Golf 7 1.2 TSI Yağ Eksiltme


Mls

Yeni Üye
Katılım
15 Ara 2021
Mesajlar
5
Tepkime puanı
2
İsim
Muhammed
Araç
Golf 7
Merhaba arkadaşlar aracım golf 7 2013 1.2 TSI midline plus 160 bin km de aracı alalı 6 ay oldu ancak neredeyse her ay araca yağ koyuyoruz 1 litre yağ 1 ay gidiyor araç daha önce de aynı sorunla servise girmiş yapılan işlemler fayda etmemiş demekki hala devam ediyor Volkswagen servisine gösterdiğimizde görünür de bir sorun olmadığını ancak net bir çözüm için motorun acilmasini gerektiğini söyledi bu kontrolden sonra da yağ musuru çalışmamaya başladı artık yağ eksiltme uyarısı vermiyor. Aynı şekilde Yağ sorunu yaşayan ve çözüme ulaşan veya çözüm önerisi var mı
 

Ideal yağ sıcaklığı şudur diye kimse söylemez.
Soğutma sıvısı sıcaklığı 90C iken motor yağ sıcaklığı yolun durumuna ve aracı kullanım tarzınıza göre değişiklik gösterir
Normal sağlıklı motorun üstteki kriterler dikkate alara 88C - 107C aralığı olabilir.

Benim Araç 1.4TSI DSG yeni antifriz degistirdim
Adana mersin arası otoyol 110km/s sabit cc ile 92C idi.
Ancak birkaç hafta önce Tekire gidip geldim yine 110 sabit otoyol tekire giderken yavaş yavaş yükseldi bir ara 100C oldu hemen 98C ye indi ve gelire vardığımda 92C deydi.
Dönüşte ise tarsusa inene kadar 89C sabitti.
Tarsus Adana 92C sabitti
yani düşük hacim ve turbolu olunca insan bunlara da dikkat ediyor istemese de öğreniyoruz okuyarak , herşey yakıt tüketimi olmuyor bu tip araçlar da maalesef
 
Upvote 0

@ege34 Yağ sıcaklığınızın korkulacak düzeyde olmadığını anlamış oldunuz sanırım.
 
Upvote 0
@ege34 Yağ sıcaklığınızın korkulacak düzeyde olmadığını anlamış oldunuz sanırım.
ya uzun yolda böyle bişi olduğu için her yer karanlık filan insan tedirgin oluyor bilgiler için teşekkürler bu arada , yani baktırıcam yarın dediğim gibi ancak çorludan istanbula dönerken kesinlikle 100 km hızı geçmedim 101 i görmesi sizin dediğinize göre fazla geldi , birde başka bir yerde okudum kullanım stilinde de etki oluyor yani sıkıştırma anlamında değilde örneğin yokuş aşağı inerken gaz vermeden süzdürüyorsunuz , yukarı çıkarken yağ sıcaklığı 100 ü buldu vs. istanbulda avcılardan sonra benimde sıcaklık 95 seviyesine indi
 
Upvote 0
ya uzun yolda böyle bişi olduğu için her yer karanlık filan insan tedirgin oluyor bilgiler için teşekkürler bu arada , yani baktırıcam yarın dediğim gibi ancak çorludan istanbula dönerken kesinlikle 100 km hızı geçmedim 101 i görmesi sizin dediğinize göre fazla geldi , birde başka bir yerde okudum kullanım stilinde de etki oluyor yani sıkıştırma anlamında değilde örneğin yokuş aşağı inerken gaz vermeden süzdürüyorsunuz , yukarı çıkarken yağ sıcaklığı 100 ü buldu vs. istanbulda avcılardan sonra benimde sıcaklık 95 seviyesine indi
Yağ sıcaklığı sadece hıza bağlı değildir.
Düşük viteste yüksek devirde yada yokuşlarda yükselir.
88C - 107C aralığı normaldir. Bu aralığın dışına çıkarsa sorun vardır.
 
