Golf 7 Yağ Eksiltme Sorunu


ata99

Yeni Üye
Katılım
21 Ağu 2022
Mesajlar
4
Tepkime puanı
1
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet
Araç
Golf 7 1.4 tsi
Arkadaslar merhaba,
119 bin km 2015 model 1.4 tsi aracimda satin aldigimdan beri yag eksiltme sorunu yasiyorum. Yagi tamamen degistirdikten yaklasik 1500 km sonra yag seviyesi uyarisi aliyorum. Forumda tavsiye edilen butun yaglari denedim cozum olmadi. Yetkili servis ve iki farkli usta motorun acilmasi gerektigini soyledi. Baska bir usta once turboyu deneyecegini cozulmezse motora bakacagini soyledi. Son gittigim yerde ise sorunun turboda oldugunu turbo sesinden anladigini ve turbonun tamir edilmesi gerektigini soyledi. Bilgisi olan veya Daha once benzer sorunu yasayan arkadaslardan cozum noktasinda tecrubelerini paylasmalarini rica ediyorum.
 

Gecmis olsun, kullandiginiz yag nedir acaba? Ben motor ustasi degilim, yag eksiltmede sorun genellikle segmanlardan cikar bildigim kadari ile ama turbodan baslanir kontrollere. Turboda yag kacagi olup olmadiginin kontrolu cok zor olmamasi lazim, bunun icin turbo degistirip denemeye gerek yok diye biliyorum. Mutlaka tecrubeli biri daha saglikli bir yol haritasi cizecektir size. Bu arada turbonun sesi ile yag kacirmasinin alakasi olmamasi lazim, yag kacaginin zaten gozle gorulur olmasi lazim turbonun etrafinda. Sesde skinti varsa balansi bozulmustur. Turbonuzu bence turbo ustasina kontrol ettirin sonra motor ustasi baksin turbo saglam ise.
 
Upvote 0
Merhabalar, geçmiş olsun
Yakın bir arkadaşımın 1.4tsi czca motoru 110bin km bandıydayken 10bin kmde 0.3l kadar eksiltiyordu. Sizde uyarı çıkmadan önce eğer yağ çok eksik konulmadıysa. Ciddi yağ tüketimi var. Motorda revizyon gerekebilir. Kontrol etmek şart. Kompresyon testi yapılmalı
 
Upvote 0
Arkadaslar merhaba,
119 bin km 2015 model 1.4 tsi aracimda satin aldigimdan beri yag eksiltme sorunu yasiyorum. Yagi tamamen degistirdikten yaklasik 1500 km sonra yag seviyesi uyarisi aliyorum. Forumda tavsiye edilen butun yaglari denedim cozum olmadi. Yetkili servis ve iki farkli usta motorun acilmasi gerektigini soyledi. Baska bir usta once turboyu deneyecegini cozulmezse motora bakacagini soyledi. Son gittigim yerde ise sorunun turboda oldugunu turbo sesinden anladigini ve turbonun tamir edilmesi gerektigini soyledi. Bilgisi olan veya Daha once benzer sorunu yasayan arkadaslardan cozum noktasinda tecrubelerini paylasmalarini rica ediyorum.
Sorun çözüldümü?
 
Upvote 0
Arkadaslar merhaba,
119 bin km 2015 model 1.4 tsi aracimda satin aldigimdan beri yag eksiltme sorunu yasiyorum. Yagi tamamen degistirdikten yaklasik 1500 km sonra yag seviyesi uyarisi aliyorum. Forumda tavsiye edilen butun yaglari denedim cozum olmadi. Yetkili servis ve iki farkli usta motorun acilmasi gerektigini soyledi. Baska bir usta once turboyu deneyecegini cozulmezse motora bakacagini soyledi. Son gittigim yerde ise sorunun turboda oldugunu turbo sesinden anladigini ve turbonun tamir edilmesi gerektigini soyledi. Bilgisi olan veya Daha once benzer sorunu yasayan arkadaslardan cozum noktasinda tecrubelerini paylasmalarini rica ediyorum.
1500 km sonra yağ lambası yanıyor ise 1 litre diye biliyorum kalan 3 litre ile devam edilebilir.
Ancak çok çok çok yakılan yağ miktarı.
Küçük bir hesap ile 6 bin km sonra hiç yağ kalmıcak demektir 😔
 
Upvote 0
Merhaba. Forumda daha önce açılmış konulara bakabilirsiniz. Segmanlarda biriken kalıntılar nedeniyle sıkıntılar olmakta. Engine flush deneyip, 2-3000 km yeni yağ ile kullanın sonra tekrar bu işlem.
Segmanlarda bu tıkanma olunca açıp değiştirmek dışında çözüm yok. Bu dediklerim biraz işe yarayabilir veya hiç etkisi olmaz. Daha önce aracın yağ değişim aralıkları neydi? Şehir içi kullanılan bir araç mı?
 
