Retrofitte Son Nokta DCC


Part 4
Bugün sabahtan biraz daha işlemi ilerlettim. Sağ arka tekerleği sökerek kabloyu amortisöre kadar döşedim. Bu kısımda bittikten sonra arkada işlem kalmadı. Aracın arkası sökük vaziyetteydi. İşlem bittiği için buraları topladım.

Ardından öne aldığım kablajın gateway ve sigorta bağlantılarını hallettim.
Gateway için; 2 ayrı Tuil konektorüne toplamda 3 kablo ek yaptım.
Sigorta için; DCC için sigorta panelinde ayrılmış SC13 yuvasına kablo girişini hallettim. Orijinal gibi olmasını istediğimden sigorta arkasından giriş yaptım. Tabi bu da biraz uğraştırdı.

Kullandığım kablaj biraz uzun olduğundan arac icerisinde birikme yapmaması için yer yer kisaltmak durumunda kalıyorum. Kısaltmayıp saga sola yayayım desem hem istedigim gibi olmaz hem de o kadar özellikten sonra fazla kabloya gerçekten yer kalmadı doğrusu.
Bir sonraki aşama, arka yukseklik sensörünün bcm üzerindeki 3 kablosunu çıkarıp yeni dosedigim kabloya bağlamak olacak ve sonrasında artık motor bölümüne geçeceğim. Okuduğunuz için teşekkürler
 

Ekli dosyalar

  • AF5B97A2-D1BC-4FFB-BE72-2E7222D41FD5.jpeg
    AF5B97A2-D1BC-4FFB-BE72-2E7222D41FD5.jpeg
    95.6 KB · Görüntüleme: 58
  • D8495B7C-48A0-4097-9349-D8CEC9D769CC.jpeg
    D8495B7C-48A0-4097-9349-D8CEC9D769CC.jpeg
    107.1 KB · Görüntüleme: 57
  • 628E8C0E-920D-4076-AD83-945053AE87CE.jpeg
    628E8C0E-920D-4076-AD83-945053AE87CE.jpeg
    78.2 KB · Görüntüleme: 60
  • 317AF00F-4D36-478A-929C-16D287DC808B.jpeg
    317AF00F-4D36-478A-929C-16D287DC808B.jpeg
    141.8 KB · Görüntüleme: 60
  • B9B37B33-2544-4859-AD4C-A64C97344997.jpeg
    B9B37B33-2544-4859-AD4C-A64C97344997.jpeg
    156.4 KB · Görüntüleme: 60

Part 5
Merhaba, bugün arka yukseklik sensörünü dcc kablajina aktarmakla uğraştım. Bu epey vaktimi aldı. Çünkü arka yükseklik sensörü normalde bcm ye bağlı. Fakat, bcm konektorune ulaşıp gerekli pinlere baktığımda boş olduklarını gördüm. Sonradan kablo diyagramlarını inceleyince farkettim ki benim araçta afs modülü olduğundan bu sensörün kablajı afs modülüne gidiyor. Biraz uğraş sonrası bu işlemi hallettim. Arac içerisinde kablo bağlama kısmı kalmadı. Ardından yavaş yavaş kablajı motor kısmına almaya başladım. Sileceklerin altı, amartisör kulelerinin yanına 2 adet ivme sensorünü bağlayarak bugünkü mesaimi tamamladım. 🙂
Sırada ön iki amortisör kablajının bağlanması ve yükseklik sensörlerinin baglanması var. Onu da artık vakit buldukça halledecegım. Araci kullanmadığım için yarım yamalak sökük vaziyette bırakıp sonra da kaldığım yerden devam ediyorum. Bu bana epey kolaylık sağlıyor.
 

Ekli dosyalar

  • 9F9AFC94-AA6E-4918-84B9-3AE67E6BC699.jpeg
    9F9AFC94-AA6E-4918-84B9-3AE67E6BC699.jpeg
    123.9 KB · Görüntüleme: 44
  • 99603A03-FFCA-4485-A1F8-6EC0A6BECAF3.jpeg
    99603A03-FFCA-4485-A1F8-6EC0A6BECAF3.jpeg
    134 KB · Görüntüleme: 44
  • 302D5AE5-37F4-4575-834B-7A7F85F98F11.jpeg
    302D5AE5-37F4-4575-834B-7A7F85F98F11.jpeg
    113.2 KB · Görüntüleme: 46
  • FD4AAADE-3081-4BDD-A4B8-165CFBD3E7DA.jpeg
    FD4AAADE-3081-4BDD-A4B8-165CFBD3E7DA.jpeg
    136.9 KB · Görüntüleme: 46
Hocam yine siz yine beklemediğim ve yok artık bu kadarıda fazla dediğim bir retrofit, bu işin uzmanı olmuşsunuz elinize emeğinize sağlık aracınız çok güzel gözüküyor, yazdığınız konuları aralıksız takip ediyorum, her seferinde beni şaşırtıyorsunuz maşallah. 😊
 
Part 6

Arkadaşlar konuyu kısaltmak adına son partı uzattım. Bugün bütün işlemler bitti. Sistem çalışır hale geldi.
Motor kısmına aldığım kabloları, abs hatti icin açılmış deliklerden geçirerek ön iki lastiğe kadar gerekli kablolamayı yaptım. Yine bu kısımda takılması gereken ön iki yükseklik sensörünü de M6 Civata ve somun kullanarak yerine oturttum. Sensorlerin yerlerinin hazir olması işimi kolaylaştırdı. İki lastiği de tek tek sökerek bu işlemleri tamamladım.
Ardından araci toplamaya başladım.Kabloların fazlalıklarını arac içerisine getirerek bu kısımda kesme işlemi yaptım. ( Dış kısımda sıvı teması olmasın diye) Kablajı duzenledikten sonra, SC13 e DCC modülünün sigortasını takarak sisteme gerekli gücü verdim.
Daha sonra kodlama kısmına geçtim.
Modülde CP bulunmuyor. Ama içerisinde Golfe uygun parametre bulunmadığından sistem hataya düştü. Sağolsun MSE garage ve @necati abinin desteğiyle modüle uygun parametreyi yükledik. Liftte temel ayar yaptıktan sonra sistem çalışır vaziyete geldi.
Çok deneyimleme şansım olmadi ama gördüğüm kadarıyla modlar arasi geçişte arac sertliği bariz bir sekilde fark ediyor. Comfort, Normal ve Sport olmak üzere üç seçenek bulunuyor. Bu seçeneklere göre süspansiyon sertliği değişiyor.
Sistemi deneyimledikçe tecrübelerimi buraya aktaracağım.
Bunu biraz kullandiktan sonra; sistemi, tıpkı arteonlardaki gibi olması için slider ayar yazilimini yükleyerek 15 farkli ayar secenegine çıkaracağım.

Okuduğunuz için teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

  • 19E94B41-5B20-4905-95D4-84EE3C97F6F0.jpeg
    19E94B41-5B20-4905-95D4-84EE3C97F6F0.jpeg
    138.5 KB · Görüntüleme: 66
  • B4962C6B-2445-4926-80AE-417280708C8C.jpeg
    B4962C6B-2445-4926-80AE-417280708C8C.jpeg
    152.3 KB · Görüntüleme: 65
  • EF251D1C-FEE2-47E4-B1BD-0AB8ADE933EB.jpeg
    EF251D1C-FEE2-47E4-B1BD-0AB8ADE933EB.jpeg
    173.2 KB · Görüntüleme: 65
  • 7210C3F4-A738-4209-8DE5-2BB096F2FD92.jpeg
    7210C3F4-A738-4209-8DE5-2BB096F2FD92.jpeg
    127.2 KB · Görüntüleme: 66
  • 567B18E0-F160-46DC-AFBC-7317288D41E0.jpeg
    567B18E0-F160-46DC-AFBC-7317288D41E0.jpeg
    151.3 KB · Görüntüleme: 68
  • 9CF37BB7-AA21-4F4B-89C0-F0952C3E51C8.jpeg
    9CF37BB7-AA21-4F4B-89C0-F0952C3E51C8.jpeg
    197.8 KB · Görüntüleme: 66
  • 34023651-3794-4394-845D-0CB932F70D66.jpeg
    34023651-3794-4394-845D-0CB932F70D66.jpeg
    134.4 KB · Görüntüleme: 64
  • F0BC3DCE-7D25-4EF6-98F7-DD3DC92B4CDF.jpeg
    F0BC3DCE-7D25-4EF6-98F7-DD3DC92B4CDF.jpeg
    121.2 KB · Görüntüleme: 66
Part 6

Arkadaşlar konuyu kısaltmak adına son partı uzattım. Bugün bütün işlemler bitti. Sistem çalışır hale geldi.
Motor kısmına aldığım kabloları, abs hatti icin açılmış deliklerden geçirerek ön iki lastiğe kadar gerekli kablolamayı yaptım. Yine bu kısımda takılması gereken ön iki yükseklik sensörünü de M6 Civata ve somun kullanarak yerine oturttum. Sensorlerin yerlerinin hazir olması işimi kolaylaştırdı. İki lastiği de tek tek sökerek bu işlemleri tamamladım.
Ardından araci toplamaya başladım.Kabloların fazlalıklarını arac içerisine getirerek bu kısımda kesme işlemi yaptım. ( Dış kısımda sıvı teması olmasın diye) Kablajı duzenledikten sonra, SC13 e DCC modülünün sigortasını takarak sisteme gerekli gücü verdim.
Daha sonra kodlama kısmına geçtim.
Modülde CP bulunmuyor. Ama içerisinde Golfe uygun parametre bulunmadığından sistem hataya düştü. Sağolsun MSE garage ve @necati abinin desteğiyle modüle uygun parametreyi yükledik. Liftte temel ayar yaptıktan sonra sistem çalışır vaziyete geldi.
Çok deneyimleme şansım olmadi ama gördüğüm kadarıyla modlar arasi geçişte arac sertliği bariz bir sekilde fark ediyor. Comfort, Normal ve Sport olmak üzere üç seçenek bulunuyor. Bu seçeneklere göre süspansiyon sertliği değişiyor.
Sistemi deneyimledikçe tecrübelerimi buraya aktaracağım.
Bunu biraz kullandiktan sonra; sistemi, tıpkı arteonlardaki gibi olması için slider ayar yazilimini yükleyerek 15 farkli ayar secenegine çıkaracağım.

Okuduğunuz için teşekkürler.

Konuyu keyifle takip ettik hocam, hayırlı olsun tekrardan. Sonucun tatmin etmesine sevindim. Bencede modlar arasında farkedilir değşim oluyor.
15 farklı ayar seçeneği için kodlama desteğini kimden alabiliriz? Dccli araç sahibi olarak bende o özelliğe kavuşmak isterim.
 
Konuyu keyifle takip ettik hocam, hayırlı olsun tekrardan. Sonucun tatmin etmesine sevindim. Bencede modlar arasında farkedilir değşim oluyor.
15 farklı ayar seçeneği için kodlama desteğini kimden alabiliriz? Dccli araç sahibi olarak bende o özelliğe kavuşmak isterim.
Teşekkürler hocam. Kendim uğraşacağım dataset icin.
 
tebrikler hocam.Eline sağlık,kesene bereket.Şimdi sırada ne var? :)
 
tebrikler hocam.Eline sağlık,kesene bereket.Şimdi sırada ne var? :)
Çok teşekkürler. Sırada yapılacak birşey kalmadı aslında.🙂
Golf R tipi orijinal yan marspiyel almıştım bir zamanlar. Onları takarım sanırım
 
DCC slider özelliğini de aktif hale getirdim. Böylece önceden 3 olan ayar seceneği 15 farkli kademeye çıkmış oldu. Dosyayı isteyenlere paylasamayacagimi üzülerek belirtmek isterim. Yayılıp, ticari amaçlar için kullanılmasını istemiyorum.
Nasıl yaptığımı anlatabilirim;

14-DCC modülü 5Q0907376C’ye flashlanacak. Ardından Modül içerisine Arteon dataseti yuklenecek.

Gateway’in 3q ile başlayan yeni nesil gw olması gerekiyor.

3Q0907530AX Gateway dataset dosyası aşağıda paylaştığım linkte anlatıldığı gibi kendi isteklerinize göre düzenleyeceksiniz. Ben de burdan bakarak yaptım. Sonra da dataseti gw ye yükleyeceksiniz.
https://github.com/jilleb/MQB-FPA
 

Ekli dosyalar

  • 10F0C00A-E036-44E5-B384-431180C3CD9A.jpeg
    10F0C00A-E036-44E5-B384-431180C3CD9A.jpeg
    209.7 KB · Görüntüleme: 41
Son düzenleme:
Retrofiti en zor ve imkansız gibi baktığım 2 şey vardı benim gözümde cam tavan ve dcc artık sizin sayenizde tek cam tavan kaldı :) İyi günlerde kullanın. 15 ayarlı hale geçtikten sonra sizce her ayarda ufak değişiklikler hissediyor musunuz aracın tepkilerinde ?
 

Retrofiti en zor ve imkansız gibi baktığım 2 şey vardı benim gözümde cam tavan ve dcc artık sizin sayenizde tek cam tavan kaldı :) İyi günlerde kullanın. 15 ayarlı hale geçtikten sonra sizce her ayarda ufak değişiklikler hissediyor musunuz aracın tepkilerinde ?
Dediğiniz sekilde hissetmek cok zor hocam. Ancak bilimsel bi yontemle fark hissedilebilir diye düşünüyorum. Bi ara 3 ivme sensöründen veri alıp kıyaslayacağım kademeleri.
 

Geri
Üst Alt