2017 1.4 TSI - Akü


Hsahin

Üye
Katılım
29 Eyl 2020
Mesajlar
153
Tepkime puanı
95
Konum
Adana
İsim
Şahin
2017 - 1.4 TSİ - araç yaklaşık 20 gün süredir hiç kullanılmadı.

Marşa bastığımda akü zayıf uyarısı verdi ve takviye ile çalıştırmak durumunda kaldım, sonrası 150 km yol yaptım ve starstop da devreye girdi ve 2 gündür problem yok.
Servise sordum ekonomik 2.300TL, orjinal 3.250TL fiyat veriyor.

Varta N70 EFB akü 1.250tl civarı, kodlama yapılıyor mu / yapılmalı mı ?
Akü dışarıda taktırılsa dışarıda kodlama yapılır mı?

Şirket aracımda olduğu için B8 genelde kullanılmıyor.

Düzeltme : 4 gün sonra tekrar çalıştırdım ve sorunsuz araç çalıştı.
 

Ekli dosyalar

  • Satış varta.jpeg
    Satış varta.jpeg
    64.7 KB · Görüntüleme: 21
  • orjinal.jpeg
    orjinal.jpeg
    58 KB · Görüntüleme: 21
Son düzenleme:

@Hsahin
Şahin bey kodlama yaptıramazsanız ben ücretsiz yardımcı olurum demiştim.
Belki bir bardak çaya :)
 
@Hsahin
Şahin bey kodlama yaptıramazsanız ben ücretsiz yardımcı olurum demiştim.
Belki bir bardak çaya :)
Eyvallah kardeşim,
Çayın lafımı olur, çaya vereceğimiz paraya kebap yeriz.;)

Aracı kullanmıyorum, bu hafta sonuda duruma bakayım, tekrar çalışmaz ise mecburen değişmek zorunda kalacağım.
Değerli arkadaşlardan gelecek önerilere bir bakıp, olmaz ise uyun fiyata Varta N70 EFB alıp takalım.(y)
 
20 günde akünün zayıflaması normal hocam arada kullanırsanız aracı akü toparlar hatta dediğinize göre toparlamış. Kış bitirdik sayılırı yazın zaten hiç problem çıkarmaz. Bence bu şekilde 1 yıl daha idare eder. Benim aracım son 5 aydır hiç bir şekilde stop&start çalışmıyor. Her gün kullandığım için marş basmasında da problem yok. Devir ekonomi devri nerde trak orda bıkrak bence.
 
Eyvallah kardeşim,
Çayın lafımı olur, çaya vereceğimiz paraya kebap yeriz.;)

Aracı kullanmıyorum, bu hafta sonuda duruma bakayım, tekrar çalışmaz ise mecburen değişmek zorunda kalacağım.
Değerli arkadaşlardan gelecek önerilere bir bakıp, olmaz ise uyun fiyata Varta N70 EFB alıp takalım.(y)
Benim araçtada aynı sizin aküden vardı.
Araştırdım tarihi en yeni Varta N70 i apaydınlarda buldum oradan aldım. Kendim değiştirdim.
Ancak apaydınlar N70 satışını durdurmuş gözüküyor n11 de.
Bulduğunuz fiyat makul gözüküyor. Çünkü apaydınla oraya gidip değiştirirseniz eski aküyü alarak kargo olmadan 995₺ ye değişim yapıyor.
 
Selam arkadaşlar.Benimde kafama birşey takildi.Neredeyse 6 aydir start stop devreye girmiyor.Fakat ben çoğu zaman devre dışı bırakıyorum.Acaba akum zayıflamış olabilir mi?2018 model dsg comf.60 amp.efb aku takili.Ben oyle bir yere giderim akü biter kalırım çok takarim oyle seyleri kafaya.beni daha ne kadar götürür?Mars basarken farlari dahi off konumuna alirim aküyü zorlamasin diye... Teşekkürler
 
Selam arkadaşlar.Benimde kafama birşey takildi.Neredeyse 6 aydir start stop devreye girmiyor.Fakat ben çoğu zaman devre dışı bırakıyorum.Acaba akum zayıflamış olabilir mi?2018 model dsg comf.60 amp.efb aku takili.Ben oyle bir yere giderim akü biter kalırım çok takarim oyle seyleri kafaya.beni daha ne kadar götürür?Mars basarken farlari dahi off konumuna alirim aküyü zorlamasin diye... Teşekkürler
Akü zayıfladığında ünite ekranında uyarı çıkıyor zaten.

Eyvallah kardeşim,
Çayın lafımı olur, çaya vereceğimiz paraya kebap yeriz.;)

Aracı kullanmıyorum, bu hafta sonuda duruma bakayım, tekrar çalışmaz ise mecburen değişmek zorunda kalacağım.
Değerli arkadaşlardan gelecek önerilere bir bakıp, olmaz ise uyun fiyata Varta N70 EFB alıp takalım.(y)
Bence hemen değiştirmeyin. Benim aracım 2013 1.6 TDI 90, S/S kullanmıyorum. Hala orijinal aküsü üzerinde (servis 2 sene önce değişmeli demiş idi).

Aracı kullanarak toparlamasını bekleyin. Olmaz ise uygun bir şarj aleti ile uzun süre şarja bırakın, yine de toparlamaz ise değiştirisiniz.
 
Akü zayıfladığında ünite ekranında uyarı çıkıyor zaten.


Bence hemen değiştirmeyin. Benim aracım 2013 1.6 TDI 90, S/S kullanmıyorum. Hala orijinal aküsü üzerinde (servis 2 sene önce değişmeli demiş idi).

Aracı kullanarak toparlamasını bekleyin. Olmaz ise uygun bir şarj aleti ile uzun süre şarja bırakın, yine de toparlamaz ise değiştirisiniz.
Evet benim araçtada servis değişelim dedikten 1 yıl sonra araç uyarı verdi Akü Zayıf diye.
 
Selam arkadaşlar.Benimde kafama birşey takildi.Neredeyse 6 aydir start stop devreye girmiyor.Fakat ben çoğu zaman devre dışı bırakıyorum.Acaba akum zayıflamış olabilir mi?2018 model dsg comf.60 amp.efb aku takili.Ben oyle bir yere giderim akü biter kalırım çok takarim oyle seyleri kafaya.beni daha ne kadar götürür?Mars basarken farlari dahi off konumuna alirim aküyü zorlamasin diye... Teşekkürler
benim aracım 2018 tsi dsg highline orijinal akü 62500 km civarında uyarı verdi 1/2 gün sonra çok zor marş aldı değiştirdim aküyü . sizde de uyarı verirse hemen kesmez zaten en yakın sanayi ya da servise gidersiniz
 
Akü zayıfladığında ünite ekranında uyarı çıkıyor zaten.


Bence hemen değiştirmeyin. Benim aracım 2013 1.6 TDI 90, S/S kullanmıyorum. Hala orijinal aküsü üzerinde (servis 2 sene önce değişmeli demiş idi).

Aracı kullanarak toparlamasını bekleyin. Olmaz ise uygun bir şarj aleti ile uzun süre şarja bırakın, yine de toparlamaz ise değiştirisiniz.
Sayın hocam sizin aracın aküsünde istisnai bir durum mevcut çünkü sizin araçta fabrika o zamanlar “en üst kalite” aküler kullanıyordu.,

MK7 TDI araçlarda (OE / Original Equipment) Varta AGM akü kullanıldı.,

Ancak makyajlı kasa dediğimiz Mk7,5 kasa ile beraber fabrika maliyeti düşürmek için pek çok parçada kaliteyi azaltı., bunun neticesinde araçlara adı-sanı duyulmamış kore malı Sebang marka aküler görmeye başladık.,

(Diesel-gate sonrası) fabrika bununla da yetinmeyip daha önce TDI araçlara AGM akü takıyorlarken., makyajlı kasa ile beraber bundan vazgeçip ömrü daha kısa olan EFB tip akü takmaya başladılar.,

AGM aküler EFB tip akülere nazaran daha uzun ömürlü ve soğuk marş basma gücü daha iyi iken., ve Dizel motorların da marş anında yüksek güce ihtiyaç duyduğu biliniyorken., sözde makyaj yaptık diyee insanlara göz boyama yaparak bazı şeyleri yutturdular., özetle kalite düştü.

OE Varta AGM 68 Ah
bu akü VW ‘nin bu zamana kullandığı en üst kalite akü

Yani sizin araca fabrikanın taktığı 8 yaşındaki orjinal aküsü rahatlıkla 1-1,5 sene daha hizmet verir :)

@fanajal
@Hsahin
@Savatage
 
Sayın hocam sizin aracın aküsünde istisnai bir durum mevcut çünkü sizin araçta fabrika o zamanlar “en üst kalite” aküler kullanıyordu.,

MK7 TDI araçlarda (OE / Original Equipment) Varta AGM akü kullanıldı.,

Ancak makyajlı kasa dediğimiz Mk7,5 kasa ile beraber fabrika maliyeti düşürmek için pek çok parçada kaliteyi azaltı., bunun neticesinde araçlara adı-sanı duyulmamış kore malı Sebang marka aküler görmeye başladık.,

(Diesel-gate sonrası) fabrika bununla da yetinmeyip daha önce TDI araçlara AGM akü takıyorlarken., makyajlı kasa ile beraber bundan vazgeçip ömrü daha kısa olan EFB tip akü takmaya başladılar.,

AGM aküler EFB tip akülere nazaran daha uzun ömürlü ve soğuk marş basma gücü daha iyi iken., ve Dizel motorların da marş anında yüksek güce ihtiyaç duyduğu biliniyorken., sözde makyaj yaptık diyee insanlara göz boyama yaparak bazı şeyleri yutturdular., özetle kalite düştü.

OE Varta AGM 68 Ah
bu akü VW ‘nin bu zamana kullandığı en üst kalite akü

Yani sizin araca fabrikanın taktığı 8 yaşındaki orjinal aküsü rahatlıkla 1-1,5 sene daha hizmet verir :)

@fanajal
@Hsahin
@Savatage
benim araçta 2014 model 1.6 tdi agm 68 akü hafta sonları kullanıyom sabahtan start stop çalışmıyoo sonra gezince start stop bile calışıyo eski mallar cok daha iyi kısaca
 
benim araçta 2014 model 1.6 tdi agm 68 akü hafta sonları kullanıyom sabahtan start stop çalışmıyoo sonra gezince start stop bile calışıyo eski mallar cok daha iyi kısaca

bu hafta sonu da duruma bakayım, tekrar çalışmaz ise çözümüne bakacağız.
 
forumda bakınca, aküsü "tak" diye sıfırlanan çok sayıda kulanıcı var. hatta bir kullanıcı yazın uzun yolda trafik lambasında durunca akü sıfırlanmıştı. ondan önce hiçbir uyarı da vermemiş.

akü kullanıma bağlı şarj eksiltirse araç bunun için uyarı verir ve siz aküyü şarj ettirerek çözersiniz, ama akünün içindeki bağlantılar kopabilir. bu durumda akü hiçbir uyarı vermeden ömrünü tamamlamış olur.

benim kişisel deneyimim, iyi bir akü 6 yıl civarında dayanır. 7-8 yıl dayanan da var. akü kimyasal bir reaksiyon aparatıdır. kullanılan sıcaklık, şarj-deşarj hızı gibi diğer fiziksel şartlar da ömrü etkiler.
 

20 günde akünün zayıflaması normal hocam arada kullanırsanız aracı akü toparlar hatta dediğinize göre toparlamış. Kış bitirdik sayılırı yazın zaten hiç problem çıkarmaz. Bence bu şekilde 1 yıl daha idare eder. Benim aracım son 5 aydır hiç bir şekilde stop&start çalışmıyor. Her gün kullandığım için marş basmasında da problem yok. Devir ekonomi devri nerde trak orda bıkrak bence.

4 gün sonra tekrar çalıştırdım ve sorunsuz araç çalıştı.
 

Geri
Üst Alt