Enjektör temizliği gerekli mi?


Yigit3735

Üye
Katılım
24 Nis 2016
Mesajlar
297
Tepkime puanı
133
Konum
Şanlıurfa
İsim
Yiğit Öz
5buçuk yaşında 2016 model 99.647 km'de golf 1.2 Tsi aracım var. Şimdiye kadar 2 kere ilk çalıştırmada silkeleme ve devir dalgalanması yaptı. Biri dün akşam, diğeri 2020 mart ayında. (Arkadaşlar hafızam çok iyidir. Hiçbir şeyi unutmam.) 😄
Google'da araştırdım ve enjektör sıkıntısı diye okudum. Benzinli araçlarda 40binde bir yapılmalı diyor. Ben hiç yaptırmadım.
Sizce enjektör temizliği yaptırmalı mıyım? Ve ya aramızda yaptıran var mı?
 

5buçuk yaşında 2016 model 99.647 km'de golf 1.2 Tsi aracım var. Şimdiye kadar 2 kere ilk çalıştırmada silkeleme ve devir dalgalanması yaptı. Biri dün akşam, diğeri 2020 mart ayında. (Arkadaşlar hafızam çok iyidir. Hiçbir şeyi unutmam.) 😄
Google'da araştırdım ve enjektör sıkıntısı diye okudum. Benzinli araçlarda 40binde bir yapılmalı diyor. Ben hiç yaptırmadım.
Sizce enjektör temizliği yaptırmalı mıyım? Ve ya aramızda yaptıran var mı?
Akü olabilir üstad
 
Tsi araçlardan enjektör ile alakalı problemler nadir görülür, Ayrıca enjektörler denildiği gibi bakım gerektiren parçalar değildir. Heleki 40 bin'de bir enjektör temizliği saçmalıktır, hava filtresi mi değiştiriyorsunuz :) ezbere google araştırmasına dayanarak enjektör temizliği veya benzeri işlem yapılması yanlıştır. Sizin berbat bir yakıt almanız lazım ki enjektörler zarar görsün. Tamircinin işine gelir zaten sökelim abi temizleyelim abi madem sen istiyorsun daha güzel olur abi diyip paranı verirsin.
 
Tsi araçlardan enjektör ile alakalı problemler nadir görülür, Ayrıca enjektörler denildiği gibi bakım gerektiren parçalar değildir. Heleki 40 bin'de bir enjektör temizliği saçmalıktır, hava filtresi mi değiştiriyorsunuz :) ezbere google araştırmasına dayanarak enjektör temizliği veya benzeri işlem yapılması yanlıştır. Sizin berbat bir yakıt almanız lazım ki enjektörler zarar görsün. Tamircinin işine gelir zaten sökelim abi temizleyelim abi madem sen istiyorsun daha güzel olur abi diyip paranı verirsin.
Peki teşekkür ederim o halde dedikleriniz üzere kafamdan siliyorum bu işi. 🙋🏻‍♂️
 
Enjektör dizel araçlarda olur, benzinlide buji vardır.
 
Yakıtı bilindik yerlerden aldıktan sonra pek bir enjektör sorunu olacağını zannetmiyorum. Anlık denk gelmiş olabilir. Ki olursa uyarı olacaktır diye düşünüyorum.
Enjektör dizel araçlarda olur, benzinlide buji vardır.
Yanılmıyorsam tsi tdi ,her ikisinde de enjektör ve buji vardır.
Benzinli buji, dizelde kızdırma bujisi diye geçer.
Enjektör, bakımlı ve kaliteli yakıt alındığında benzinlide pek arıza vermez.
Genelde dizellerde sorun olur.
Ancak onda da kaliteli yakıt ve zamanında yakıt filtresi değişiyorsa o da pek sorun olmaz..
 
Enjektör dizel araçlarda olur, benzinlide buji vardır.

Karıştırdınız hocam, buji ateşleme için gerekli olan parçadır, dizel araçlar sıkıştırılmış havanın üzerine yakıt püskürterek patlama sağlanır bu nedenle bujiye gerek yoktur sadece yanma odası ısısı yükseltmek amacı ile kızdırma bujileri vardır yanma odası sıcaklığını arttırıp verimli patlama sağlar( şartlar elverdiğinde), benzinlide ise sıkıştırılmış yakıt hava karışımı üzerine buji ateşleme yaparak yanma sağlar. emme manifoldu aracılığı ile yakıtı nasıl motor içine püsküteceğiz sorusunu yöneltirsek cevabı enjektör ile, önceden enjektör yoktu karbüratör vardı.
 
