6,5" Composition Media APP Connect


genel anlamda destekliyor zaten, ülke olarak anlasma yapmayacaklarmis, anlamadım ben de...

 

yav enseyi karartmayın, bugün siyah dedikleri yarın beyaz olur, benim sipariş gibi eksik olur, unutulmuş olur, "aaa pardon" olur...

yarın bir yazılım gelir olmaz denilen olur...

 
yav enseyi karartmayın, bugün siyah dedikleri yarın beyaz olur, benim sipariş gibi eksik olur, unutulmuş olur, "aaa pardon" olur...

yarın bir yazılım gelir olmaz denilen olur...
Ben inatla Şubat sonu dağıtılacak güncellemede bir şeyler olacak gibi hissediyorum @silvershadow hocam konudan uzaklaştın bu arada sana ihtiyacımız var nerelerdesin. :)  

 
Hepimiz biliyoruz ki bu tür ürün güncelleme ihtiyaçları, şirketin Ar-Ge biriminde, müşteri beklentileri, ürünün teknolojik gelişimi, maliyetlerin azaltılması ya da rakiplerin rekabet yönlendirmelerine yanıt verebilmek amacıyla yapılan iyileştirilme/geliştirme çalışmalarının sonucu olarak ortaya çıkmaktadır.
Her türlü köklü Ar-Ge değişikliği, ürün ağacında da malzeme değişikliklerine ve değişikliğin yapısına göre belli bir maliyet düzeyinde tutulması hedeflenen bir geçiş sürecine gerek duyar. Bu geçiş sürecindeki en önemli maliyet kalemi de atıl stok maliyetidir.
Şirketin hedefi, olabilecek en düşük atıl stok maliyeti ile sıfır riskli müşteri memnuniyetini sağlayacak bir geçiş sürecini çok iyi yöneterek güncellemeyi/revizyonu/iyileştirmeyi/geliştirmeyi gerçekleştirebilmektir.

Şirket bu noktada süreç politikası olarak 2 yoldan birini seçer;

Ya yeni parça tedarik edilir edilmez, eski parça stokları (önceden planlanarak üretimi durdurmadan olabilecek en düşük stok seviyesini sağlayarak) hurda edilir, yeni parçanın kullanımına geçilir ki, bu seçimde müşteri memnuniyetsizliği riski sıfıra yakındır. Çünkü yeni parça tedarik tarihine bağlı olarak geçiş tarihi nettir, izlenebilirlik kolaydır. Yeni ürün başlangıç seri NOları bilindiğinden, satış noktaları, dolayısıyla müşteri önceden değişikliği bilir, kötü sürprizler yaşamaz.
En kötü tarafı üreticiye yansıyan stok maliyetleridir. Ürünlerin üretildiği tüm stok merkezlerinde ve yan sanayilerindeki eski parça stokları hemen hemen aynı anda hurda edilerek tüm üretim noktalarında yeni parça kullanımına geçiş yapar. Bu yolu daha çok müşteri memnuniyetini birinci hedef olarak gören şirketler seçer. Güçlü mali yapıları sayesinde maliyet kaygısını önceliklerinden uzak tutarlar.

Ya da, eski parça stoklarını tamamen erittikten sonra yeni parça kullanımına geçmeyi seçerler. Bu seçimde hurda stok maliyetleri sıfıra yakındır ama birinci seçime göre belirsizlikler çok fazladır. Müşteri memnuniyetsizliği riski çok yüksektir. Tüm üretim merkezleri aynı anda yeni ürün üretimine geçemez, eski parça stoklarını eritme hızına göre değişkenlik gösterir, geçiş süreci, şirket dışı kısıtlar devreye girdiğinden birinci seçime göre çok daha uzun sürebilir. Yan sanayi eski/yeni parça stoklarını yönetmek zorlaştığından üretim ve malzeme tedarik planlama tahminleri güçleşir. Eski/yeni parça kodları aynı kalırsa, fabrika içindeki parça stok hareketlerinde ilk giren ilk çıkar (FIFO) kuralı tam uygulanamazsa üretilen ürünler müşterilerine kötü sürprizler yapabilir. Yeni sipariş veren müşteriye eski parçalı ürün, daha önce sipariş vermiş müşteriye yeni parçalı ürün üretilip sevk edilebilir.
İkinci yol daha çok finansal kaygılar, ürün maliyetlerinde önemli bir kalem olarak duran yüksek stok maliyetli şirketler tarafından mecbur kalınarak tercih edilmektedir. Plansız ortaya çıkan diğer maliyet kalemleri de şirketi bu yöntemi seçmeye itebilir.

