Ankara’da motor rektefiyesi tavsiye


emre03

Yeni Üye
Katılım
6 Haz 2022
Mesajlar
22
Tepkime puanı
24
Konum
ankara
İsim
emre
Araç
golf7 1.2tsi midline plus
arkadaşlar 2013 1.2 tsi midline plus golf 7 var bende 1000 kmde 1,5 litre yağ yakıyor. denemediğim yağ kalmadı hatta en son 10/40 liqu moly mos2 yağ koydum durum aynı
artık motoru rektefiyeden başka yol kalmadı gibi. bu durumda güvenebiliceğim daha önce tsi motor rektifiyesi yapmış usta varmıdır?
kendi ustam sandık motor atalım diyor. 45 bin lira maliyeti var. rektefiye işine sıcak bakmıyor.
birde sizce rektefiye ettirmek mi yoksa sandık motor mu taktırmak matıklı
cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
 

arkadaşlar 2013 1.2 tsi midline plus golf 7 var bende 1000 kmde 1,5 litre yağ yakıyor. denemediğim yağ kalmadı hatta en son 10/40 liqu moly mos2 yağ koydum durum aynı
artık motoru rektefiyeden başka yol kalmadı gibi. bu durumda güvenebiliceğim daha önce tsi motor rektifiyesi yapmış usta varmıdır?
kendi ustam sandık motor atalım diyor. 45 bin lira maliyeti var. rektefiye işine sıcak bakmıyor.
birde sizce rektefiye ettirmek mi yoksa sandık motor mu taktırmak matıklı
cevaplar için şimdiden teşekkür
 
Yeni yenidir her zaman. Sandık motor daha iyi değil mi? Araç kaç km de, birde şöyle bir şey duydum sekmanlarını değiştirip çelik sekman yapıyorlarmıs durumu çözmek için sordunuz mu
 
arkadaşlar 2013 1.2 tsi midline plus golf 7 var bende 1000 kmde 1,5 litre yağ yakıyor. denemediğim yağ kalmadı hatta en son 10/40 liqu moly mos2 yağ koydum durum aynı
artık motoru rektefiyeden başka yol kalmadı gibi. bu durumda güvenebiliceğim daha önce tsi motor rektifiyesi yapmış usta varmıdır?
kendi ustam sandık motor atalım diyor. 45 bin lira maliyeti var. rektefiye işine sıcak bakmıyor.
birde sizce rektefiye ettirmek mi yoksa sandık motor mu taktırmak matıklı
cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
Benim aracımında 1500-2000 de 1 litre eksitmesi vardı. Üst kapak etrafı genellikle bujiler çevresi ve motor çevresi yağlıydı. Üst kapak contası değişti 13-14k da 1,5lt eksiltti. Açmadan bakmadan ölçüm yapmadan verilen fiyatlara he demeyin.
 
Yeni yenidir her zaman. Sandık motor daha iyi değil mi? Araç kaç km de, birde şöyle bir şey duydum sekmanlarını değiştirip çelik sekman yapıyorlarmıs durumu çözmek için sordunuz mu
araç 130 binde. çelik segman duymadım doğru dürüst bir ustaya da daha denk gelmedim hocam . sandık motor ruhsata işletmesiyle 50 bini buluyor.
aracın gidişinde flan hiç bir sıkıntı yok motor yağ yakmasa tabiri yerindeyse canavar gibi. belki rektefiye işlemi daha uygun bir fiyat bulabilir.
 
araç 130 binde. çelik segman duymadım doğru dürüst bir ustaya da daha denk gelmedim hocam . sandık motor ruhsata işletmesiyle 50 bini buluyor.
aracın gidişinde flan hiç bir sıkıntı yok motor yağ yakmasa tabiri yerindeyse canavar gibi. belki rektefiye işlemi daha uygun bir fiyat bulabilir.
Bilinçli olarak yorum yapmıyorum öncelikle onu söyliyim yeni yenidir her zaman ama fiyat çok yüksek, rektefiye yapılabilir. Belkide çelik sekmandan bahsettikleri gibi çözülebilir. Bu tek sizin değil tsi kullanıcısı olarak anlaşılan bizlerinde yaşayabileceği bir durum. Rektefiye neden işe yaramıyormuş, ya da çelik sekman diye bahsettikleri yol etkili olur mu bunları detaylı öğrenip ona göre ilerlemek gerekir. Ben olsam öyle yapardım, istanbulda çok iyi ustalar var onlardan destek alsanız internette videolar var birkaç kanalın. Bir de onlardan mı destek alsanız? Birde 1.2 tsida böyle bi kronik problem varsa sandık motora geçtiğinizde 1.4 tsi daha az sorunluysa 1.4 tercih edilebilir mi bunlarıda düşünmek gerekir
 
Benim aracımında 1500-2000 de 1 litre eksitmesi vardı. Üst kapak etrafı genellikle bujiler çevresi ve motor çevresi yağlıydı. Üst kapak contası değişti 13-14k da 1,5lt eksiltti. Açmadan bakmadan ölçüm yapmadan verilen fiyatlara he demeyin.
aynen hocam benimde buji çevresinde yağlanmalar var. peki bu işlemleri yaptırdıktan sonra yağ yakma düzeldimi. 3.silindir gözünde durmadan bujiyi bozuyor ve yağlıyor.diğer gözlerde bir sıkıntı yok. kompresyon testi de yaptırdım 2 farklı yerde 2 farklı ustada kompresyon testinde sıkıntı yok herşey normal gözüküyor. motor açılıp bakılacak ama güvenebileceğim bir ustaya denk gelmedim. siz yaptırdıktan sonra yağ yakma bitti mi.birde ne kadar ücret ödediniz nerde yaptırdınız
 
Benim aracımında 1500-2000 de 1 litre eksitmesi vardı. Üst kapak etrafı genellikle bujiler çevresi ve motor çevresi yağlıydı. Üst kapak contası değişti 13-14k da 1,5lt eksiltti. Açmadan bakmadan ölçüm yapmadan verilen fiyatlara he demeyin.
Kaç km de yasadınız bunu, aracınız kaç model ve 1.2 tsi mı?
 
Kaç km de yasadınız bunu, aracınız kaç model ve 1.2 tsi mı?
aracı alalı 3 ay zaman oldu. 2.000km bindim. bir sıkıntı yoktu. yağ bakımlarından sonra başladı. ondan sonra 1000 km de 3 litre ,sonra başka yağa geçtim filtresiyle beraber 1000km de 1,5 litre , en son başka yağ 10/40 koydum 1000km 1,5 litre eksiltti. araç aldığımda 125 bin km deydi. şuanda 130 bin kmde
2013 model 1.2 tsi şuanda 130 bin km de
 
aracı alalı 3 ay zaman oldu. 2.000km bindim. bir sıkıntı yoktu. yağ bakımlarından sonra başladı. ondan sonra 1000 km de 3 litre ,sonra başka yağa geçtim filtresiyle beraber 1000km de 1,5 litre , en son başka yağ 10/40 koydum 1000km 1,5 litre eksiltti. araç aldığımda 125 bin km deydi. şuanda 130 bin kmde
2013 model 1.2 tsi şuanda 130 bin km de
Üzücü bir durum haklısınız insanı bunaltır. Peki ustaların yorumu nedir, motoru indirip incelemek mi gerekir diyorlar. Bu durum kronik bariz belli. Anladığım kadarıyla en net çözüm yine motorun inmesi
 