Upvote 0
Arkadaşlar benimde başıma bunun gibi bir durum geldi. Eğer site yetkilileri tarafından bunun için yeni bir konu aç denirse mesajımı silip yeni bir konu açabilirim.
Aracım 2005model 1.6 fsi blf motor kodlu golf 5. Araç km si şuanda 244binde. Atiker atikfast di lpg kiti mevcut 8000bin km dir.
Aracıma en son 2022 mayıs ayında yağ değişimi yaptırmış ve Castrol edge 5w30 ll motor yağı konulmuştu. Bu yağ değişimini yaşadığım yerdeki sürekli gittiğim sanayideki ustama değil başka bir yerde yağ değişimi yaptırmıştım (o esanda farklı bir şehirdeydim). Konulan miktar ise 3,6-3,7 litre civarı idi. 2022 mayıs ayından bu tarafa yaklaşık 8000km civarı yol yapmışım. Bundan 2 hafta önce toplamda 250km lik bir uzun yol yaptığım esnada sarı renkli motor yağ lambası sabit şekilde yandı. Müsait bir yerde durup aracın motor yağ çubuğunu çekip kontrol ettiğimde yağ seviyesi düşüktü. Yağ çubugu alt ucundaki çentikli bölümün altında idi. Sonra bir benzin istasyonundan aynı yağın 1 litrelik olanını aldım kontrol ederek motora ekledim yaklaşık yarım litre kadar ekleyip yağ çubuğundan kontrol ettiğimde yağ seviyesi motor yağ çubugundaki çentikli bölümün tam ortasında yani çubugun ucundaki tırtıklı bölümün alt ve üst kısımlarındaki çentiklerin tam ortasında idi. Sonrasında aracı çalıştırdığımda yağ lambası sönmüştü. Bu şekilde 2 hafta kadar şehir içinde kısa mesafede kullandım aracı cumartesi günü kontrol ettiğimde yağ seviyesi aynı seviyedeydi bir eksiltme olmamıştı. Cumartesi günü sanayiye giderek sürekli aracımın bakımlarını yaptırdıgım ustama durumu anlattım. Motorun üstünden yapılan kontrolde bir yağ kaçağı tespit edemedik. Lifte kaldırıp alttan kontrol ettiğimizde motorun yağ karter haznesinin alt kısmına çok hafif yağ terlemeleri mevcuttu böyle cıbır cıbır sulu şekilde bir birikinti yoktu hafiften nemliydi. sonrasında o yağlı terleme olan kısmı temizledik tabi. Bu terlemenin bu yaştaki bir araç için normal olabileceğini söyledi. Alttan yapılan kontrolde de öyle gözle görülür başka bir yerinde kaçak belirtisi yoktu.
Aracın belki azda olsa yağ yakabileceğini belirtti. Eğer yağ yakma sorunu yoksa bu terlemenin karter kapak contası yada triger kapak contasındanda yapabileceğini söyledi.
Yağ değişim zamanına yani 10bin km ye yaklaştığı için dedi yağ değişimi yapalım bu şekilde bin bir dahaki yağ değişimi gelmeden eğer yağ lambası yakarsa tam olarak kaç bin km de yağ lambası yaktı ve üzerine ne kadar yağ miktarı ekleme yapılarak yağ lambasının söndüğü hakkında bir bilgi verebilirsen eğer o esnada gözle yapılan kontrolde bir kaçak olmadığı tespit edilirse ona göre aracının motorunun yağ yakıp yakmadığını hakkında ne yapılması gerektiğini söyleyebiliriz dedi.
Yağ değişimi içinde önceki konulan yağ için Castrol edge 5w30 ll için bu tarz yağ eksiltme şikayetlerinin başka müşterilerinden arada duyduğunu söyledi.
Castroldeki bu şikayetler yüzünden müşterilerin sorun yaşamaması için uzun süredir mobil marka yağı koyuyorum müşterileri araçlarına dedi. Genelde aracına göre Mobil 1 esp 5w30 ve Mobil super 3000 5w40 yağ kullandığını. Aramızda kararlaştırarak 5w30 model yağın eğer araçta yağ yağma sorunu varsa belki yine eksiltmeyi yapabileceğini bu yüzden Mobil 1 esp 5w30 a göre bir tık kalın olan Mobil super 3000 5w40 yağı koymaya karar verdik ve yağ değişimini bu şekilde gerçekleştirdik. 4 litrelik bidonun tamamı motora konuldu bu esnada tabi yağ filtreside değiştirildi.
O esnada bu yağın 1.6 fsi motora uygun olup olmadığı aklıma gelmedi. Şimdi kontrol ettiğimde Mobil super 3000 5w40 motor yağının Wolksvagen motorlar için 502.00 ve 505.00 uygunluğu var.