Benim düşüncem, VW, emisyon skandalının yarattığı plansız maliyetler nedeniyle 2. yolu seçmek zorunda kaldı ve süreci eksik yöneterek karşılaştığımız mantığımıza uymayan olumsuz sonuçlara neden oldu, müşteri memnuniyeti hedefinde sınıfta kaldı.
Aslında sürecin, rekabette geriye düşmemek için maliyete ve satış fiyatına direkt yansıtılmayacak basit bir ürün iyileştirme çalışmasından ibaret olduğunu düşünüyorum.
Fakat iyi yönetilemediği için, işi bilen ve işi takip eden özel bir kesimde ortaya çıkan müşteri memnuniyetsizliği, korkarım ki Doğuş'a bir gelir kapısı açmak üzere.
Konunun bu yönüyle de tartışılmasının faydalı olacağı kanısındayım. Fikrileriniz ve yorumlarınız ile beyin fırtınası yaratarak ortak sonuca varmamızın, hepimiz için çok faydalı olacağını düşünüyorum.
Sevgi ve Saygılarımla...

 
Bu konu hakkında olası aksiyon planı ne olabilir? sorusuna yanıtlarınızı alabilirsek çok seviniriz. Belki bu şekilde ulaşılması gereken hedefin ne olacağını daha doğru belirleyebiliriz.

Çok teşekkürler.

@maniax
@magic
@silvershadow
@ansolak
@yusuf
@orhan
@şefik

 
@Hak

Benim aracimda hala nedenini anlayamadigimiz sekilde appconnect acik 620 donanim surumlu cihaz geldi. Dun itibari ile siparis verdim aktivasyon kodu icin. 2 hafta icinde gelecek Almanya dan. Gelince aktivasyonu yapilacak ve kullanima acilacak. Ardindan tum sorulari cevaplamaya çalışacağım.

Diğer durum icin para iadesi pazarligi yapacak 19A kodlu cihaza sahip bir babayigit dogusun kapisini calmali ve durumu netlestirmeli. Forumdan bir arkadasi Çankaya dogusa yönlendirmislerdi bunun icin.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Bu konu hakkında olası aksiyon planı ne olabilir? sorusuna yanıtlarınızı alabilirsek çok seviniriz. Belki bu şekilde ulaşılması gereken hedefin ne olacağını daha doğru belirleyebiliriz.Çok teşekkürler.

@maniax

@magic

@silvershadow

@ansolak

@yusuf

@orhan

@şefik
Hocam merhaba, benim araç eğer bir aksilik olmazsa haftaya teslim alacağım, bakalım hangi kodla gelecek, ben apple kullanıcısıyım, şimdilik bende hayal gibi, çünkü ekstra usb giriş değişikliği istiyor takip ettiğim kadarıyla, belki burayı yurtdışından getirtmek suretiyle aşarak kod alımı yapabilirim.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@şefik hocam, öncelikle Apple kullanılabilirliği sorununu ikinci plana atıp, aracınızın 24A parça kodlu cihazla gelmesine yoğunlaşmak lazım.

Önceki bilgilere ve olası üretim hattı akışını dikkate aldığımızda;

1. Araç siparişi ACT olanlar en şanslı müşteriler gibi duruyor, çünkü bu motorla üretilen Golflerin üretim hattında 19A stoğu kalmamış görünüyor. Ambar ve yan sanayi stokları da tükendi ise ACT'li Golflerde tehlike kalmamış demektir.

2. Sizin Golfünüzün hangi üretim merkezinde üretileceği belli ise bu merkezdeki tüm 19A stoklarının ayıklanarak hurdaya çıkarılması Sizin probleminizi çözecektir bence. Özellikle ST'leri arayıp 24A kodlu cihazın montaj yapılmasını istemek, Doğuş'u uyandıracak ve stok durumuna göre zaten 24A montajı yapılacak araçlardan bile kendilerine kazanç sağlama yolunu açacaktır.

Tabii bu yazdıklarım tamamen bir hipoteze dayandırdığım düşüncelerim. Gelişmelerin bu hipoteze uyup uymayacağını takip etmeye devam edeceğim.

İnşallah Golfünüzün Medya cihazı 24A olarak gelir. Apple uyum sorunu da adaptörlerle bir çözüme ulaşılabilir bence.

Saygılar hocam,

 
VW derki 2015'in 22. haftasından itibaren üretilen tüm araçlarda MIB2 infotainment sistemleri yer almaktadır. Buradan hareketle geçtiğimiz yılın Haziran başından itibaren üretilen tüm araçların (MY2016) donanımı ki bunlar 6.5" ekranlılar ve uygun altyapıya sahip anlamına gelmektedir. Değerli hocalarımızın da belirttiği üzere burada esas olan parça nosu, firmware sürümü ya da donanım kodunun ne olduğu değil, belirtilen aplikasyon ve özelliklerin ülkemizde kullanılıp kullanılamaması ile ilgili altyapı, anlaşma ve/veya uyumluluklara göre vakti geldiğinde distiribütörün ve akabinde servislerin aktivasyon talebi alıp almayacakları olacaktır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
2015 Ağustos ayı sonrası modeller yurtdışında "2016 model year" ülkemizde ise 2016 donanımlı olarak geçiyor. Hadi şansa gelmesini geçtim ben 1.2 golfe para vererek eklettim bu işe yaramaz 6.5 composition mediayı. 

Bu VW iyi hoş diyoruz ama elektronik anlamında geri kafalılar. Geriler demiyorum bakın. Kafa geri. Zeki ama çalışmıyor. Çalıyor ama çalışmıyor.

Golftutkusu olarak bu işin peşini bırakırsak bize de yazık... 

 
2015 Ağustos ayı sonrası modeller yurtdışında "2016 model year" ülkemizde ise 2016 donanımlı olarak geçiyor. Hadi şansa gelmesini geçtim ben 1.2 golfe para vererek eklettim bu işe yaramaz 6.5 composition mediayı. 

Bu VW iyi hoş diyoruz ama elektronik anlamında geri kafalılar. Geriler demiyorum bakın. Kafa geri. Zeki ama çalışmıyor. Çalıyor ama çalışmıyor.

Golftutkusu olarak bu işin peşini bırakırsak bize de yazık... 
Ufak bir düzeltme yapayım. 1 Haziran'dan itibaren üretilen modeller yeni model yılına giriyor. Örneğin, bizim 1 Temmuz 2009'da aldığımız Passat, mekanik olarak 2010 modeldi. Göstergeler ve direksiyon yenilenmişti. Şasi kodunda da 2010 model olduğu görülüyordu. Tabi o zamandan bu zamana bu model yılı güncelleme olayı farklı bir aya kaydıysa bilemiyorum.

 
Bu arada apple car play için gereken usb çıkışının parça kodu 5Q0035726E

Sent from my iPad using Tapatalk

 

Arkadaşlar bunu bir yurtdışı forumunda buldum, 24A lı versiyonu araştırırken, ingilizce tam anlamadım ama versiyonlarla alakalı servis eğitim dosyası gibi birşey belki işe yarar

https://www.dropbox.com/s/a6zk80j9cutq43h/update%202.compressed.pdf?dl=0

Sent from my iPad using Tapatalk
Hocam belirtilen sorunların yeni yazılım güncellemesi ile giderileceğini anlatan teknik döküman.Yazılım versiyonun 624'e yükseltiyor.Bu yazılım güncellmesi ile App connect gelmez çünkü zaten forumda 624 yazılıma sahip 19A kodlu cihaz var ve onun menüsünde yok.

SAYGILARLA

 

Geri
Üst Alt