aracı alalı 3 ay zaman oldu. 2.000km bindim. bir sıkıntı yoktu. yağ bakımlarından sonra başladı. ondan sonra 1000 km de 3 litre ,sonra başka yağa geçtim filtresiyle beraber 1000km de 1,5 litre , en son başka yağ 10/40 koydum 1000km 1,5 litre eksiltti. araç aldığımda 125 bin km deydi. şuanda 130 bin kmde
2013 model 1.2 tsi şuanda 130 bin km de
Kaç km de yasadınız bunu, aracınız kaç model ve 1.2 tsi mı?
Aracım 1.4 km 190.000 deydi şuan Allaha şükür, yağ mağ yakma kalmadı diyebilirim. Yağ bakımını 1 yılı biraz geçirdim tam 13biN gibi oldu, yakıyorken alıştığım 5 litrelik bidon almıştım 1 litre kalan kısım bitti.2-3 bin daha gider ışık yanmasına diyebilirim.
Daha iyi anlayan arkadaşlarda fikir verir ama kompresyon tesinde bişey yoksa sekman falan boşa değiştirirsiniz. Siz hiç dışarda aramayın bu kazık zihniyette üzülürsünüz. Direk servise gidin garantili iş önce conta vs diye gidin. Motorun üstü çevresi hep yağ bunu kontrol etsinler.
Yağıda 10-40/20-50 falan koymayın daha çok zarar verirsiniz.
Ben şuan 5w30 liqui 4200 le mutluyum.
Allah işinizi yoluna koysun.
 
Satin aldiginiz arkadasa bu durumu sordunuz mu? Aracin gecmisi ile ilgili bilmemiz gereken bir sey var midir.

Bujinin yaglanmasi atesleme sistemindeki bir parcada yag kacagi oldugunu gosterir, incelenmesi gerekir.

Kompresyon testinden bu yuzden geciyor olabilir.

45 cok para iyi bi usta yolu tavsiye edilir. Istanbul olsa onerim olurdu.

Gecmis olsun. Lanet olsun insanlari bu duruma dusurenlere.

Eger durumu bilmeden alim yaptiysaniz hakkinizi yasal yollardan arayin derim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
aracı alalı 3 ay zaman oldu. 2.000km bindim. bir sıkıntı yoktu. yağ bakımlarından sonra başladı. ondan sonra 1000 km de 3 litre ,sonra başka yağa geçtim filtresiyle beraber 1000km de 1,5 litre , en son başka yağ 10/40 koydum 1000km 1,5 litre eksiltti. araç aldığımda 125 bin km deydi. şuanda 130 bin kmde
2013 model 1.2 tsi şuanda 130 bin km de
Belki satan işi biliyordu, sizin yağ değişiminde başlamasında var bi sakınca,
Aklıma satan biliyordu ve size o şekilde kurtarıcak bi yağla satmış olabileceği geliyor.
 
Satin aldiginiz arkadasa bu durumu sordunuz mu? Aracin gecmisi ile ilgili bilmemiz gereken bir sey var midir.

Bujinin yaglanmasi atesleme sistemindeki bir parcandan yag kacagi oldugunu gosterir incelenmesi gerekirs
satın aldığım arkadaşa sordum bende kesinlikle böyle bir durum yoktu diyor. o da aracı almış 8 bin km binmiş hiç yağına suyuna bakmadığına yemin ediyor.
ondan önceki sahibine ulaştım. 115 bin km bindim diyor 15 bin km de yağını değiştirirdim hiç bir şekilde yağ yakma yoktu diyor.
anlıcanız araç bende kaldı bu şekilde satıp başkasının hakkına giremem yaptırmaya çalışşam kredi çekecem. artık ankarada güvenebileceğim grubunda önerebiieceği usta varsa ona götürüp arabayı bırakacam
 

Üzücü bir durum haklısınız insanı bunaltır. Peki ustaların yorumu nedir, motoru indirip incelemek mi gerekir diyorlar. Bu durum kronik bariz belli. Anladığım kadarıyla en net çözüm yine motorun inmesi
aynen hocam şuan bütçe olarak da en net cevap olarak da motorun inmesi gerekecek. güvenebileceğim bir ustaya arabayı bırakacam.
 

Geri
Üst Alt