Upvote 0
Merhaba aracımda yağ eksiltme sorunu devam ediyor. Ocak ayında 131.800 km de bakımdan 2 bin km sonra 2 litre yağ eksiltti. 2 litre yağ ekledikten sonra 3 gün önce 1.654 km sonra yine 2 litre yağ eksiltti. Ankara'da necati ustaya gittim sağolsun vaktini ayırdı güzel güzel neyin ne olduğunu neden olduğunu tane tane anlattı. Yapılacak 2 şey olduğunu bunlardan birinin turbonun sökülüp incelenmesi kaçak var mı yok mu emin olunması (daha az maliyetli) diğerinin de komple motorun inmesi ve yenilenmesi gereken subaplar pistonlar sekmanlar vs vs hepsinin elden geçmesi (daha yüksek maliyetli) olduğunu söyledi. Tabii şuan bu maliyetlere girme gibi bir durumum olmadığı için beni sorunsuz idare edebilecek ne önerirsin diye sorduğumda yağı kontrol et eksildikçe tamamla devam et dedi. Yani bir araç ortalama 2 bin km de 2 litre yağı atıyorsa elbet bir gün ya otobanda ya sokak arasında tak diye kalır. Soğuttu beni kendinden şu zamanda bu kadar maliyetlere giremeyeceğim için yağını koyar devam ederim. Benzer sorunları yaşayan arkadaşları diğer konularda da gördüm ama benim kadar 2 bin de 2 litre eksilten görmedim henüz.
 
Upvote 0
tsi'ların çoğunda eksiltme var, benim aracımda da var ama bu konuda bahsedilen seviyede değil. 15 bin kmde 900ml civarı.

bu arada küçük hacim turboda yağ eksiltecek diye birşey yok, çoğu markada farkedilemeyecek kadar az eksiltiyor. maalesef TSI bu konuda(en azından 2018 model ve daha eskileri) sorunlu.

150-160 bin kmde motorun segmanları değişmesi gerekecekse bu çok kötü.
 
Upvote 0
sdfs.jpgYeni nesil motorlar eskilere kıyasla kat kat fazla stresli çalışıyor. + Turbo + Hafifletmek için Kullanılan alaşımlar. Bizden istenen her bakımda en kaliteli orj Yağ..
Piston hasarları genelde : Yağdan - Yakıt püskürtme açısı dengesizliği - Soğutma sistemi sorunları ısınma vs.. uzun uzun anlatmak isterdim onun yerine link link atıyorum detaylı anlatımı var. Bir araca yapacağınız en kötü şey kötü kalitesiz sahte yağ atmaktır. + Turbo mili de etkileniyor.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
tsi'ların çoğunda eksiltme var, benim aracımda da var ama bu konuda bahsedilen seviyede değil. 15 bin kmde 900ml civarı.

bu arada küçük hacim turboda yağ eksiltecek diye birşey yok, çoğu markada farkedilemeyecek kadar az eksiltiyor. maalesef TSI bu konuda(en azından 2018 model ve daha eskileri) sorunlu.

150-160 bin kmde motorun segmanları değişmesi gerekecekse bu çok kötü.
13' ler de kronik bu sıkıntı fabrikasyon hata olduğu apaçık ortada. Yalnız kafama takılan 3-4 sene daha binmeyi düşündüğüm aracı satmalı mıyım yoksa ustamın da önerdiği gibi eksildikçe yağını tamamlayıp devam mı etmeliyim bilemiyorum?..
 
Upvote 0
Geçmiş konulardan birinde de detaylı konuşulmuştu.

Araçlarımızın kullanma klavuzunda da belirtiliyor bu durum.

Yani biz kronik sıkıntı arıza vb desek bile bir anlamı yok, çünkü motorun bu şekilde çalışmakta olduğunu zaten üretici belirtmiş.



Screenshot_2022-04-12-12-12-08-48.png
 
Upvote 0
Geçmiş konulardan birinde de detaylı konuşulmuştu.

Araçlarımızın kullanma klavuzunda da belirtiliyor bu durum.

Yani biz kronik sıkıntı arıza vb desek bile bir anlamı yok, çünkü motorun bu şekilde çalışmakta olduğunu zaten üretici belirtmiş.



Ekli dosyayı görüntüle 56824
Bakımdan sonra 2000km de 2 litre eksiltmiş sonra 1600km de 2 litre - 10 bin km bakıma kadar 10 litre daha eksiltecek en az şu durumda ..
Turbonuz yağ verecek duruma gelse yağ boşluğundan fazlası vardır elle veya görerek kısmen anlaşılır. En azından turbo olayına baktırılsa iyi olurdu.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Geçmiş konulardan birinde de detaylı konuşulmuştu.

Araçlarımızın kullanma klavuzunda da belirtiliyor bu durum.

Yani biz kronik sıkıntı arıza vb desek bile bir anlamı yok, çünkü motorun bu şekilde çalışmakta olduğunu zaten üretici belirtmiş.



Ekli dosyayı görüntüle 56824


benim gördüğüm bütün markaların bütün kullanma kıalvuzlarında buna benzer yüksek yağ tüketimi olacağının yazıldığını gördüm. ama önceki kullandığım araçlarda, toyota auris hariç, ölçülemeyecek kadar az yağ eksiltiyordu. kılavuzdaki işin "yasal boyutu". yani dava açmak ve uğraşmak sonuç vermez. ama bu normal değil, sahte yağ, yanlış yağ gibi etkiler de olumsuz olur. ama sürekli servis bakımlı TSI'ların bir çoğunda eksiltme olduğunu biliyoruz. sebebi motorun tasarımıdır.
 
Upvote 0
13' ler de kronik bu sıkıntı fabrikasyon hata olduğu apaçık ortada. Yalnız kafama takılan 3-4 sene daha binmeyi düşündüğüm aracı satmalı mıyım yoksa ustamın da önerdiği gibi eksildikçe yağını tamamlayıp devam mı etmeliyim bilemiyorum?..
bence turbo kontrol edilmeli, bazı araçlarda intercooler'a yağ dolduruyor, aracın performansı da düşüyor.

komple motor revizyonu da mantıksız değil, çünkü araçlarımız en az 300 bin lira. motor revizyonu eğer sorunsuz olacaksa 10-15 bin lira harcamak çok değil. yetkili servis manuel aracın baskı balata değişimine indirimli 6bin lira istiyor. oradan hesap edin.
 
Upvote 0
bence turbo kontrol edilmeli, bazı araçlarda intercooler'a yağ dolduruyor, aracın performansı da düşüyor.

komple motor revizyonu da mantıksız değil, çünkü araçlarımız en az 300 bin lira. motor revizyonu eğer sorunsuz olacaksa 10-15 bin lira harcamak çok değil. yetkili servis manuel aracın baskı balata değişimine indirimli 6bin lira istiyor. oradan hesap edin.
Aynen zaten @rager007 hocam daha önce sırasıyla bakılması gerekenleri bana iletmişti. Öncelik turbo kontrol edilmeli bende aynı şekilde düşünüyorum. Bakalım maddiyat kısmını ayarlayana kadar eksildiği anda tamamlayıp sakin kullanıma devam.. Teşekkürler
 
Upvote 0
Bakımdan sonra 2000km de 2 litre eksiltmiş sonra 1600km de 2 litre - 10 bin km bakıma kadar 10 litre daha eksiltecek en az şu durumda ..
Turbonuz yağ verecek duruma gelse yağ boşluğundan fazlası vardır elle veya görerek kısmen anlaşılır. En azından turbo olayına baktırılsa iyi olurdu.
Necati ustanın söylemine göre 2 hafta önce benzer bir araç gelmiş motor inmiş revizyon olmuş triger de dahil turbo da dahil 13-14 bin bulmuş ve 3 bin km dir herhangi bir eksiltme olmadığını söylemiş yaptıran arkadaş. Bakalım öncelik turboya bi baktırmak olacak gibi duruyor.
 
Upvote 0

Necati ustanın söylemine göre 2 hafta önce benzer bir araç gelmiş motor inmiş revizyon olmuş triger de dahil turbo da dahil 13-14 bin bulmuş ve 3 bin km dir herhangi bir eksiltme olmadığını söylemiş yaptıran arkadaş. Bakalım öncelik turboya bi baktırmak olacak gibi duruyor.
En düşük ve en yüksek maliyetleri göze alarak işlem başlamışken yarıda kalmamalı basit ucuz parçadan başlamak çok daha mantıklı tabi.
Benzer durumda referans araç geldiği için yakın arızalar olması nedeniyle izlenecek yol aynı olabilir. inş en az maliyetle çözülür.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt