Yaz Lastiği Tavsiyesi


bende 1 hafta önce Continental 205/55 R16 91V ContiEcoContact 6 lastikleri 540 tl den aldım memnunum alacaklara tavsiye ederim

 

Michelin resmi siteden servislet üzerinden maslak otosanayide Özkan Lastik 2230 tl ye primacy4 205/55/R16 91V alıp taktım polonya üretimidir. 

 
Merhaba,

İstanbul’dan Murat ben yaşım,43.

110.000 KM ‘ lik 2016 Golf 7 TDİ/DSG sahibiyim. Fab. Çıkış 225/45/17 91 H tekerli.

Aracı 2. El 30.000 km’de aldım.

Fab. Çıkış lastikleri Hankook ventus S1 evo 2 91 / H endeksli. 4 lastik hep 35 psi 70.000 km kullandım. Yakışıklı yıpranmayan lastik di, ancak durmuyordu virajlarda frende kayıyordu sadece 25 derece üstü sıcaklıklarda hakkını veriyordu bunlar kendimce en kritik deneyimlerim. Lastik sertti ve viraj zorlama 80 km geçik olmamıştı. 

70.000 Km sonrası Continental premium contact 6 91 / Y endeksli 4 lastil 35 psi. Daha iyi bir lastik olmuştu 80 km zorlamadığın virajları 115 - 120 km direksiyonu oynatmama şart ile rayda gider gibi viraj alıyordum , frenleme iyi fakat çok çalkantılıydı dur kalk araç sallanıyordu sanki XL yanak olsa kurtaracak gibi duruyordu. 90.000 km sonra Şanzımandan ses gelmeye başladı ( clutch ) otomatik vitesin debriyaj kolu şakır şukur ses çıkarmaya başladı oydu buydu derken lastik için konfor olan 30 psi a geçtim.

Artık mahalleden çıkana kadar kilit parke taşlarından bozuk yol sesleri vs. Şakır şukur sesler gitmişti araç rahatlamıştı anca viraj da ( yüksek sürat ) lastik jant’tan çıkma hissi vermeye başladı direksiyon ağırlaştı ve dönüşlerde araçta çalkantı arttı. O bu derken 32,5 psi ile 20.000 km daha ilerledim virajlar iyi ( yüksek sürat ) fenleme iyi çalkalama, dur kalklarda devam etti ( sürüş tarzı fevri ve ani kalkışlar yaparak ) lastik yıprandı parça kopmaları oldu.

Michelin Pilot Sport 4 91 / V endeksli. Lastik soğukken ölçüm 36-38 psi ne varsa şişirmişler fakat , aracı rampadan indirdim vay dedim yumuşak. Aracı servis dışına çıkardığımda rampa aşağı arnavut kaldırımı taşlarında bir baktım şanzımandan ses gelmiyor araç içi fazla uğultu gitmişti ( ekstra ses olarak, yol sesi hala mevcut ) araç rahatladı bozuk yollarda arkadan gelen vuruntu sesleri artık kaybolmuştu ön arka bozuk yolda daha ahenkli olmuştu bilerek, V hız endeksli istemiştim. Sürdük aracı eve geldik kilit parke taşları üzerinde ilerledik şanzımandan ses yok çalkantı yok Eşimin etti söz o ödediğim paranın üzerine - yani  Murat araba şimdiye kadar dayak yiyormuş oh be - Soğukken lastikleri 32 psi yaptım ilk başta kilit parke taşlarında sanki kavramayı değiştirmişçesine bir sessizlik araç içi, daha bir sesizlik fakat bir süre sonra bozuk yolda şanzıman dan ses gelmeye başladı. Yeni lastiklerimle 140 km geçtim soğukken hava basınçları 34 psi ayarladım ve başladım zorlamaya 30 km yol yaptım eve kadar virajları zorladım bozuk yol aradım logar kapağı hepsinin üstünden geçtim şanzıman dan ses çıkmadı ( clutch ) tümsekleri yavaş değil zıplatarak geçtim ve daha iyi bozuk yolda vuruntu azdı ancak, virajlarda kopma değilde kayma tutunma arası değişik bir deneyim yaşadım kesinlikle Continental’da aldığım viraj performansı yoktu hatta alakası yoktu fakat zorladım , taktım kafayı deneyimleyeceğim huyunu anlayacağız İnşallah. Aynı hava basıncıyla kilit parke taşlarında sıfır ses. Sabah hava basıncını 33 psi deneceğim tekrar soğuduktan sonra 35 psi deneyeceğim tekrar 30 ila 40 km yol yaparak. 
 

Denemelerim sonucu bu yazıyı ekliyorum.

Son olarak 35 psi istediğini anladım araç yine çok rahat, hızlı viraj alışlarda contiler gibi değil bu kötü de değil tabiki daha yanaklar sanki etli gibi olduğunu hissediyorsun ve direksiyon tepkisi hızlandı ve düşük hızda bile çok keskin dönüş alıyor bunu 2. kes kaldırma çıkınca anlamış ve onaylamış oldum şükür bişey yok.

Eski Hyundaimde taktığım Goodyear efficientgrip performance tadını verdi artık arka lastiklerinde dönüşlerde bizde varız bak diye hissettiriyor.

Umarım yardımcı olur yazım

Herkeze kazasız belasız sürüşler dilerim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Conti Premium Contact 6 kullanıyorum. Genel itibari ile memnunum fakat değiştireceğim zaman Michelin Pilot Sport 4 geçiş yapmayı düşünüyorum.

2.jpg

 
@Hakan38 50 yanak 18"    resim atar mısınız yan taraftan  nasıl oldu yük varken  sürtmüyor mu.

 
Şurda 3 gün nexen muhabbeti yaptık 17 lik nexenler 550 den 650 ye fırlamış nette.

 conti6 lar  730 iken  650 ye kim nexenle muhatap olur. ?

Adamlar bi mk8 e lastik tedarik etti diye bu kasıntı nedir.

Haankok da gerçi real madride reklam olmadan önce don lastiği statüsünde tırt bir markaydı. Sonradan adam oldu (yada oldu zannedilen bir lastik)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Otuzluk bende V istiyodum da Y vardı, fark etmez konforda hissetmeniz imkansiz farki dedikleri icin almistim Y yi, ne kadar fark ederki acaba 🤔

 
225 / 45 / 17  yerine 235/45/17   takmayı planlıyorum bende  2017 üretimi primacy michelin çatlamaya başladı. Nokian H serisi  lastik 7.yılında bırak çatlamayı yanaklarda  çekince kopan ince adına ne denirse çektiğimde kopmuyordu ve çok konforluydu 68db.  Gezdiğimde  markayı kötüleyen lastikçi görmedim. Sadece bulmak zor olur dendi.

Powerproof  71db 

wetproof 68db XL extra load olmasına rağmen çok iyi değerler.  630/650 seviyesine  4 lastik alana 300 hediye çeki 

T430826.jpg

T430842.jpg

Düzeltme: Wetproof da 235 taban yok .. :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@CemK Y conti6 kullandım şuan 3. Gün V michelin p4 kullanıyorum, ki durum şöyle Y 300 km ve üstü sürate dayanıklı, V 240 km kadar ona göre sürate dayanıklı olsun diye carbon çelik atılır tabikide fark ediyor şu an pamuk gibi aracım ve anlaşılan 35 psi rahatlıkla basabileceğim malum şanzımandan iyi ses çıkıyordu ( clutch ) benim deneyimim farklı satan yeri buldum aradım V istedim lastikci tekrar sordu Y V fark eder mi? Eder dedim V istedim. Beni ilk defa bir lastik satıcısı sorgulamadı vede yorum yapmadı illaki elindeki lastiği satmak için.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Otuzluk Pilot Sport 4 mu Primacy 4 mü kullaniyorsun? İstanbul'da misin Hocam, Pilot Sport 4 91Y var bende, geleyim karşılaştıralim :)

 

Geri
Üst Alt