Lastiğim dayanır mı?


mrdavut

Yeni Üye
Katılım
29 Ocak 2022
Mesajlar
14
Tepkime puanı
8
Konum
Şanlıurfa
İsim
davut
Araç
golf 7,5 comfortline 2017
arkadaşlar selamlar.lastik 12 binde.şu şekilde yanda çizik var hafif derin.kullanımda sıkıntı yaratır mı? aldığım lastikçiye ve michellin bayiye sordum sorun olmaz dediler .ama içim rahat etmedi can taşıyoruz .daha lastiği 2-3 yıl kullanabilirim ondan içim rahat etmedi.sizce sorun oluşturur mu?
 

Ekli dosyalar

  • 6401448F-BA10-4F39-9A50-0876FF84F537.jpeg
    6401448F-BA10-4F39-9A50-0876FF84F537.jpeg
    92.6 KB · Görüntüleme: 152

@mrdavut
Foruma hoş geldiniz.
Forumumuzun bir genel kuralı var.
Forumumuza yeni üye olanlar önce aşağıdaki linkin yönlendirdiği bölümde kendini kısaca tanıtması beklenir.
Adınız, yaşınız, Aracınızın tam modeli, km si motoru, çalışıyorsanız iş alanınız vs vs sonra yardım isteğinde bulunulur.


https://www.golftutkusu.com/forum/72-tanisma-salonu/
 
Upvote 0
Upvote 0
şu an konu kilit mi? tanışma yerine konu açtım ayrıca
Hayır.
O lastiği bütçe sıkıntısı yoksa yenileyin. Yenilemek külfet olacaksa arka sağ tarafta kullanın ve her an yarılmasına karşı tetikte olun.
 
Upvote 0
O yarigin biraz büyügü vardi bende, 5 bin kmdeydi, yazlik yerde kazik yeme pahasina degistridim (2020'de 400 liralik lastige 600 lira verdim) kafa rahatligi herseyden önemlidir. Cok tehlikeli olmaz ama %1 bile büyük risktir yüksek süratlerde. Ben degistriridim ama cogu kisi degistirmezdi.
 
Upvote 0
Aynısını geçen yaz değiştirdim büyük ihtimal bir şey olmazdı ama kafa rahat olsun mantığı
 
Upvote 0
Hayır.
O lastiği bütçe sıkıntısı yoksa yenileyin. Yenilemek külfet olacaksa arka sağ tarafta kullanın ve her an yarılmasına karşı tetikte olun.
hocam 4 lastiği mi değişmem lazım yoksa sadece birini mi dğeişim
 
Upvote 0
hocam 4 lastiği mi değişmem lazım yoksa sadece birini mi dğeişim
Düzeltiyorum 12.000Km yapmışsınız. Sağlıklı olan 2 tane alıp önlere takmaktır.. Darbe olmayan lastiği de stepneniz deki lastik 6-8 yıldan daha eski ise stepnedeki ile değiştiriniz.
Keşke aracınız hakkıında da bilgi sahibi olabilsek.
Kaç model, motoru ve kaç km de?
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Ben olsam değişmem, lastikte kritik hasar yaratacak bir durum yok. Kafa rahat etsin diyorsanız degisebilirsiniz.
 
Upvote 0
Lastik sökülüp janttan ayrıldığında; hasarın boyutu ne kadar, yanak ne kadar incelmiş, telleri kopartmış mı yada açığa çıkartmış mı, yoksa yakınına bile denk gelmemiş mi?.

Bu hasar, lastiğin basıncını bu noktadan bırakmasına ne kadar sebebiyet verebilir?, (zincirin gücünü en zayıf halkası belirler klişesini de araya sıkıştırayım) Yani kritik seviyeye gelmiş mi & gelmemiş mi ?

Bunların cevabını söyleyebilecek lastikçi var mıdır? Yada bu yazdıklarımdan kaç tanesi önemlidir, yazdıklarımın bir çoğu oradan buradan duyma şeyler, (özeleştiri) başa gelen tecrübe yok.

Lastikçi baktı baktı, tüm ihtimalleri kafada hızla değerlendiriyor gibi görünüp; lastiğin üretiminde, tasarım geliştirmesinde, ar-ge sinde bulunmuş, yıllarca yerli yabancı makaleler ve testler incelemiş, bu yolda ömrünü harcamışca bir edayla, ama sonra aynı bizim gibi yuvarlak konuşup; "çok birşey olmaz ama yüksek hızlarda problem olabilir... Nerede bırakacağı hiç belli olmaz, değiştirmek mantıklı... iki lastik parası mı değerli canın mı?" der ve işin içinden sıyrılır mı?

Bir lastikçiden beklentimiz bu kadar profesyonel yönde olmamalı elbette... bijon sök tak, şifreli bijonları sıyırma, kaynaşmış jant-lastiği araçtan çıkarmak için tekmelerken (içim gidiyor burada) araca zarar verme, balansları yapıştırırken doğru yere ve sağlam yapıştır, bir de şu rotate yada outside olayına dikkat etsin yeter. Bijonları ayarlı torkla sıksın demedim bak daha.

Neyse gece gece çok saçmaladım, eğer aciliyetiniz yoksa uzun yola vs çıkmayacaksanız.

