Akü Şarj Cihazı - Yatan Araç Aküsü Hk.


Öncelikle geçmiş olsun. Hiç takviye yapacak bir araba denk gelmedi mi? Bu tür ürünleri arada kontrol etmek gerekir. Yoksa bir köşede/bagajda unutursanız tam lazım olduğunda işinizi görebileceğini unutun! Neredeyse her ay şarjını kontrol ederek bir süre şarj etmelisiniz. Bence gereksiz bir alet. Sonuçta dağda bağda gezmiyoruz. Arabada bir adet takviye kablosu bulundurmak daha mantıklı. Hem aküden daha pahalı o cihazlar. Ben ayrıca 1-2 hafta arabayı çalıştırmadığımda evdeki akü şarj cihazıyla akünün bir kutubunu söküp şarjlıyorum. Arada bir kaputu açık kontrol şart. Aynı şekilde her biniş öncesi tekerlekler de. Basit gibi görünen silecek suyunun bitmesi bile yeri gelir büyük bir tehlikeue sebep olabilir!
 

@rsimsek hocam, tedbir iyidir. Bagajda 1 litrelik servisten alınmış yağ da var. lastik inerse şişireyim diye portatif makinada var, olurda çekmek zorunda kalırsak diye çekme halatı bile var. dediğiniz gibi dağ da yaşamıyoruz ama tatilde dağ tepe geziyoruz. bu sebepten dolayı açıkçası böyle bir cihazı tedarik etmek istiyorum. önerebileceğiniz bir cihaz var ise çok sevinirim. (sorun yaşadığımız araç evin ikinci aracı 2017 model i20 idi, orjinal aküsü yeni bitmiş)
 
Trendyol da da bu ürün mevcut.

Noco Genius gibi kaliteli markalarda 1000 Amper starter her türlü binek ve Suv araç için yeterli oluyor normalde

ama UTRAİ marka 1000A güç tam verebilir mi bilemedim.

Bu nedenle 1600A olanını almanız daha garantili olur. Gücün fazlasının zararı olmaz.


UTRAİ 1000 Amper

https://www.trendyol.com/utrai/jsta...djust_campaign=akakce_urun_listeleme&v=1.99.6



UTRAİ 1600 Amper

https://www.trendyol.com/utrai/jsta...djust_campaign=akakce_urun_listeleme&v=1.17.8




NOCO GENİUS 1000 Amper

https://www.hepsiburada.com/noco-ge...-aku-takviye-powerbank-led-lamba-pm-otfrzgb40


https://www.amazon.com.tr/NOCO-Genius-GB40-1000Amp-Ultrasafe/dp/B015TKUPIC



.
Tavsiyeniz üstüne 1600A modelini aldım, teşekkür ederim.
 
@rsimsek hocam, tedbir iyidir. Bagajda 1 litrelik servisten alınmış yağ da var. lastik inerse şişireyim diye portatif makinada var, olurda çekmek zorunda kalırsak diye çekme halatı bile var. dediğiniz gibi dağ da yaşamıyoruz ama tatilde dağ tepe geziyoruz. bu sebepten dolayı açıkçası böyle bir cihazı tedarik etmek istiyorum. önerebileceğiniz bir cihaz var ise çok sevinirim. (sorun yaşadığımız araç evin ikinci aracı 2017 model i20 idi, orjinal aküsü yeni bitmiş)
Tabi ki a, b, c planı olması iyidir. Fakat tüm akülü sistemlerde olduğu gibi ayrıca bu cihazın da ara ara şarjının kontrol edilmesi gerekir. Düz vites araçlarda çalıştırmanın bir yolu olsa da otomatik araçlarda takviye şart.
Güle güle kullanın. Umarım ihtiyaç olmaz, kafanız rahat olur.
 
Tavsiyeniz üstüne 1600A modelini aldım, teşekkür ederim.


Hayırlı olsun. Tedbir her zaman iyidir. En kötü ihtimali düşünerek hareket etmek he zaman kazandırır.

En olmadık yerde mahsur kaldığımızda cebimizde tomarla para olsa ne yazar.

Mahrumiyet anında cebimizde para olacağına bagajımızda bizi kurtaracak ürün bulunsun ;)

Aracımız 6 yaşında. Aracın orijinal lastikleri geçen sene değiştirildi. Ama stepne lastiği hala orijinal bagajda duruyor.