2 yıl rolanti dalgalanmasi sorumu çektim servis bulamadı sorunu her 2 bin km de bir yakıt katkisi kullandım 2 bin km sonra katkı koymasam başlıyordu 4 ay önce inat ettim koymadım ve 400 km sonra motor arıza lambası yanıp söndu 10 saniye...

Servise gittim arıza kaydına baktırdım oksijen sensörü dendi ama enjektörler den yapma olasılığı yüksek önce enjektorler e bakalım dediler

Bende tabi dedim bakın bakmasına fakat isim var şimdi dedim ayrıldım internetten yan sanayi ucuz hatta oldukça dandik diyebilirim 400 tl ye oksijen sensörü aldım ve montajını kendim yaptım yakıt katkisi na elveda dedim rolanti dalgalanmasi tarih oldu....

Daha sonradan oksijen sensorunu çok araştırdım %80 sorun oksijen sonsorunde çıkıyor fakat servis veya ustalar

Önce enjektöre bakıyorlar citti maliyet
Sonra buji ki ben 2 defa değiştirdim geçmedi...
Sonra bobin diyorlar akü şu bu arabayı sifirliyorlar oksijen sensörü ne ne hikmetse bakmıyorlar...

Serviste oksijen sensörü 1.400tl idi e euro oldu 15 sanırım 3 bin olmuştur...

Size tavsiyem arıza kaydınız a bakın aracınızın tarih saati dogru ise ne zaman dalgalanma yaptı neden yaptığını yazıyor...

Orada 1. Silindir 3. Silindir gibi hatalar fa veriyor onlar oksijen sensorunden kaynaklanmaktadır önce oksijen sensörü yoksa çok uğraşıriyirlar...

Değişimi çok basit genelde 2 adet oksijen sensörü ver çıkış yani alttaki bozulsa dalgalanma yapmaz üstteki 1. Sensör bozulunca hava yakıt karışımi yapamadigindan yapıyor...

Bogaz kelebegi diyen çıkar resmen tüm arabayı kurcalarlarben kurcalatmadim net birşey dememişler 2 yıl katkıyla bindim fakat çalışma prensibini cozdum artık

Sizin araçta ki gibi başlamıştı benim sorunda hele rakim farkı görsün coşuyor du yine de arıza kaydı önemli oksijen sonsoru görürseniz öbür kayıtları aldırış etmeden oksijen sensörü nü değiştirin kaydı sildirin sorun devam ederse buji, bobin,boğaz kelebegi, krank devir sensörü, aku, enjektör,a kısmetse.... v.s daha uzar devir dalgalanmasi ni cogu sorun yapar...

fakat herhangi biri bozuk olsa sürekli yapar arada bi yapmaz....mantığı ile 2 yıl evimizin 2. Golfu olduğundan öyle kullandım :)


ustalar tam ders gidiyor hele şu anda ne koparsalar kar...

Benim aracım da 1.2 tsı...
 
Son düzenleme:
Yazan tüm arkadaşlara çok teşekkür ederim. Çok kıymetli dostlarsınız. Herkese iyi sürüşler 🙏
 
[QUOTE="Yigit3735, post: 315400, member: 1298"
Google'da araştırdım ve enjektör sıkıntısı diye okudum. Benzinli araçlarda 40binde bir yapılmalı diyor. Ben hiç yaptırmadım.
Sizce enjektör temizliği yaptırmalı mıyım? Ve ya aramızda yaptıran var mı?
[/QUOTE]
40 binde temizlik diye bir gereklilik yok.
Kesinlikle yaptırmamalısınız.
Enjektörlerin keyfini bozmayın durup dururken.
 

5buçuk yaşında 2016 model 99.647 km'de golf 1.2 Tsi aracım var. Şimdiye kadar 2 kere ilk çalıştırmada silkeleme ve devir dalgalanması yaptı. Biri dün akşam, diğeri 2020 mart ayında. (Arkadaşlar hafızam çok iyidir. Hiçbir şeyi unutmam.) 😄
Google'da araştırdım ve enjektör sıkıntısı diye okudum. Benzinli araçlarda 40binde bir yapılmalı diyor. Ben hiç yaptırmadım.
Sizce enjektör temizliği yaptırmalı mıyım? Ve ya aramızda yaptıran var mı?
serviste yazılım yükletebilirsin. Belki kronik bir durum vardır çözülür.
 

Geri
Üst Alt