Soğutma Suyu Tankı Temizliği


Yaklaşık 6 ay önce araca bakım yaptırdım o zaman antifriz ölçümü de yaptılar. Herhangi bir sorun yok dediler. O zaman da renk böyle idi. Ustalar bu rengi görünce bilmiyor mu? Renk değişmiş antifriz özelliğini kaybetmiş diyebilirdi. Dün wv bazı arkadaşların depolarına da baktım benimkinden daha kötü durumda olanlar var. Yıllardır bu şekilde kullanıyoruz bir sorun yaşamadık diyorlar. 
Antifriz ölçümü yapan cihaz antifriz sıvısının "sadece" donma noktasını ölçer., korozyon/pas korumasını ölçebilen bir cihaz daha geliştiren olmadı..!! 4-5 yıl da bir komple sistemin boşaltılıp antifriz değişimi yapılması gerekir.,

1 kutu yeni antifriz alın kutunun üzerinde son kullanım tarihi yazdığını görürsünüz., yani sıfır kapalı kutu antifrizin bile bir raf ömrü vardır., sistemin içinde sürekli ısınan ve soğuyan bir sıvının bir korozyon koruması beklenemez., 

Motorun içinde korozyon/pas oluşumu başladığı anda artık ne yaparsanız yapın bunun önüne geçemezsiniz.,

Bu işle az çok haşır-neşir olmuş insanlar rengi pembe den başka bir renge değişmiş olan sıvının değişmesi gerektiğini bilir.,

Antifriz üreticileri zaten sıvının rengi değişmişse mutlaka değişmesi gerektiği söylemekteler.,

Aracın kullanım kılavuzunu açıp bir bakın., kitapta da rengi değişmiş tuhaf bir renk almış antifrizin değişmesi gerektiği yazmaktadır., G13 tip antifriz olmalı aracınıza uygun olan budur. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Mobydick Motor yağını anlıyorum, gerçekten benzinli araç dizel gibi çalışıyor, ama fren hidroliği ile antifirizi neden tekrar boşaltıp özel serviste değiştiğinizi merak ediyorum. serviste değişilenler 1'e 1 orjinal fabrikasyon ürünü değil mi?
Ben içindeki ürün kadar işlemin ne kadar doğru yapıldığından şüpheliyim. Aracın orjinal hali ile 60.000km balata ve hidrolik değiştirmeden gezdim, frenlerimden de gayet memnundum. 60.K bakımında fren hidroliği değişecek dediler sevindim (balatalarım halen iyi durumdaydı değişmedi). Servis sonrası frenlerim asla eskisi gibi olmadı, tepki uzadı, pedal hissiyatı değişti. 2 kere servise gittim dedim durum böyle böyle, kontrol ettiler "her zamanki gibi" anoramallik göremediler. 

Kişiler hergün bindikleri arabalardaki değişimi kolayca farkedebilirler, servislerde aynı kişi günde belki 5 farklı arabayı sürüyo test ediyo ancak bu işi herhangi bir hassasiyet ile değil çok yüzeysel (frende şişme varmı, basınca duruyor mu düzeyinde) yaptığı için bizim taleplerimizi karşılamaları pek mümkün değil.

Yukarıdaki durum üzerine gittim Motul RBF660 fren hidroliğini vakum makinasi eşliğinde güzelde değiştidim. Bu arada serviste yapılan değişimde içinde eski yağ kalmış ve kısmen değişim yapılmış da olabilir çünü ellerinde örneğin 1.5 litrelik yağ var, servis dokümanına bakıyorlar yağ haznesi 1.3 litre, tamam diyorlar bu bunu karşılar. Halbuki sıvı değişimlerinde bir miktar fazla kullanım ile içerdeki eski kalıntının temizlenmesine gayret edilir (özellikle şanzıman yağı) veya şöylşe diyeyim gerçekten eski kalıntıyı iyice temizlerseniz kağıt üzerindekinden bir miktar fazla kullanım yapmanız doğaldır.

Antifrizde ise servis bugüne kadar bir kez değişim yaptı, bende o sıvıyı temizlik niyetine kullanarak boşalttım ve daha önce kullandığım Motul + MoCool ikilisini tekrar ekledim. Özellikle yaz aylarında MoCool katkısını çok sıcak yerlerde yaşayanlar için tavsiye ederim, aracın soğutmasına cidden katkıda bulunuyor. 

Özetle servislerde yapılan işlemlerin sağlamlığına, kitabına uygun olduğuna dair şüphelerim her defasında bir karşılık bulduğundan temel bakımları bazen dışarıda, sadece bildiğim ve güvendiğim kişi ve malzemeler ile yeniliyorum. Bugüne kadar bundan dolayı bir sıkıntı da yaşamadım. Daha kaliyeli motor yağı ile hem motor ömrüm uzuyor, hem daha sessiz çalışıyor hem de yakıt tüketimim düşüyor, neden bu durumda servise bağlı kalayım.

Tüm bunlarında sadece bir miktar ekstra zaman ve para karşılığı var, motor yağı hariç diğer kısımlar 40.000km de bir değiştiğinden ve totalde çok bir para tutmadığından açıkçası umursamıyorum, kafa rahatlığım daha önemli. En kötü ihtimalle fazladan para harcıyorum, araca bir zararım yok ancak yüksek ihtimalle faydam var.

 
@Mobydick Ankara da servis uygulamaları farklı olabilir ama genelde bir memnuniyetsizlik var servislerden ama hidrolik yağı değişimi sonrası frenleme tepkisinin uzamasına şaşırdım. ben de serviste diğer aracın, fren hidroliği değiştirdim sizinki gibi bir sorun yaşamadım. 

 
@Mobydick Ankara da servis uygulamaları farklı olabilir ama genelde bir memnuniyetsizlik var servislerden ama hidrolik yağı değişimi sonrası frenleme tepkisinin uzamasına şaşırdım. ben de serviste diğer aracın, fren hidroliği değiştirdim sizinki gibi bir sorun yaşamadım. 
Belki yanılgıdır ama aracın üzerinde orijinal olarak gelen bir çok şeyin, yine orijinal ancak servis için üretilmiş ürünlerle aynı kalitede olmadığını düşünüyorum. Bakınız; orijinal silecek ve balataların ömrü vs serviste takılanların ömrü. (serviste seçenek varsa en kalitelisi takılsa dahi)

Aracım bugün 110.000'i döndü, arka balatalarım halen orijinal ve gerçekten iyi durumdalar, resmen sıkıntıdan değiştiricem. Önler de 70.000'de değiştiğinde servis 1 bakım daha gider dedi, ben içime sinmediği için değiştirdim. Yeni takılanlar asla bu kadar uzun gitmiyor.

 
@Mobydick evet sarf malzemeleri konusunda haklısınız, ama aynı kalite düşüklüğünün yağlarda olabileceğini düşünmüyorum. ama kapitalist düzen, her şey olabilir. ciddi olarak diyorum, çıkma parçalar daha kaliteli durumda. (1 yaş civarı araçlardan çıkma parçalar.) 

 

Geri
Üst Alt