6 senedir 1 defa bile kullanma gerekliliği oluşmadı, Ama bagajda hazır bulunması insana ayrı bir güven veriyor.






.
 
Aracımız 6 yaşında. Aracın orijinal lastikleri geçen sene değiştirildi. Ama stepne lastiği hala orijinal bagajda duruyor.

6 senedir 1 defa bile kullanma gerekliliği oluşmadı, Ama bagajda hazır bulunması insana ayrı bir güven veriyor.
@hosmyy lastik demişken başıma gelen bir olay..
Lastik kontrolü yapmadan evden ayrıldım yaklaşık 1 km sonra yandaki araç arka lastiğiniz tamamen inmiş durumda dedi. Uyarı da vermemişti. Hemen sağa çektim baktım hava kalmamış. Lastikçiyi aradım. Birini gönderebilir misin ya da değiştirip mi geleyim dedim. Bekle göndereyim dedi. 10 dk geçti gelen yok. Araçta pompa vardı hemen bastım, yere basmaktan kurtuldu . Lastikçiye gittim, yeni çıkacaklardı.. baktık cıvata girmiş..
Neyse, işin özeti bir pompa bile yeri gelince öyle işe yarıyor ki..

Tedbirden zarar gelmez.

@iamalegend hayırlı olsun. Ben de düşünüyorum harici çok amaçlı bir powerbank. Tecrübenizi bekliyoruz.
 
Son düzenleme:
@hosmyy lastik demişken başıma gelen bir olay..
Lastik kontrolü yapmadan evden ayrıldım yaklaşık 1 km sonra yandaki araç arka lastiğiniz tamamen inmiş durumda dedi. Uyarı da vermemişti. Hemen sağa çektim baktım hava kalmamış. Lastikçiyi aradım. Birini gönderebilir misin ya da değiştirip mi geleyim dedim. Bekle göndereyim dedi. 10 dk geçti gelen yok. Araçta pompa vardı hemen bastım, yere basmaktan kurtuldu . Lastikçiye gittim, yeni çıkacaklardı.. baktık cıvata girmiş..
Neyse, işin özeti bir pompa bile yeri gelince öyle işe yarıyor ki..

Tedbirden zarar gelmez.

@iamalegend hayırlı olsun. Ben de düşünüyorum harici çok amaçlı bir powerbank. Tecrübenizi bekliyoruz.
Merhaba,
Kullanmış olduğunuz pompa linki rica edebilir miyim Hocam. Çakmaklığa takılan ve hava basan türden bir alet vardı ama geçenlerde arızalandı. Üstünde çok durmadım ama arabaya sağlam bi pompa almak lazım. Dediğiniz gibi tedbir şart.
 
Merhaba,
Kullanmış olduğunuz pompa linki rica edebilir miyim Hocam. Çakmaklığa takılan ve hava basan türden bir alet vardı ama geçenlerde arızalandı. Üstünde çok durmadım ama arabaya sağlam bi pompa almak lazım. Dediğiniz gibi tedbir şart.
Merhaba,

Ben Michelin MC12208 dijital göstergeli ayak pompası kullanıyorum.
Çakmaklık beslenmeli düşünürseniz Michelin MC12264 modelini de denedim.

Aşağıdaki konuya da göz atabilirsiniz.

https://www.golftutkusu.com/topic/17219-lastik-sisirme-pompasi-tavsiye/
 
Merhaba üstatlar, cuma akşamı eşimin aracı ile yolda kaldık, akü ömrünü doldurmuş. yol yardım çağırdık 2 saate geldiler çok şükür ve 1 saniyede içinde marş bastık. 600 tl cik sıkışmış. Hafta sonu aküyü değiştirdik ama olur da tekrar benzer sorun yaşamayayım diye starter almak istiyorum. Amazon da şu ürünü buldum. Önerilerinize ihtiyacım var. Teşekkür eder

Öncelikle geçmiş olsun. Hiç takviye yapacak bir araba denk gelmedi mi? Bu tür ürünleri arada kontrol etmek gerekir. Yoksa bir köşede/bagajda unutursanız tam lazım olduğunda işinizi görebileceğini unutun! Neredeyse her ay şarjını kontrol ederek bir süre şarj etmelisiniz. Bence gereksiz bir alet. Sonuçta dağda bağda gezmiyoruz. Arabada bir adet takviye kablosu bulundurmak daha mantıklı. Hem aküden daha pahalı o cihazlar. Ben ayrıca 1-2 hafta arabayı çalıştırmadığımda evdeki akü şarj cihazıyla akünün bir kutubunu söküp şarjlıyorum. Arada bir kaputu açık kontrol şart. Aynı şekilde her biniş öncesi tekerlekler de. Basit gibi görünen silecek suyunun bitmesi bile yeri gelir büyük bir tehlikeue sebep olabilir!
 
Bir kere takviyelik duruma düştüm. Onda da kablom olmasına rağmen 3 kişi bana aracımın beyni zarar görebilir, araba yeni, biri de işe geç kalıyorum diyerek takviye yapmaya yanaşmadı. Hepsine saygı duyuyorum. Eski komşuluk ilişkileri de kalmadığı için böyle bir cihazın, periyodik kontrollerinin de yapılması şartıyla araçta bulundurulmasında yarar olduğunu düşünüyorum.
 
Bir kere takviyelik duruma düştüm. Onda da kablom olmasına rağmen 3 kişi bana aracımın beyni zarar görebilir, araba yeni, biri de işe geç kalıyorum diyerek takviye yapmaya yanaşmadı. Hepsine saygı duyuyorum. Eski komşuluk ilişkileri de kalmadığı için böyle bir cihazın, periyodik kontrollerinin de yapılması şartıyla araçta bulundurulmasında yarar olduğunu düşünüyorum.

Merhaba,
Dediğiniz gibi bir gün bir komşum takviye yapmamı rica etmişti. Kablosu vardı. Tabiki dedim. Takviyeyi yaptık. Aracı çalıştı komşumun. Ama benim araçta hatalar oluştu. Ekranda şuan hatırlayamadığım 1-2 hata oluşmuştu. Düzeltene kadar canım çıktı. Açık konuşmak gerekirse modelli araçlarda takviye yapmanın sıkıntılı olduğunu düşünüyorum.
 
Normal modda şarj ettim
4 saat sonra %100 gösterdi araca taktım
3-4 km sürdüm arıza ışıkları söndü,
ancak start stopp hata vermeye devam ediyor.

Beklentim start stop un ilk ışıklarda devreye girmesiydi.
Bakalım ilerleyen günlerde ne olacak.
Aradan geçen 3 aydan sonra güncelleme yapayım.

Son günlerde günlük 1 km altında kullanmaktan dolayı geçen hafta "akü zayıf" uyarısı verdi araç.

Normal 2A şarj ile %25 doluluktan %100 kapasiteye 4 saatte doldu yine. Ancak sökmedim cumadan pazartesiye 3 gün şarjda beklettim. Evin sıcak ortamı da aküye ilaç gibi geldi sanırım.

Araca taktım arıza kodları biraz sürüş yapınca silindi.
2 günlük kısa mesafe 1 km kullanıma rağmen bugün start stop devreye girdi. 👍

Özetle;
Aküyü söküp eve çıkarmak biraz yorucu olsa da, Şarj cihazı olayından memnunum..

Geçen kış sırf akü dolsun diye boş yere km yaptım, yetmedi rolantide beklettim, aracı yordum, benzin harcadım, havayı kirlettim, vakit kaybı ve endişe yaptım kendime...
 
Aradan geçen 3 aydan sonra güncelleme yapayım.

Son günlerde günlük 1 km altında kullanmaktan dolayı geçen hafta "akü zayıf" uyarısı verdi araç.

Normal 2A şarj ile %25 doluluktan %100 kapasiteye 4 saatte doldu yine. Ancak sökmedim cumadan pazartesiye 3 gün şarjda beklettim. Evin sıcak ortamı da aküye ilaç gibi geldi sanırım.

Araca taktım arıza kodları biraz sürüş yapınca silindi.
2 günlük kısa mesafe 1 km kullanıma rağmen bugün start stop devreye girdi. 👍

Özetle;
Aküyü söküp eve çıkarmak biraz yorucu olsa da, Şarj cihazı olayından memnunum..

Geçen kış sırf akü dolsun diye boş yere km yaptım, yetmedi rolantide beklettim, aracı yordum, benzin harcadım, havayı kirlettim, vakit kaybı ve endişe yaptım kendime...
Ben de geçen hafta aracın içini temizledim. Sonra dışını yıkadım. 5-6 saat kapı aç kapa,bir iki manevra için çalıştırdım arada. Biraz oyalandım diyebilirim.
Aküyü kontrol ettim. %60. Sorun yoktu ancak temizlemişken sürüş yapmayayım diyerek şarj aletine araç üzerinde taktım. Saati net hatırlamıyorum, tahmini 6-7 saatte %100 olmuştu. Cihaz 1.6A besleme yapıyor. Bu arada akü 68AH.
 
@GolfTutkulu ve @ogzogz her ikinizin de aküsünün kapasite kaybı olduğu açık. Çünkü örneğin 2Ah şarj ile 4 saatte en fazla 6A şarj edilebilir. Yani oranlarsak epeyce bir kapasite kaybı görünür. Yüzde 75'i 6A ise yüzde yüzü 10-12A mı? Yüzde göstergeler akü voltajına göre tahmini kapasiteyi gösterir. Ayrıca arabada o sırada açık lamba radyo gibi yükler de akü voltajının düşük görünmesine sebeptir. Netice itibariyle en güvenlisi kutupların birini ayırıp öyle şarj edilmeli ve şarj sonucu aküyü bağlamadan 24 saat aküyü dinlendirip o şekilde voltmetre/multimetre ile voltajı ölçülmeli, sağlıklı bir aküde 12.60 volt altında olmamalı. 2A şarj cihazı boş bir 60A aküyü teorik olarak 30 saatte şarj edebilir.
Kapasite kaybı olan akülerde ilk akla gelen sülfatlaşma olmalıdır ve sülfatlaşmayı giderici 18-20 saat redresör/repair/kurtarma şarjı yapılmalıdır.
7A'lık Ataba AT7012 akıllı kurtarma modlu 7 aşamalı şarj cihazımla seyrek kullanım sebebiyle akünün bir kutubunu söküp bir iki ayda bir kurtarma şarjı+normal şarj ediyorum. Akü 3 yaşını Eylül'de doldurdu, sorunsuz devam ediyor.
 

@GolfTutkulu ve @ogzogz her ikinizin de aküsünün kapasite kaybı olduğu açık. Çünkü örneğin 2Ah şarj ile 4 saatte en fazla 6A şarj edilebilir. Yani oranlarsak epeyce bir kapasite kaybı görünür. Yüzde 75'i 6A ise yüzde yüzü 10-12A mı? Yüzde göstergeler akü voltajına göre tahmini kapasiteyi gösterir. Ayrıca arabada o sırada açık lamba radyo gibi yükler de akü voltajının düşük görünmesine sebeptir. Netice itibariyle en güvenlisi kutupların birini ayırıp öyle şarj edilmeli ve şarj sonucu aküyü bağlamadan 24 saat aküyü dinlendirip o şekilde voltmetre/multimetre ile voltajı ölçülmeli, sağlıklı bir aküde 12.60 volt altında olmamalı. 2A şarj cihazı boş bir 60A aküyü teorik olarak 30 saatte şarj edebilir.
Kapasite kaybı olan akülerde ilk akla gelen sülfatlaşma olmalıdır ve sülfatlaşmayı giderici 18-20 saat redresör/repair/kurtarma şarjı yapılmalıdır.
Benim akü için dediğiniz doğrudur.

Çünkü akü 5 yıllık ve aküyü sıfır aldığımda araca takmadan evvel birkaç ay evde yattı.

Bir aralar far sensörüm olmadığı dönemlerde iç aydınlatmaya senkron kodlamıştım farları, -evlere şenlik- gece gündüz her kapı açılmada yanıyordu. Taki Kilitleyene kadar... Birkaç ay böyle kullandım...

2022 de işten ayrılınca araç da ben de yatar konuma geçince akü de şarj olamadı tabi.

Bu kadar olumsuzluğa rağmen yine iyi dayandı bence.

Benim aküyü redresör şarjına takmayı kabul etmez akücü değiş bunu ölmüş der 😂

Artık zamanı gelip yeni akü alınca şarjını düzenli yapıp ömrünü uzatacağım..
 
Son düzenleme:

Geri
Üst Alt