Aklımda bir fikir var Lastiğin markasına bir mail atsanız, böyle böyle birşey yaşadım lastiğin değişmesi gerekir mi, bu konuda uzmanlaşmış destek verecek ekibiniz var mı? Şu şehir şu ilçede ikamet ediyorum. Yönlendirebileceğiniz bir nokta var mı? Yoksa lastiği size ulaştırıp incelenmesi mümkün mü ? Bana bu konuda yapılabilecekler konusunda desteğinizi bekliyorum. İleriki zamanlardaki lastik tercihimi de aldığım yardım destek ve bu deneyimlerime göre şekillendirmek istiyorum.

Vs vs biraz daha süslü bir mail olabilir.

Marka Michelin'miş sanırım. Denemekte fayda var bakalım nasıl sonuç çıkar.
 
Upvote 0
Lastik sökülüp janttan ayrıldığında; hasarın boyutu ne kadar, yanak ne kadar incelmiş, telleri kopartmış mı yada açığa çıkartmış mı, yoksa yakınına bile denk gelmemiş mi?.

Bu hasar, lastiğin basıncını bu noktadan bırakmasına ne kadar sebebiyet verebilir?, (zincirin gücünü en zayıf halkası belirler klişesini de araya sıkıştırayım) Yani kritik seviyeye gelmiş mi & gelmemiş mi ?

Bunların cevabını söyleyebilecek lastikçi var mıdır? Yada bu yazdıklarımdan kaç tanesi önemlidir, yazdıklarımın bir çoğu oradan buradan duyma şeyler, (özeleştiri) başa gelen tecrübe yok.

Lastikçi baktı baktı, tüm ihtimalleri kafada hızla değerlendiriyor gibi görünüp; lastiğin üretiminde, tasarım geliştirmesinde, ar-ge sinde bulunmuş, yıllarca yerli yabancı makaleler ve testler incelemiş, bu yolda ömrünü harcamışca bir edayla, ama sonra aynı bizim gibi yuvarlak konuşup; "çok birşey olmaz ama yüksek hızlarda problem olabilir... Nerede bırakacağı hiç belli olmaz, değiştirmek mantıklı... iki lastik parası mı değerli canın mı?" der ve işin içinden sıyrılır mı?

Bir lastikçiden beklentimiz bu kadar profesyonel yönde olmamalı elbette... bijon sök tak, şifreli bijonları sıyırma, kaynaşmış jant-lastiği araçtan çıkarmak için tekmelerken (içim gidiyor burada) araca zarar verme, balansları yapıştırırken doğru yere ve sağlam yapıştır, bir de şu rotate yada outside olayına dikkat etsin yeter. Bijonları ayarlı torkla sıksın demedim bak daha.

Neyse gece gece çok saçmaladım, eğer aciliyetiniz yoksa uzun yola vs çıkmayacaksanız.

Aklımda bir fikir var Lastiğin markasına bir mail atsanız, böyle böyle birşey yaşadım lastiğin değişmesi gerekir mi, bu konuda uzmanlaşmış destek verecek ekibiniz var mı? Şu şehir şu ilçede ikamet ediyorum. Yönlendirebileceğiniz bir nokta var mı? Yoksa lastiği size ulaştırıp incelenmesi mümkün mü ? Bana bu konuda yapılabilecekler konusunda desteğinizi bekliyorum. İleriki zamanlardaki lastik tercihimi de aldığım yardım destek ve bu deneyimlerime göre şekillendirmek istiyorum.

Vs vs biraz daha süslü bir mail olabilir.

Marka Michelin'miş sanırım. Denemekte fayda var bakalım nasıl sonuç çıkar.
evet hocam marka michelline marka.bana michelline bayinde suriyeli çalışan eleman iki defa almanyaya git gel bişey olmaz dedi.lastiği söküp inceleyeip yorum yaptı ama
 
Upvote 0
Düzeltiyorum 12.000Km yapmışsınız. Sağlıklı olan 2 tane alıp önlere takmaktır.. Darbe olmayan lastiği de stepneniz deki lastik 6-8 yıldan daha eski ise stepnedeki ile değiştiriniz.
Keşke aracınız hakkıında da bilgi sahibi olabilsek.
Kaç model, motoru ve kaç km de?
araç 2017 model golf 7,5 km 90binde. ya stepneye bu lastikler kullanılmaz dediler doğru mudur.hep bir küçük boy lastik takabiliriz diyor lastikçiler
 
Upvote 0
araç 2017 model golf 7,5 km 90binde. ya stepneye bu lastikler kullanılmaz dediler doğru mudur.hep bir küçük boy lastik takabiliriz diyor lastikçiler
Jant ölçünüz ne fabrikasyon mu?
Stepne küçük olacak diye bir kaide yok. O egealara has bir durum. Araca 225/45 R17 lastik takıp stepneye 205/55 R16 koyan egea.
Aracınızdaki lastik yani yaralı lastik 205/55 R16 mı
Golfte ya tam boy aracın altındakinden yada ince stepne olur.
 
Upvote 0

Tamamen çok derin olmamasından yola çıkarak yorum yapıyorum sorun olmaz gibi geldi bana.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt