceğim bir işe kalkıştım. Yapılacak başka da birsey kalmadı herhalde. 🙂 Gelelim konuya;
Serüven arka süspansiyonlarin yag kacirmasiyla başladı. Dinamik Şasi (DCC) için gerekli parçaları toplamakla işe başlamış bulundum. Parcalarin birçoğu yurtdışından geliyor. DCC ile birlikte ön diskleri de 312 mm ye çevirdik. Sistem için kullanılan parçalar;
-4 adet Golf R elektrikli amortisör,
-2 adet Passat ön taşıyıcı;
-2 adet porya bilyası,
-2 adet rotil,
-1 adet kontrol modülü,
-1 adet kontrol modülü braketi,
-3 adet ivme sensörü,
-2 adet yükseklik sensörü,
-1 adet tüm sistem için gerekli kablaj,
-1 set Zimmermann 312 mm delikli disk.

Arkadaşlar yapılan işlemler bir kaç aşama gerektirdiğinden bu konu altinda aşamalar tamamlandıkça detayları ekleyeceğim. Zaten henüz elektronik kisimla ilgili olan parçalar elime ulaşmadı. Vakit bulup işlemi ilerlettikce konuyu güncelleyeceğim.

PART 1

Bugün ilk aşama olarak elektrikli süspansiyon ve spor delikli diskleri araca taktık. İşlemler için tercihim tabiki @necati
abi oldu. Bu konularda Ankara da guvenebilecegim belki de tek insandır. Sağolsun yoğun olmasına rağmen beni kırmadı.
Zaten arac uzerinde mubea spor yaylar vardı. Bu süspansiyonlar da gelince bayram ettiler sanki. 🙂 Daha tok hissettirdiler.
Bir sonraki aşama elektronik kisimla ilgili olacak. Okuduğunuz için teşekkürler.
Golf R elektrikli amortisör için başka bir parçaya gerek duyuluyor mu yoksa sadece amortisör yeterli mi? Bir de elinizde parça numarası varsa paylaşabilir misiniz? Teşekkür ederim.
 
Merhaba, elimde parca numarası yok maalesef. Amortisor dışında 5-6 parca daha gerekiyordu
 

Geri
Üst Alt