Bu yağı kullanmam aracım için bir sıkıntı yaratıp yaratmayacağı hakkında ve bu yağ eksilmesi durumunda tecrübeli veya başından bu tarz bir durum geçmiş arkadaşların yorumları ve vereceği bilgiler için şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Upvote 0
VW 502.00 onayı varsa kullanabilirsiniz. 5000 km sonra yağınızı değiştirin.
 
Upvote 0
VW 502.00 onayı varsa kullanabilirsiniz. 5000 km sonra yağınızı değiştirin.
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.
Mobil super 3000 5w40 yağ tam sentetik yağ olduğu için çoğu yerde yağ değişim aralığının 10bin km olduğu belirtiliyor. Yağ değişimini yaptırdığım ustamda bakım kartına bir dahaki değişim km si olarak 10bin km sonraki km yi not etti. Yukardaki mesajınızda 5bin km sonra yağı değiştirin demişsiniz bunun nedeni nedir acaba?
 
Upvote 0
Bu başlıklara göz atın lütfen. Tercih sizindir. Turbo benzinli araçlar yüksek ısıda çalışır. Bu da yağın okside olmasını hızlandırır. Sizin aracınız FSI ama yine de bir temizlik olması açısından 5000 km tercih edin. Devamlı uzun yol yapıyorsanız ve aracınız az cold start yapıyorsa 7500 km olabilir...

https://www.golftutkusu.com/topic/18077-golf-7-1-2-tsi-arac-rektefiye/page/2#post-348074
https://www.golftutkusu.com/topic/18014-ankarada-motor-rektefiyesi-tavsiye/
 
Upvote 0
Bu başlıklara göz atın lütfen. Tercih sizindir. Turbo benzinli araçlar yüksek ısıda çalışır. Bu da yağın okside olmasını hızlandırır. Sizin aracınız FSI ama yine de bir temizlik olması açısından 5000 km tercih edin. Devamlı uzun yol yapıyorsanız ve aracınız az cold start yapıyorsa 7500 km olabilir...

https://www.golftutkusu.com/topic/18077-golf-7-1-2-tsi-arac-rektefiye/page/2#post-348074
https://www.golftutkusu.com/topic/18014-ankarada-motor-rektefiyesi-tavsiye/
Anladım hocam bilgilendirme için teşekkür ederim.
 
Upvote 0
arkadaşlar bu piston segman işlemi yaptıranlar varsa tecrübelerini fiyat bilgisini paylaşabilir mi yağ eksiltme devam ediyor mu hala ya da kaç km de bir yapıyor bu sorun ilallah ettirdi artık
 
Upvote 0
Benim sorunum hala devam ediyor mecbur araci satacagim artik. Alacak kisiye durumu açıklayacağım agir hasarli fiyatina satmayi dusunuyorum cok can sıkıcı bir durum.
 
Upvote 0

arkadaşlar bu piston segman işlemi yaptıranlar varsa tecrübelerini fiyat bilgisini paylaşabilir mi yağ eksiltme devam ediyor mu hala ya da kaç km de bir yapıyor bu sorun ilallah ettirdi artık
ben rektefeye soktum 140 bin civarında şuan 180 bine geldi bir kere yağ eksiltme hatası aldım o zamandan beri oda emme manifolduymuş ben memnunum geçen yaz 21 bin TL verdim rektefeye 1.2 tsi 2014 DSG
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt