Golf 7 1.2 TSI Yağ Eksiltme


Mls

Yeni Üye
Katılım
15 Ara 2021
Mesajlar
5
Tepkime puanı
2
İsim
Muhammed
Araç
Golf 7
Merhaba arkadaşlar aracım golf 7 2013 1.2 TSI midline plus 160 bin km de aracı alalı 6 ay oldu ancak neredeyse her ay araca yağ koyuyoruz 1 litre yağ 1 ay gidiyor araç daha önce de aynı sorunla servise girmiş yapılan işlemler fayda etmemiş demekki hala devam ediyor Volkswagen servisine gösterdiğimizde görünür de bir sorun olmadığını ancak net bir çözüm için motorun acilmasini gerektiğini söyledi bu kontrolden sonra da yağ musuru çalışmamaya başladı artık yağ eksiltme uyarısı vermiyor. Aynı şekilde Yağ sorunu yaşayan ve çözüme ulaşan veya çözüm önerisi var mı
 

Merhaba. Çok fazla nedeni olabilir.
Son bakımda kullandığınız yağ kalitesiz se / Bakım aralığına yakın yani yağ özelliğini yitirdikçe segman az sıyırır. yanma odasında yağ yanar genelde egzoz renkli duman koku ile anlaşılır.
Çok devirli kullanıyorsanız fazla ısıdan buharlaşma çok olur. Turbo milden egzoz çıkışına yağ veriyordur.

Olduğunuz şehir istanbul sanırım profilden görülen,, Ankara da olsanız çok iyi ustalar var tavsiye edeceğim de istanbul malesef.. istanbuldaki arkadaşlar müsait oldukça burdan yada özel mesajla size öneride bulunabilirler.
 
Upvote 0
Once turbo tarafina baktirin yag kaciriyormu diye, orda sorun yok ise nacizane fikrim 150k asmis araclar icin ozel yaglar var birde onlari deneyin derim.hala eksiliyor ise sorun segmandan olabilir. Birde yaga cok dikkat edin eksiltip uyari vermiyorsa piston yuvalarini cizebilir daha buyuk masraf acar.
 
Upvote 0
TSİ motorların genel karakteristliğidir yağ eksiltme, yukarıda arkadaşlar bahsetmişler zaten muhtemel sebeplerden...
Benim size tavsiyem düzgün bir serviste Kompresyon testi yaptırmanız olacaktır. Bu şekilde sorunun Motordan mı yoksa diğer parçalardan mı olduğunu daha iyi anlıyabilirsiniz.
 
Upvote 0
TSI motorlardaki yağ sekman sorunu muhtemelen karşılaştığınız durum. Aracın servis ve kullanım geçmişi nedeniyle yağ sekmanları yağın oralarda karbonlaşıp sekmanın hareketi kısmen engellemesi sonucu yağ tüketim başlar. Uzun vadede kesin çözüm motor açılıp yağ sekmanlarının değişmesidir.
**Motorun başka bir yerinde herhangi bir yağ kaçağı olmadığından emin olmak gerekir öncelikle..

VW-1-4-TSI-TFSI-3.jpg
 
Upvote 0
Yağ müşürünü acil olarak yaptırın. Motoru yaptırmasanız bile yağın bitip bitmediğini takip etmeniz çok önemli. Şu aşamada aracı devirli kullanmayın yağ kaçaklarınız azalır. Yere damlatan bir kaçak yok değil mi? motor içinde benzin ile birlikte yanan ve kaybolan bir yağdan bahsediyoruz?
 
Upvote 0
Merhaba. Çok fazla nedeni olabilir.
Son bakımda kullandığınız yağ kalitesiz se / Bakım aralığına yakın yani yağ özelliğini yitirdikçe segman az sıyırır. yanma odasında yağ yanar genelde egzoz renkli duman koku ile anlaşılır.
Çok devirli kullanıyorsanız fazla ısıdan buharlaşma çok olur. Turbo milden egzoz çıkışına yağ veriyordur.

Olduğunuz şehir istanbul sanırım profilden görülen,, Ankara da olsanız çok iyi ustalar var tavsiye edeceğim de istanbul malesef.. istanbuldaki arkadaşlar müsait oldukça burdan yada özel mesajla size öneride bulunabilirler.
Aslında arabayı genel olarak ev iş arası kullanıyoruz ve 2 km mesafe var sadece çok devir veya hız yapacağımız bir durumda yok, mobil 10-60 yağı önerdiler ama daha sonra 5-30 a geçersen araba biter dedi ustalar. İstanbuldayim Ankara'da olsam koşa koşa.giderdim teşekkür Ederim
 
Upvote 0
TSI motorlardaki yağ sekman sorunu muhtemelen karşılaştığınız durum. Aracın servis ve kullanım geçmişi nedeniyle yağ sekmanları yağın oralarda karbonlaşıp sekmanın hareketi kısmen engellemesi sonucu yağ tüketim başlar. Uzun vadede kesin çözüm motor açılıp yağ sekmanlarının değişmesidir.
**Motorun başka bir yerinde herhangi bir yağ kaçağı olmadığından emin olmak gerekir öncelikle..

Ekli dosyayı görüntüle 53061
Servis ve ustalar da motor açmayı önerdi ama tam emin olamadım. Mecbur kalınca yapacak bir şey yok teşekkür ederim
 
Upvote 0
TSİ motorların genel karakteristliğidir yağ eksiltme, yukarıda arkadaşlar bahsetmişler zaten muhtemel sebeplerden...
Benim size tavsiyem düzgün bir serviste Kompresyon testi yaptırmanız olacaktır. Bu şekilde sorunun Motordan mı yoksa diğer parçalardan mı olduğunu daha iyi anlıyabilirsiniz.
Teşekkür ederim sağolun
 
Upvote 0
Servis ve ustalar da motor açmayı önerdi ama tam emin olamadım. Mecbur kalınca yapacak bir şey yok teşekkür ederim
Ben olsam ilk olarak kompresyon testi yaptırırdım inş bir şey çıkmaz. Sonrasından turbo borusu sökülerek egzoz bölümüne yağ veriyor mu.. sırayla en son çare motoru sökmek.
 
Upvote 0
Aslında arabayı genel olarak ev iş arası kullanıyoruz ve 2 km mesafe var sadece çok devir veya hız yapacağımız bir durumda yok, mobil 10-60 yağı önerdiler ama daha sonra 5-30 a geçersen araba biter dedi ustalar. İstanbuldayim Ankara'da olsam koşa koşa.giderdim teşekkür Ederim
Eski nesil araçlarla bu araçları karıştırmamak lazım. Kalın yağ hiçbir şekilde önermem onun yaratacağı sıkıntılarda olur. Maalesef yanlış bakım ve kullanım karakteristikleri turbo benzinli araçlarda çok kısa sürede çeşitli kritik sıkıntılar olarak kendini göstermekte (subaplarda kurum birikimi -- dolayısıyla performans düşmesi, tüketim artması, yağ sekman problemleri -- dolayısıyla yağ tüketimi sonucu subaplarda kurum birikimi ile sonuçlanan kısır döngü). Kalın yağ hiçbir şekilde önermem onun yaratacağı sıkıntılarda olur.

Şu aşamada motorun açılıp yağ sekmanlarının değişmesi ve üst kapakta çıkmışken subapların temizlenip aracın toplanması en sağlıklısı. Sonrasında ise orijinal antifrizli soğutma suyu, 5w-30 vw 505/507 yağ (değişim miktarı kadar aman fazlası değil 4lt olmalı sanırım), birde orjinal veya OEM parçalar ile servis. Arada araçla adam akıllı uzun yol şart (y)
 
Upvote 0
Golf 7 1.2 tsı yağ eksiltme problemi çok duyuyorum, yine masraf motor açılacak herhalde geçmiş olsun kardeşim
 
Upvote 0
Eski nesil araçlarla bu araçları karıştırmamak lazım. Kalın yağ hiçbir şekilde önermem onun yaratacağı sıkıntılarda olur. Maalesef yanlış bakım ve kullanım karakteristikleri turbo benzinli araçlarda çok kısa sürede çeşitli kritik sıkıntılar olarak kendini göstermekte (subaplarda kurum birikimi -- dolayısıyla performans düşmesi, tüketim artması, yağ sekman problemleri -- dolayısıyla yağ tüketimi sonucu subaplarda kurum birikimi ile sonuçlanan kısır döngü). Kalın yağ hiçbir şekilde önermem onun yaratacağı sıkıntılarda olur.

Şu aşamada motorun açılıp yağ sekmanlarının değişmesi ve üst kapakta çıkmışken subapların temizlenip aracın toplanması en sağlıklısı. Sonrasında ise orijinal antifrizli soğutma suyu, 5w-30 vw 505/507 yağ (değişim miktarı kadar aman fazlası değil 4lt olmalı sanırım), birde orjinal veya OEM parçalar ile servis. Arada araçla adam akıllı uzun yol şart (y)
Çok teşekkür ederim sağolun
 
Upvote 0
Merhaba. Çok fazla nedeni olabilir.
Son bakımda kullandığınız yağ kalitesiz se / Bakım aralığına yakın yani yağ özelliğini yitirdikçe segman az sıyırır. yanma odasında yağ yanar genelde egzoz renkli duman koku ile anlaşılır.
Çok devirli kullanıyorsanız fazla ısıdan buharlaşma çok olur. Turbo milden egzoz çıkışına yağ veriyordur.

Olduğunuz şehir istanbul sanırım profilden görülen,, Ankara da olsanız çok iyi ustalar var tavsiye edeceğim de istanbul malesef.. istanbuldaki arkadaşlar müsait oldukça burdan yada özel mesajla size öneride bulunabilirler.
Hocam cevabına istinaden ankarada önereceğiniz yerleri merak ettim…
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt